Gå til innhold

Min mann er litt av en skrue

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mia_73 skrev (10 minutter siden):

Nei, her hadde jeg vist til SIFO-referansebudsjett som utgangspunkt og fått en matkonto med felleskort samt handlet alene.

Oh, her har vi planene klare.

Jeg hadde nok satt kuken hans i bur, til han handlet og serverte det jeg ville. Mye enklere og man kan overstige de fleste referansebusjett! 

Anonymkode: 07cab...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har motsatt problem.

Helt umulig å ha med mannen på matbutikken av to grunner. Ene er at han alltid blir borte, går rundt og leser, soser og får lyst på alt mulig rart, og viktigst av alt, han handler ukritisk alt mulig. Ikke måte på hva som havner i kurven av brukelige og ubrukelige ting. Han velger alltid dyreste sort så å ha med han på butikken betyr at store deler av matbudsjettet ryker på den runden ;)

Jeg handler alene.

Anonymkode: b8dd9...75e

Skrevet

Sett dere ned med kontoutskrifter og sett opp  udsjett for både mat, klær, hobby, alkohol og alt annet.

Sett dere ned en dag i uka og sett opp meny og handleliste sammen. La han handle. Hvis det mangler noe må han dra og kjøpe inn ekstra.

Venninnetreff ol kan du si tydelig at du har lyst til å ta alene hvis du ikke vil ha ham med.

Anonymkode: e288e...f0b

Skrevet

Skjønte ikke. Er det kjøttkakene som var bortskjemt, eller var det kjøttkakene som har skjemt bort mannen?

Anonymkode: a94e9...c23

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hahaha! Du skriver dette på en måte som får meg til å le - men skjønner at det er frustrerende. Du må vel bare gjenta til det kjedsommelige at maten faktisk må kjøpes før den kan spises. Og lukke ørene når han gnåler. 

Anonymkode: 3564c...666

Ler godt her jeg også 😅

Har en alternativ løsning, hvis trådstarter er villig til å leve med en potensiell halvveis grillfest 😁 Finn en plausibel unnskyldning for å trekke deg som medplanlegger. Jobb, migrene, dårlig mage 🤷🏼‍♀️ La han stå for hele planlegging selv, pass på å skryte når gjestene kommer, her han han fikset alt mens jeg var opptatt 👏🏻 La det stå til. 

Min erfaring er at man lærer ved å gjøre, ikke ved å bli fortalt. 

Anonymkode: c6f87...f74

Skrevet

Syns han høres kontrollerende ut... Liker ikke det at han skal fotfølge deg overalt. Litt sykelig. 

Videre hadde jeg sleppi alt som hadde med innkjøp og middagslagingen å gjøre. Hvis det skal være så mye pes for en kornblanding , så får han gjøre alt selv.

Utrolig rart at du finner deg i det... 

Anonymkode: c4aaf...4f9

Skrevet

Er han fra Sunnmøre🤣

Anonymkode: abd99...a2c

Skrevet

Leser alle svar, og syns jo selv at han oppfører seg som en dust! Har mange ganger vært fristet til å ta en DIB (på hue og ræva ut), men så har vi jo unger og forpliktelser da. Den ansvarlige i meg sier at jeg ikke kan kvitte meg med han "bare" pga dette, men gudene skal vite at det er et slit! Denne oppførselen hans er så idiotisk og uforståelig at jeg holder på å klikke internasjonalt! 

Nytter ikke å snakke fornuft, sette opp budsjett, vise SIFOs budsjett....alt det har jeg prøvd. Han mener på fullt alvor at vi ikke trenger å bruke mer enn et par-tre tusen i måneden på mat! Men GJETT om han eter selv!! Som en hest! Han bodde hos mor til han var godt voksen, og kjøpte ikke så mye som 1 liter melk der. Han trodde nok at kjøleskapet hadde en refillknapp!

Dessuten er han så snål at han uten å mukke kan kjøpe øl og vin for 4-sifret beløp. Om jeg hadde ymtet om at jeg trengte ny fiskestang, ville han kjøpt en til 6000,-! Eller vent - jeg måtte nok forresten kjøpt for mine egne penger helst... Men det hadde han ansett for nødvendig!

Når ungene er store nok, skal han ut! Så mye er sikkert! Da skal jeg spise luksusmat (kornblanding) og handle helt alene! SOM jeg gleder meg!

Anonymkode: 18b73...54e

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Leser alle svar, og syns jo selv at han oppfører seg som en dust! Har mange ganger vært fristet til å ta en DIB (på hue og ræva ut), men så har vi jo unger og forpliktelser da. Den ansvarlige i meg sier at jeg ikke kan kvitte meg med han "bare" pga dette, men gudene skal vite at det er et slit! Denne oppførselen hans er så idiotisk og uforståelig at jeg holder på å klikke internasjonalt! 

Nytter ikke å snakke fornuft, sette opp budsjett, vise SIFOs budsjett....alt det har jeg prøvd. Han mener på fullt alvor at vi ikke trenger å bruke mer enn et par-tre tusen i måneden på mat! Men GJETT om han eter selv!! Som en hest! Han bodde hos mor til han var godt voksen, og kjøpte ikke så mye som 1 liter melk der. Han trodde nok at kjøleskapet hadde en refillknapp!

Dessuten er han så snål at han uten å mukke kan kjøpe øl og vin for 4-sifret beløp. Om jeg hadde ymtet om at jeg trengte ny fiskestang, ville han kjøpt en til 6000,-! Eller vent - jeg måtte nok forresten kjøpt for mine egne penger helst... Men det hadde han ansett for nødvendig!

Når ungene er store nok, skal han ut! Så mye er sikkert! Da skal jeg spise luksusmat (kornblanding) og handle helt alene! SOM jeg gleder meg!

Jeg kan nesten ikke forstå at du har holdt ut med dette så mange år.

Når jeg leste dette slo det meg en siste ting du kanskje kan prøve for å bevisstgjøre ham, hvis du gidder.

Jeg hadde på pur stahet valgt å i en hel måned skrive ned absolutt ALT du ser eller vet han spiser og drikker hjemme, og i tillegg legge inn en sum for div. husholdningsartikler som toalettpapir, såpe ++. Jeg ville gjort på pur f... skrevet ned hva han spiste etter hvert måltid, og så satt opp en oversikt over hva det bare han spiser i måneden faktisk koster. Hadde samme måned gjemt på alle handlelapper, slik at du får det mest mulig nøyaktig. Da blir det veldig nøyaktig og personlig på ham. Bare for å få inn et stikk - og er du veldig heldig så kan det være det går opp et lys for ham.

Han minner om en unge.

Anonymkode: c36ff...d4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du tillater jo denne oppførselen? Hvorfor overlater du ikke handlingen til han? Hvorfor godtar du at han kontrollerer deg og ikke lar deg gjøre noe på egen hånd? 

Anonymkode: 11070...9b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er snodig ja. 

Men har du noen gang bare overlatt det helt til han? I og med han tror kjøleskapet har en refillknapp. 

Nå vet ikke jeg hvor store unger du har, men om de ikke er så små, kan du kanskje ha en liten plan b med de når han står om morgen og innser at det ikke er mat til å lage matpakker. Poenget er vel bare at han må kjenne på det og erfare det selv fremfor å bli fortalt det. For det er opplagt at han ikke hører på deg (eller sunn fornuft forøvrig) 

Anonymkode: c6f87...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...