Gå til innhold

Nå kommer sommeren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, gleder meg veldig. I fjor oppdaget jeg gleden med hage og planter, så i år skal jeg gå bananas. Hjemme har vi veldig liten rektangulær hage uten planter, så her har jeg en jobb å gjøre for å få det koselig. På hytta har vi stor tomt, som skriker etter beplantnig. Foreløpig har jeg anlagt et staudebed i en skråning. Det er 23*5 meter. Ellers er det ca 600 m2 med plen 🙈

Anonymkode: ffe81...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spurvugla skrev (4 timer siden):

Ikke bare meg som har tatt av på hagefronten i år, ser jeg.

Nei🙈 

Her er vinduer, bord m.m. fylt opp med fuchsia, blodbeger, klokkeranke, pyntegresskar, squash og mer enn det😏 

Mangler bare noen sommerfugler inne så har jeg ifølge datteren en privat botanisk hage🤣

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 timer siden):

Nå kjente jeg at jeg er virkelig glad for å bo på Østlandet 😊

Bor på østlandet og her er det meldt regn og overskyet til uken.  ikke sommer akkurat det.

Anonymkode: 8d0dc...6cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Bor på østlandet og her er det meldt regn og overskyet til uken.  ikke sommer akkurat det.

Det kan fint regne og være overskyet på sommeren også.
Det som er sommer med neste neste uke er at det er meldt høyere temperaturer :)

Skrevet

Elsker sol og varme 😁 For min del kunne det vært sommer året rundt 🏖️

Skrevet
Kira skrev (Akkurat nå):

Elsker sol og varme 😁 For min del kunne det vært sommer året rundt 🏖️

I alle fall fra 15 januar til 1 desember 😍😍

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

I alle fall fra 15 januar til 1 desember 😍😍

Greit da, du kan få litt snø i julen. Men ellers minst 20 grader takk 😊

Skrevet
Kira skrev (Akkurat nå):

Greit da, du kan få litt snø i julen. Men ellers minst 20 grader takk 😊

Den er god😊😊😊. Og veldig gjerne 30-40 grader i juli og august .. sånn hvis det er mulig 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Den er god😊😊😊. Og veldig gjerne 30-40 grader i juli og august .. sånn hvis det er mulig 

Da tror jeg at jeg hadde krepert :P
Er mer enn nok fornøyd med rundt 25 grader, jeg :)

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (1 time siden):

Det kan fint regne og være overskyet på sommeren også.
Det som er sommer med neste neste uke er at det er meldt høyere temperaturer :)

Hjelper ikke når det ikke er sol 🥵

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (1 time siden):

Da tror jeg at jeg hadde krepert :P
Er mer enn nok fornøyd med rundt 25 grader, jeg :)

Hehe ! Jeg eeeelsker varmen 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden):

Hehe ! Jeg eeeelsker varmen 

Jeg også! Tar heller bare med en parasoll på stranden når det tipper 37-38 grader. Så kan man ta deilige pauser i skyggen. Savn 🇪🇸🏖️

Skrevet
Kira skrev (2 minutter siden):

Jeg også! Tar heller bare med en parasoll på stranden når det tipper 37-38 grader. Så kan man ta deilige pauser i skyggen. Savn 🇪🇸🏖️

Ååå nå kjenner jeg at jeg drømmer meg helt bort her. Helt magisk med lange dager på stranden. Husker vi pleide å ta med oss stråmatter og parasoll på stranden på morgenen og dro ikke hjem før solen gikk ned . Siesta i skyggen og inntak av uante mengder vannmelon . Barndommen sin det😊😊😊

Skrevet

Bor rett utenfor Oslo, of det er meldt regn og 15 grader i over ei uke fra i morgen. Kan ikke se at det er sommer akkurat 

Anonymkode: 29844...6e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Bor rett utenfor Oslo, of det er meldt regn og 15 grader i over ei uke fra i morgen. Kan ikke se at det er sommer akkurat 

15 grader er i alle fall mye mer enn det vi har hatt den siste tiden. For meg betyr det at blomster tåler å komme ut. Sommerfølelse i bøtter og spann det 😊

Skrevet

Den sommern er avlyst.

Anonymkode: c2ae8...a35

Skrevet

Kom litt mer snø i dag. Det er fint

🙈🌨

Anonymkode: 311a2...e19

Skrevet

Ja, hadde ikke vært fint med sommervarme, men det gjenstår å se, sluddet og haglet  i Bergens området i dag, og kaldt som fy. Måtte på med votter og lue når vi skulle ut..

Anonymkode: a7eb5...389

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hadde ikke vært fint med sommervarme, men det gjenstår å se, sluddet og haglet  i Bergens området i dag, og kaldt som fy. Måtte på med votter og lue når vi skulle ut..

Anonymkode: a7eb5...389

Vi får satse på en fin sommer, når den engang kommer, og en laaaaang og god høst😊 

Hilsen Bergenfødt Finnmarking 

Anonymkode: 311a2...e19

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

15 grader er i alle fall mye mer enn det vi har hatt den siste tiden. For meg betyr det at blomster tåler å komme ut. Sommerfølelse i bøtter og spann det 😊

Det er fortsatt langt fra sommer

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er fortsatt langt fra sommer

Ok. Sommer nok for planter i alle fall😊

Skrevet

"Sommer"

image.png.f23b5b9cf387b27670b6b123ae241e1c.png

Anonymkode: aed1d...13f

Skrevet (endret)
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Nettopp, det er ikke tilfeldig at så mange snakker om planter her. For å plante ut, holder det at temperaturen holder seg et stykke over null om natta. Litt regn er bare bra.

Over 30 blir i meste laget for meg, men det hadde vært fantastisk med 25. Går det over det over det må jeg holde ut all klagingen over varmen fra samboeren, men det hadde vært verdt det.

Endret av Spurvugla
Skrivefeil
Skrevet

Ja, jeg vil ha sommer og sol! Det blir bra med litt regn først, er veldig tørt i skogen nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.5.2021 den 16.26):

Bor i Finnmark,  her er det fortsatt pluss to og gårdsplassen full av snø. Sommer? Hvor? 

Anonymkode: 825b1...366

Du veit... når det er sommarvær i vente på østlandet, så gjeld det heile landet. Både i følge riksmedia og dib. Helsing våt vestlending.

Anonymkode: 8c712...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...