Gå til innhold

Hva har du spist i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tenkte det samme 😳

Men så tenkte jeg at det er vel en bestemt type mennesker som svarer i en slik tråd også. Selv nyklekkede studenter har oftest et mer sunt og variert kosthold enn dette..

Anonymkode: 00e3a...1bc

Hva slags type mennesker mener du det er som har svart i tråden da?

Anonymkode: eb4ec...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva slags type mennesker mener du det er som har svart i tråden da?

Tenkte bare at det ser ut til å være en sammenheng mellom det å ha et dårlig kosthold og det å dele det i en slik tråd. Jeg vil jo tro (håpe) at det finnes en del her inne som spiser sunt, variert, og ikke minst ordentlige måltider, men at de rett og slett ikke skriver i en slik tråd. 

Skrevet

To minibaguetter med roastbeef, remulade, løk og sur-agurk. Mange kopper kaffe og et par glass melk. Skal vel lage en middag etterhvert. Aner ikke hva. Bestille pizza kanskje 

Anonymkode: ba84d...51d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenkte bare at det ser ut til å være en sammenheng mellom det å ha et dårlig kosthold og det å dele det i en slik tråd. Jeg vil jo tro (håpe) at det finnes en del her inne som spiser sunt, variert, og ikke minst ordentlige måltider, men at de rett og slett ikke skriver i en slik tråd. 

Man kan jo ikke konkludere med at folk har dårlig kosthold ut fra svar om 1 av 365 dager i året.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Man kan jo ikke konkludere med at folk har dårlig kosthold ut fra svar om 1 av 365 dager i året.

Det som jevnt over beskrives i denne tråden er svært lite og/eller veldig usunn mat. Det noe jeg kunne funnet på å spise hvis jeg hadde høy feber og slet med å få i meg mat, eller var på reise og det var dårlig utvalg, og da ville jeg kompensert for det resten av uken, minst.

Men når så mange skriver at de spiser på denne måten, på en helt tilfeldig dag, så tror ikke jeg at det er den ene dagen de har høy feber eller er på reise.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det som jevnt over beskrives i denne tråden er svært lite og/eller veldig usunn mat. Det noe jeg kunne funnet på å spise hvis jeg hadde høy feber og slet med å få i meg mat, eller var på reise og det var dårlig utvalg, og da ville jeg kompensert for det resten av uken, minst.

Men når så mange skriver at de spiser på denne måten, på en helt tilfeldig dag, så tror ikke jeg at det er den ene dagen de har høy feber eller er på reise.

Jaja, da så...

Skrevet

Synes ikke min var så gæren. 
hilsen hun med hummus og søtpotet 

Anonymkode: 0816b...9c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jaja, da så...

Hva tenker du selv da?

I nesten hvert innlegg nevnes snop/søt kaffe/alkohol. Middagene som nevnes er hovedsaklig burger, tacos eller pizza. Lage middag = å bestille middag. Fraværet av grønnsaker er påtakelig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Synes ikke min var så gæren. 
hilsen hun med hummus og søtpotet 

Nei, det gjør du nok ikke. Det var kanskje derfor du laget tråden?

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva tenker du selv da?

I nesten hvert innlegg nevnes snop/søt kaffe/alkohol. Middagene som nevnes er hovedsaklig burger, tacos eller pizza. Lage middag = å bestille middag. Fraværet av grønnsaker er påtakelig.

Jeg tenker det var 1 av 365 dager, og at det sier lite om folks kosthold.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjør du nok ikke. Det var kanskje derfor du laget tråden?

Ja. Du har HELT rett!! Jeg ville bare se hvor usunt alle andre spiser slik at jeg kan føle meg MYE bedre enn ALLE andre ... seriøst? Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg ofte for tilbakemelding fra folk på at jeg spiser «rare» ting som hummus på skiver av ristet søtpotet, frø og mandelsmør. Jeg ville høre hva andre damer på min alder spiser i løpet av en dag. Ikke noe annet. Kanskje du burde spise noe du også? Litt hangry?

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Måltid 1 (kl.14.15): En liten, ristet søtpotet skåret i skiver med hummus, 1/4 avokado, gresskarkjerner og litt mandelsmør.

Måltid 2 (18.00): 1bakt potet m/litt kryddersmør/rødløk/gressløk/vårløk, 2 hvite asparges, 1 skive grillet svinekjøtt.

2 twist, ukjent antall kaffekopper, cola zero, vann og en øl.

Hvordan lager du ristet søtpotet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan lager du ristet søtpotet?

Skjærer i skiver, hvis jeg har dårlig tid gir jeg den noen sekunder i mikrobølgeovn og tar den deretter i brødrister. Jeg er ikke så glad i brød 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjærer i skiver, hvis jeg har dårlig tid gir jeg den noen sekunder i mikrobølgeovn og tar den deretter i brødrister. Jeg er ikke så glad i brød 😂

Hmm, i brødristeren ja, funker det altså. Det må testes, er veldig glad i søtpotet 😊 Brødristeren blir ikke grisete i da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja. Du har HELT rett!! Jeg ville bare se hvor usunt alle andre spiser slik at jeg kan føle meg MYE bedre enn ALLE andre ... seriøst? Grunnen til at jeg lagde tråden er fordi jeg ofte for tilbakemelding fra folk på at jeg spiser «rare» ting som hummus på skiver av ristet søtpotet, frø og mandelsmør. Jeg ville høre hva andre damer på min alder spiser i løpet av en dag. Ikke noe annet. Kanskje du burde spise noe du også? Litt hangry?

Nei, jeg er god og mett etter ordentlig frokost, lunsj og middag, med masse grønnsaker og fullkorn og fisk.

Synes helt klart maten din er spennende nok, i ny og ne, men jeg hadde ikke levd på små porsjoner med poteter med smør. Spiser tidvis hummus som dip til knasende grønnsaker. Bytter lett ut sjokolade med det. 

Folk må spise hva de vil for meg, men kom ikke og klag over manglende energi eller livsstilssykdommer eller at man ser dradd ut innen man er 35.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du selv da?

Vel, det ble spurt på en lørdag. At jeg spiser litt sjokolade og en is på en lørdag   definerer iallfall ikke mitt kosthold resten av uka! Er vel ikke uvanlig at folk koser seg litt ekstra på en lørdag?!?

Anonymkode: b4eda...37e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg er god og mett etter ordentlig frokost, lunsj og middag, med masse grønnsaker og fullkorn og fisk.

Synes helt klart maten din er spennende nok, i ny og ne, men jeg hadde ikke levd på små porsjoner med poteter med smør. Spiser tidvis hummus som dip til knasende grønnsaker. Bytter lett ut sjokolade med det. 

Folk må spise hva de vil for meg, men kom ikke og klag over manglende energi eller livsstilssykdommer eller at man ser dradd ut innen man er 35.

Jeg er lange eldre enn 35. Ingen livsstilssykdommer, eller lavt energinivå. Jeg ser alt annet enn dradd ut. Jeg spiser 1-2 måltider om dagen. Du bør sjekke ut OMAD. Du føler deg ikke sulten. Spiser normalt ikke «vanlig» potet, altså.

Skrevet

Vel, det ble spurt på en lørdag. At jeg spiser litt sjokolade og en is på en lørdag   definerer iallfall ikke mitt kosthold resten av uka! Er vel ikke uvanlig at folk koser seg litt ekstra på en lørdag?!?

Anonymkode: b4eda...37e

Nei, jeg koser meg hele tiden, jeg, men nå er jeg heldigvis glad i ordentlig mat. Spiser sjokolade de gangene jeg har lyst, uansett om det treffer på en mandag eller lørdag, det hender vel omtrent en gang i måneden uansett. Men jeg bytter ikke ut ordentlig mat en hel dag for å snope en hel dag. 

Skrevet

Jeg er lange eldre enn 35. Ingen livsstilssykdommer, eller lavt energinivå. Jeg ser alt annet enn dradd ut. Jeg spiser 1-2 måltider om dagen. Du bør sjekke ut OMAD. Du føler deg ikke sulten. Spiser normalt ikke «vanlig» potet, altså.

Det bør jeg aldeles ikke, det finnes nok av kvinnfolk som er besatt av dietter allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...