Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Kvalm. Jeg klarer ikke å respektere noen som skyter dyr for moroskyld for det er det jakt er i Norge. Det legges ut mat for at dyr skal overleve vinteren og kvote skal bli høy. Jeg synes dette er forferdelig. Mange blir også skadeskutt og lever med smerter før det dør. Jeg vil heller absolutt ikke ha våpen i vårt hus. Hva gjør man når man har så forskjellige verdier og holdninger? Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Du mener seriøst at vi ikke skal ta ut kvoten av vilt og la det bli flere og flere av dyrene så de heller dør naturlig av sult og sykdom? Anonymkode: 6ae73...e39
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Viltkjøtt er jo veldig godt! La han jakte Anonymkode: 487f9...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Kvoten av vilt hadde vært mye lavere hvis man ikke la ut mat til de gjennom vinteren. Det er ikke dette jeg vil diskutere. Det er generelt hva man gjør ved store forskjeller i holdninger. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du mener seriøst at vi ikke skal ta ut kvoten av vilt og la det bli flere og flere av dyrene så de heller dør naturlig av sult og sykdom? Anonymkode: 6ae73...e39 Hadde vi ikke utryddet ulver og andre jaktdyr i naturen så ville det ikke vært et problem. Hadde vi levd mer i pakt med naturen ville vi ikke trengt å drepe noe dyr. Anonymkode: bed8c...423
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hadde vi ikke utryddet ulver og andre jaktdyr i naturen så ville det ikke vært et problem. Hadde vi levd mer i pakt med naturen ville vi ikke trengt å drepe noe dyr. Anonymkode: bed8c...423 Dette er mine holdninger, det er ikke meningen at man skal måtte jakte. Vi trenger rovdyr slik at dette blir en naturlig balanse. Mat må vi ha, men vi trenger ikke fly rundt og skyte dyr for å få mat. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 Regner med at du er veganer. Dyr i kjøttproduksjonen og melkeindustrien har det en miljon ganger verre enn dt dyr som har levd hele livet sitt fritt og dør med et skudd. Det er mye bedre dyrevelferd å drive med jakt. Anonymkode: 48067...255
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Å herre. Vet han at han har giftet seg med et barn? Anonymkode: ce0a9...aa0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Du er neppe lydhør, men en ting som er helt sikkert er at det IKKE er vanlig med skadeskutt dyr. De jaktes opp og drepes. Faren min er oppsynsmann i et av Norges mest populære jaktsteder, så dette er sant Anonymkode: 9e09d...88d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Veeel... du kan ikke nekte mannen å dra på jakt. Så lenge han sikrer våpnene trygt i våpenskap og han hverken forventer eller forlanger at du blir med på jakt så mener jeg at du har en dårlig sak. Mener du at han skal avstå fra jakt fordi du ønsker det?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er mine holdninger, det er ikke meningen at man skal måtte jakte. Vi trenger rovdyr slik at dette blir en naturlig balanse. Mat må vi ha, men vi trenger ikke fly rundt og skyte dyr for å få mat. Anonymkode: 576f2...e0d Jeg tror ikke det er mulig for en veganer å leve sammen med en med et normalt kosthold. Dere er på helt forskjellige planeter. De fleste av oss synes et skudd ute i det fri er mye mer humant enn kjøtt fra gårder, men spiser begge deler. Vi mennesker er en del av den naturen du snakker om, og er en del av den balansen vi må ha. Vi er kjøttetere og har vært med i den balansen siden tidenes morgen, vi kan ikke bare slutte med det.... Anonymkode: 6ae73...e39
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 Enten lærer du deg å leve med det, elle så går dere hver deres vei. Jeg tviler på at forholdet ville overleve at du nektet ham noe sånt. Kanskje du kan bli med på jakt slik at du kan venne deg til det. Anonymkode: 5534e...7d0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har allerede fått viljen min, blir verken jakt eller våpen i mitt hus. Men jeg sliter med tanken på at han i det hele tatt kom med den ideen. Føler at vi er på to forskjellige steder. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg tror ikke det er mulig for en veganer å leve sammen med en med et normalt kosthold. Dere er på helt forskjellige planeter. De fleste av oss synes et skudd ute i det fri er mye mer humant enn kjøtt fra gårder, men spiser begge deler. Vi mennesker er en del av den naturen du snakker om, og er en del av den balansen vi må ha. Vi er kjøttetere og har vært med i den balansen siden tidenes morgen, vi kan ikke bare slutte med det.... Anonymkode: 6ae73...e39 Joda, det er fullt mulig. Niesen min på 17 år er veganer og har vært det i flere år, resten av familien er ikke veganere. Hun lager sin egen mat. Anonymkode: 7a35a...84b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har allerede fått viljen min, blir verken jakt eller våpen i mitt hus. Men jeg sliter med tanken på at han i det hele tatt kom med den ideen. Føler at vi er på to forskjellige steder. Anonymkode: 576f2...e0d Han hadde uansett aldri fått det gjennom økonomisk heller. Vi har felles økonomi med felles kontoer etter hans ønske. Jeg tjener mest og ville aldri akseptert bruk av penger på våpen og jaktutstyr. Vi har en regel om at kjøp opp til en viss sum skal avtales. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Kvoten av vilt hadde vært mye lavere hvis man ikke la ut mat til de gjennom vinteren. Det er ikke dette jeg vil diskutere. Det er generelt hva man gjør ved store forskjeller i holdninger. Anonymkode: 576f2...e0d Så du vil heller at dyrene skal dø en sakte sultedød enn å bli skutt av en jeger? Er du vegetarianer eller veganer? Anonymkode: 87eab...ee7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har allerede fått viljen min, blir verken jakt eller våpen i mitt hus. Men jeg sliter med tanken på at han i det hele tatt kom med den ideen. Føler at vi er på to forskjellige steder. Anonymkode: 576f2...e0d Herregud... du bør definitivt bestille time hos familierådgivning
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har allerede fått viljen min, blir verken jakt eller våpen i mitt hus. Men jeg sliter med tanken på at han i det hele tatt kom med den ideen. Føler at vi er på to forskjellige steder. Anonymkode: 576f2...e0d Du aksepterer så klart. Til høsten lar du han jakte. Kompromiss må til for å fungere Anonymkode: 487f9...cfe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Kvalm. Jeg klarer ikke å respektere noen som skyter dyr for moroskyld for det er det jakt er i Norge. Det legges ut mat for at dyr skal overleve vinteren og kvote skal bli høy. Jeg synes dette er forferdelig. Mange blir også skadeskutt og lever med smerter før det dør. Jeg vil heller absolutt ikke ha våpen i vårt hus. Hva gjør man når man har så forskjellige verdier og holdninger? Anonymkode: 576f2...e0d Er du veganer? Anonymkode: 82d3e...ff0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Herregud... du bør definitivt bestille time hos familierådgivning Nei tror ikke det. Jeg eier et ganske stort firma som omsetter for mange millioner.. I vårt miljø er det ganske harry og whitetrash og fly rundt med gevær i skogen. Så han var egentlig litt flau over dette. Skulle ikke mye til å få han på bedre tanker. Han passer egentlig ikke helt inn. Men jeg ble fortsatt sjarmert av han den gangen vi møttes. Litt som man ser på film, når damen reiser hjem fra storbyen til en liten hjemby. Skulle absolutt ikke bo der, flyttet derfra så fort jeg skulle begynne og studere og har arbeidet meg oppover. Men ble forelsket i en fyr en sommer når jeg var hjemme og besøkte foreldrene mine for 15 år siden. Han ble med meg tilbake og har vært her siden. Men nå synes jeg ikke han er så sjarmerende lenger. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #21 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du aksepterer så klart. Til høsten lar du han jakte. Kompromiss må til for å fungere Anonymkode: 487f9...cfe Høsten er uansett uaktuelt. Høsten er min tid. Han har høysesong på våren på jobb. Da tar jeg alt av hus og hjem både kvelder og helger, på høsten har jeg høysesong. Da er det hans tur til å være hjemme og styre alt kvelder og helger.. Anonymkode: 576f2...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #22 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Kvalm. Jeg klarer ikke å respektere noen som skyter dyr for moroskyld for det er det jakt er i Norge. Det legges ut mat for at dyr skal overleve vinteren og kvote skal bli høy. Jeg synes dette er forferdelig. Mange blir også skadeskutt og lever med smerter før det dør. Jeg vil heller absolutt ikke ha våpen i vårt hus. Hva gjør man når man har så forskjellige verdier og holdninger? Anonymkode: 576f2...e0d Her må du nok ta en realitetssjekk på deg selv. Viltet må reguleres, og det er fantastisk mat. Anonymkode: b1800...d67
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #23 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei tror ikke det. Jeg eier et ganske stort firma som omsetter for mange millioner.. I vårt miljø er det ganske harry og whitetrash og fly rundt med gevær i skogen. Så han var egentlig litt flau over dette. Skulle ikke mye til å få han på bedre tanker. Han passer egentlig ikke helt inn. Men jeg ble fortsatt sjarmert av han den gangen vi møttes. Litt som man ser på film, når damen reiser hjem fra storbyen til en liten hjemby. Skulle absolutt ikke bo der, flyttet derfra så fort jeg skulle begynne og studere og har arbeidet meg oppover. Men ble forelsket i en fyr en sommer når jeg var hjemme og besøkte foreldrene mine for 15 år siden. Han ble med meg tilbake og har vært her siden. Men nå synes jeg ikke han er så sjarmerende lenger. Anonymkode: 576f2...e0d Men å ikke kunne og/å-reglene er ikke harry? Tror dere at kjøttet vokser i butikken? Anonymkode: 82d3e...ff0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mai 2021 #24 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei tror ikke det. Jeg eier et ganske stort firma som omsetter for mange millioner.. I vårt miljø er det ganske harry og whitetrash og fly rundt med gevær i skogen. Så han var egentlig litt flau over dette. Skulle ikke mye til å få han på bedre tanker. Han passer egentlig ikke helt inn. Men jeg ble fortsatt sjarmert av han den gangen vi møttes. Litt som man ser på film, når damen reiser hjem fra storbyen til en liten hjemby. Skulle absolutt ikke bo der, flyttet derfra så fort jeg skulle begynne og studere og har arbeidet meg oppover. Men ble forelsket i en fyr en sommer når jeg var hjemme og besøkte foreldrene mine for 15 år siden. Han ble med meg tilbake og har vært her siden. Men nå synes jeg ikke han er så sjarmerende lenger. Anonymkode: 576f2...e0d Harry og whitetrash ja... jaja vi er alle forskjellige . Selv synes jeg i grunn det er fryktelig harry å kalle mennesker for whitetrash jeg da
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2021 #25 Skrevet 9. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei tror ikke det. Jeg eier et ganske stort firma som omsetter for mange millioner.. I vårt miljø er det ganske harry og whitetrash og fly rundt med gevær i skogen. Så han var egentlig litt flau over dette. Skulle ikke mye til å få han på bedre tanker. Han passer egentlig ikke helt inn. Men jeg ble fortsatt sjarmert av han den gangen vi møttes. Litt som man ser på film, når damen reiser hjem fra storbyen til en liten hjemby. Skulle absolutt ikke bo der, flyttet derfra så fort jeg skulle begynne og studere og har arbeidet meg oppover. Men ble forelsket i en fyr en sommer når jeg var hjemme og besøkte foreldrene mine for 15 år siden. Han ble med meg tilbake og har vært her siden. Men nå synes jeg ikke han er så sjarmerende lenger. Anonymkode: 576f2...e0d Du vet at jakt er høyt ansett i de ‘høyere samfunnslag’? Jeg tipper at du og din gjeng er wannabe classy som ikke helt får det til. Dette er faktisk noe av det mest latterlige jeg har lest her inne. Men du svarer ikke på om du er veganer og om du syns det er bedre at dyr sulter enn blir skutt? Anonymkode: 87eab...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå