Gå til innhold

Kan jeg nekte Russen min dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ja, man sammenligner smittsom hjernehinnebetennelse med dødsrate på 60 prosent med korona som har dødsrate på 0,12. Saklig. 

Anonymkode: 597f7...aca

Problemet med korona er jo at man ikke har funnet ut hvorfor den oppfører seg så forskjellig fra menneske til menneske. Jeg kjente en som døde, ikke 60 år en gang. Og en av mine venninner har fått ettersykdom og har nå søkt rehabilitering. Jo da, det er muligens hysteri, noen vil dø av både influensa og korona. Men er du virkelig villig til å gamble og se om du er en av de heldige som knapt får symptomer?

Anonymkode: 83f5e...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Problemet med korona er jo at man ikke har funnet ut hvorfor den oppfører seg så forskjellig fra menneske til menneske. Jeg kjente en som døde, ikke 60 år en gang. Og en av mine venninner har fått ettersykdom og har nå søkt rehabilitering. Jo da, det er muligens hysteri, noen vil dø av både influensa og korona. Men er du virkelig villig til å gamble og se om du er en av de heldige som knapt får symptomer?

Kjenner du mange som har ligget i respirator eller dødd som var 19 år? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

For en på nitten kan ikke smitte andre mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå kjente eg ikkje personen, men då vi hadde smitteoppblomstring her sist var der unge under 18 på intensiven sto det i avisa. 1 eller 2, hugsar ikkje. Og der var ikkje såå mange smitta i reine tal. Bur i ein relativt liten Vestlandsby. Så heilt utenkjeleg er det ikkje.

Anonymkode: da1af...cd6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Så at en haug med 19 åringer blir smittet med korona, vil bare gå utover 19 åringene? De kan ikke spre smitten videre fordi de er 19? 

Anonymkode: 1f129...a7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så at en haug med 19 åringer blir smittet med korona, vil bare gå utover 19 åringene? De kan ikke spre smitten videre fordi de er 19? 

Poenget er at vi kan ikke slutte å leve helt og holde hele verden stengt i flere år. De aller fleste ønsker å leve, ikke bare overleve i en verden der alt er forbudt. Viruset er kommet for å bli. For å forsikre seg om at ingen blir smittet eller dør, må vi holde stengt for alltid. Døden var en del av livet før 2020, men nå er den av en merkelig grunn ikke det lenger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Poenget er at vi kan ikke slutte å leve helt og holde hele verden stengt i flere år. De aller fleste ønsker å leve, ikke bare overleve i en verden der alt er forbudt. Viruset er kommet for å bli. For å forsikre seg om at ingen blir smittet eller dør, må vi holde stengt for alltid. Døden var en del av livet før 2020, men nå er den av en merkelig grunn ikke det lenger. 

Jeg skjønner hva du mener. Men, det er ikke slik det fungerer. Du kan ikke bestemme at alle må få lov å gjøre som de vil nå. Det er ingen menneskerett å feste og prøve seg på utelivet. Man kan fint leve ganske så greit uten å menge seg med horver av folk og dele spy med de. Det får selvsagt konsekvenser for avgangselever om de er i karantene eller isolasjon når det er eksamen.  Det er ikke slik at karantene på magisk vis opphører i dag. Jeg kjenner at det å potensielt bli smittet av noen som bare måtte feste, for så å dø av oksygenmangel, ikke frister spesielt mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...