Gå til innhold

Du som har en narsissistisk forelder

Anbefalte innlegg

Skrevet
Østerdølen skrev (9 minutter siden):

Bare et spørsmål: Har du med deg vitnemål i tilfelle du må bevise hvor smart du er?!Og hvorfor har du så behov for å påpeke hvor smart du er?

Dere misforstår med vilje. Når jeg får spørsmål om mine karakterer på videregående, så svarer jeg jo. Så får jeg tilbake at jeg sikkert har kjøpt vitnemålet, for SÅ smart er jeg ikke. Så får jeg spørsmål om hvor lang tid jeg brukte for å lære meg norsk. Jeg svarer. Så får jeg tilbake at det ikke er sant, at jeg lyver og så videre. Jeg tolker det kun som misunnelse. For ja, som den andre anonyme sa, det er ikke vanlig å beskylde folk for å forfalske vitnemålene sine eller lyve om karakterer. Hvilken motivasjon skulle jeg ha for å lyve? Karakterer fra videregående har ingen betydning i voksenlivet når man er ferdig studert. Eller burde jeg ha sagt at jeg har 4 i snitt? Og at jeg brukte 10 år på å lære meg norsk?

Anonymkode: 42f61...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Dere misforstår med vilje. Når jeg får spørsmål om mine karakterer på videregående, så svarer jeg jo. Så får jeg tilbake at jeg sikkert har kjøpt vitnemålet, for SÅ smart er jeg ikke. Så får jeg spørsmål om hvor lang tid jeg brukte for å lære meg norsk. Jeg svarer. Så får jeg tilbake at det ikke er sant, at jeg lyver og så videre. Jeg tolker det kun som misunnelse. For ja, som den andre anonyme sa, det er ikke vanlig å beskylde folk for å forfalske vitnemålene sine eller lyve om karakterer. Hvilken motivasjon skulle jeg ha for å lyve? Karakterer fra videregående har ingen betydning i voksenlivet når man er ferdig studert. Eller burde jeg ha sagt at jeg har 4 i snitt? Og at jeg brukte 10 år på å lære meg norsk?

Lurer på hvordan du klarer å havne i situasjoner der dette er tema så ofte at det kan være et problem. Igjen, du er ikke troverdig. Og det forsterkes av at du har dratt fram dette ørten ganger på den tiden du har vært på forumet.

Anonymkode: cbbdc...6ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Lurer på hvordan du klarer å havne i situasjoner der dette er tema så ofte at det kan være et problem. Igjen, du er ikke troverdig. Og det forsterkes av at du har dratt fram dette ørten ganger på den tiden du har vært på forumet.

Jeg sier jo ikke at jeg har havnet i situasjonen ofte? Men bor man på et mindre sted, så trenger man ikke å havne i mange samtaler før det settes ut rykter. Det holder med EN samtale, egentlig. Jeg har for øvrig ikke "dratt frem" noe som helst tidligere. Og jeg bryr meg ikke om du tror meg eller ei, du er ikke viktig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sliter med å tro at du er så smart siden du trenger å kuppe en alvorlig tråd til dine trivielle problem. 

Anonymkode: eb974...6cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sliter med å tro at du er så smart siden du trenger å kuppe en alvorlig tråd til dine trivielle problem. 

Jeg har ikke skrevet et eneste sted om at jeg var veldig smart. Å ha gode karakterer på skolen eller anlegg for å lære språk er ikke ensbetydende med å være smart. Og jeg mente aldri å kuppe tråden, jeg skrev to svar som handlet om at sjalusi fra andre og lignende ikke nødvendigvis er symptomer på narsissisme. Jeg synes det er merkelig å stille diagnoser på folk i hytt og vær uten å være psykolog, ut fra en liste med symptomer som også kan være vanlig utslag av andre ting enn psykisk sykdom. Men når man får sleivspark, svarer man jo. Jeg burde kanskje ha tatt imot dritten og latt det være med det, noe jeg kommer til å gjøre fra nå av. 

At flere higer etter å påpeke at jeg ikke er smart derimot, det er et rart tegn. Hvorfor så opptatt av å overbevise meg om at jeg ikke er så veldig smart? Særlig når det ikke står noe sted om at jeg er smartere enn gjennomsnittet, i mine svar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri, noen gang, fått spørsmål om karakterer etter endt utdannelse. Jeg har jo lagt ved dokumentasjon når jeg har søkt jobb, men selv om det er gode karakterer har de aldri blitt nevnt. 

Kan du gi ett eksempel på når det har vært naturlig at karakterene dine har blitt et tema? 

Anonymkode: 04856...3c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet et eneste sted om at jeg var veldig smart. Å ha gode karakterer på skolen eller anlegg for å lære språk er ikke ensbetydende med å være smart. Og jeg mente aldri å kuppe tråden, jeg skrev to svar som handlet om at sjalusi fra andre og lignende ikke nødvendigvis er symptomer på narsissisme. Jeg synes det er merkelig å stille diagnoser på folk i hytt og vær uten å være psykolog, ut fra en liste med symptomer som også kan være vanlig utslag av andre ting enn psykisk sykdom. Men når man får sleivspark, svarer man jo. Jeg burde kanskje ha tatt imot dritten og latt det være med det, noe jeg kommer til å gjøre fra nå av. 

At flere higer etter å påpeke at jeg ikke er smart derimot, det er et rart tegn. Hvorfor så opptatt av å overbevise meg om at jeg ikke er så veldig smart? Særlig når det ikke står noe sted om at jeg er smartere enn gjennomsnittet, i mine svar.

Dette er en tråd som handler om folk som har vokst opp med foreldre med tendenser som kan minne om narsisstisme. Det er veldig spesielt at du da kupper tråden og får den til å handle om deg, fordi du ved noen anledninger i livet har opplevd at noen har oppfattet deg som det ene eller andre. Det er ikke det tråden handler om. 

(Og jo, du har skrevet flere innlegg om gode karakterer og hvor raskt du lærte norsk). 

Anonymkode: 1ade7...daa

Skrevet

Denne tråden var ekstremt nyttig for meg, for meg foruten om alle innleggene om karakter fra vgs, men de skal jeg velge å overse nå. 

Jeg har jo lenge vist at faren min ikke var helt normal, men det å kunne sette ord på hva der er utrolig befriende og jeg ser jo nå at jeg må sørge for å jobbe med meg selv på den rette måten. Når jeg googlet det så fikk jeg opp denne listen: 
https://psykopaten.info/2015/06/18/sjekkliste-for-a-bekrefte-om-du-har-vokst-opp-med-en-narsissist/ Det meste her kan/kunne jeg krysse ja på. 

Det er som å sitte på en tikkende bombe (denne er nå heldigvis helt deaktivert...han er blitt dement). Man aner aldri hva som kommer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er en tråd som handler om folk som har vokst opp med foreldre med tendenser som kan minne om narsisstisme. Det er veldig spesielt at du da kupper tråden og får den til å handle om deg, fordi du ved noen anledninger i livet har opplevd at noen har oppfattet deg som det ene eller andre. Det er ikke det tråden handler om. 

(Og jo, du har skrevet flere innlegg om gode karakterer og hvor raskt du lærte norsk). 

Anonymkode: 1ade7...daa

...eller veldig betegnende og ufrivillig illustrerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...