Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn. Jeg ønsker et godt forhold til alle. Spurte samboer om jeg kunne ta et og et barn med ut på tur for å få enetid med hver enkelt. Han svarte ja. Jeg startet da med første som meldte seg. Vi gikk en koselig tur, men da jeg skulle på tur med nr.2 da ønsket nr 1 å være med oss på tur.... Jeg ba samboer om hjelp. Samboer sa ja, bare gå tur med nr.2. Da jeg og nr 2 kom tilbake, fortalte samboer at nr 1 hadde skreket og vært lei seg ute i gangen i 10 minutter helt alene. Nr 1 hadde kommet oppløst i tårer inn i stuen hvor samboer satt. Samboer var oppgitt på nr 1. 

Burde ikke samboer/far gjort noe annet i situasjonen? 

Anonymkode: d0a1b...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi har 3 barn. Jeg ønsker et godt forhold til alle. Spurte samboer om jeg kunne ta et og et barn med ut på tur for å få enetid med hver enkelt. Han svarte ja. Jeg startet da med første som meldte seg. Vi gikk en koselig tur, men da jeg skulle på tur med nr.2 da ønsket nr 1 å være med oss på tur.... Jeg ba samboer om hjelp. Samboer sa ja, bare gå tur med nr.2. Da jeg og nr 2 kom tilbake, fortalte samboer at nr 1 hadde skreket og vært lei seg ute i gangen i 10 minutter helt alene. Nr 1 hadde kommet oppløst i tårer inn i stuen hvor samboer satt. Samboer var oppgitt på nr 1. 

Han virker litt tafatt. En far burde klare å roe ned sitt eget barn 

Anonymkode: dc7b8...222

Skrevet

Det er litt forskjell på om barnet er 3 år eller 13 år, men uansett synes jeg da han burde vært i stand til å ta seg av barnet litt bedre enn det der.

Anonymkode: 4bc94...602

Skrevet

Det kommer helt ann på. Er det en 3-åring som har låst seg helt fast i et trassanfall, så kam det være best å la barnet få være i fred en stund. 

Anonymkode: d4c5d...e3e

Skrevet

Barnet er 2 år.. far lot barnet gråte alene i 10 minutter. Far gikk ikke ut å trøstet barnet... 

H.i.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Barnet er 2 år.. far lot barnet gråte alene i 10 minutter. Far gikk ikke ut å trøstet barnet... 

H.i.

Hvordan har du rukket tre barn på to år?

Anonymkode: 6389b...1b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan har du rukket tre barn på to år?

Anonymkode: 6389b...1b1

Dette var det første barnet som ønsket å gå tur. De andre er eldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

H.i.

Alle syns det er ok? 

Skrevet

Barnet er to år. Hvordan tenker du at han skal forstå konseptet??

Dersom barnet trassen kan det faktisk være ok å l barnet være i fred og roe seg. Trøst hjelper nødvendigvis ikke. 

Anonymkode: a0541...3a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dersom barnet trassen kan det faktisk være ok å l barnet være i fred og roe seg. Trøst hjelper nødvendigvis ikke. 

Trasser? Jeg måtte gå fra barnet fordi jeg hadde lovet å gå tur med et annet barn. 2 åringen skjønte ikke hvorfor jeg gikk fra henne. Jenten var kjempe lei seg fordi jeg måtte gå fra henne. Faren satt bare i stuen uten å bry seg. Det er da ikke trass??

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva er vitsen med å gå tur med en og en? Kan du ikke bare ta med alle tre? 

Anonymkode: 72a2c...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva er vitsen med å gå tur med en og en? Kan du ikke bare ta med alle tre? 

Jeg skal selvsagt det fra nå. Men syns far oppførte seg horribelt 

Skrevet

Toåringen har nok ikke tatt noe skade, så lenge hun visste hvor faren var og kunne gå inn til han. 

Samtidig synes jeg faren er utrolig tafatt hvis han ikke har løftet en finger for å trøste. Hvis han prøvde og barnet gikk i vranglås er det greit å gi dem litt tid for seg selv. 

Skrevet
Pobie skrev (4 minutter siden):

Toåringen har nok ikke tatt noe skade, så lenge hun visste hvor faren var og kunne gå inn til han. 

Samtidig synes jeg faren er utrolig tafatt hvis han ikke har løftet en finger for å trøste. Hvis han prøvde og barnet gikk i vranglås er det greit å gi dem litt tid for seg selv. 

Han prøvde ikke. Han lot hun gråte i 10 minutter alene i andre enden av huset. (Jeg skal aldri dele opp turer på den måten. Men gjorde det fordi ønsket tid alene med alle. Når de er alle da krangler de)

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Han prøvde ikke. Han lot hun gråte i 10 minutter alene i andre enden av huset. (Jeg skal aldri dele opp turer på den måten. Men gjorde det fordi ønsket tid alene med alle. Når de er alle da krangler de)

Nå overdriver du. Barnet ditt har ikke tatt skade av dette. Du får ta det opp med far om du syns han burde ha håndtert det annerledes. Og hvorfor i alle dager skal du slutte å ta med et og et barn på noe? Mener du at du fra nå av alltid må ta med alle tre om du skal ut av huset? Nei, unnskyld meg altså, men, må du ta deg sammen.

Anonymkode: d4c5d...e3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De tar ikke skade av å ikke få viljen sin altså. Barn gråter ofte, og det er ikke meningen at foreldre skal liste seg rundt på eggeskall for å forhindre at barn gråter. Det er en fin ide å ta med ett barn av gangen og det synes jeg du burde fortsette med. Toåringen visste hvor faren var, hun ble ikke etterlatt alene. Han har vært litt tafatt og det kan du ta opp med han, men jeg synes ikke det er noen big deal at barnet gråt fordi hun ikke fikk viljen sin og samboeren valgte å overse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal selvsagt det fra nå. Men syns far oppførte seg horribelt 

Han gjorde jo ikke det. Er ikke farlig at en to-åring sitter å griner... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Trasser? Jeg måtte gå fra barnet fordi jeg hadde lovet å gå tur med et annet barn. 2 åringen skjønte ikke hvorfor jeg gikk fra henne. Jenten var kjempe lei seg fordi jeg måtte gå fra henne. Faren satt bare i stuen uten å bry seg. Det er da ikke trass??

Igjen? Hvordan tenker du at toåringen skal skjønne dette konseptet med en og en?? Du sier jo selv ag hun ikke skjønte hvorfor du gikk?

slik jeg ser det trasset hun fordi hun ikke fikk viljen sin. Hun kunne gått til far og hun led ingen nød.

Hvis barnet blir kjempelei seg hver gang du går, er jo dette noe dere må jobbe med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

På samme dag? 3 turer på én da? 

Da hadde jeg IKKE følt meg spesiell. Skjønner nr 1 veldig veldig godt. 

Anonymkode: ad005...31b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På samme dag? 3 turer på én da? 

Da hadde jeg IKKE følt meg spesiell. Skjønner nr 1 veldig veldig godt. 

Men hva i huleste er det jeg leser? Ble mannen IRRITERT på en som er lei seg? 😳😑 Skuffende. Jeg hadde irettesatt mannen så det holdt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

H.i.

Og han der er du sammen med? 

Hadde dette skjedd her én gang, hadde det aldri skjedd flere ganger for å si det sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Trasser?? Det er behov som ikke blir dekket. 

Skrevet

Jeg tenker dere begge har sviktet litt. Her burde barnet være sysselsatt sammen med far før du gikk med det andre. Selvsagt reagerer et så lite barn når mamma skal ut med et søsken og gjøre noe gøy. Vi har også alenetid hver for oss. Men da gjør far noe gøy med den som blir igjen slik at det går greit å skilles. Å bare «stå igjen alene i gangen» i det dere går er å be å bråk. Synes ingen av dere voksne gjorde dette på en grei måte. 

Anonymkode: d2bd1...831

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Når barnet er så lite så må foreldrene hjelpe til slik at barnet lykkes. Selvsagt trenger ikke barn pakkes inn i bomull for å unngå vonde følelser. Barn har godt av å kjenne på alle følelser og utvikle seg. Her derimot handler det ikke om trass, det handler om et opplegg der foreldrene har lagt opp til at barnet skal «få et sammenbrudd» selvsagt tar ikke barnet skade av dette, samtidig er det unødvendig å legge tilrette for et sammenbrudd da. Selvsagt får en toåring melt down når mamma går ut med ett barn slik. Hadde far derimot før de gikk sittet på gulvet og bygd lego, puslet et puslespill eller noe hadde avskjeden gått greit. Å stå i gangen å se mamma går «uten å gjøre noe gøy selv» er selvsagt sårt. Barn lever i nuet, hun skjønner ikke at hun kan gjøre noe gøy med pappa om ett minutt. 

Anonymkode: d2bd1...831

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Når man har flere barn ,kan man ikke kreve alenetid med 1 og 1, her kunne du tatt med begge, så du kan ikke bare skylde på samboer her

Anonymkode: b8b94...c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...