Gå til innhold

Dagens kjerring👛

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet at språket er i endring, men huden min krøller seg av at folk som nyhetsopplesere og reklamestemmer ikke kan kj-lyden. Jeg vil ikke høre om folk som har sjørt for fort, og jeg vil ikke sjøpe fremtidens sjøkken. 

Anonymkode: 9250c...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gir du meg tilbud om noe digg mat så går jeg heller i sultestreik.

Skrevet

For ikke å snakke om gutten som er ute for å schøpe skjede til kjæresten sin

Anonymkode: 046e1...30f

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For ikke å snakke om gutten som er ute for å schøpe skjede til kjæresten sin

Anonymkode: 046e1...30f

🤦‍♀️

Digge schjøttboller ass....

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Skjedekollisjon på motorveien...🤦🏼‍♀️

Skrevet

Noe annet som irriterer meg, er når folk sier "hun" istedenfor "henne". Det gjør vondt. Bruken av da/nå også. 

Anonymkode: bf5d3...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Noe annet som irriterer meg, er når folk sier "hun" istedenfor "henne". Det gjør vondt. Bruken av da/nå også. 

Ikke glem hvem i steden for hva/hvilken...

Anonymkode: cd146...582

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg vet at språket er i endring, men huden min krøller seg av at folk som nyhetsopplesere og reklamestemmer ikke kan kj-lyden. Jeg vil ikke høre om folk som har sjørt for fort, og jeg vil ikke sjøpe fremtidens sjøkken. 

Anonymkode: 9250c...258

Skjønner problemstillingen. Læreren til ene barnet mitt, snakket slik og lært elevene opp i at dette var helt korrekt. Vi var felre foreldre som tok  opp temaet på foreldremøte, da ungene kom hjem å sa de skulle på skino osv, men kom ingen vei. Læreren snakket sånn og det var ikke noe man kunne gjøre noe med. Hun unnskykdte seg med at hun var fra Bergen, men jeg har selv familie derfra og ingen av de snakker sånn.

Anonymkode: f7607...a8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner problemstillingen. Læreren til ene barnet mitt, snakket slik og lært elevene opp i at dette var helt korrekt. Vi var felre foreldre som tok  opp temaet på foreldremøte, da ungene kom hjem å sa de skulle på skino osv, men kom ingen vei. Læreren snakket sånn og det var ikke noe man kunne gjøre noe med. Hun unnskykdte seg med at hun var fra Bergen, men jeg har selv familie derfra og ingen av de snakker sånn.

sjino

Skrevet

Jeg tror faktisk feil bruk av hvem/hvilken er det aller verste jeg ser. Tusen ganger verre er sj/sk-lyden. 

Hvem farge på veggen......GRRRRRRRR! 

Anonymkode: 289c5...155

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke glem hvem i steden for hva/hvilken...

Anonymkode: cd146...582

JAA!!! DET er det aller verste jeg leser/hører. Får vondt av sjino og sjøkken også, men "HVEM farge er finest???" er det absolutt VERSTE!!!

Anonymkode: c43f5...c7d

Skrevet

Jeg gremmes over ordet typ, som har sneket seg inn i både tale og skrift. Og som brukes i hytt og pine.

Anonymkode: 07cdb...2e2

Skrevet

Østfold L 🥸 Den sprer seg med lynets fart! 

Anonymkode: 40e96...4af

Skrevet

Beklager men dere må bare tåle at språket endrer seg, dere kan gremmes så mye dere vil, men snart forsvinner forskjellen på sj/kj.

Anonymkode: 4039d...3eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jo, de fleste fra Bergen sier faktisk sjino og sjøttkaker. Det er helt vanlig i vår dialekt, og det har vært vanlig lenge.

Anonymkode: 8253e...84c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jo, de fleste fra Bergen sier faktisk sjino og sjøttkaker. Det er helt vanlig i vår dialekt, og det har vært vanlig lenge.

Anonymkode: 8253e...84c

Det kommer helt an på hvor du kommer fra....

Anonymkode: 377df...f5f

Skrevet

Jeg er så enig 😀

Anonymkode: c3a7d...1d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Helt enig!  

Anonymkode: 9719d...cc8

Skrevet

Takk, jeg trodde jeg var den eneste som reagerte på det. Ser de snakker om sjøkken, shino og sjøttkaker på ulike TV-programmer også. Til og med på nyhetene er det flere som ikke sier kj-lyden. På sommerhytta sist uke lagde de utesjøkken 😳😳. Ørene mine blør😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Beklager men dere må bare tåle at språket endrer seg, dere kan gremmes så mye dere vil, men snart forsvinner forskjellen på sj/kj.

Anonymkode: 4039d...3eb

Joda, og da må dere som ikke klarer å plate ordentlig bare tåle at vi andre ser på dere som lite begavet også.

Anonymkode: ed14e...91b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg gremmes over ordet typ, som har sneket seg inn i både tale og skrift. Og som brukes i hytt og pine.

Anonymkode: 07cdb...2e2

Du mener vel i hytt og vær, hvis vi først skal være pirkete? 

Anonymkode: 9f1f6...8a9

Skrevet

Enig! Samme med de/dem! 😬

Anonymkode: 1b218...982

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Enig! Samme med de/dem! 😬

Anonymkode: 1b218...982

Eller enda verre: dems🤬

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Østfold L 🥸 Den sprer seg med lynets fart! 

Anonymkode: 40e96...4af

Nei nei. Halden L mener du! Er ikke slik L her i Sarpsborg altså! Hehe. Men har hørt dette mye mer i Moss og Oslo det siste tiåret. Så det har spredd seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...