Gå til innhold

Min mann er litt av en skrue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært gift med mannen i 17 år, og da vi møttes flyttet han omtrent rett fra mammas bortskjemte kjøttkaker og sammen med meg....

I starten var det litt av en jobb å oppdra han (kan du fatte at jeg orka???) Alt fra husarbeid, matlaging, at det ikke er automatisk refill på kjøleskapet, osv!

Han har etterhvert blitt...ok, på de fleste områder. Men han er en skrue på noen områder: Han er veldig sosial og elsker å ha besøk. Han vil gjerne invitere så mange som mulig på kaker og vafler og middag og grilling. MEN - han vil ikke bruke penger på mat! Helst ikke en eneste krone! Mat er nemlig det kjedeligste - og mest uforståelig - i verden å bruke penger på. Forsåvidt enig, men jeg er innforstått med at sånn er det bare. Grilling 17.mai f eks, koselig med gjester, men vi MÅ jo ha mer mat når det kommer flere å spiser.

Handling og mat er en sånn greie som jeg er drittlei av! Et evig mas om hvor dyrt det er, og for hver ting jeg griper etter i butikken, så protesterer han og mener at vi enten har det hjemme, eller at det er tull å kjøpe. Det pussige er at han spiser med god appetitt det han mener vi ikke trenger å kjøpe. F eks kjøpte jeg, til høylytte protester, sist uke, kornblanding for enkel frokost. Han ble temmelig sur for at jeg brukte 34 kroner på det. Og hva skjer? Da jeg i går skulle spise av den, var den borte!! Han hadde spist hele, jævla pakken!

Hvorfor tar jeg han med å handler, tenker du? Han skriker seg til å være med! Han blir grinete om jeg drar uten han, han vil IKKE være hjemme om jeg skal ut av huset. Han vil være med på alt!! Jeg kan f eks ikke dra på kjøpesenteret en lørdag I fred og ro, neida, han SKAL være med, selv om han egentlig ikke liker det styret der! Han tvinger seg f eks med meg og min søster på kafé, selv om han kjedereaksjon seg når vi sitter og skravler. Så blir han utålmodig og begynner å mase om vi blir sittende for lenge, da...

Du lurer kanskje på hvor gammel ham er? 54 år fyller han til høsten! Jada! Og han har flere rare greier, altså, nok å ta av. Noen som har hørt om tilsvarende? Hva ville du gjort? Jeg har sagt fra, utallige ganger. Men han blir sur, grinete og begynner å krangle, og jeg gidder ikke det heller! What to do?

Anonymkode: 18b73...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velger du en skrue, så får du en skrue.

Anonymkode: 07cab...b66

Skrevet

Siden jeg har sett at det er en dødssynd å komme med tilleggsinformasjon senere i tråden, må jeg ile til å si at han er ikke gjerrig på alt! Alkohol, uteliv, fiskeutstyr og annet moro bruker han gjerne penger på! Om jeg ber han kjøpe 6 flasker vin, en kartong øl og noe Baylis, så gjør han det uten å mukke, altså. Han er sånn selektiv gjerrig,  kanskje?

Skrevet

Jeg hadde nektet å handle med han. Folk som sparer på innkjøp til festdager (uten å måtte det) suger

Anonymkode: c71f9...e85

Skrevet

Han virker syklig sjalu som ikke lar deg handle alene, jeg synes det er mer bekymringsfullt enn at han er gjerrig med maten.

Anonymkode: 2a33e...61b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han virker syklig sjalu som ikke lar deg handle alene, jeg synes det er mer bekymringsfullt enn at han er gjerrig med maten.

Hadde det vært sjalusi, hadde jeg forstått det. Men det er ikke sjalusi, bare det at han vil være med på alt, og kjeder seg om han må være hjemme alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hadde det vært sjalusi, hadde jeg forstått det. Men det er ikke sjalusi, bare det at han vil være med på alt, og kjeder seg om han må være hjemme alene. 

Tror du virkelig på det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig på det?

Ja, for om han selv er opptatt og har andre ting å gjøre, så gjør det ham ingenting om jeg drar på kafé eller shopping. Om han f eks er på fisketur, syns han bare det er fint at jeg har andre ting å gjøre. 

Skrevet

Hahaha! Du skriver dette på en måte som får meg til å le - men skjønner at det er frustrerende. Du må vel bare gjenta til det kjedsommelige at maten faktisk må kjøpes før den kan spises. Og lukke ørene når han gnåler. 

Anonymkode: 3564c...666

Skrevet

Når du overtar en mann fra hans mor får du en mann som aldri har driftet sin egen husholdning. Klart det virker dyrt å kjøpe mat når det tidligere var gratis. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Tror du virkelig på det?

Kutt nå bare ut.

Fordi om du kanskje har opplevd en sjalu og kontrollerende mann, er det altså ikke slik at alle menn er sjalu og kontrollerende.

På samme måte som ikke alle kvinner er ekstremt mistenksomme, bare fordi du er det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Når du overtar en mann fra hans mor får du en mann som aldri har driftet sin egen husholdning. Klart det virker dyrt å kjøpe mat når det tidligere var gratis. 

Ja, og hvis mannen var 37, nesten 40, da han flyttet fra mor, desto verre. 

Skrevet

Hadde handla uten han. Mindre stress om han bare furter for det enn at han får ødelegge henne turen (samt hindre meg i å handle det jeg ønsker og trenger). Høres ut som han må lære dette også på den vanskelige måten som alle surkne unger. Oppfører du deg ikke, får du ikke være med. Enkelt og greit. 

Anonymkode: b408f...52d

Skrevet

Her er det bare å gå.

Anonymkode: 7d4d1...5d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her er det bare å gå.

Åmen herregud da, han er ikke slem, og det står ingentimg om de har barn sammen som lider av det her. Hun er også selv ansvarlig for å ha innlatt seg på en slik type. 

Om de har det bra sammen, så er det mye bedre om hun sier tydelig fra at her må det skje endringer, og så gir han en sjanse til bedring. Det kan godt tenkes at hun kan få snudd hele fyren slik at han fungerer bra, og det er mindre risky enn å skulle starte på nytt med noen andre. Pluss at hun må tøffe seg opp, noe som bare er bra. Vinn vinn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han kunne faktisk fått furta fra seg hjemme, aldri i verden om han hadde fått være med å handle. Eller på kafé, for den saks skyld. Du er ikke moren hans og har ikke ansvar for å aktivisere han. 

Eller så kan han handle alene, så kan han se hvor stas det er å invitere uten å ha noe å servere. 

Skrevet

Du får slutte å handle da, og overlate det til han. Når han da kommer til tomt kjøleskap eller det ikke er nok mat til halvparten av gjestene så får han ta ansvaret. En mann som aldri har lært å ha ansvar må lære det i praksis gjennom erfaring 

Anonymkode: 2f277...8b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Åmen herregud da, han er ikke slem, og det står ingentimg om de har barn sammen som lider av det her. Hun er også selv ansvarlig for å ha innlatt seg på en slik type. 

Om de har det bra sammen, så er det mye bedre om hun sier tydelig fra at her må det skje endringer, og så gir han en sjanse til bedring. Det kan godt tenkes at hun kan få snudd hele fyren slik at han fungerer bra, og det er mindre risky enn å skulle starte på nytt med noen andre. Pluss at hun må tøffe seg opp, noe som bare er bra. Vinn vinn.

Sånne menn endrer seg aldri.

Skrevet

Hva med å overlate handling til han? Han inviterer, han handler. Ferdig snakka. Og orker ikke han, orker ikke du. Så får det heller være pinlig tomt for mat når gjestene kommer. 
Du er er en passe pussig skrue selv, som tillater han å behandle deg som han gjør...! 

Anonymkode: bc0f0...1fa

Skrevet

Det verste her er jo at han blir med deg på kafe med søsteren din, DET hadde ikke jeg orket. Hele vitsen er jo å kunne snakke fritt og ha etterlengtet fristund. 

Anonymkode: b11fd...606

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sånne menn endrer seg aldri.

Din erfaring er knyttet til deg.

Skrevet

Bortsett fra alt annet så er dette bare dypt usexy.

Skrevet
sug lut skrev (11 minutter siden):

Bortsett fra alt annet så er dette bare dypt usexy.

Å, det kommer an på innstillingen :nigo:

For en dame som står på egne ben og kun behøver en mann til å gjøre som hun vil, er det ingenting som er som en formbar mann.

Skrevet

Dette må jo være noen av de enkleste tingene å håndtere. 
- lag handleliste sammen og la han gjøre mathandlinga.

- si nei til å la han være med på kafé. (Jeg hadde virkelig blitt i stuss hvis min søster kom drassende med mannen på kafé)

Anonymkode: 2243d...ea9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva med å overlate handling til han? Han inviterer, han handler. Ferdig snakka. Og orker ikke han, orker ikke du. Så får det heller være pinlig tomt for mat når gjestene kommer. 
Du er er en passe pussig skrue selv, som tillater han å behandle deg som han gjør...! 

Anonymkode: bc0f0...1fa

Har mistanke at denne mannen da handler kaviar og first price salami samt billigste kneipbrød.

Nei, her hadde jeg vist til SIFO-referansebudsjett som utgangspunkt og fått en matkonto med felleskort samt handlet alene. En som klager under handleturen hadde jeg ikke orket og jeg hadde blitt såpass tydelig at han ville avstå fra å være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...