Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Er det grunn til å bli mistenksom? Anonymkode: b97bc...a59
amandine Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Røyke et eller annet, antakelig vis. Hvertfall ikke bare " passe på den for en venn".
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Hvordan bør jeg gripe det an? Anonymkode: b97bc...a59
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Tror ikke det er så uvanlig at tenåringsgutter har en lighter altså. Min erfaring er at det er veldig få som røyker, de gidder rett og slett ikke bruke pengene sine på noe som blir ansett for å være harry.... Snuser derimot, det er det en del ungdommer som gjør. Anonymkode: 57879...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Av erfaring...røyke hasj Anonymkode: 682a6...eaa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Til å tenne på engangsgrillen når de skal grille med venner. Anonymkode: e6ec5...0c0
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Tror ikke det er så uvanlig at tenåringsgutter har en lighter altså. Min erfaring er at det er veldig få som røyker, de gidder rett og slett ikke bruke pengene sine på noe som blir ansett for å være harry.... Snuser derimot, det er det en del ungdommer som gjør. Anonymkode: 57879...e1d Ikke vær naiv. Hi, ta lighteren og gjør det tii en vane og lukte på ånden hans og klærne når han kommer hjem. Pass på at du får sett han i øynene og utvekslet noen få ord når han kommer hjem og ikke bare går rett på rommet. Da får du fulgt litt med på om han røyker hasj eller ikke. Anonymkode: 4a998...788
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Til røyking, starte gressbrann, fyre på søppelkasser, svi av håret på klasseveninner, brennende hus, svi edderkopper, lage flammekaster, tenne på spraybokser, kombinere den med bensin, gass, lim, stearin og annet brennbart materiale. Anonymkode: 262d1...ac7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Tenne bål, røyke, fyre i ovnen tenne lys, stoff, tenne gassbrenner, grille, forsegle tauender, varme bilnøklen. Anonymkode: 1cf2c...dcf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Eller som sagt over, røyke hasj... Anonymkode: 630a6...fba
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 Åpne brusflasker, det gjorde vi når jeg var ung i alle fall. Tenne på bål i naturen, noe som er kos særlig hvis en har fisket. Tenne stearinlys. Anonymkode: 85efb...d44
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Vanlig lighter? Zippo er det noen som synes er litt kult å ha for å fikle med. Utover det brukes den vel til å tenne på noe. Akkurat hva derimot 🤷🏼♀️ Anonymkode: 453f8...9db
Iiiiik Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 Min første tanke er å røyke hasj, den andre er å tøffe seg med å tenne på ting. Hvis man røyker sigaretter, er det nesten umulig å skjule det for en ikke-røyker. Røyker du ikke selv, tror jeg altså at du ville kjent lukt av klærne. Jeg ville tatt lighteren, og sagt at jeg hadde funnet den og at jeg lurte på hva han skulle med den. Dessuten ville jeg informert 16-åringen om at jeg kom til å følge ekstra med i tiden fremover. En far jeg møtte gjennom jobb, gjorde noe litt morsomt med sin 13-åring da han fant en røykpakke skjult bak en stein i trappa. Han tok røykpakka, og la igjen en gulrot. Dermed visste 13-åringen at han var tatt på fersken. Etter å ha ventet hverandre ut noen dager, tok 13-åringen selv initiativet og sa at han skjønte at en av foreldrene hadde funnet røyken, at han angret og ikke skulle gjøre det igjen. Ikke vet jeg, men jeg tror kanskje den fremgangsmåten virket like godt som å kjefte. Den aktuelle faren røyket selv, og tenkte at han ikke stod så sterkt i en moralpreken.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Hi her. Jeg røyker ikke selv, så jeg hadde nok luktet det hvis det var sigaretter. Han virker ikke sløv eller noe ellers, han er mye hjemme og er pratsom med oss voksne. Jeg kan ikke ta den, jeg bare så at den falt ut av lommen hans, før han raskt plukket den opp selv. Kommer nok til å spørre hvorfor han har den når vi er på tomannshånd. Takk for svar. Anonymkode: b97bc...a59
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Til røyking, starte gressbrann, fyre på søppelkasser, svi av håret på klasseveninner, brennende hus, svi edderkopper, lage flammekaster, tenne på spraybokser, kombinere den med bensin, gass, lim, stearin og annet brennbart materiale. Anonymkode: 262d1...ac7 Hjelpe meg. Anonymkode: 91f6e...8c6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #17 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Åpne brusflasker, det gjorde vi når jeg var ung i alle fall. Tenne på bål i naturen, noe som er kos særlig hvis en har fisket. Tenne stearinlys. Anonymkode: 85efb...d44 Generelt bålforbud nå Anonymkode: e47f1...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #18 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Er det grunn til å bli mistenksom? Anonymkode: b97bc...a59 Han skal vel tenne på ting... Anonymkode: 73919...c17
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #19 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han skal vel tenne på ting... Anonymkode: 73919...c17 Ja en engangsgrill som normale mennesker gjør. Det er ikke sånn at ungdommer er pyromaner! Anonymkode: e6ec5...0c0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #20 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hi her. Jeg røyker ikke selv, så jeg hadde nok luktet det hvis det var sigaretter. Han virker ikke sløv eller noe ellers, han er mye hjemme og er pratsom med oss voksne. Jeg kan ikke ta den, jeg bare så at den falt ut av lommen hans, før han raskt plukket den opp selv. Kommer nok til å spørre hvorfor han har den når vi er på tomannshånd. Takk for svar. Anonymkode: b97bc...a59 Tror du kan stole på egen intuisjon her, du vil nok både se og kjenne lukten om det skulle være noe tegn til annet enn uskyldig. Er generelt motstander av å behandle noen som skyldig til motsatt er bevist, så jeg reagerer på at enkelte nesten utelukkende tar for god fisk at det betyr noe galt. Anonymkode: 453f8...9db
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #21 Skrevet 26. april 2021 Jeg hverken røyker det ene eller andre, er pyroman, svir småkryp eller skader andre. Men jeg har mange lightere, fordi det er kjekt å ha, innimellom kommer de til nytte. Selv fikk vår gutt egen zippo i gave da han ble 14, supert å ha og en del av å lære å kjenne ansvar. Hvis en lightet er det eneste du har å ta gutten på så senk skuldrene og tenk at han er 16 og fortjener litt mer tillitt enn å gjøre enn stor sak ut av det. Anonymkode: 5cd2b...83f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #22 Skrevet 26. april 2021 Hi her, Var inne på rommet hans nå for å legge på plass noen rene klær. Da ser jeg at lighteren ligger ved siden av duftlyset han pleier å brenne litt når han skal ha det ekstra hyggelig på rommet. Så krisen kan vel regnes som avblåst.... Anonymkode: b97bc...a59
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #23 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hi her, Var inne på rommet hans nå for å legge på plass noen rene klær. Da ser jeg at lighteren ligger ved siden av duftlyset han pleier å brenne litt når han skal ha det ekstra hyggelig på rommet. Så krisen kan vel regnes som avblåst.... Anonymkode: b97bc...a59 Det kan jo også være noe han har kjøpt for å fremstille det som om han bare bruker den til uskyldige ting. Anonymkode: 85efb...d44
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #24 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo også være noe han har kjøpt for å fremstille det som om han bare bruker den til uskyldige ting. Anonymkode: 85efb...d44 Nei, det er ikke det - han er litt sånn estetiker. Har potteplanter som han passer på og bilder og fine lamper og greier på rommet. Tenner stearinlys når han tar seg et bad. Interessert i design. Har hatt det duftlyset lenge, det er nummer to av samme sorten, et sånt stort som varer lenge. kan jo muligens hende han har LAGT lighteren akkurat der for å virke uskyldig, men duftlyset er nok genuint anskaffet for å lage god lukt og syemning. Anonymkode: b97bc...a59
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #25 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Nei, det er ikke det - han er litt sånn estetiker. Har potteplanter som han passer på og bilder og fine lamper og greier på rommet. Tenner stearinlys når han tar seg et bad. Interessert i design. Har hatt det duftlyset lenge, det er nummer to av samme sorten, et sånt stort som varer lenge. kan jo muligens hende han har LAGT lighteren akkurat der for å virke uskyldig, men duftlyset er nok genuint anskaffet for å lage god lukt og syemning. Anonymkode: b97bc...a59 Eller for å kamuflere lukten av noe annet. Anonymkode: 59b69...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå