Gå til innhold

Er det lov å bli irritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å bli irritert av noe er ikke forbudt. Det er helt vanlig. Det er ikke sånn at vi mennesker har stålkontroll på følelser. Men vi har vel grei kontroll på hva vi gjør med det. Enkelte ting bør man holde seg  for god til å ta opp med partneren. Å kritisere noe for noe så enkelt som dette er bortkastet energi

Anonymkode: 1dca5...88a

Er egentlig enig i denne.

Hvis andres skjegg og øyenbryn lager for mye lyd, da er det kanskje like gjerne en selv som har et potensiale for å bli mer robust.

Anonymkode: 25bb7...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan sånt kan høres så innmari at det er irriterende/sjenerende for deg. Sånt bråker da ikke vel? 🤔 Tenker lyden på tvn må være utrolig lav 😅

Anonymkode: ac420...817

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det har du allerede røpet at det er. Og det også fullt forståelig.

Gi deg selv litt slækk. De færreste av oss, antageligvis ingen, har lyst til å miste eller bli avvist.

Men det er bedre å innrømme dette overfor seg selv, og andre, enn å gå helt bananas med negativitet og dårlig skjult kritikk. Ellers blir det jo fort nokså kontraproduktivt.

Innrømmelse av svakhet og tilkortkommenhet der det forekommer, er noe som teller positivt på mate value. Da gir man den andre en mulighet til å trø til og vise hva de kan.

Det var det AB 5c158...41e gjorde overfor meg, men fikk det AB 5c158...41e til å fremstå som teit eller dum? Nei, tvert i mot, AB 5c158...41e er trådens (inkludert meg selv) kuleste.

Ikke verst når man bruker kun seks ord og attpåtil tror mate value er et verb ;) 

Hvordan har jeg "røpet" at det er viktig for meg? Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse. Derfor lurer jeg på hva som gir deg det inntrykket.

Jeg kan heller ikke se at jeg har gått bananas og jeg har i hvertfall ikke forsøkt å skjule at jeg er kritisk til teorien din og hvordan du bruker den.

Så vidt jeg kan se svarer du meg bare med å diskutere person. Du vil, ellee kan, ikke svare på det som har med sak å gjøre. 

Anonymkode: 80f03...da0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så vidt jeg kan se svarer du meg bare med å diskutere person. Du vil, eller kan, ikke svare på det som har med sak å gjøre. 

Men tråden handler om en person. Ikke deg, riktignok, men en annen person. Da må du nesten tåle at jeg (og andre) er fokusert på hennes problem, og på løsningen av det, ikke på deg og ditt.

Tror du ikke på det jeg sier, så neivel, det går helt fint for meg, og det var derfor jeg takket nei til videre diskusjon med deg. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, og det har jeg heller aldri påstått.

Men jeg gidder ikke en gang diskutere med noen under mitt nivå, så du får finne noen andre. 

Så du opererar med diskusjons-"value" og du, interessant! 

Endret av Syngensang
Retting
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men tråden handler om en person. Ikke deg, riktignok, men en annen person. Da må du nesten tåle at jeg (og andre) er fokusert på hennes problem, og på løsningen av det, ikke på deg og ditt.

Tror du ikke på det jeg sier, så neivel, det går helt fint for meg, og det var derfor jeg takket nei til videre diskusjon med deg. 

Så det var ikke meg du omtalte som "frøken selvnedverdigelse" eller som du skrev om i #28? Da har jeg misforstått deg og da har jeg ingen anelse om hva du snakket om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så det var ikke meg du omtalte som "frøken selvnedverdigelse" eller som du skrev om i #28? Da har jeg misforstått deg og da har jeg ingen anelse om hva du snakket om.

Jo, men det var jo fordi du ikke tar et nei for et nei.

Det blir litt sånn...

«Jeg er en snill mann! Om du ikke tror meg skal jeg følge etter deg og stå med pistol mot hodet ditt helt til du tror meg!»

Man kan ikke presse frem godfølelsen i andre mennesker. Man må oppføre seg bra. Gjør man ikke det får man tåle at de forsvinner. Dette blir mitt siste svar til deg. 

Skrevet
Syngensang skrev (25 minutter siden):

Så du opererar med diskusjons-"value" og du, interessant! 

Flere burde følge his eksempel i så fall. 

Anonymkode: 39613...12d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Flere burde følge his eksempel i så fall. 

Ikke hi. Diskusjonsvalue-dama.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke hi. Diskusjonsvalue-dama.

:fnise:

Trykker det nye kallenavnet til mitt bryst, og er helt enig med deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jo, men det var jo fordi du ikke tar et nei for et nei.

Det blir litt sånn...

«Jeg er en snill mann! Om du ikke tror meg skal jeg følge etter deg og stå med pistol mot hodet ditt helt til du tror meg!»

Man kan ikke presse frem godfølelsen i andre mennesker. Man må oppføre seg bra. Gjør man ikke det får man tåle at de forsvinner. Dette blir mitt siste svar til deg. 

Du vil jo egentlig ikke svare på noe som helst. Jeg har ikke bedt deg like meg, hvis det er det du tror. Jeg har stilt deg spørsmål om påstandene dine og hvordan du har kommet frem til det du skriver, både det du skriver generelt og det du skriver om meg. 

Jeg tror jeg er enig med deg i noe. Det er nok noe i at noen er mer atraktive enn andre, men jeg tror ikke noe på at det er så enkelt som at man kan summere opp de positive og negative sidene og få en fast verdi og at vi automatisk blir misfornøyde hvis partneren får en lavere verdi enn den vi setter på oss selv.

Jeg mener også at den beskrivelsen du gjør av meg er helt feil og at du ikke har fått noen holdepunkter som kan gjøre at du har fått det inntrykket av meg. Jeg ser ikke bort fra at jeg irriterer deg. Det betyr likevell ikke at jeg generelt er en irriterende person.  

Du står helt fritt til å svare på de innleggene som kommer her, men du kan like lite nekte meg å reagere på innleggene dine som jeg kan tvinge deg til å svare.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du vil jo egentlig ikke svare på noe som helst.

Jeg hadde ikke tenkt å svare deg mer, men dette gidder jeg virkelig ikke la stå ubesvart.

Særlig i denne tråden hvor jeg har svart omtrent en halv kilometer på forrige side, til noen som spurte på en hyggelig måte. Og på denne siden tuller jeg og ler med andre som er morsom og oppegående.

Jeg bruker tid og krefter, både på selve tankeprosessen og på formuleringen. Så jo visst svarer jeg, når mennesker klarer å oppføre seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke tenkt å svare deg mer, men dette gidder jeg virkelig ikke la stå ubesvart.

Særlig i denne tråden hvor jeg har svart omtrent en halv kilometer på forrige side, til noen som spurte på en hyggelig måte. Og på denne siden tuller jeg og ler med andre som er morsom og oppegående.

Jeg bruker tid og krefter, både på selve tankeprosessen og på formuleringen. Så jo visst svarer jeg, når mennesker klarer å oppføre seg.

Ja, du skriver en masse ord, men du svarer ikke på det jeg spør om. Av en eller annen grunn blir du tydigvis veldig provosert av meg, men du vil ikke fortelle meg hvorfor, derimot tillegger du meg en del egenskaper du ikke har noe grunnlag for. Hvorfor?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, du skriver en masse ord, men du svarer ikke på det jeg spør om. Av en eller annen grunn blir du tydigvis veldig provosert av meg, men du vil ikke fortelle meg hvorfor, derimot tillegger du meg en del egenskaper du ikke har noe grunnlag for. Hvorfor?

Vedkommende har svart på alt du spør om, hun har også prøvd å trekke seg fra videre diskusjon med deg, men du henger på som en klegg. Hvis dette skal bli fruktbart råder jeg deg til å stille helt konkrete, tydelige spørsmål om det du faktisk lurer på, uten å blande inn så mye følelser og personlige greier. Konkret er stikkordet her. Da får du kanskje svar på det du lurer på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Vedkommende har svart på alt du spør om, hun har også prøvd å trekke seg fra videre diskusjon med deg, men du henger på som en klegg. Hvis dette skal bli fruktbart råder jeg deg til å stille helt konkrete, tydelige spørsmål om det du faktisk lurer på, uten å blande inn så mye følelser og personlige greier. Konkret er stikkordet her. Da får du kanskje svar på det du lurer på.

Takk :) 

Jeg er, sikkert ikke uventet, veldig interessert i dette temaet fordi jeg mener vår verdi på partnermarkedet påvirker hvor fornøyd og velfungerende vi er i et forhold. Men akkurat denne tråden utviklet seg litt sånn her..

«Oh no, no, no, wait, wait, Isabella. Don’t, don’t just dismiss this so fast. I mean this is a once in a lifetime opportunity...»

«Yeah, for you.»

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan har jeg "røpet" at det er viktig for meg?

Hvordan vurderer du noens nivå?

Av en eller annen grunn blir du tydigvis veldig provosert av meg, men du vil ikke fortelle meg hvorfor, derimot tillegger du meg en del egenskaper du ikke har noe grunnlag for. Hvorfor?

Det er spørsmål jeg har stilt. Er ikke det konkret nok?

Skrevet
On 5/21/2021 at 8:26 PM, Anonym bruker said:

Mannen min tar seg hele tida til ansiktet, stryker på brynene, skjegget, barten og nesa, napper i hår og hud.  Jeg hører hele tiden lydene av at gnir fingrene mot ansikthåret. Veldig forstyrrende hvis vi f.eks. skal se noe på TV sammen.

Anonymkode: 3f709...5dc

da blir du fort irritert tenker jeg

Anonymkode: 0363d...060

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...