Gå til innhold

Vurderer å gi fra meg ivertfal 1 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hi, hvem vil du gi fra deg da?

Anonymkode: 8eb46...38d

Herregud, hvor vanskelig kan det være? Elle melle....

Anonymkode: 7f734...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i kontakt med barnevernet. Vi får ikke avlastning. Ferdig snakket. Har virkelig prøvd. 

Hi. 

Anonymkode: 04a7d...cda

Skrevet

Hvorfor har du satt så mange barn til verden Hi?

Anonymkode: 89608...dc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har vært i kontakt med barnevernet. Vi får ikke avlastning. Ferdig snakket. Har virkelig prøvd. 

Hi. 

Dere er altså to voksne.

Du svarer ikke på noen av de andre spørsmålene du har fått.

Hvordan fungerer du og far sammen?

Anonymkode: be29d...f75

Skrevet

Barselpermisjon er jo bare såååå kjekt! Klart det er nødvendig med 5 unger. Som man reder ligger man. 

Anonymkode: 444c4...f5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor i all verden setter man SEKS unger til verden når man er kronisk syk? (Ja, jeg vet at hun kan ha blitt syk etter at alle ungene ble født.)

Anonymkode: f0712...459

Helt riktig!! Etter jeg hadde fått barna ja. Fikk ett virus som blusset opp min kroniske sykdom. Hadde ikke fått 6 barn om dette sjedde tidligere nei!

Anonymkode: 8393f...05e

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Helt riktig!! Etter jeg hadde fått barna ja. Fikk ett virus som blusset opp min kroniske sykdom. Hadde ikke fått 6 barn om dette sjedde tidligere nei!

Anonymkode: 8393f...05e

Men du har 6 barn. Så du må bare ta deg sammen. Vil også tro at dere kan få avlastning fra ett sted ? 

Barna vokser, så hold ut. Å ta vekk en unge fra flokken... Da ødelegger du 8 liv da. 

Anonymkode: 57e33...2ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men du har 6 barn. Så du må bare ta deg sammen. Vil også tro at dere kan få avlastning fra ett sted ? 

Barna vokser, så hold ut. Å ta vekk en unge fra flokken... Da ødelegger du 8 liv da. 

Anonymkode: 57e33...2ca

Det er ikke hi du diskuterer med her 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke hi du diskuterer med her 🙄

Det vet hun også.

Anonymkode: 9362a...779

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Selvsagt er det slitsomt med fem barn. Det kan ikke komme som et sjokk?

Og nei, du kan ikke gi fra deg barna dine. Hvem tenker du skulle ta dem?

Selvsagt kan man det! Kjenner en mor som har sagt fra seg barnet sitt, hun klarte ikke å følge opp. Barnet bor nå i fosterhjem hos familie. Mor fikk kurs, støtte, opplæring, samtaler osv. Alt ble prøvd, hun klarte det bare ikke. Ja, det er forferdelig, men det ville vært verre om mor ikke selv så problemene sine, og ga barnet en dårlig oppvekst og dårlig oppfølging.

Nå har barnet det bra, får den oppfølgingen det trenger og ser mor ved avtalte besøk.

Når man virkelig ikke makter mer, er det all kred til en mor som selv ser sine begrensinger.

Anonymkode: 7e164...6e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvilken film er det? Hva skjer?

Temaet i denne filmen har jo ingen ting med dette problemet å gjøre. Det handler ikke om en mor som er sliten og må overlate et av barna sine til noen andre. Den handler om: (Obs spoiler hvis noen ønsker å se filmen)

Den handler om en mor som havner i konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig sammen med sine to 2 barn. Hun blir tvunget til å gi fra seg ett av barna sine, ellers blir de alle 3 skutt. Helt grusom historie!!!

Skrevet

Herregud så lite empatiske mange er i denne tråden. Her har man en utmattet mor på randen av sammenbrudd som ber om råd, og så blir hun mest svart med fjas eller negative kommentarer.

Kurs, råd og veiledning bør være for foreldre som behøver akkurat dette, ikke for egentlig gode foreldre som ikke klarer å være det fordi de er syke eller utmattet. De behøver avlastning og emosjonell støtte.

Har du det så tungt at du vurderer å gi fra deg et barn, så er det alvorlig, da behøver du hvile/avlastning HI. Har du familie f.eks. to av barna kan bo hos en periode (slik at de har hverandre)? Hvis ikke, så vil jeg anbefale deg å kontakt barnevernet.

Anonymkode: 053ae...432

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Tull! De har avlastingshjem!

Det er svært vanskelig å finne besøkshjem så om familien ikke har noen selv så er det sjelden at man får det 

Anonymkode: 4f067...417

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Selvsagt kan man det! Kjenner en mor som har sagt fra seg barnet sitt, hun klarte ikke å følge opp. Barnet bor nå i fosterhjem hos familie. Mor fikk kurs, støtte, opplæring, samtaler osv. Alt ble prøvd, hun klarte det bare ikke. Ja, det er forferdelig, men det ville vært verre om mor ikke selv så problemene sine, og ga barnet en dårlig oppvekst og dårlig oppfølging.

Nå har barnet det bra, får den oppfølgingen det trenger og ser mor ved avtalte besøk.

Når man virkelig ikke makter mer, er det all kred til en mor som selv ser sine begrensinger.

Anonymkode: 7e164...6e8

Det er det som er saken da, enten gir man fra seg omsorgen for alle, eller ingen.

Man ødelegger ikke et barn ved å la det være det eneste av barna som blir gitt opp. Hvordan skal barnet kunne leve med det...?

Om alle blir gitt opp så er det en trøst, vi hadde en mor som ikke maktet oppgaven. 

Om alle får bli bortsett fra en vil det ene barnet alltid lure på hva det gjorde galt som ikke ble elsket høyt nok til å få bli med de andre.

Anonymkode: 7179a...36b

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Dere er altså to voksne.

Du svarer ikke på noen av de andre spørsmålene du har fått.

Hvordan fungerer du og far sammen?

Ja. Utad ser det ut som vi er to voksne. Men det er bare jeg som fungerer. Det er vanskelig å få det til å fungere mellom oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Tull! De har avlastingshjem!

Det er svært vanskelig å finne besøkshjem så om familien ikke har noen selv så er det sjelden at man får det 

Ja, det er nettopp det. 

Skrevet

Herregud så lite empatiske mange er i denne tråden. Her har man en utmattet mor på randen av sammenbrudd som ber om råd, og så blir hun mest svart med fjas eller negative kommentarer.

Kurs, råd og veiledning bør være for foreldre som behøver akkurat dette, ikke for egentlig gode foreldre som ikke klarer å være det fordi de er syke eller utmattet. De behøver avlastning og emosjonell støtte.

Har du det så tungt at du vurderer å gi fra deg et barn, så er det alvorlig, da behøver du hvile/avlastning HI. Har du familie f.eks. to av barna kan bo hos en periode (slik at de har hverandre)? Hvis ikke, så vil jeg anbefale deg å kontakt barnevernet.

Anonymkode: 053ae...432

Takk kjære deg ❤ ja, har allerede hatt et sammenbrudd, men klarte å komme meg på beina igjen. Jeg har tatt kontakt med barnevernet, de kunne gi oss cos kurs. Ikke noe mer hjelp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk kjære deg ❤ ja, har allerede hatt et sammenbrudd, men klarte å komme meg på beina igjen. Jeg har tatt kontakt med barnevernet, de kunne gi oss cos kurs. Ikke noe mer hjelp. 

Men du svarer ikke på hvem av barna du vi gi fra deg? Hva er kriteriene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den som krever mest maybe

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, gi deg.

Anonymkode: 85961...a70

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Herregud, gi deg.

Anonymkode: 85961...a70

Nei, det vil jeg ikke. Hun vil gi fra seg ‘i hvert fall ett barn’. Hun skriver et innlegg om det. Da må det være innafor å spør litt videre om hvordan hun tenker. 

Skrevet

Kjære deg T.S! Håper du finner noen som kan hjelpe deg! Det finnes noe som heter avlastningsfamilie. Kanskje det kunne være noe for dere. At man f. eks. kan få avlastning en helg i måneden, hvis man er i en vanskelig situasjon. Håper det ordner seg❤️

Skrevet

Har du eller mannen familie som kan hjelpe dere HI? Og hvorfor har dere egentlig fått så mange barn om dere ikke fungerer? Er det tvillinger?

Mer enn to barn er for ressurspersoner tenker jeg.

Om du er ærlig om at du ønsker å gi fra deg omsorgen så ville jeg først sjekket familie. Det var helt vanlig før i tiden at familie tok over barn fra andre som ikke kunne ta vare på dem eller at folk som var barnløse "fikk" et barn fra en barnerik familie. Også må du være ærlig til barnevernet om hvordan du egentlig har det. Samme med mannen din, har du fortalt ham hvordan dette er?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporing.

Admin

Skrevet

Ja. Utad ser det ut som vi er to voksne. Men det er bare jeg som fungerer. Det er vanskelig å få det til å fungere mellom oss. 

Er det fordi din mann er syk, eller er han av typen som ikke bidrar og heller gjør livet ditt og barnas vanskeligere?

Hvordan fungerer han? Hva bidrar han med i hverdagen?

Jeg spør ikke for å grave, men fordi det er enklere å gi råd hvis du forteller litt mer om hvordan du faktisk har det hjemme. Forstår at du er fortvilt og at du kanskje føler deg alene. Men enklere å gi deg bedre råd om du forteller litt mer om hvordan det er hjemme og hvorfor det bare er du som fungerer. Hva er det som gjør det vanskelig for dere å fungere sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...