Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei! Nå har jeg vært edru i 1mnd og 5dager og ting kjennes ganske greit! Jeg stortrives her på avdelingen hvor jeg er og har fått god kontakt med mange av de ansatte og har også fått meg gode venner blant de andre pasientene. Det er forskjellige grupper og behandling mange ganger i uka og de hjelper meg med absolutt alt! Jeg får også til å spise 3 måltider om dagen nå og er ubeskrivelig fornøyd med det 😊 Livet ser ut til å gå rette veien og jeg er like motivert enda 😊 Tusen takk for alle som heiet på meg! ❤️ Anonymkode: eaf4d...cf1
Admin Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 💪🏼😍 Godt å høre! Heier på deg! Anonymkode: a4415...49e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Hærregud så glad jeg blir av å lese dette. Jeg har nettopp båret en av mine kjære til graven pga rusmisbruk. Jeg har stått i dette i årevis, som pårørende. Jeg VET for en kamp du kjemper. Jeg er imponert over deg ❤️ Anonymkode: 58a75...653
Anonym bruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Fantastisk, heier på deg 👏🏻 Dette kommer du til å klare. 💪🏻 Anonymkode: 69b9e...6fd
Listedamen Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 Så godt å lese. Jeg tenkte på deg senest i går faktisk, ble oppriktig glad av oppdateringen din❤️ HEIA!!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 Tusen takk alle sammen 😊 Jeg blir så rørt over støtten ❤️ Anonymkode: eaf4d...cf1
Tekla123 Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 Så bra!! 👏 Stor respekt for deg som har tatt tak i problemene og flott å høre det går så bra 😊 Stå på videre, heia deg!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Så utrolig bra, heier på deg. Kan jeg få lov til å spørre om noe? Hva fikk deg til å skjønne at du hadde et problem og hva fikk deg til å ta steget for å søke om hjelp? Har en jeg kjenner jeg så gjerne skulle ha hjulpet, men når ikke helt frem. Anonymkode: 5816a...a79
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 Så flott å høre ❤️ Dette går bra! Anonymkode: e728a...69b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #21 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så utrolig bra, heier på deg. Kan jeg få lov til å spørre om noe? Hva fikk deg til å skjønne at du hadde et problem og hva fikk deg til å ta steget for å søke om hjelp? Har en jeg kjenner jeg så gjerne skulle ha hjulpet, men når ikke helt frem. Anonymkode: 5816a...a79 Ikke meg du spurte, men som pårørende til en alkoholiker kan jeg svare at du vil ikke nå inn. Du kan være der og prøve å ta imot, men de vil ikke gjøre noe før de når bunn og faktisk ser seg selv. Jeg har måtte trekke meg ut for det ble så skadelig for meg å fortsette å stå i den situasjonen. Husk at du må passe på deg selv først og fremst. Anonymkode: 83f91...59b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #22 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ikke meg du spurte, men som pårørende til en alkoholiker kan jeg svare at du vil ikke nå inn. Du kan være der og prøve å ta imot, men de vil ikke gjøre noe før de når bunn og faktisk ser seg selv. Jeg har måtte trekke meg ut for det ble så skadelig for meg å fortsette å stå i den situasjonen. Husk at du må passe på deg selv først og fremst. Anonymkode: 83f91...59b Er ikke en i familien min. Er en venninne som ikke taklet et samlivsbrudd. Har barna 50/50 og den uken hun ikke har barna så drikker hun en del mer eller mindre hver eneste dag. Hun er edru når hun på jobb og når hun har barna, men redd hun skal vippe over. Anonymkode: 5816a...a79
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #23 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er ikke en i familien min. Er en venninne som ikke taklet et samlivsbrudd. Har barna 50/50 og den uken hun ikke har barna så drikker hun en del mer eller mindre hver eneste dag. Hun er edru når hun på jobb og når hun har barna, men redd hun skal vippe over. Anonymkode: 5816a...a79 Vanskelig tema. Hvis hun fortsatt klarer å ikke drikke sammen med barna og heller ikke drikker når hun jobber og faktisk klarer å jobbe, da er det fortsatt en god mulighet for at hun kan komme seg ut av det uten å falle helt. Jeg ville nok unngått å ta opp alkoholbruken først og fremst. Heller forsøk å snakk om hvordan hun har det og om du kan hjelpe henne med noe. Kanskje hun kunne trengt noen å snakke med? Siden hun har barn er det mange lavterskeltilbud som kan bidra. Hun kan høre på helsestasjon blant annet eller familievernkontoret. Begge deler har terapeuter man kan gå til samtaler med. Hun har jo ikke druknet helt enda. Hvis roten til problemet er dette samlivsbruddet så har hun all mulighet for å få hjelp med det. Det som er dumt når det alt har gått for langt er at alkoholen blir et så stort problem at det overskygger roten, og da er det en ond sirkel hvor vedkomne selv bare ønsker hjelp til roten mens systemet rundt vil bli kvitt alkoholen først. Du får uansett følge med på situasjonen og går det for langt og barna blir satt i en vondt situasjon så er din plikt som voksen å sette deres trygghet først. Lykke til til både deg og din venninne. Anonymkode: 83f91...59b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2021 #24 Skrevet 22. april 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vanskelig tema. Hvis hun fortsatt klarer å ikke drikke sammen med barna og heller ikke drikker når hun jobber og faktisk klarer å jobbe, da er det fortsatt en god mulighet for at hun kan komme seg ut av det uten å falle helt. Jeg ville nok unngått å ta opp alkoholbruken først og fremst. Heller forsøk å snakk om hvordan hun har det og om du kan hjelpe henne med noe. Kanskje hun kunne trengt noen å snakke med? Siden hun har barn er det mange lavterskeltilbud som kan bidra. Hun kan høre på helsestasjon blant annet eller familievernkontoret. Begge deler har terapeuter man kan gå til samtaler med. Hun har jo ikke druknet helt enda. Hvis roten til problemet er dette samlivsbruddet så har hun all mulighet for å få hjelp med det. Det som er dumt når det alt har gått for langt er at alkoholen blir et så stort problem at det overskygger roten, og da er det en ond sirkel hvor vedkomne selv bare ønsker hjelp til roten mens systemet rundt vil bli kvitt alkoholen først. Du får uansett følge med på situasjonen og går det for langt og barna blir satt i en vondt situasjon så er din plikt som voksen å sette deres trygghet først. Lykke til til både deg og din venninne. Anonymkode: 83f91...59b Tusen takk for godt svar. Ja, jeg tenker også på barna, og holder øye med situasjonen når hun har barna. Er også aktiv med å foreslå ikke-alkohol relaterte aktiviteter på ettermiddagene når hun ikke har barna for å hjelpe henne med å bryte med vanen, men det har jeg ikke anledning til hver dag siden jeg selv har barn. Anonymkode: 5816a...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå