Gå til innhold

NRK saken. Jeg forstår ikke hvorfor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

reporteren vil gå til skrittet å kjøre rettssak når det kommer frem og offentliggjøres så mye grums og negativ omtale om en selv? 
Er det virkelig verdt det?

Anonymkode: 4b3b8...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sjelden slike rettssaker er verdt det, den ansatte vil slite med å finne seg jobb etterpå uansett for ingen vil ansette en potensiell "bråkmaker". Nesten uansett hva arbeidsgiver har gjort, så vil en rettssak være negativ for den ansatte.

I dette tilfelle høres det foreløbig ut som den ansatte var en vanskelig person som kanskje ikke helt så eller ser sitt eget beste, men det gjenstår å se.

Men det er en grunn til at konflikter i arbeidslivet sjelden kommer til retten....

Anonymkode: 4c279...78f

Skrevet

Hun er en sterk kvinne med egne meninger. Ikke alle takler det.

Det er ikke negativt. Med mindre en ikke takler sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: ccfd7...1d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hun er en sterk kvinne med egne meninger. Ikke alle takler det.

Det er ikke negativt. Med mindre en ikke takler sterke, selvstendige kvinner med egne meninger.

Anonymkode: ccfd7...1d3

Man kan gjerne ha egne meninger, men om meningene ikke er forenelig med å ha kollegaer, samarbeide og opptre profesjonelt, så får man jobbe for seg selv. Det er ikke fritt frem for å kalle folk hva som helst, selv om jeg kan ha en mening om enkelte. Og folk som alltid setter seg i offerrollen og at det er alle andre som er dumme, og stadig er i konflikter bør kanskje vurdere om det kan ha noe med egen fremtoning å gjøre.... 

Anonymkode: f2590...2c0

Skrevet

Prinsipielt er denne saken viktig. Uavhengig om hun er vanskelig eller ikke så har ikke nrk opptrådd profesjonelt. For henne er det ikke så lurt. Hun skader eget omdømme uansett hvor rett hun har. 

Anonymkode: 4d119...a69

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Man kan gjerne ha egne meninger, men om meningene ikke er forenelig med å ha kollegaer, samarbeide og opptre profesjonelt, så får man jobbe for seg selv. Det er ikke fritt frem for å kalle folk hva som helst, selv om jeg kan ha en mening om enkelte. Og folk som alltid setter seg i offerrollen og at det er alle andre som er dumme, og stadig er i konflikter bør kanskje vurdere om det kan ha noe med egen fremtoning å gjøre.... 

Og det er ikke fritt fram å behandle kvinner som man vil!

sykefraværet hennes, som er et resultat av fertilitetsbehandling, ble vist fram på julebordet?? Snakk om hersketeknikk fra menn!

Anonymkode: ab1c9...4e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

reporteren vil gå til skrittet å kjøre rettssak når det kommer frem og offentliggjøres så mye grums og negativ omtale om en selv? 
Er det virkelig verdt det?

Anonymkode: 4b3b8...b04

Selvsentrerte personer gjør slik. Evner ikke å se sine egne feil oppi alt dette. Det er overraskende mange slike mennesker. Brøt for en stund siden vennskapet med en slik person, hun evnet ikke å se sine feil. Nå et hun venneløs, singel og er fortsatt sikker på at hun ikke har gjort noe galt. 

Anonymkode: 0e16c...5d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

sykefraværet hennes, som er et resultat av fertilitetsbehandling, ble vist fram på julebordet?? Snakk om hersketeknikk fra menn!

🤣🤦🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Selvsentrerte personer gjør slik. Evner ikke å se sine egne feil oppi alt dette. Det er overraskende mange slike mennesker. Brøt for en stund siden vennskapet med en slik person, hun evnet ikke å se sine feil. Nå et hun venneløs, singel og er fortsatt sikker på at hun ikke har gjort noe galt. 

He he...

Jeg tok en pause fra en venninne for en stund siden. Hun var totalt utmattende, sånn som du beskriver her. Jeg var klar på at vi kunne muligens ta opp igjen kontakten dersom hun var villig til å ta litt mer hensyn, men det var hun ikke villig til. Skulle jeg beskrevet hvordan hun endte opp, så endte hun opp slik du beskriver her; venneløs, singel og fortsatt overbevist om at hun ikke har gjort noe galt.

Men hadde du spurt henne, så hadde hun nokså sikkert sagt at det var hun som brøt kontakten med meg, av samme årsak, og at det er jeg som har endt opp venneløs, singel og fortsatt overbevist om at jeg ikke har gjort noe galt :) 

Anonymkode: a6802...9a1

Skrevet

Det er nok ikke bare henne som har fått gjennomgå i NRK. Vet Knut Bjørnsen som var i sporte var igjennom ett eller annet på 80 tallet. Ledelsen i NRK er  og var ikke helt i vater!

Anonymkode: 18c09...fdd

Skrevet

Carina Olset er uansett den beste kvinnelige sportsdama👍🏻😊

Anonymkode: e8f21...b9e

Skrevet

Nei nei, Karen Marie Ellefsen. Er oppvokst med henne og uten henne hadde det ikke vært damer i sporten.

Skrevet

Nei nei, Karen Marie Ellefsen. Er oppvokst med henne og uten henne hadde det ikke vært damer i sporten.

Mente nå. Karen Marie gikk av i fjor 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hun er kun på skjermen under fotball-mesterskap. Liker Ida også. 

Skrevet

Stemmer dette, er det helt horribelt av lederne! Bare det er verdt en rettssak, for det er en enorm hersketeknikk.

Anonymkode: 2f5e6...4ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hun er kun på skjermen under fotball-mesterskap. Liker Ida også. 

Ida er også flink👍🏻 Marianne er god på radio😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan vet dere det? I så fall helt horribelt.

Anonymkode: 83e9f...22e

Skrevet

Hvordan vet dere det? I så fall helt horribelt.

Anonymkode: 83e9f...22e

Det er referert fra media - som sitter på tilhørerbenken.

Hennes sykefravær, som tidvis har vært høyt grunnet behandlingen, var et tema blant medarbeiderne og i ledelsen. NRK burde vite at man ikke trenger å oppgi diagnose. Og selv da hun fortalte grunnen ble det vitset med...

Skrevet

Jeg har ikke klart å forstå hva saken egentlig handler om? Hun beskrives som «vanskelig», men verden er da full av vanskelige folk uten at det blir stor ståhei av den grunn. Så jeg har prøvd å forstå hva hun rent konkret har gjort, og hva som har vært forløpet til hendelsene, men det er bare vage formuleringer om at «hun klikket» og «noen gråt før de skulle på jobb». Det er jo umulig å ta stilling til. Jeg er overrasket over at NRK ikke har et mer solid utgangspunkt for konflikthåndteringen sin. 

Umiddelbart tenker jeg at dette ikke er helt uvanlig gutteklubb-oppførsel fra nrk. Det er helt vanlig at det er ubehagelig for folk når verden går fremover og ting blir mer likestilt. Så de må nesten komme med noe mer enn at «hun var vanskelig» og «folk syntes det var ubehagelig». 

Anonymkode: d349c...170

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Umiddelbart tenker jeg at dette ikke er helt uvanlig gutteklubb-oppførsel fra nrk. Det er helt vanlig at det er ubehagelig for folk når verden går fremover og ting blir mer likestilt. Så de må nesten komme med noe mer enn at «hun var vanskelig» og «folk syntes det var ubehagelig». 

Denne talen passet inn i 1971.

Vi er nå i 2021.

Går verden egentlig fremover?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Denne talen passet inn i 1971.

Vi er nå i 2021.

Går verden egentlig fremover?

Litt usikker på om du sikter til at likestillingingskampen har stoppet opp eller om den er over? Men personlig syns jeg jo vi har stoppet litt opp. Men det finnes sikkert forskning som forklarer det bedre enn meg.

Et lite apropos i denne saken er jo at vi aldri har sett en mann i en lignende sak. Til tross for at det har vært godt kjent at rimelig mange menn har vært rimelig store drittsekker. Toralv Maurstad som teatersjef f.eks. eller han regissøren jeg ikke husker navnet på i slengen. Den eneste slike saken jeg har sett med en mann var en utrolig ufin professor ved Unvisersitetet i Bergen. Men der kunne de altså vise til helt konkrete hendelser. Han hadde kommet full på jobb, klådd på kolleger, osv. Igjen, helt konkrete, fullstendig åpenbart uakseptable hendelser. Men jeg har aldri hørt om en mann som har  vært sparket for «å være vanskelig». 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Litt usikker på om du sikter til at likestillingingskampen har stoppet opp eller om den er over? Men personlig syns jeg jo vi har stoppet litt opp. Men det finnes sikkert forskning som forklarer det bedre enn meg.

Et lite apropos i denne saken er jo at vi aldri har sett en mann i en lignende sak. Til tross for at det har vært godt kjent at rimelig mange menn har vært rimelig store drittsekker. Toralv Maurstad som teatersjef f.eks. eller han regissøren jeg ikke husker navnet på i slengen. Den eneste slike saken jeg har sett med en mann var en utrolig ufin professor ved Unvisersitetet i Bergen. Men der kunne de altså vise til helt konkrete hendelser. Han hadde kommet full på jobb, klådd på kolleger, osv. Igjen, helt konkrete, fullstendig åpenbart uakseptable hendelser. Men jeg har aldri hørt om en mann som har  vært sparket for «å være vanskelig». 

Kanskje ingen av dem har vært så jæ**ige som dette da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kanskje ingen av dem har vært så jæ**ige som dette da?

Tull, men de beskyttes av gutteklubben grei i stor grad.

Anonymkode: 2f5e6...4ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Litt usikker på om du sikter til at likestillingingskampen har stoppet opp eller om den er over?

Mente at den formaningen du kom med passet inn i 1971, og hvis du må bruke den 50 år etter, så går det ikke så veldig fort fremover...

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg har ikke klart å forstå hva saken egentlig handler om? Hun beskrives som «vanskelig», men verden er da full av vanskelige folk uten at det blir stor ståhei av den grunn. Så jeg har prøvd å forstå hva hun rent konkret har gjort, og hva som har vært forløpet til hendelsene, men det er bare vage formuleringer om at «hun klikket» og «noen gråt før de skulle på jobb». Det er jo umulig å ta stilling til. Jeg er overrasket over at NRK ikke har et mer solid utgangspunkt for konflikthåndteringen sin. 

Two wrongs don't make a right, tenker jeg. Hvis menn har sluppet unna med denne oppførselen før, så er ikke det noe argument for at hun her skal slippe unna med det.

"Dette sier en NRK-ansatt som i 2016 var vaktsjef for sendingene fra VM i skiskyting i Holmenkollen. Mannen i 50-åra beskriver at programleder Line Andersen (47) skapte svært vanskelige arbeidsforhold for teamet. Han leser opp ting han har notert at 47-åringen skal ha sagt til ham:

«Fy faen, så udugelig du er», «Dette holder faen ikke, og det går utover meg», «Dette er elendige forberedelser. Vi får bare gjøre det beste ut av det, da.»

Han leser så opp angivelig utskjelling fra Andersen til det tekniske teamet: «Dere er en udugelig drittgjeng og jævla idioter.»"

Anonymkode: 96cbb...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...