Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hvordan er/var hen? Anonymkode: 055c1...aa9
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Ikke forelder, men mistenker onkel. Snyltende personlighet, har aldri feil, storhetstanker om seg selv på tross av at han er en «taper». Prøver å sjarmere alle, men de fleste med litt omløp gjennomskuer han. Han er alltid offer, selv om problemet ligger hos han. Lyver, misliker andre og spesielt de som er kritiske til noe han sier. Grusom fyr. Anonymkode: 975d3...1ae
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 De misforstår det du sier. Du prøver å forklare, men alt du sier blir vridd på, for det handler ikke om å forstå hverandre men om å vinne. De baksnakker andre (og da også deg). Men tar ikke opp problemene med de det gjelder. De snakker om folk og ikke til folk. Sånn splitter og hersker de så det blir dårlig stemning i familien. Ingen problemer blir noen gang løst. De er opptatt av seg selv. Hvordan de vil feire jul, de vil feire bursdag, de vil ha ferien sin, osv. De kompromisser lite og hører ikke med andre hvordan de vil ha det så man kan lage noe som er hyggelig for alle. Kan bli kjempesinte når de ikke får det som de vil. Hvis noe skjer med noen andre er de også opptatt av seg selv. Da besteforeldrene mine døde tenkte de ikke på hvordan vi barna hadde det, og heller ikke på besteforeldrene som døde (besøkte minimalt, ville la dem dø alene fordi de ikke orket å være våken på natten osv.) De var utelukkende opptatt av hvor fælt det var for dem. Kunne fortsatt i evigheter. Anonymkode: 7bc38...c0b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Har en leder med alle tegn. Virker så hjelpsom og god utad, men innad i seksjonen er det en helt annen tone. Er kald, kverulerende, vrir på ting og "misforstår", ignorerer og avbryter, bestemmer alt ned til minste detalj. Anonymkode: 00a46...784
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): De misforstår det du sier. Du prøver å forklare, men alt du sier blir vridd på, for det handler ikke om å forstå hverandre men om å vinne. De baksnakker andre (og da også deg). Men tar ikke opp problemene med de det gjelder. De snakker om folk og ikke til folk. Sånn splitter og hersker de så det blir dårlig stemning i familien. Ingen problemer blir noen gang løst. De er opptatt av seg selv. Hvordan de vil feire jul, de vil feire bursdag, de vil ha ferien sin, osv. De kompromisser lite og hører ikke med andre hvordan de vil ha det så man kan lage noe som er hyggelig for alle. Kan bli kjempesinte når de ikke får det som de vil. Hvis noe skjer med noen andre er de også opptatt av seg selv. Da besteforeldrene mine døde tenkte de ikke på hvordan vi barna hadde det, og heller ikke på besteforeldrene som døde (besøkte minimalt, ville la dem dø alene fordi de ikke orket å være våken på natten osv.) De var utelukkende opptatt av hvor fælt det var for dem. Kunne fortsatt i evigheter. Anonymkode: 7bc38...c0b Det det høres mistenkelig ut som min svigerfar.... har alltid visst det var noe som ikke stemmer med han. Kunne bare ikke sette ord på hva. Anonymkode: c8d5d...0b5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Hvordan påvirker det dere? Jeg distanserer meg så mye som jeg kan fra min mor, men det er egentlig ubevisst. Jeg tror det er en overlevelsesteknikk. Hun misforstår som det står. Alt som har skjedd er historier om henne, og hun er offeret eller helten i hennes fremstilling. Ofte er disse fremstillingene veldig fjernt fra sannheten. Hun nektet for eksempel helsehjelp til min bestefar da han var livstruende syk, og da vi ringte ambulanse var hun rasende. I dag er dette en historie om hvor vondt det var for henne som datter å se sin far så dårlig, og hvordan hun lurer på om han hadde hatt bedre livskvalitet senere om ambulansen hadde kommer før. At hun aktivt hindret kontakt med ambulansen sier hun ingenting om. Hun forteller den til oss som var vitner til det som skjedde og grep inn, uten at det ser ut til å falle henne inn at vi vet at hun lyver. Jeg slet veldig med å stole på egen oppfatning som barn. Det tror jeg er fordi hun stadig sa at ting jeg visste hadde skjedd var løgn. Det sitter i enda, og det har hindret meg mye. Anonymkode: 055c1...aa9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Min mor har nok det. Omgås henne. Men har i perioder trekt meg litt unna. Er altid drama rundt henne. Krangler altid med noen. Setter gjerne folk opp mot hverandre også. Og forskjellsbehandlet sine barn, gjør dette med sine barnebarn også. Fra min barndom satt hun seg seg først, og innrømmer i dag ingen feil. Sier at at jeg husker feil. Og var altid stygge ord fra henne gjennom barndommen. Men fremstår som veldig hyggelig og er godt likt av mange. Har dessverre en eks også med de samme feilene. Anonymkode: 1317d...7bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Herregud, det er så mange av dem. Det er helt merkelig for meg i dag når noen sier at de ikke har vært borti slike mennesker, men jeg tror det er fordi de ikke har sett det, ikke har skjønt det. Det er forferdelige mennesker men ikke psykopater nødvendigvis. Det er det som gjør det veldig vanskelig å oppdage, og man godtar gjerne at de oppfører seg slik fordi de har en så hyggelig, sjarmerende side også som man tiltrekkes av. De kan få andre til å gjøre det helt merkeligste ting uten å skjønne det selv. Og senvirkningene av å ha vært i nær relasjon med narsissister er store, men ikke lette å forstå de heller. Man tror man kom seg vekk i tide....men man drar det med seg i lang tid etterpå. Anonymkode: a13a7...55b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Har noen av disse fått diagnosen eller er det bare dere som liker å sette merkelapp på folk dere ikke liker? Anonymkode: 5b2b7...38b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har noen av disse fått diagnosen eller er det bare dere som liker å sette merkelapp på folk dere ikke liker? Anonymkode: 5b2b7...38b Når man lever sammen med slike mennesker får man førstehånds kjennskap til dem, det vet du sikkert? Anonymkode: 04856...3c3
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Når man lever sammen med slike mennesker får man førstehånds kjennskap til dem, det vet du sikkert? Anonymkode: 04856...3c3 Ja, man blir kjent med dem. Det betyr ikke at man kan sette diagnoser. Mange er ufyselige uten å være syke. Anonymkode: 5b2b7...38b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, man blir kjent med dem. Det betyr ikke at man kan sette diagnoser. Mange er ufyselige uten å være syke. Anonymkode: 5b2b7...38b Ja? Anonymkode: 04856...3c3
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 1.5.2021 den 10.27): De misforstår det du sier. Du prøver å forklare, men alt du sier blir vridd på, for det handler ikke om å forstå hverandre men om å vinne. De baksnakker andre (og da også deg). Men tar ikke opp problemene med de det gjelder. De snakker om folk og ikke til folk. Sånn splitter og hersker de så det blir dårlig stemning i familien. Ingen problemer blir noen gang løst. De er opptatt av seg selv. Hvordan de vil feire jul, de vil feire bursdag, de vil ha ferien sin, osv. De kompromisser lite og hører ikke med andre hvordan de vil ha det så man kan lage noe som er hyggelig for alle. Kan bli kjempesinte når de ikke får det som de vil. Hvis noe skjer med noen andre er de også opptatt av seg selv. Da besteforeldrene mine døde tenkte de ikke på hvordan vi barna hadde det, og heller ikke på besteforeldrene som døde (besøkte minimalt, ville la dem dø alene fordi de ikke orket å være våken på natten osv.) De var utelukkende opptatt av hvor fælt det var for dem. Kunne fortsatt i evigheter. Anonymkode: 7bc38...c0b Og der gikk det opp for meg at en nær slektning har narsissistiske trekk. Dette var som å lese om vedkommende. Anonymkode: fdc85...571
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Det er helt klart mye dysfunsjonelt som beskrives i denne tråden, men det er nok bare et fåtall som beskrives som er narsissistiske. har en overdreven oppfatning av egen betydning (grandiositet) er opptatt av fantasier om ubegrenset suksess og makt oppfatter seg selv som «spesiell» og enestående bør helst omgå andre spesielle mennesker med høy sosial status krever overdreven beundring mener seg å ha spesielle rettigheter utnytter andre mangler empati tror andre er misunnelig på seg selv er arrogant Anonymkode: de69f...b0a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er helt klart mye dysfunsjonelt som beskrives i denne tråden, men det er nok bare et fåtall som beskrives som er narsissistiske. har en overdreven oppfatning av egen betydning (grandiositet) er opptatt av fantasier om ubegrenset suksess og makt oppfatter seg selv som «spesiell» og enestående bør helst omgå andre spesielle mennesker med høy sosial status krever overdreven beundring mener seg å ha spesielle rettigheter utnytter andre mangler empati tror andre er misunnelig på seg selv er arrogant Anonymkode: de69f...b0a Noe av dette kan man ha uten å være syk. Når man har gått ut av videregående med 6 i snitt, så forstår man jo selv at man er smartere enn mange andre. Når man i tillegg har opplevd gang på gang at folk ikke tror på noe du har oppnådd, så er det snakk om sjalusi. Resten av "symptomene" har jeg ikke. Anonymkode: 42f61...32f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noe av dette kan man ha uten å være syk. Når man har gått ut av videregående med 6 i snitt, så forstår man jo selv at man er smartere enn mange andre. Når man i tillegg har opplevd gang på gang at folk ikke tror på noe du har oppnådd, så er det snakk om sjalusi. Resten av "symptomene" har jeg ikke. Anonymkode: 42f61...32f Selvsagt er det summen av disse egenskapene som kan skape en narsissist. Mange kan ha et snev av noe av det som nevnes uten å kunne diagnostiseres. Anonymkode: 04856...3c3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Selvsagt er det summen av disse egenskapene som kan skape en narsissist. Mange kan ha et snev av noe av det som nevnes uten å kunne diagnostiseres. Anonymkode: 04856...3c3 Men det at folk er misunnelig på noen som har oppnådd suksess, er jo ikke snev av noe annet enn nettopp misunnelse. Anonymkode: 42f61...32f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men det at folk er misunnelig på noen som har oppnådd suksess, er jo ikke snev av noe annet enn nettopp misunnelse. Anonymkode: 42f61...32f Nei? Det er ikke det tråden handler om. Anonymkode: 04856...3c3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Noe av dette kan man ha uten å være syk. Når man har gått ut av videregående med 6 i snitt, så forstår man jo selv at man er smartere enn mange andre. Når man i tillegg har opplevd gang på gang at folk ikke tror på noe du har oppnådd, så er det snakk om sjalusi. Resten av "symptomene" har jeg ikke. Anonymkode: 42f61...32f Følte du deg truffet? Gode karakterer og opplevd sjalusi fra andre gjør en ikke til narsissist. Å føle seg tråkket på tærne av en symptomliste er likevel litt spesielt. og til deg lenger oppe; nei, men kan ikke formelt stille en slik diagnose på noen når en ikke er psykiater. Når en selv går i terapi på grunn av skader en slik forelder har påført en, så blir trekkene likevel diskutert. Forresten så har mange narsissister ustabilt selvbilde og kontruerer bildet av seg selv som bedre enn andre som beskyttelse. Anonymkode: 055c1...aa9
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Noe av dette kan man ha uten å være syk. Når man har gått ut av videregående med 6 i snitt, så forstår man jo selv at man er smartere enn mange andre. Når man i tillegg har opplevd gang på gang at folk ikke tror på noe du har oppnådd, så er det snakk om sjalusi. Resten av "symptomene" har jeg ikke. Anonymkode: 42f61...32f Sjalusikortet til trøst i dag også? Ingen er sjalu. De bare tror deg ikke. Anonymkode: cbbdc...6ef
