Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #26 Skrevet 9. mai 2021 Ingen hater bygda mer enn de som flytta derfra 😆 Anonymkode: 9e09d...88d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #27 Skrevet 9. mai 2021 Jeg er gift med en jeger, og jeg kan love deg at det ikke flakser mange skadeskutte dyr rundt i skogen! Hvis de er så uheldig å oppleve at et dyr blir skadekutt, stopper all jakt til det duret er sporet opp og tatt livet av. Anonymkode: 1e488...4d4
*Miss Marple* Skrevet 9. mai 2021 #28 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Høsten er uansett uaktuelt. Høsten er min tid. Han har høysesong på våren på jobb. Da tar jeg alt av hus og hjem både kvelder og helger, på høsten har jeg høysesong. Da er det hans tur til å være hjemme og styre alt kvelder og helger.. Anonymkode: 576f2...e0d Jakt foregår kun på høsten, så om det er uaktuelt så er jo saken tapt for hans del uansett. Personlig så spiser jeg heller vilt enn mat fra industriell kjøttproduksjon. Om jeg får velge.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #29 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Høsten er uansett uaktuelt. Høsten er min tid. Han har høysesong på våren på jobb. Da tar jeg alt av hus og hjem både kvelder og helger, på høsten har jeg høysesong. Da er det hans tur til å være hjemme og styre alt kvelder og helger.. Anonymkode: 576f2...e0d Du tjener mest, du bestemmer? Anonymkode: 487f9...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #30 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du tjener mest, du bestemmer? Anonymkode: 487f9...cfe Det er logisk, ja. Anonymkode: bed8c...423
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #31 Skrevet 9. mai 2021 Hvis dere ikke har fått barn enda så for sll del ikke få barn heller. Det forholdet her kan jeg ikke tenke meg holder mange år. Anonymkode: 5534e...7d0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #32 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er logisk, ja. Anonymkode: bed8c...423 Nei. Det er ingen logikk i det. Anonymkode: 487f9...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #33 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det er ingen logikk i det. Anonymkode: 487f9...cfe Det er logisk akkurat som det er logisk at noen som er redd for sterke og selvstendige kvinner reagerer på at kvinner kan være sterke og selvstendige. Anonymkode: bed8c...423
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #34 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde vi ikke utryddet ulver og andre jaktdyr i naturen så ville det ikke vært et problem. Hadde vi levd mer i pakt med naturen ville vi ikke trengt å drepe noe dyr. Anonymkode: bed8c...423 Det er ikke å «leve i pakt med naturen» å avstå fra å jakte. Mennesket er skapt for å jakte og spise dyr! Det er nettopp dette som er naturens gang. Akkurat som fugl skal spise mark og rev skal spise smådyr, skal også mennesket spise dyr. Anonymkode: 0aca5...109
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #35 Skrevet 9. mai 2021 Kjære HI. Aller først: du har misforstått konseptet jakt. Fullstendig. Det er helt nødvendig å høste av naturen, ellers oppstår sykdom. Er vel ikke lenger siden enn i fjor eller forfjor det oppsto harepest. Hvorfor? Fordi det var altfor mange harer, da blir de syke, og dør. Harepest er svært smittsomt, forresten Videre: hvorfor i all verden er det logisk at siden du tjener mer enn han, så bestemmer du? Er du klar for at han pakker tingene sine og takker for seg? Det tror jeg nemlig at han vil gjøre hvis du fortsetter å opptre som diktator. Et spørsmål til: Spiser du kjøtt? Til slutt: du framstår som nokså ufordragelig og strebersk opp til en klasse du overhodet ikke har forutsetning for å nå. Veldig wannabe. Det er ikke flatterende, for å si det sånn. Anonymkode: 18601...d35
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #36 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er logisk akkurat som det er logisk at noen som er redd for sterke og selvstendige kvinner reagerer på at kvinner kan være sterke og selvstendige. Anonymkode: bed8c...423 Det er maktmisbruk, ikke å være Sterling selvstendig. Hvorfor er det så viktig for deg å ta med at du tjener mest om det ikke er viktig for deg i denne situasjonen? Mannen ønsker å dra på jakt, men jeg har mest penger, så det blir ikke jakt. Psykisk mishandling kan det minne om hvis du bruker dette mot han hver gang du vil bestemme. Anonymkode: 487f9...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #37 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Kjære HI. Aller først: du har misforstått konseptet jakt. Fullstendig. Det er helt nødvendig å høste av naturen, ellers oppstår sykdom. Er vel ikke lenger siden enn i fjor eller forfjor det oppsto harepest. Hvorfor? Fordi det var altfor mange harer, da blir de syke, og dør. Harepest er svært smittsomt, forresten Videre: hvorfor i all verden er det logisk at siden du tjener mer enn han, så bestemmer du? Er du klar for at han pakker tingene sine og takker for seg? Det tror jeg nemlig at han vil gjøre hvis du fortsetter å opptre som diktator. Et spørsmål til: Spiser du kjøtt? Til slutt: du framstår som nokså ufordragelig og strebersk opp til en klasse du overhodet ikke har forutsetning for å nå. Veldig wannabe. Det er ikke flatterende, for å si det sånn. Anonymkode: 18601...d35 For det første er det uenighet i forhold til jakt. Jeg er uenig at det legges ut mat for vinteren til dyra for at de skal overleve vinteren så man kan skyte de på høsten. Naturen ordner naturlig opp i dette. Vi har også alt for lite rovdyr i dette landet, hadde vi sluttet og skyte ulv og gaupe hadde dette hjulpet på. For det andre så gagner det mest min mann at vi har felles økonomi. Han vil leve slik vi gjør nå og det kan vi ikke uten min inntekt. Som jeg skrev i stad er vi enig om hvilke innkjøp vi skal ta over en viss sum. Det er ikke slik at jeg går og handler vilt, mens han må spørre om lov. Denne regelen gjelder for begge. Vi har både båt, hytte ved havet, hus i Italia og stort hus her. Han er mekaniker på båtmotor og tjener nesten ingenting i forhold til meg. Jeg deler alt jeg tjener. Har også gitt han 50% av hus, hytte osv. Når vi fikk barna var det han som ville at vi ikke skulle skaffe oss au pair eller fast barnevakt fordi han ville at vi skulle ta oss av barna selv. Det er jo jeg også enig i. Han jobber med båt og har høysesong nå, derfor jobber han nesten hver kveld og i helger på våren, ekstra mye i koronatiden nå som båtbransjen har eksplodert. Da er det vel rett og rimelig at han putter pengene i fellesen slik jeg gjør med alt jeg har. Jeg tar meg av ungene hver dag alene nå, han kommer hjem etter de er i seng hver dag. Dermed er det vel rett og rimelig at han tar den delen når jeg har høysesong på høsten. Da utgår jakt uavhengig av min mening om jakt. Han er heller ikke spesielt lei seg pga. dette med jakten. Dere legger nok mer i det enn han. Han har for vane og komme med mange innfall som stort sett ikke blir noe av. Han kjøpte dyre sykler og utstyr for å sykle. Syklet vel maks 4 ganger, så var ikke det gøy lenger osv. Golf har han prøvd, kjøpte dyrt utstyr. Var der 2 ganger osv. Så dere legger nok mer i det enn han. Det som er mitt problem er at han hadde tanker om å skyte et dyr for moroskyld. Jeg elsker dyr og for meg blir det feil. Han vil nok forresten ikke skilles heller, da han er veldig sjalu og redd for at jeg skal finne meg en annen som har mer å tilby enn han. Jeg er ikke overfladisk og slem, dete har nok fått et feil bilde av meg og vår relasjon. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #38 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er mine holdninger, det er ikke meningen at man skal måtte jakte. Vi trenger rovdyr slik at dette blir en naturlig balanse. Mat må vi ha, men vi trenger ikke fly rundt og skyte dyr for å få mat. Anonymkode: 576f2...e0d Spiser du kjøtt, Hi? Spiser du kylling? Egg? Eller melk? Eller oppdrettsfisk? Hvis du gjør det - har du satt deg inn i hvordan mange slike dyr har det? Selv i Norge, som faktisk er god på dyrevelferd sammenlignet med mange andre land? (For du spiser vel ikke importert kjøtt???) Vilt er dyr som får leve hele livet slik de er ment å leve, som får bevege seg fritt, spise det de er ment å spise og det de ønsker å spise (inkl. alle blomstene på rosene jeg hadde satt ut på gravplassen i forrige uke ). Og når de blir skutt så dør de fleste raskt. De slipper lang transport fra kjente og trygge omgivelser til slakteriet. I tillegg er viltkjøtt ofte mer næringsrikt enn masseprodusert kjøtt. Og mange jegere og familiene deres er gode på å bruke hele dyret, i motsetning til mye av annen kjøttproduksjon. Anonymkode: 4f00b...5ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #39 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei tror ikke det. Jeg eier et ganske stort firma som omsetter for mange millioner.. I vårt miljø er det ganske harry og whitetrash og fly rundt med gevær i skogen. Så han var egentlig litt flau over dette. Skulle ikke mye til å få han på bedre tanker. Han passer egentlig ikke helt inn. Men jeg ble fortsatt sjarmert av han den gangen vi møttes. Litt som man ser på film, når damen reiser hjem fra storbyen til en liten hjemby. Skulle absolutt ikke bo der, flyttet derfra så fort jeg skulle begynne og studere og har arbeidet meg oppover. Men ble forelsket i en fyr en sommer når jeg var hjemme og besøkte foreldrene mine for 15 år siden. Han ble med meg tilbake og har vært her siden. Men nå synes jeg ikke han er så sjarmerende lenger. Anonymkode: 576f2...e0d Angrer på at jeg nettopp svarte seriøst, for dette må helt opplagt være trolling. You fooled me Anonymkode: 4f00b...5ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #40 Skrevet 9. mai 2021 Jakt er dealbreaker for meg - er ikke interessert i å dele hverdagen med en som dreper levende vesener for gøy. Anonymkode: d2649...5c1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #41 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kvalm. Jeg klarer ikke å respektere noen som skyter dyr for moroskyld for det er det jakt er i Norge. Det legges ut mat for at dyr skal overleve vinteren og kvote skal bli høy. Jeg synes dette er forferdelig. Mange blir også skadeskutt og lever med smerter før det dør. Jeg vil heller absolutt ikke ha våpen i vårt hus. Hva gjør man når man har så forskjellige verdier og holdninger? Anonymkode: 576f2...e0d For meg hadde det vært en dealbreaker, jeg hadde ikke fikset det. Anonymkode: f76c1...501
prekæs Skrevet 9. mai 2021 #42 Skrevet 9. mai 2021 Mat skal kjøpes på butikken og ikke henges til møring i garasjen.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #43 Skrevet 9. mai 2021 prekæs skrev (Akkurat nå): Mat skal kjøpes på butikken og ikke henges til møring i garasjen. Det er veldig greit når man har eget slakteri på låven, altså... Og hvor tror du maten i butikken kommer fra? Anonymkode: 1e488...4d4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #44 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig greit når man har eget slakteri på låven, altså... Og hvor tror du maten i butikken kommer fra? Anonymkode: 1e488...4d4 Grossister. Hvor tror du maten i butikken kommer fra? Anonymkode: bed8c...423
prekæs Skrevet 9. mai 2021 #45 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig greit når man har eget slakteri på låven, altså... Og hvor tror du maten i butikken kommer fra? Anonymkode: 1e488...4d4 I hvert fall ikke fra min garasje
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #46 Skrevet 9. mai 2021 prekæs skrev (5 minutter siden): I hvert fall ikke fra min garasje Så det er greit å ete dyr så lenge man slipper å ta stilling til at de faktisk må drepes for å bli servert på middagsbordet? Anonymkode: 82d3e...ff0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #47 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kvoten av vilt hadde vært mye lavere hvis man ikke la ut mat til de gjennom vinteren. Det er ikke dette jeg vil diskutere. Det er generelt hva man gjør ved store forskjeller i holdninger. Anonymkode: 576f2...e0d Bedre at dyra sulter ihjel naturlig du tenker? Anonymkode: 838f6...74c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #48 Skrevet 9. mai 2021 Dette er den merkeligste og morsomste tråden jeg har lest på lenge. Veldig underholdende og ett bra troll innlegg. Skjønt det artigste er å se hvor mange som har gått på 😂😂😂 Anonymkode: 14af9...d29
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #49 Skrevet 9. mai 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Kvalm. Jeg klarer ikke å respektere noen som skyter dyr for moroskyld for det er det jakt er i Norge. Det legges ut mat for at dyr skal overleve vinteren og kvote skal bli høy. Jeg synes dette er forferdelig. Mange blir også skadeskutt og lever med smerter før det dør. Jeg vil heller absolutt ikke ha våpen i vårt hus. Hva gjør man når man har så forskjellige verdier og holdninger? Anonymkode: 576f2...e0d Synes du overragerer Anonymkode: 48a0f...526
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #50 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): For det første er det uenighet i forhold til jakt. Jeg er uenig at det legges ut mat for vinteren til dyra for at de skal overleve vinteren så man kan skyte de på høsten. Naturen ordner naturlig opp i dette. Vi har også alt for lite rovdyr i dette landet, hadde vi sluttet og skyte ulv og gaupe hadde dette hjulpet på. For det andre så gagner det mest min mann at vi har felles økonomi. Han vil leve slik vi gjør nå og det kan vi ikke uten min inntekt. Som jeg skrev i stad er vi enig om hvilke innkjøp vi skal ta over en viss sum. Det er ikke slik at jeg går og handler vilt, mens han må spørre om lov. Denne regelen gjelder for begge. Vi har både båt, hytte ved havet, hus i Italia og stort hus her. Han er mekaniker på båtmotor og tjener nesten ingenting i forhold til meg. Jeg deler alt jeg tjener. Har også gitt han 50% av hus, hytte osv. Når vi fikk barna var det han som ville at vi ikke skulle skaffe oss au pair eller fast barnevakt fordi han ville at vi skulle ta oss av barna selv. Det er jo jeg også enig i. Han jobber med båt og har høysesong nå, derfor jobber han nesten hver kveld og i helger på våren, ekstra mye i koronatiden nå som båtbransjen har eksplodert. Da er det vel rett og rimelig at han putter pengene i fellesen slik jeg gjør med alt jeg har. Jeg tar meg av ungene hver dag alene nå, han kommer hjem etter de er i seng hver dag. Dermed er det vel rett og rimelig at han tar den delen når jeg har høysesong på høsten. Da utgår jakt uavhengig av min mening om jakt. Han er heller ikke spesielt lei seg pga. dette med jakten. Dere legger nok mer i det enn han. Han har for vane og komme med mange innfall som stort sett ikke blir noe av. Han kjøpte dyre sykler og utstyr for å sykle. Syklet vel maks 4 ganger, så var ikke det gøy lenger osv. Golf har han prøvd, kjøpte dyrt utstyr. Var der 2 ganger osv. Så dere legger nok mer i det enn han. Det som er mitt problem er at han hadde tanker om å skyte et dyr for moroskyld. Jeg elsker dyr og for meg blir det feil. Han vil nok forresten ikke skilles heller, da han er veldig sjalu og redd for at jeg skal finne meg en annen som har mer å tilby enn han. Jeg er ikke overfladisk og slem, dete har nok fått et feil bilde av meg og vår relasjon. Anonymkode: 576f2...e0d Jeg skjønner ikke konflikten deres hvis det uansett er umulig for han å jakte på høsten? Da forsvinner jo hele premisset for diskusjonen bort? Jeg registrerer også at du ikke svarer på om du spiser kjøtt, så da får man gå ut fra at du syns det er greit å spise kjøtt fra det industrielle landbruket. Det syns jeg er dobbeltmoral på høyeste nivå. Anonymkode: 87eab...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå