mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Nå er det endelig meldt knall sommervær og planlegger grilling fremover . Vil gjerne ha tips til grønnsaker, frukt og spennende grillmat. Vi skal prøve å spise mer variert og grønt i sommer . Hvilken fisk liker du best på grillen feks?
Optatium Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Halloumi er godt! Og så er jeg glad i grønnsaksspyd☺️
tante grusom master of law Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Midtøstenkebabspyd av kjøttdeig med god salat, wraps og frisk yoghurtdressing!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Grillspyd, helst med marinert kylling. Stekte grønnsaker. Legger folie på grillen eller kjøper sånne ferdige foliebokser og har i alt mulig egentlig. Drisler over litt olje og krydder. Spesielt glad i asparges, men har enda ikke møtt på en grønnsak som ikke blir god. Google grønnsaker på grillen og se på bildene, masse inspirasjon. Poteter er veldig godt på grillen. Koker de nesten ferdig i kjele, pensler de med olje og drysser over maldonsalt og tar de på grillen. Ungene elsker det. Om du lager fisk i foliepakninger kan du bruke all slags fisk, men skal du grille den rett på grillen må den være litt fast i kjøttet. Vi har alt fra torsk til laks på grillen, men deilig med hel grillet makrell når det er sesong for den. Ellers har vi alt mulig på grillen, svinefilet, nakkekoteletter, biff, hamburger, kylling.... Ribba vi kjøpte på halv pris fra frysedisken rett etter jul blir deilig på grillen nå. Anonymkode: 6ae2a...438
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Vi har fått dilla på sopp med brie. Har bare prøvd champignon, og det er superdigg! Anonymkode: 1b63f...a41
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Jeg griller sjeldent, ikke oppvokst med grillmat men fått en svoger som har begynt å presse det igjennom på hytta nå. Laks har jeg fått beskjed at er min greie, uten at jeg helt skjønner den. Slenger jo på enten fileter som er marinert med det som er i skapet eller lager poser med det vi har i skapet. Aldri noen oppskrift eller noe fast og det blir aldri likt selv om jeg tror jeg har brukt det samme. Små og store er fornøyde. Men Strandkål er godt å grille. https://no.wikipedia.org/wiki/Strandkål Plukker den rett utenfor porten på hytta, så helt genial. Nye stilker kuttes og grilles, ganske slikt som asparges. Kan brukes som de er, men greit å pensle de litt med olje, men kan også marineres eller snurres bacon rundt. Nye blomster kan du også grille,men vi syns de er best kokt. Koker opp vann og tar de oppi før de koke i ca 2 min. Ungene syns de er mye bedre enn brokkoli som de fra før av syns er godt. Bladene kan kokes som vanlig kål, men kuttes de i strimler kan de stekesmed smør og hvitløk, evt litt andre grønnsaker. Har du en del på grillen som kan brukes til slikt fungerer det helt supert på grillen. Vi har en form vi setter på grillen, så jeg gjør det der om det er plass. Mango i chilisitron liker ungene mine. Veldig godt tilbbehør som lages i forveien. La chiliflaks blande seg med saften av ca en 1/2 lime. Hvor mye chili bør du prøve deg frem med, jeg tar det bare på øyemål. Har prøvd det med chilipulver, men det syns vi ikke ble noe godt eller så bra ut. Har ikke prøvd med fersk, men tror ikke det vil bli like bra. Lar de blande seg mens jeg kutter, da kan jeg røre litt og chiliflaka har blitt myke. Deler en mango og blander dette sammen. Søtt, frisk, surt og litt sterkt på samme tid så helt perfekt til grillmat som ofte har mye like smaker. Vi har det alltid til laks, uansett hvordan den er laget. Anonymkode: 468fe...8f1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2021 Tusen takk for supre tips damer!!! Skikkelig matlei om dagen så dette var ren inspirasjon 😊😊😊
Valkyriemamma Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Grilla jordbær er perfekt tilbehør til svin!! 😍
frk Nilsen Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Hel søtpotet bakt på grillen er kjempegodt. Marinerte grønnsaker, jeg pleier å bruke paprika, squash og sjalottløk. Hollumi Vegetarburgerne fra liv laga er gode. Grillet (norsk)asparges
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 1 hour ago, mamma til adhd gutt<3 said: Nå er det endelig meldt knall sommervær og planlegger grilling fremover . Vil gjerne ha tips til grønnsaker, frukt og spennende grillmat. Vi skal prøve å spise mer variert og grønt i sommer . Hvilken fisk liker du best på grillen feks? Alt som går an og grille men elsker burgere , en god biff, laks og shampi Anonymkode: 35449...f8c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Champi 😋 Brokkolisalat ( rå brokkoli ,rømme m.salt ,pepper og litt usikker. Rødløk og sprø stekt bacon oppå. Lun potetsalat , kok poteter , bland med aioli og bland poteter ,aioli og choriso pølse som du steiker litt på steikepanna . Anonymkode: 09594...e7f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Snø! Da slipper jeg maset om grilling. Jeg har enda til gode å smake noen matrett som ikke blir bedre på kjøkkene. Anonymkode: e86fa...bb9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Snø! Da slipper jeg maset om grilling. Jeg har enda til gode å smake noen matrett som ikke blir bedre på kjøkkene. Anonymkode: e86fa...bb9 Oj! Jeg er veldig glad i grilling og grillmat jeg da og var i grunn mest ute etter tips til nye ting jeg kan prøve på grillen . Det er også noe med det å lage maten ute. Helt magisk 😊
