Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #26 Skrevet 20. april 2021 Jeg kjenner til de fleste merker og kan fortelle hva ungene mine har. Det jeg ikke husker er forskjellige merker innad i en kjedebutikk. Jeg er vel en som liker å kjøpe kvalitet og heller færre ting, men ikke alt er så dyrt heller. Er veldig merkebevisst på sko, men det er fordi jeg trenger gode sko som ecco. Jeg kan fortelle hvilke merker som er i mine barns garderobeskap og søker bevisst etter merker når jeg handler. Da ikke kun Levis, Polo, Gant osv men også mer ukjente barneklærmerker som er fine. Marmar, NoaNoa, Gro Company eller Bobo Choses for eksempel. Da kjøper jeg heller det, enn noe tilsvarende fra kjedebutikker. Anonymkode: e6ef5...ae3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #27 Skrevet 20. april 2021 Jeg er ikke noe merkefrik. Vet at jeg har et par bergangsjakker fordi jeg liker kvaliteten og passformen. Jeg sverger til skeechers sko fordi jeg har vond rygg og dårlige hofter. Utover det vet jeg at jeg i dag har singlet, tynn genser og skjerf fra cubus, tynn jakke fra wish og bukse fra new yorker. Sokkene er pierre robert halvsokker og undertøyet fra cubus! Så ikke spesielt opptatt av merker, nei Anonymkode: 720d8...517
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #28 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Er det in å ikke bry seg om merker? Jeg har aldri kjøpt ett designerplagg i mitt liv, men jeg vet da om disse kjente merkene likevel. Eier en arvet Birkin, det er det nærmeste jeg kommer design. Selv foretrekker jeg Levis jeans og Levis t-skjorter. Joggebukser liker jeg best adidas. tenåringsgutta her foretrekker puma og hummer klær, og Nike sko. Så ja, jeg husker merker. Trodde det var helt normalt. Anonymkode: e7dcd...f1e Jeg har ingen formening om hva som er in eller ikke her, jeg bare lurte på om det er flere enn meg som rett og slett ikke registrerer og husker slike ting. Og det ser jo sånn ut. Det er ikke noe problem for meg om andre er opptatt av merker, jeg bare følte meg litt alene om å legge så utrolig lite merke til det, men ser jo nå at vi er en del. Jeg kjenner selvfølgelig navnet på en del merker, men jeg legger rett og slett ikke merke til disse. Det er ikke for å være hverken det ene eller andre, jeg bare er slik 🤷♀️ HI Anonymkode: 14813...59b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #29 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Noen er merkverdig stolte og setter sin ære i å ikke vite navn på div merker. De føler seg liksom så selvstendige og kloke som ikke lar seg påvirke😂 Jeg vet navnet på ganske mange merker og jeg vet hvilke merker jeg ønsker å bruke penger på og ikke. Jeg har gjerne på kjole fra HM og LV veske, fordi de passer sammen. Ellers legger jeg mye penger i det rette skomerket, fordi de passer bena min best. Anonymkode: f2423...232 Jeg kan love deg at dette ikke er noe jeg er stolt av, altså, men heller ikke skammer meg over. Jeg bare registrerer det ikke, eller tenker over det, og da blir det så pussig for meg at andre klarer å huske så mye. Jeg antar det går på interesse, da? Det er jo mange som liker shopping, sko, vesker osv. og det er det jo ingenting galt med, men det gjelder nok ikke meg. HI Anonymkode: 14813...59b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #30 Skrevet 20. april 2021 uhhuhher skrev (2 timer siden): Jeg tror jeg kunne sagt hvilket merke nær sagt alle klærne mine har. Jeg husker jo hvor og hvorfor jeg kjøpte dem. Jeg kjøper for eksempel tskjorter og jakker fra et merke som heter Carharrt fordi jeg er veldig glad i det. Dongeri kjøper jeg fra Nudie siden jeg har funnet en modell jeg liker. Dere som ikke legger merke til merket - handler dere veldig mye? Og på impuls? Nei og nei. Jeg liker ikke å shoppe, og jeg shopper nesten bare når jeg/ungene må ha noe nytt. Da er strategien å gå inn i nærmeste butikk som har det jeg trenger, raskt skufle seg gjennom det som er der til jeg finner noe jeg synes er funksjonelt/pent/passer/jeg liker, ev. gå videre til neste butikk hvis jeg ikke finner noe, og til slutt da kjøpe det jeg finner og komme meg raskt ut igjen. Handle på nett gjør jeg nesten aldri, det er for frustrerende, samt at jeg liker å prøve på meg ting først. En ytterst sjelden gang kan jeg passere et plagg eller noen sko som tiltaler meg veldig, og da kan jeg impulsivt kjøpe det. Jeg har også etter hvert lært meg at jeg oftere finner plagg jeg liker i noen butikker enn andre, så derfor går jeg som regel dit først. HI Anonymkode: 14813...59b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #31 Skrevet 20. april 2021 uhhuhher skrev (3 timer siden): Poenget er vel at det er (minst) to måter å være merkebevisst på. Den ene er å shoppe et bestemt merke fordi det er kult, in, dyrt eller ansett for å signalisere et eller annet man ønsker å signalisere. Den andre er slik du og jeg sier om oss selv: vi kjøper bestemte merker fordi vi er glad i stilen, passformen eller lignende. Når det er sagt: klær - både billige og dyre, merke eller ikke, signaliserer alltid noe, så man slipper ikke unna selv om man tror at man ikke bryr seg. Der har du faktisk et interessant poeng, og det er noe jeg definitivt har merket meg. Selv om jeg ikke bryr meg nevneverdig så lenge jeg bare liker snittet/passformen ol., så har jeg oppdaget at det er åpenbart at endel f.eks. selgere i butikker putter meg i en boks. Jeg kler meg åpenbart feil i forhold til forventningene om min sosioøkonomiske status. HI Anonymkode: 14813...59b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. april 2021 #32 Skrevet 20. april 2021 Jeg kjenner navnet på noen av de kjente merkene, men kan ikke nødvendigvis identifisere dem uten å se merkenavnet. Jeg kan heller ikke se på klærne hvilke merker som har høy status, selv om jeg har lært noen høystatusmerkenavn. Av mine egne klær vet jeg at Gant-genseren min er gant, fordi det står skrevet med store bokstaver på brystet. Ellers er det om noe gjør inntrykk på meg at jeg kan bite meg fast i merket. Enten gode eller dårlige egne erfaringer, andres gode eller dårlige erfaringer, eller i tester.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #33 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kan love deg at dette ikke er noe jeg er stolt av, altså, men heller ikke skammer meg over. Jeg bare registrerer det ikke, eller tenker over det, og da blir det så pussig for meg at andre klarer å huske så mye. Jeg antar det går på interesse, da? Det er jo mange som liker shopping, sko, vesker osv. og det er det jo ingenting galt med, men det gjelder nok ikke meg. HI Anonymkode: 14813...59b Selvsagt kommer det an på interessen? Ingen, eller veldig få, går og husker på ting de ikke bryr seg om. Noen har stålkontroll på bilmerker og modeller, noen vet alt om siste nytt innen mobiltelefon mens andre har interesse av klær og merker. Det ene er ikke bedre eller verre en det andre. Anonymkode: f2423...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå