Gå til innhold

Hva skal du stemme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valg til høsten. Jeg er for første gang skikkelig usikker. Hva skal du stemme og hva er årsaken til at du stemmer som du gjør?

Anonymkode: 413c8...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også usikker i år. Hadde tenkt å stemme Venstre for første gang, men slår det fra meg hvis de vil skrote viktige fag på vgs. Jeg kan ikke tenke meg å leve i et samfunn der folk ikke har elementær kunnskap om historie og samfunnsfag. Selv har jeg bare studert realfag etter vgs, og hadde sett det som et stort handikap å ikke ha den grunnleggende allmennkunnskapen jeg fikk inn på videregående. 

Anonymkode: a0b25...22d

Skrevet

Jeg stemmer Arbeiderpartiet.

Jeg ønsker et varmere samfunn, med omfordeling, fellesskap og solidaritet. Vi er i ferd med å fryse til is i dette blåfrosne, egoist-drevne landet, vi MÅ ha regjeringsskifte til høsten. 

Anonymkode: 61093...267

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Valg til høsten. Jeg er for første gang skikkelig usikker. Hva skal du stemme og hva er årsaken til at du stemmer som du gjør?

Anonymkode: 413c8...a02

Det har jeg svart på før, i to andre tråder... 

Anonymkode: 4c68c...f72

Skrevet

Jeg vil stemme sosialdemokratisk. Er drittlei blå liberalkonservatisme. 

Anonymkode: 82326...c31

Skrevet

Sp.

Det eneste valget om man bor utenfor ring 3 og vil fortsette å gjøre det. 

Anonymkode: 260b1...e58

Skrevet

Helt klart Høyre!

Anonymkode: 19ea9...084

Skrevet

Antakelig SP. Det er på tide å fjerne både høyre og Arbeiderpartiet. Høyre som diller alt for mye med andre og ikke står på egne bein, og AP som har vært kontrollert av gretne, gamle gubber som krangler om makt i alt for mange år. Det var ikke bedre stelt i Norge da AP styrte landet sist, så jeg tenker det på tide å tenke noe helt nytt. Det funket ikke med AP, det funket ikke med høyre, ikke noe funker i FrP. 

Anonymkode: b6a06...591

Skrevet

Rødt. Trenger dem som vaktbikkje på Stortinget.

Evt. senterpartiet da jeg bor i utkantstrøk og gjerne vil fortsette med det. 

Men det aller viktigste er et regjeringskifte! Jeg jobber med flere sårbare grupper og det eneste de har til felles er at de har fått det mye vanskeligere under denne regjeringen 😕 

Anonymkode: 91ad7...d0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg vil stemme sosialdemokratisk. Er drittlei blå liberalkonservatisme. 

Anonymkode: 82326...c31

Dette! Antagelig blir det AP selv om jeg overhodet ikke er enig med alt de ønsker. Må bare vippe bort Høyre.

Anonymkode: c3cf8...1ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Antakelig SP. Det er på tide å fjerne både høyre og Arbeiderpartiet. Høyre som diller alt for mye med andre og ikke står på egne bein, og AP som har vært kontrollert av gretne, gamle gubber som krangler om makt i alt for mange år. Det var ikke bedre stelt i Norge da AP styrte landet sist, så jeg tenker det på tide å tenke noe helt nytt. Det funket ikke med AP, det funket ikke med høyre, ikke noe funker i FrP. 

Funker ikke i SP heller. Partiet der gutteklubben sender fitte-SMS til kvinnelige ledere og alle gutta beskytter hverandre så ingen får vite hvem det er. Det er den gutteklubben som styrer SP nå. 

Anonymkode: 29d1e...869

Skrevet

Heldigvis slipper jeg å forholde meg til det da jeg ikke har stemmerett. 

Anonymkode: b988f...8b8

Skrevet

Frp

Anonymkode: 378de...fe7

Skrevet

Rødt eller SV.

Anonymkode: 3183d...64d

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Funker ikke i SP heller. Partiet der gutteklubben sender fitte-SMS til kvinnelige ledere og alle gutta beskytter hverandre så ingen får vite hvem det er. Det er den gutteklubben som styrer SP nå. 

Anonymkode: 29d1e...869

Nja. Politisk sett vil jeg tro de funker bedre enn AP og høyre til sammen. De har i alle fall forstått at det finnes mer enn Oslo og Bergen her i landet

Skrevet

Her blir det nok høyre. Syns de gjør en god jobb, men irriterer meg grønn over disse småpartiene som kan true seg til irriterende store saker. Men heller venstre enn SV kanskje, pest eller kolera i grunn. 

Anonymkode: 30615...267

Skrevet

Skikkelig usikker jeg også, AP har ingen klar profil lenger, spiller altfor "safe" og jeg hører bare økte skatter og avgifter. Samarbeidet med MDG i Oslo er heller ingen solskinnshistorie, det er veldig usolidarisk politikk som drives. Der skuffer Rødt også da de ikke stemte mot Lan. Klarer hun å øke bompengene eller nekte arbeidsgiver å gi meg gratis parkering, må jeg skifte jobb og det er en reell mulighet for at jeg faller utenfor arbeidslivet.

Vurderer første gang å la være å stemme....

Anonymkode: 219a5...14e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skikkelig usikker jeg også, AP har ingen klar profil lenger, spiller altfor "safe" og jeg hører bare økte skatter og avgifter. Samarbeidet med MDG i Oslo er heller ingen solskinnshistorie, det er veldig usolidarisk politikk som drives. Der skuffer Rødt også da de ikke stemte mot Lan. Klarer hun å øke bompengene eller nekte arbeidsgiver å gi meg gratis parkering, må jeg skifte jobb og det er en reell mulighet for at jeg faller utenfor arbeidslivet.

Vurderer første gang å la være å stemme....

Husk: da har du heller ingen klagerett! 

Du, vi bor egentlig i et fantastisk land, og stemmerett er for oss en selvsagt rettighet. Selvfølgelig skal du stemme, om du så stemmer blankt. Bruk stemmeretten din! 

Skrevet

Jeg er usikker på hvor jeg lander, men jeg skal gjøre mitt for å hindre flere år med blått styre, for for meg er det å styre helt feil vei.

Anonymkode: 328d9...010

Skrevet

AP. 

Anonymkode: 85633...e15

Skrevet

Høyre.

Anonymkode: 3140b...08b

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Husk: da har du heller ingen klagerett! 

Du, vi bor egentlig i et fantastisk land, og stemmerett er for oss en selvsagt rettighet. Selvfølgelig skal du stemme, om du så stemmer blankt. Bruk stemmeretten din! 

Vurderer å stemme blankt, det var det jeg mente.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vurderer å stemme blankt, det var det jeg mente.

Jeg håper blankt vinner. Da våkner de kanskje på stortinget

Skrevet

Det er kun Arbeiderpartiet som er stor nok til å danne sosialdemokratisk regjering, så jeg stemmer Arbeiderpartiet.

Anonymkode: 94d13...a0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Rødt. Trenger dem som vaktbikkje på Stortinget.

Evt. senterpartiet da jeg bor i utkantstrøk og gjerne vil fortsette med det. 

Men det aller viktigste er et regjeringskifte! Jeg jobber med flere sårbare grupper og det eneste de har til felles er at de har fått det mye vanskeligere under denne regjeringen 😕 

Anonymkode: 91ad7...d0f

Jeg skal også stemme på Rødt 

Anonymkode: d3115...695

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...