Gå til innhold

Hvorfor lange køer til vinmonopolene i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel åpent i morgen også?

Anonymkode: ee679...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi mange har fri i dag.....

Anonymkode: f0d01...2d9

Skrevet

Jada, men alle skal ha noe der til 17.mai, også de som ikke pleier å handle på polet. Da blir det lange lange køer.

Det er alltid mange på polet uka før 17.mai, men nå slipper de inn veldig få om gangen og da blir køene på utsiden helt vannvittige.

Veldig dårlig planlagt av folk å ikke handle litt tidligere akkurat i år da...

Anonymkode: ba30d...ea3

Skrevet

Fordi det er masse alkiser i dette landet. Synes synd på barna som nå vokse opp med slike foreldre. På torsdag solgte vinmonopolet 960 tusen liter alkohol. 30. april solgte de 930 tusen liter. Fyttihelvete. 

Anonymkode: 2503a...fed

Skrevet

Fordi veldig mange er ute i siste liten i stedet for å handle tidligere i uka.

Anonymkode: 08b45...98c

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er garantert lange køer i morgen og.

Anonymkode: 08b45...98c

Skrevet

Sikkert mange som skal på hytta når det uansett ikke er offisiell feiring i fysisk forstand 

Anonymkode: 8b54a...4a3

Skrevet

Det er alltid kø på polet før 17. Mai, påske og andre langhelger. Det ser bare så voldsomt ut nå pga avstand og maks antall personer inn. Husker det året vi var russ stod vi i kø rundt kvartalet på polet før alle langhelger, det er 20 år siden nå. Hadde vi måtte holde to meter avstand (slik det er her i kommunen nå), hadde vel køen stått til neste by....

Anonymkode: a9a8a...66f

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Fordi det er masse alkiser i dette landet. Synes synd på barna som nå vokse opp med slike foreldre. På torsdag solgte vinmonopolet 960 tusen liter alkohol. 30. april solgte de 930 tusen liter. Fyttihelvete. 

Ja for hele Norges befolkning har barn. 😂😂😂

Anonymkode: d66c2...9a4

Skrevet

Skjønner ikke at folk ikke handler før. Min 19 åring, med ADHD, dro på polet å handlet for 2 uker siden, og handlet da med tanke på 17. mai.

Anonymkode: ad6d9...a70

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke at folk ikke handler før. Min 19 åring, med ADHD, dro på polet å handlet for 2 uker siden, og handlet da med tanke på 17. mai.

Anonymkode: ad6d9...a70

Den vinkartongen jeg kjøpte for to uker siden er tom nå. Ergo kjøpte jeg en ny i dag. 

Anonymkode: 93037...2d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ja for hele Norges befolkning har barn. 😂😂😂

Anonymkode: d66c2...9a4

Nei, men mange har. 

Skrevet

Tror dere det er så mange flere på polet nå? Før var jo alle inne på polet og stod i lange køer det. 

Bor i en middels stor by og det er mulig å ha ca 20 stk inn i butikken. Køen er jo ikke inni butikken men på utsiden. 

Anonymkode: 10d56...82d

Skrevet

Fordi nordmenn flest er enkle fyllefanter 

Anonymkode: 1b47b...fe1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Fordi nordmenn flest er enkle fyllefanter 

Anonymkode: 1b47b...fe1

Drikker nordmenn mer enn folk fra andre land?

Anonymkode: 727f8...e09

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Lange køer idag og gett

Anonymkode: 92486...49c

Skrevet

Jeg var på polet i dag. Det var ingen kø og to stk utenom meg der inne. Er jeg også pinlig? 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (8 minutter siden):

Jeg var på polet i dag. Det var ingen kø og to stk utenom meg der inne. Er jeg også pinlig? 

Det er jo ikke enkeltpersoner som er pinlige, men at det er blitt solgt over 2 millioner liter alkohol på to dager midt i en pandemi når man ikke skal kjøpe alkohol til store selskap, men sitte og drikke hjemme. 

Skrevet
Milfy Way skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke enkeltpersoner som er pinlige, men at det er blitt solgt over 2 millioner liter alkohol på to dager midt i en pandemi når man ikke skal kjøpe alkohol til store selskap, men sitte og drikke hjemme. 

Jeg skjønner faktisk ikke? Det er jo enkeltpersoner, som meg, som står i kø ute fordi det er et max antall som kan være inne.

Alkoholbruk og barn er et problem, det er sant, men det må ikke bli slik at man ugleser mennesker med et moderat forbruk heller. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner og avsporinger.

Admin

Skrevet
Milfy Way skrev (18 timer siden):

Og det ble tatt av slettinga, men jeg vil faktisk gjerne få gjenta: hva vet du om hva andre skal med sin alkohol? Vi skal ha halvstort selskap. Vi blir rundt femten. Alle de som kommer utenfra vil da altså drikke et annet sted enn hjemme. Ergo må vi ha alkohol - som  siviliserte mennesker drikker til mat og hyggelig lag - i større mengder enn om det bare var oss. Så polet, kø inn og ti flasker  vin ut. Pluss noe likør og diverse. Helt uproblematisk for alle andre enn deg 

Anonymkode: a7171...e01

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og det ble tatt av slettinga, men jeg vil faktisk gjerne få gjenta: hva vet du om hva andre skal med sin alkohol? Vi skal ha halvstort selskap. Vi blir rundt femten. Alle de som kommer utenfra vil da altså drikke et annet sted enn hjemme. Ergo må vi ha alkohol - som  siviliserte mennesker drikker til mat og hyggelig lag - i større mengder enn om det bare var oss. Så polet, kø inn og ti flasker  vin ut. Pluss noe likør og diverse. Helt uproblematisk for alle andre enn deg 

Anonymkode: a7171...e01

Ingen MÅ ha alkohol. Det er jo dette jeg vil frem til - når folk MÅ ha alkohol for å treffes eller ha det koselig, har man et aldri så lite problem. Alle andre enn meg? Kjenner du alle andre altså? Og mener du at de som ikke drikker alkohol hver gang det er sammenkomst, er usiviliserte? 

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Ingen MÅ ha alkohol. Det er jo dette jeg vil frem til - når folk MÅ ha alkohol for å treffes eller ha det koselig, har man et aldri så lite problem. Alle andre enn meg? Kjenner du alle andre altså? Og mener du at de som ikke drikker alkohol hver gang det er sammenkomst, er usiviliserte? 

Vel... er ikke det litt vel enkelt ? Skal man la være å kjøpe vin fordi man ikke TRENGER vin? Det må da være lov å kjøpe vin fordi man ganske enkelt har lyst på vin? Personlig velger jeg ofte alkoholfritt , men forstår da godt at andre heller foretrekker vin til maten. I middelhavsland er det vanlig med vin hver dag til maten . Er det et større problem hvis en nordmann drikker vin til maten enn hvis en italiener gjør det? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Vel... er ikke det litt vel enkelt ? Skal man la være å kjøpe vin fordi man ikke TRENGER vin? Det må da være lov å kjøpe vin fordi man ganske enkelt har lyst på vin? Personlig velger jeg ofte alkoholfritt , men forstår da godt at andre heller foretrekker vin til maten. I middelhavsland er det vanlig med vin hver dag til maten . Er det et større problem hvis en nordmann drikker vin til maten enn hvis en italiener gjør det? 

Jeg kommenterte på det vedkommende skrev om at:

"Ergo MÅ vi ha alkohol"

"Siviliserte mennesker drikker alkohol til mat og hyggelig lag".

Så da lurer jeg på hvorfor man MÅ ha alkohol for å ha det hyggelig, og om folk som drikker alkoholfritt,  er usiviliserte. 

Til forskjell fra italienere, som gjerne stopper etter ett glass, er det en del nordmenn som ikke kan drikke med måte. For enkelte er det enten ingenting eller dritafylla. Bare det å si at man MÅ ha alkohol bare fordi man inviterer til familieselskap, betyr at man har et problem. 

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Jeg kommenterte på det vedkommende skrev om at:

"Ergo MÅ vi ha alkohol"

"Siviliserte mennesker drikker alkohol til mat og hyggelig lag".

Så da lurer jeg på hvorfor man MÅ ha alkohol for å ha det hyggelig, og om folk som drikker alkoholfritt,  er usiviliserte. 

Til forskjell fra italienere, som gjerne stopper etter ett glass, er det en del nordmenn som ikke kan drikke med måte. For enkelte er det enten ingenting eller dritafylla. Bare det å si at man MÅ ha alkohol bare fordi man inviterer til familieselskap, betyr at man har et problem. 

Du sier det jo selv... for ENKELTE. Du startet med at MANGE har problemer med alkohol . Alle er enige om at ENKELTE har problemer med alkohol . Alle i køen har neppe problemer med alkohol 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...