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #21 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Sjalusikortet til trøst i dag også? Ingen er sjalu. De bare tror deg ikke. Anonymkode: cbbdc...6ef De tror ikke på offisielle papirer jeg har. Det er altså sjalusi. De mener blant annet at mine karakterer er fake. Jeg bryr meg for øvrig ikke om de tror meg eller ei. Anonymkode: 42f61...32f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #22 Skrevet 3. mai 2021 Herregud det er som å lese om faren min. Noen eksempler på hans oppførsel: Når mitt barn ble født og han kom på besøk så var han mer opptatt av å vise meg video av byggeprosessen av leiligheten i Spania enn av barnebarnet (hans første og ensete) og meg. Han forventer hele tiden skryt av hvor flik og dyktig han er, men gir aldri noe selv. Det nærmeste jeg har fått av skryt av han var at jeg klarte meg så bra i mamma sin begravelse.....jeg var 15. Han har hele tiden hatt fiender, det kunne være moren sin, sine søsken, mine tanter og onkler på min mors side, naboen osv. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han i løpet av oppveksten min har fortalt meg hvor heldig jeg har vært som har hatt en far som han 🤢 . Han har truet meg med å ta meg rettens vei fordi jeg sa mot han en gang, måtte selv betale for advokat for å sørge for at jeg ikke "sa" noe feil han kunne bruke mot meg. Jeg har fått helt urimelige krav mot meg, men med en slik far så bukker man enten under eller man lærer seg til slutt å overse han. Listen fortsetter og fortsetter. I tillegg så kan man legge til alkoholisme og depresjon (fordi han synes mange var slem med han). Han var en mester på å holde fasaden og var så godt likt av venner av familien. Så hvordan har dette påvirket meg? Sikkert mye mer enn jeg selv er klar over. Jeg forventer ingen ros av ting jeg gjør, joda det er hyggelig men nesten litt pinlig å få. De fleste i familien inkluderte meg når de tok avstand fra faren min siden jeg var så ung når mamma døde. Når jeg vokste opp så var jeg hele tiden redd han, for han hadde et eksplosivt sinne. Etter at jeg fant ut at jeg klarte meg godt alene så sluttet jeg å være redd han, jeg kuttet han bare ut når han ble for urimelig. Det har sikker gjort at jeg har mistet en del av muligheten til å føle empati, fordi jeg selv har måtte være sterk og ta ansvar. Jeg har nok medfølelse for jeg blir voldsomt sint og trist om jeg ser noen plager dyr, men om noen må sykemelde seg p.g.a. at de fikk høre en sannhet så sliter jeg med å føle med de. Min tillit til andre er svekket, stemmen til faren min dukker opp av og til om at alle er ute etter å ta en. Anonymkode: eb974...6cc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #23 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De tror ikke på offisielle papirer jeg har. Det er altså sjalusi. De mener blant annet at mine karakterer er fake. Jeg bryr meg for øvrig ikke om de tror meg eller ei. Anonymkode: 42f61...32f Det er såpass unormalt at jeg tipper de har rett. Anonymkode: cbbdc...6ef
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #24 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er såpass unormalt at jeg tipper de har rett. Anonymkode: cbbdc...6ef Du beskylder meg for å ha forfalsket flere offentlige dokumenter? Anonymkode: 42f61...32f
Østerdølen Skrevet 3. mai 2021 #25 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du beskylder meg for å ha forfalsket flere offentlige dokumenter? Anonymkode: 42f61...32f Bare et spørsmål: Har du med deg vitnemål i tilfelle du må bevise hvor smart du er?!Og hvorfor har du så behov for å påpeke hvor smart du er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå