Gå til innhold

Hvorfor lange køer til vinmonopolene i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Jeg kommenterte på det vedkommende skrev om at:

"Ergo MÅ vi ha alkohol"

"Siviliserte mennesker drikker alkohol til mat og hyggelig lag".

Så da lurer jeg på hvorfor man MÅ ha alkohol for å ha det hyggelig, og om folk som drikker alkoholfritt,  er usiviliserte. 

Til forskjell fra italienere, som gjerne stopper etter ett glass, er det en del nordmenn som ikke kan drikke med måte. For enkelte er det enten ingenting eller dritafylla. Bare det å si at man MÅ ha alkohol bare fordi man inviterer til familieselskap, betyr at man har et problem. 

Så det finnes da ikke alkoholikere eller folk som misbruker alkohol i Italia? Dette er et særnorsk fenomen mener du? 

La oss si at det er et særnorsk fenomen om å være drita full- kan det da være noe med at man ikke lærer at det går an å nyte et glass vin til maten? 

Anonymkode: 10d56...82d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Milfy Way skrev (59 minutter siden):

"Ergo MÅ vi ha alkohol"

Så da lurer jeg på hvorfor man MÅ ha alkohol for å ha det hyggelig, og om folk som drikker alkoholfritt,  er usiviliserte. 

Til forskjell fra italienere, som gjerne stopper etter ett glass, er det en del nordmenn som ikke kan drikke med måte. For enkelte er det enten ingenting eller dritafylla. Bare det å si at man MÅ ha alkohol bare fordi man inviterer til familieselskap, betyr at man har et problem. 

Mange mener de ‘må’ ha alkohol når de inviterer til fest på samme måte som man ‘må’ ha litt ekstra god mat. Man er ikke nødt, man kan servere brødskive og vann, men man velger altså å ‘måtte’ ha god mat og god drikke, som for enkelte innebærer alkohol. 

Jeg syns det er svært betenkelig at dere ikke evner å se nyansene her? 

Anonymkode: a58f3...90f

Skrevet
Milfy Way skrev (1 time siden):

"Ergo MÅ vi ha alkohol"

Gud, du er kjedelig.

Skrevet
sug lut skrev (2 minutter siden):

Gud, du er kjedelig.

Tja, jeg vet ikke helt. Er jo litt underholdene også da. Det er fascinerende å se hvor negativt det går an å se på absolutt ALT. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg vet ikke helt. Er jo litt underholdene også da. Det er fascinerende å se hvor negativt det går an å se på absolutt ALT. 

Ja, og generalisere absolutt alt... 

Anonymkode: 9f2cc...5f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Negativt på absolutt alt fordi jeg mener alkoholkonsum i samfunnet samfunnet for høyt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, og generalisere absolutt alt... 

Anonymkode: 9f2cc...5f5

Hva konkret? 

Skrevet
sug lut skrev (23 minutter siden):

Gud, du er kjedelig.

Jeg er ikke født for å underholde deg, dessverre. Synes du at jeg er kjedelig, er du velkommen til å diskutere med andre, mye mer spennende personer. 

Skrevet
Milfy Way skrev (12 minutter siden):

Hva konkret? 

Det kan man ikke si, for da kommer moderator ilende til og sletter

Anonymkode: 08b45...98c

Skrevet

Da må du slutte å referere til noe som ikke finnes. Det ser bare dumt ut. Det er allerede slettet masse innlegg med personangrep, likevel fortsetter dere. Det blir slettet igjen. Hva er målet, sånn egentlig? Sette rekord i antall slettede innlegg per dag? Jeg tenker med en gang på noe Einstein sa om det å gjøre en ting om og om igjen, og forvente forskjellig resultat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og det verste er at jeg har ikke rapportert et eneste innlegg fra dere. Likevel blir de slettet. Merkelig dette altså 😁

Skrevet
Milfy Way skrev (18 minutter siden):

Negativt på absolutt alt fordi jeg mener alkoholkonsum i samfunnet samfunnet for høyt? 

Akkurat 👍🏼

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat 👍🏼

Alkohol er altså absolutt alt for deg? Ok...

Skrevet
Milfy Way skrev (17 minutter siden):

Alkohol er altså absolutt alt for deg? Ok...

Nei. 

Skrevet

Nei. 

Du skriver at jeg er alltid negativ til alt. Så spør jeg om det er fordi jeg er negativ til alt bare fordi jeg er negativ til høyt alkoholkonsum. Du sier "akkurat ". Da er alkohol alt for deg? 

Skrevet
Milfy Way skrev (5 minutter siden):

Du skriver at jeg er alltid negativ til alt. Så spør jeg om det er fordi jeg er negativ til alt bare fordi jeg er negativ til høyt alkoholkonsum. Du sier "akkurat ". Da er alkohol alt for deg? 

Nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei. 

Men da er jeg ikke negativt til alt, ikke sant? :)

Skrevet
Milfy Way skrev (34 minutter siden):

Og det verste er at jeg har ikke rapportert et eneste innlegg fra dere. Likevel blir de slettet. Merkelig dette altså 😁

Det har noe med hva du har skrevet og fått slettet.  Det er du som har begynt med brukerdebatt og avsporing. Hvem som rapporterer har ingenting å si. Jeg rapporterte en del innlegg i tråden i går, fordi det gikk over alle støvleskaft. Du fortsetter i samme sporet i dag. Det er jo dumt. 

Skrevet
Milfy Way skrev (2 minutter siden):

Men da er jeg ikke negativt til alt, ikke sant? :)

Jo, du er det. Du kan gnåle så lenge du vil, du beviser kun mitt poeng. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, du er det. Du kan gnåle så lenge du vil, du beviser kun mitt poeng. 

Da må du linke til hvor det er jeg er negativ til alt. Og hva konkret det er jeg beviser :)

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Da må du linke til hvor det er jeg er negativ til alt. Og hva konkret det er jeg beviser :)

Du henger deg opp i at folk skriver ALT . Det som menes er at du er ofte negativ her på forumet. Du fremstår veldig ofte som negativ og du tolker ofte ting i verste eller mest bokstavelige måte. Du skriver på en måte som at du med vilje vrir og vender på ting og gjør ting verre enn det må være. Det er som om du er ute etter å finne alle mulige negative konsekvenser . Du fremstår også veldig ofte lite løsningsorientert . 

Skrevet (endret)
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Du henger deg opp i at folk skriver ALT . Det som menes er at du er ofte negativ her på forumet. Du fremstår veldig ofte som negativ og du tolker ofte ting i verste eller mest bokstavelige måte. Du skriver på en måte som at du med vilje vrir og vender på ting og gjør ting verre enn det må være. Det er som om du er ute etter å finne alle mulige negative konsekvenser . Du fremstår også veldig ofte lite løsningsorientert . 

Jeg har hatt veldig lang pause fra forumet. Hvor er det jeg skriver masse negativt til alt, vrir og vender osv? Jeg har ikke en gang vært her, og dere har lest masse negative innlegg fra meg. Hvor er disse innleggene da? Link gjerne, for nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. 

Endret av Milfy Way
Skrevet

Jeg har hatt veldig lang pause fra forumet. Hvor er det jeg skriver masse negativt negativt alt, vrir og vender osv? Jeg har ikke en gang vært her, og dere har lest masse negative innlegg fra meg. Hvor er disse innleggene da? Link gjerne, for nå ble jeg skikkelig nysgjerrig. 

De blir veldig ofte slettet da de har en tendens til å spore av 

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (6 minutter siden):

De blir veldig ofte slettet da de har en tendens til å spore av 

Ok, så igjen innlegg som ikke finnes 🤣🤣🤣 fantominnlegg!

Skrevet

Nei, det må jeg ikke.

Jeg får inntrykk av at du mener at all bruk av alkohol medfører skade på barn? Det er ingen nyanser? Enten full avhold eller fri flyt og grøftefylla? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...