Mammaaaa? Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Mango og ananas er godt grillet, gjerne sammen med surf'n'turf av ymse slag. Liker mye smak og bruker masse krydder på alt utenom frukt og mais. Båtpoteter (grillet), salat, eller begge deler, ved siden av.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2021 Mammaaaa? skrev (11 timer siden): Mango og ananas er godt grillet, gjerne sammen med surf'n'turf av ymse slag. Liker mye smak og bruker masse krydder på alt utenom frukt og mais. Båtpoteter (grillet), salat, eller begge deler, ved siden av. Skal virkelig teste ananas på grillen i dag!! Det høres veldig godt ut😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #16 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Champi 😋 Brokkolisalat ( rå brokkoli ,rømme m.salt ,pepper og litt usikker. Rødløk og sprø stekt bacon oppå. Lun potetsalat , kok poteter , bland med aioli og bland poteter ,aioli og choriso pølse som du steiker litt på steikepanna . Anonymkode: 09594...e7f Moro at hun som lo av champi skriver choriso! Anonymkode: 82b23...bf5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 Grillspyd med masse digg krydder og marinade. Men ingenting slår en god burger. Jeg er burgermenneske. Hjemmelaget burgerbrød, feit dressing og salat. Mmmmmm. Ble sulten. Anonymkode: 25304...7d8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #18 Skrevet 27. mai 2021 Ungene liker fruktspyd med banan, eple og ananas. Det synes jeg er digg, også. Ellers slenger vi det meste på grillen. Anonymkode: 0f4a4...ab1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #19 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Grillspyd med masse digg krydder og marinade. Men ingenting slår en god burger. Jeg er burgermenneske. Hjemmelaget burgerbrød, feit dressing og salat. Mmmmmm. Ble sulten. Anonymkode: 25304...7d8 Ble sulten av forslagene jeg også😊😊😊
Himmel og hav Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 Hel kylling er supergodt på grillen. Pleier å fylle den med sitron og frisk estragon også pensler jeg den med hvitløksolje, salter, peprer, legger på kvister av estragon og dekker så hele oversiden av kyllingen med godt bacon. Griller gjerne paprika, squash, halve hvitløk, tomater, eller hva jeg nå har i huset. Poteter synes jeg blir bedre i ovnen, så de steker jeg inne. Fiskepakker er også en favoritt. Jeg skjærer gulrot, fennikel, brokkoli, sellerirot (nydelig til fisk), vårløk eller purre og legger i bunnen av folien. slenger på kuber av laks, breiflabb, eller annen fisk, salt, en smørklatt og så på grillen. Alle får lage sin egen pakke, så de får det sånn de vil ha.
amandine Skrevet 27. mai 2021 #21 Skrevet 27. mai 2021 Himmel og hav skrev (53 minutter siden): Hel kylling er supergodt på grillen. Pleier å fylle den med sitron og frisk estragon også pensler jeg den med hvitløksolje, salter, peprer, legger på kvister av estragon og dekker så hele oversiden av kyllingen med godt bacon. Griller gjerne paprika, squash, halve hvitløk, tomater, eller hva jeg nå har i huset. Poteter synes jeg blir bedre i ovnen, så de steker jeg inne. Fiskepakker er også en favoritt. Jeg skjærer gulrot, fennikel, brokkoli, sellerirot (nydelig til fisk), vårløk eller purre og legger i bunnen av folien. slenger på kuber av laks, breiflabb, eller annen fisk, salt, en smørklatt og så på grillen. Alle får lage sin egen pakke, så de får det sånn de vil ha. Søndag, sier jeg bare. På søndag blir det fisk.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #22 Skrevet 27. mai 2021 amandine skrev (14 minutter siden): Søndag, sier jeg bare. På søndag blir det fisk. Det tror jeg det blir her og gitt!!
HeiteH Skrevet 27. mai 2021 #23 Skrevet 27. mai 2021 Mariner lyst kjøtt i ingefær, hvitløk, chili, soyasaus, sesamolje, lime og honning. Blir nydelig! Mitt favorittilbehør er grillet squash og aubergine som er penslet med olje og et dryss maldonsalt.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #24 Skrevet 27. mai 2021 HeiteH skrev (2 minutter siden): Mariner lyst kjøtt i ingefær, hvitløk, chili, soyasaus, sesamolje, lime og honning. Blir nydelig! Mitt favorittilbehør er grillet squash og aubergine som er penslet med olje og et dryss maldonsalt. Mmmmm!!! Høres himmelsk ut😊
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #25 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 26.5.2021 den 18.51): Vi har fått dilla på sopp med brie. Har bare prøvd champignon, og det er superdigg! Anonymkode: 1b63f...a41 Lager du da spyd? Oppskrift plz Anonymkode: 37eb1...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå