Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #26 Skrevet 28. mai 2021 Min mann er ikke sånn, veldig god til å gjennomføre prosjekter når han starter de. Lager en skisse og kalkulerer hvor mye materialer han trenger, drar og handler og starter på. Ikke alltid han er så rask på å starte men så går det radig. Anonymkode: 7c2b2...03f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #27 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Dere høres ut som et klassisk par fra Sinnasnekkern🤣 Anonymkode: 66aac...21b Han er sinnasnekkeren her i huset🤣 Unga kan alle banneord som finnes😳 Anonymkode: bd71b...cee
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #28 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Min mann er ikke sånn, veldig god til å gjennomføre prosjekter når han starter de. Lager en skisse og kalkulerer hvor mye materialer han trenger, drar og handler og starter på. Ikke alltid han er så rask på å starte men så går det radig. Anonymkode: 7c2b2...03f Hørtes deilig ut. Jeg har lært at det er lurt å legge mye tid i planleggingen, da går resten raskere og smidigere. Selv om noen føler all tid før start er bortkastet tid😅 Anonymkode: bd71b...cee
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #29 Skrevet 29. mai 2021 Sånn er både menn og damer. Min mor har full kontroll på ting og tang, men når det kommer til prosjekter så er det alltid ett magaplask ut i det. Begynner i feil ende, ting blir feil og noen må gjøre det helt ferdig for henne. Jeg er nok mer som pappa, selv om jeg også har kontroll på andre ting, min søster er som min mor. Min søster har måtte lære seg ett system for å ha kontroll over alt. Både hun og mannen sleit med å ha kontroll på alt som en måtte ha kontroll på etter de fikk barn, så tilsammen har de nå fått til ett system som gjør at de har stålkontroll sammen. Min søster er fortsatt den som tar ett magaplask ut i prosjekter og min svoger er den som kommer og retter opp og gjør ting ferdig. Som han sier selv så er han alt for treig til å begynne med ting, så det passer perfekt at min slster er stikk motsatt. Tilsammen så er de ett godt team og det er veldig bra de e så ulike. De er enige om de fleste prosjekter, de har lik mening om hovedtrekkene så bare diskusjoner underveis omendringer. Anonymkode: 83f54...69b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #30 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Høres ut som autisme og. Må ha lister for alt mulig for å ha orden. Anonymkode: 99771...5e6 Dette har du greie på...🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: f4661...31e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #31 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Dette har du greie på...🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: f4661...31e Hmh, ja. Har ein sønn som er autist. Trenge det for å ha orden i hodet. Anonymkode: 99771...5e6
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #32 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Dette har du greie på...🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: f4661...31e Høflighet har ikke du greie på🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: c36b0...0e7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #33 Skrevet 29. mai 2021 Jeg sier bare, velkommen i verden som en blå person. Det er jo noe som går igjen i mange sider av livet om man legger merke til det. Utfordringen er naturligvis større når det er noen man bor med. Min mann er ikke blå, men siden vi har levd sammen lenge og prater godt sammen, har vi bare funnet ut at planlegge er min sterke side. Så da lager vi ei liste sammen når det er større ting som må gjøres. Så hender det når vi planlegger en morgen at det sniker seg inn en og annen ting som ikke er fullført. Og jeg lar være å irritere meg hvis noe ikke er fullført, fordi jeg vet at det er en av mine greier å være opphengt i full kontroll på dette 😅 Anonymkode: 0eb2f...627
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #34 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg sier bare, velkommen i verden som en blå person. Det er jo noe som går igjen i mange sider av livet om man legger merke til det. Utfordringen er naturligvis større når det er noen man bor med. Min mann er ikke blå, men siden vi har levd sammen lenge og prater godt sammen, har vi bare funnet ut at planlegge er min sterke side. Så da lager vi ei liste sammen når det er større ting som må gjøres. Så hender det når vi planlegger en morgen at det sniker seg inn en og annen ting som ikke er fullført. Og jeg lar være å irritere meg hvis noe ikke er fullført, fordi jeg vet at det er en av mine greier å være opphengt i full kontroll på dette 😅 Anonymkode: 0eb2f...627 Blå person? Anonymkode: c36b0...0e7
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #35 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Høflighet har ikke du greie på🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: c36b0...0e7 Den satt🙄 Anonymkode: f4661...31e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #36 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Blå person? Anonymkode: c36b0...0e7 Blå, gul, rød eller grønn. Eller ugle, papegøye, due eller hauk. Beskriver typer personer, anbefaler deg boka «omgiven av idioter». Faktisk ganske nyttig når det kommer til hvordan man lettere kan samarbeide med andre typer enn seg selv. Folk innen salg bruker det ganske bevisst i hvordan de kan lande ett salg hos forskjellige type mennesker. Blå er ugla. Den som planlegger, er nøyaktig og analytisk. Ikke de mest spontane og blir lett frustrert når noe er halvveis eller feil. Vi har alle en dominerende type, men er gjerne en kombinasjon av flere. Høres ut som mannen din kan være gul, du vet den kollegaen som setter i gang firmafesten, men ikke blir igjen for å gjøre klart det kjedelig eller rydde opp 😅 Anonymkode: 0eb2f...627
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #37 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Blå, gul, rød eller grønn. Eller ugle, papegøye, due eller hauk. Beskriver typer personer, anbefaler deg boka «omgiven av idioter». Faktisk ganske nyttig når det kommer til hvordan man lettere kan samarbeide med andre typer enn seg selv. Folk innen salg bruker det ganske bevisst i hvordan de kan lande ett salg hos forskjellige type mennesker. Blå er ugla. Den som planlegger, er nøyaktig og analytisk. Ikke de mest spontane og blir lett frustrert når noe er halvveis eller feil. Vi har alle en dominerende type, men er gjerne en kombinasjon av flere. Høres ut som mannen din kan være gul, du vet den kollegaen som setter i gang firmafesten, men ikke blir igjen for å gjøre klart det kjedelig eller rydde opp 😅 Anonymkode: 0eb2f...627 Hæh? Anonymkode: c36b0...0e7
Leverpostei Skrevet 29. mai 2021 #38 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Blå, gul, rød eller grønn. Eller ugle, papegøye, due eller hauk. Beskriver typer personer, anbefaler deg boka «omgiven av idioter». Faktisk ganske nyttig når det kommer til hvordan man lettere kan samarbeide med andre typer enn seg selv. Folk innen salg bruker det ganske bevisst i hvordan de kan lande ett salg hos forskjellige type mennesker. Blå er ugla. Den som planlegger, er nøyaktig og analytisk. Ikke de mest spontane og blir lett frustrert når noe er halvveis eller feil. Vi har alle en dominerende type, men er gjerne en kombinasjon av flere. Høres ut som mannen din kan være gul, du vet den kollegaen som setter i gang firmafesten, men ikke blir igjen for å gjøre klart det kjedelig eller rydde opp 😅 Anonymkode: 0eb2f...627 Er dette de samme fargekodene som i den personlighetstesten? Vi hadde den på jobb en gang, og jeg kom ut som eneste grønne i et hav av blått på teamet. Skjønte plutselig hvorfor jeg syns det er så vanskelig å samarbeide med den gjengen. Hvis det er samme opplegg skal jeg lese den boka!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #39 Skrevet 29. mai 2021 Leverpostei skrev (3 timer siden): Er dette de samme fargekodene som i den personlighetstesten? Vi hadde den på jobb en gang, og jeg kom ut som eneste grønne i et hav av blått på teamet. Skjønte plutselig hvorfor jeg syns det er så vanskelig å samarbeide med den gjengen. Hvis det er samme opplegg skal jeg lese den boka! Ja, det er samme teori som DISC. Hehe, ja jeg kan godt forstå at det ikke er en enkel verden for en grønn person i ett blått hav. Noe som ofte fungerer på blå folk er å anerkjenne hvor nøyaktige og presise de er. Men det er kun hvis de ikke lukter lunta 😅si minst mulig før man absolutt må og møte veldig forberedt, for vi er villig til å møysommelig gå over hver ord som er uttrykt. Anonymkode: 0eb2f...627
Leverpostei Skrevet 30. mai 2021 #40 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, det er samme teori som DISC. Hehe, ja jeg kan godt forstå at det ikke er en enkel verden for en grønn person i ett blått hav. Noe som ofte fungerer på blå folk er å anerkjenne hvor nøyaktige og presise de er. Men det er kun hvis de ikke lukter lunta 😅si minst mulig før man absolutt må og møte veldig forberedt, for vi er villig til å møysommelig gå over hver ord som er uttrykt. Anonymkode: 0eb2f...627 Det visste jeg ikke, kjøper boka asap 👌 Hvordan jeg har det på jobb er jo ikke så relevant for hi, men jeg har også problemstillingen hjemme, da mannen er utpreget blå. Nå skal vi pusse opp huset, og det er jo potensielt skilsmisseårsak her. Min tilnærming er å runde Pinterest, hente hjem masse stoff- og fargeprøver, visualisere og tegne. Når jeg presenterer dette for mannen sier han ting som: «Det der er en bærevegg», «Det blir veldig dyrt» og «Det er bare 120 cm der, skapet du har tegnet er for stort». Og jeg klikker, for jeg har jo først og fremst presentert en idé og en visjon, men den ser han ikke for bare problemer. Jeg holder fortsatt en knapp på at mannen til hi kan ha adhd, men adhd følges jo ofte av rik kreativitet og en typisk «grønn» personlighet.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #41 Skrevet 30. mai 2021 Leverpostei skrev (8 timer siden): Det visste jeg ikke, kjøper boka asap 👌 Hvordan jeg har det på jobb er jo ikke så relevant for hi, men jeg har også problemstillingen hjemme, da mannen er utpreget blå. Nå skal vi pusse opp huset, og det er jo potensielt skilsmisseårsak her. Min tilnærming er å runde Pinterest, hente hjem masse stoff- og fargeprøver, visualisere og tegne. Når jeg presenterer dette for mannen sier han ting som: «Det der er en bærevegg», «Det blir veldig dyrt» og «Det er bare 120 cm der, skapet du har tegnet er for stort». Og jeg klikker, for jeg har jo først og fremst presentert en idé og en visjon, men den ser han ikke for bare problemer. Jeg holder fortsatt en knapp på at mannen til hi kan ha adhd, men adhd følges jo ofte av rik kreativitet og en typisk «grønn» personlighet. Min mann er IKKE kreativ, tvert imot da. Han er håpløs på å se for seg løsninger og visualisere. Hvordan er grønne personligheter da? Anonymkode: bd71b...cee
Leverpostei Skrevet 30. mai 2021 #42 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Min mann er IKKE kreativ, tvert imot da. Han er håpløs på å se for seg løsninger og visualisere. Hvordan er grønne personligheter da? Anonymkode: bd71b...cee Ha ha, ok, da holder jeg fortsatt på adhd. Jeg er jo ingen ekspert, for jeg har ikke lest den boken enda, men så vidt jeg husker er grønne personligheter kreative, løsningsorienterte, og tenker utenfor boksen. Ofte impulsive og lite detaljorienterte. I praksis betyr det for meg at jeg ofte drar i gang masse prosjekter, men at jeg lander bare en brøkdel av dem. Veien blir til mens jeg går, men resultatet blir ofte usedvanlig bra - om jeg får si det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå