Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #26 Skrevet 18. april 2021 Til og med kongen blir sykemeldt når han er syk altså, det er ikke en av de 7.dødssynder å være sykemeldt og dette mennesket synes å ha mer enn god nok både grunn og arbeidsmoral, jeg tipper hun har vært mindre borte fra jobben enn mange av dere som sitter her og svarer nå. Jeg har også vært påvirket av slike holdninger og det gikk så langt at jeg møtte på jobb med brukket rygg. Hadde det liksom i meg at man må prøve. Resultatet ble at skaden i ryggen ble mye verre, måtte opereres og nå 3 år senere fortsatt ikke blitt ordentlig bra og blir det sannsynligvis ikke. Hadde jeg våget å bli hjemme, ringt lege og blitt sykemeldt/ikke belastet kroppen i noen uker ville utfallet sannsynligvis vært langt bedre. Anonymkode: 0efb8...e18
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #27 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvem tror det egentlig? Har aldri hørt om noen som virkelig tror eller mener det. Har du noen eksempler? Anonymkode: 301ee...d6b Det har eg faktisk høyrt, ikkje eigentleg at folk har gjort det, men eg har blitt oppfordra av slekt og familie om å gå og sjukmelde meg. Det har eg ikkje gjort. Men har blitt sjukmeld av lege etter at eg har lagt fram problemstillingane mine. Hi, eg veit ikkje kva jobb du har. Men det er litt vesentleg om denne medisinen du blir så laus i magen av er noko du skal gå på lenge? Om det er snakk om 14 dager er det kanskje meir aktuelt med sjukmelding enn omfattande tilrettelegging? Er det noko du skal gå på lenge vil det jo lønne sg for alle partar at de prøvar å få det til å funke på jobb. Men eg ville uansett gått til lege for å finne ut om det er noko de kan gjere for å bli betre. Og då må du og fortelle korleis dette hindrar deg på jobb. Om det er slik at du risikerer å ikkje rekke fram til do på jobb ville eg absolutt fortalt dette til legen. Anonymkode: ce626...55e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #28 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er en prøveperiode. Hvis det ikke blir bedre må jeg finne annen type medisin. Hi Anonymkode: ca3ef...225 Då trur eg nok legen vil sjukmelde deg om du fortel om problemstillinga. 😊 Det er ein god grunn til å vere heime altså. Eg hadde ikkje gått på jobb om eg var redd for å ikkje rekke fram til doen. Eg er lærar. Anonymkode: ce626...55e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #29 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er en prøveperiode. Hvis det ikke blir bedre må jeg finne annen type medisin. Hi Anonymkode: ca3ef...225 Hvis det bare dreier seg om kort tid er det ganske sansynelig at legen vil gi deg sykmelding. Jo mer varig du må regne med at det er jo mer må du regne med blir krevet av tilpassninger både fra din egen og arbeidsgivers side. Anonymkode: fffc4...964
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #30 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det har eg faktisk høyrt, ikkje eigentleg at folk har gjort det, men eg har blitt oppfordra av slekt og familie om å gå og sjukmelde meg. Det har eg ikkje gjort. Men har blitt sjukmeld av lege etter at eg har lagt fram problemstillingane mine. Hi, eg veit ikkje kva jobb du har. Men det er litt vesentleg om denne medisinen du blir så laus i magen av er noko du skal gå på lenge? Om det er snakk om 14 dager er det kanskje meir aktuelt med sjukmelding enn omfattande tilrettelegging? Er det noko du skal gå på lenge vil det jo lønne sg for alle partar at de prøvar å få det til å funke på jobb. Men eg ville uansett gått til lege for å finne ut om det er noko de kan gjere for å bli betre. Og då må du og fortelle korleis dette hindrar deg på jobb. Om det er slik at du risikerer å ikkje rekke fram til do på jobb ville eg absolutt fortalt dette til legen. Anonymkode: ce626...55e Jeg jobber tett på kunder. Det er snakk om en prøveperiode med medisin. Hi Anonymkode: ca3ef...225
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #31 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan være en løsning for noen. Jeg vet lite om hvilke problemer hi har, hvor lenge de vil vare eller hva hun jobber med. For meg var helt tynne bleier reddningen en periode. Da var det ikke så krise om jeg fikk en liten lekasje fordi det var litt for langt til toalettet. Anonymkode: fffc4...964 Virkelig en god løsning å stå og drite i ei bleie foran kunder. Hun sier jo hun ikke kan gå i fra. Anonymkode: 2f0fb...8b6
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #32 Skrevet 18. april 2021 Du skal selvsagt ha sykemelding. Å risikere å bæsje på seg er ikke greit, verken for deg eller kundene. Prøv ut biologisk medisin så lenge som er sier. de har gitt mannen min med chrons et nytt liv. Anonymkode: 9a4b4...402
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #33 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har eg faktisk høyrt, ikkje eigentleg at folk har gjort det, men eg har blitt oppfordra av slekt og familie om å gå og sjukmelde meg. Det har eg ikkje gjort. Men har blitt sjukmeld av lege etter at eg har lagt fram problemstillingane mine. Hi, eg veit ikkje kva jobb du har. Men det er litt vesentleg om denne medisinen du blir så laus i magen av er noko du skal gå på lenge? Om det er snakk om 14 dager er det kanskje meir aktuelt med sjukmelding enn omfattande tilrettelegging? Er det noko du skal gå på lenge vil det jo lønne sg for alle partar at de prøvar å få det til å funke på jobb. Men eg ville uansett gått til lege for å finne ut om det er noko de kan gjere for å bli betre. Og då må du og fortelle korleis dette hindrar deg på jobb. Om det er slik at du risikerer å ikkje rekke fram til do på jobb ville eg absolutt fortalt dette til legen. Anonymkode: ce626...55e For meg og andre jeg kjenner, er dette en uttrykksform. Jeg har aldri hørt noen si at jeg skal bestemme at legen skal sykmelde meg. Anonymkode: 301ee...d6b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #34 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Du skal selvsagt ha sykemelding. Å risikere å bæsje på seg er ikke greit, verken for deg eller kundene. Prøv ut biologisk medisin så lenge som er sier. de har gitt mannen min med chrons et nytt liv. Anonymkode: 9a4b4...402 Hvilken type bruker han? Anonymkode: f22fd...7b4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #35 Skrevet 19. april 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (17 timer siden): Altså... det er veldig mange som tror at man kan BE om sykemelding hos fastlege. Man går til legen med en utfordring og legen avgjør så rett fremgangsmåte . Ikke alle leger tyr til sykemelding ved første anledning . Man kan BE legen om sykemelding, men legen vurderer om det er nødvendig. Anonymkode: a181e...6c7
prekæs Skrevet 19. april 2021 #36 Skrevet 19. april 2021 Jeg syns du kan legge fram problemet og be om sykemelding. Joda. Selvsagt er det lege som sykemelder, men blir ikke det reelle problemet lagt fram, gjør han vel ikke det. Selv har jeg sagt nei til sykemelding noen ganger, utelukkende fordi jeg følte at behovet ikke var der, så regner med at det blir vurdert når det er motsatt og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå