Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #26 Skrevet 13. april 2021 Skjønner deg faktisk litt når han har problemer med emaljen på tennene. At han ringte deg betyr bare at han er pliktoppfyllende. Når det er sagt så synes jeg at han kunne fått den brusen hos kameraten sin, når han faktisk ringte deg og spurte. Her er det kun brus i helgene. Men saft derimot har vi i ukedagene, og det er vel ikke så veldig mye bedre. Anonymkode: 32b94...3d2
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #27 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Skjønner deg faktisk litt når han har problemer med emaljen på tennene. At han ringte deg betyr bare at han er pliktoppfyllende. Når det er sagt så synes jeg at han kunne fått den brusen hos kameraten sin, når han faktisk ringte deg og spurte. Her er det kun brus i helgene. Men saft derimot har vi i ukedagene, og det er vel ikke så veldig mye bedre. Anonymkode: 32b94...3d2 Tja noen av saftene er sukkerfrie. Vi kjøper husholdningssaft som er sukkerfri å den er faktisk overraskende god. Anonymkode: 850fa...e90
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #28 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Tja noen av saftene er sukkerfrie. Vi kjøper husholdningssaft som er sukkerfri å den er faktisk overraskende god. Anonymkode: 850fa...e90 Vi bruker faktisk ofte den vi også. Veldig god ja 👍 Anonymkode: 32b94...3d2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #29 Skrevet 15. april 2021 On 4/12/2021 at 2:10 PM, Anonym bruker said: Lurer på om jeg er veldig streng? Vi drikker lite brus hjemme, kanskje en eller to ganger i måneden, ofte sjeldnere. Godteri hver lørdag og av og til utenom, og selvfølgelig kake og brus til bursdag osv. Sønnen min på 11 er hos en kamerat og skrev akkurat og spurte om han kunne si ja til en cola han hadde blitt tilbudt, men jeg sa nei. Han mangler emalje på noen tenner og skal ha minst mulig brus, dessuten er sukkerreservene fylt rimelig godt opp etter påskeferien. Men plutselig tenkte jeg om jeg er vanvittig streng? En brus når man er på besøk, liksom.. . Bare det at han spør meg i det hele tatt? Så damer, er jeg en fornuftig, streng mamma, eller en kjip diktator? Anonymkode: 76486...072 stakkars gutt Anonymkode: a4273...95c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #30 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (På 12.4.2021 den 15.12): Tenkte å ta en prat med ham i kveld, ja. Jeg blir nok ekstra kjip fordi faren aldri er det, der er det fri flyt som du sier av junkfood og godt og cola, og så overkompenserer jeg. Sønnen min kan skylde på manglende emalje, han trenger ikke si at mamma sa nei - det skjønner jeg godt hadde vært kjipt. Anonymkode: 76486...072 Nå er ikke brus det verste for emaljen, men juice, appelsin, mandarin og sitron. Anonymkode: a22b0...2f3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #31 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (På 12.4.2021 den 14.10): Lurer på om jeg er veldig streng? Vi drikker lite brus hjemme, kanskje en eller to ganger i måneden, ofte sjeldnere. Godteri hver lørdag og av og til utenom, og selvfølgelig kake og brus til bursdag osv. Sønnen min på 11 er hos en kamerat og skrev akkurat og spurte om han kunne si ja til en cola han hadde blitt tilbudt, men jeg sa nei. Han mangler emalje på noen tenner og skal ha minst mulig brus, dessuten er sukkerreservene fylt rimelig godt opp etter påskeferien. Men plutselig tenkte jeg om jeg er vanvittig streng? En brus når man er på besøk, liksom.. . Bare det at han spør meg i det hele tatt? Så damer, er jeg en fornuftig, streng mamma, eller en kjip diktator? Anonymkode: 76486...072 Han ble tilbudt brus hos en kamerat, å spurte deg om lov? Leste jeg riktig? Hvorpå du svarte, NEI! Stakkars gutt... Anonymkode: e061b...e06
Leverpostei Skrevet 15. april 2021 #32 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Han ble tilbudt brus hos en kamerat, å spurte deg om lov? Leste jeg riktig? Hvorpå du svarte, NEI! Stakkars gutt... Anonymkode: e061b...e06 Men nå har de jo snakket sammen, og blitt enige om at han kan takke ja til det han blir budt. Heldige gutt som har en mor som kan endre kurs når hun har gjort feil!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #33 Skrevet 15. april 2021 Leverpostei skrev (51 minutter siden): Men nå har de jo snakket sammen, og blitt enige om at han kan takke ja til det han blir budt. Heldige gutt som har en mor som kan endre kurs når hun har gjort feil! Det er en selvfølge. Anonymkode: e061b...e06
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #34 Skrevet 15. april 2021 Dette syns jeg var veldig spesielt. En 11-åring som ringer mamma for å spørre om han kan ta i mot en Cola hos kameraten?! Hadde jeg vært mor til kameraten hadde jeg jaggu begynt å lure på hva slags hysteri dette er. Jeg har ei datter på 10 år som også mangler emalje på flere tenner, men ærlig talt, jeg legger meg ikke oppi hva hun får servert borte. Da er vi heller restriktive hjemme. Hadde hun ringt meg for å spørre om å få ta i mot en Cola hadde jeg blitt skikkelig flau. Anonymkode: 6c6e2...35b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #35 Skrevet 18. april 2021 Som skrevet over har jeg snakket med sønnen min, bedt om unnskyldning for at jeg var for streng og blitt enige om at han ikke trenger å spørre fremover. Jeg kan godt se selv at det var altfor strengt og har tatt det til meg. Anonymkode: 76486...072
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #36 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 13.4.2021 den 8.53): Har tatt det til meg og snakket med ham i går. Har blitt enige om at han kan si ja til ting han blir tilbudt hos andre fra nå av. Kan godt se at jeg var for streng (og kjip). Anonymkode: 76486...072 Så fint at dere fikk snakket om det. Jeg har også en gutt med dårlig emalje og vi snakker om det hjemme. At vi prøver å drikke lite brus da det hverken er bra for kroppen eller tennene, men vi tar litt i helgene samt at han selvsagt får lov å si ja til et glass hos andre. Men hadde han vært hos en venn der jeg over tid skjønte at de feks drakk brus hver dag så ville jeg snakket med han evt foreldrene og forklart at han pga tennene ikke kan drikke brus så ofte. Anonymkode: 45dcb...fac
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #37 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 12.4.2021 den 15.12): Tenkte å ta en prat med ham i kveld, ja. Jeg blir nok ekstra kjip fordi faren aldri er det, der er det fri flyt som du sier av junkfood og godt og cola, og så overkompenserer jeg. Sønnen min kan skylde på manglende emalje, han trenger ikke si at mamma sa nei - det skjønner jeg godt hadde vært kjipt. Anonymkode: 76486...072 Hva slags 11-åring kommer til å svare: Nei takk, jeg har manglende emalje på tennene mine, så jeg kan ikke drikke brus? En annen ting, vil virkelig et glass brus en gang i kvartalet ødelegge tennene hans? Det er jo ikke brus som er årsaken til manglende emalje siden han aldri har drukket det. Hvis datteren min hadde ringt meg for en så liten detalj, så hadde jeg følt at jeg hadde bommet i oppdragelsen hennes. Og at det var min feil, i den alderen skal de kunne ta egne avgjørelser (på det planet) og har du tenkt at han skal ringe deg som 17 åring for å spørre om tillatelse til å ta kjæresten sin på puppene? Satt litt på spissen her... Anonymkode: 53dd0...009
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #38 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 12.4.2021 den 14.10): Lurer på om jeg er veldig streng? Vi drikker lite brus hjemme, kanskje en eller to ganger i måneden, ofte sjeldnere. Godteri hver lørdag og av og til utenom, og selvfølgelig kake og brus til bursdag osv. Sønnen min på 11 er hos en kamerat og skrev akkurat og spurte om han kunne si ja til en cola han hadde blitt tilbudt, men jeg sa nei. Han mangler emalje på noen tenner og skal ha minst mulig brus, dessuten er sukkerreservene fylt rimelig godt opp etter påskeferien. Men plutselig tenkte jeg om jeg er vanvittig streng? En brus når man er på besøk, liksom.. . Bare det at han spør meg i det hele tatt? Så damer, er jeg en fornuftig, streng mamma, eller en kjip diktator? Anonymkode: 76486...072 Nei, synes ikke du er streng. Ungene kan drikke vann. Hva skal de med brus? Fører ikke noe godt med seg. Her hjemme er brus forbudt. Ingen drikker det. Ungene er like blid for det. Anonymkode: 78a8f...d6d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #39 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 15.4.2021 den 18.54): Dette syns jeg var veldig spesielt. En 11-åring som ringer mamma for å spørre om han kan ta i mot en Cola hos kameraten?! Hadde jeg vært mor til kameraten hadde jeg jaggu begynt å lure på hva slags hysteri dette er. Jeg har ei datter på 10 år som også mangler emalje på flere tenner, men ærlig talt, jeg legger meg ikke oppi hva hun får servert borte. Da er vi heller restriktive hjemme. Hadde hun ringt meg for å spørre om å få ta i mot en Cola hadde jeg blitt skikkelig flau. Anonymkode: 6c6e2...35b Flau? Jeg hadde heller vært stolt over at ungen respekterer meg såpass mye at hun/han først vil høre med meg om dette er greit. Anonymkode: 78a8f...d6d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #40 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Hva slags 11-åring kommer til å svare: Nei takk, jeg har manglende emalje på tennene mine, så jeg kan ikke drikke brus? En annen ting, vil virkelig et glass brus en gang i kvartalet ødelegge tennene hans? Det er jo ikke brus som er årsaken til manglende emalje siden han aldri har drukket det. Hvis datteren min hadde ringt meg for en så liten detalj, så hadde jeg følt at jeg hadde bommet i oppdragelsen hennes. Og at det var min feil, i den alderen skal de kunne ta egne avgjørelser (på det planet) og har du tenkt at han skal ringe deg som 17 åring for å spørre om tillatelse til å ta kjæresten sin på puppene? Satt litt på spissen her... Anonymkode: 53dd0...009 Hvis du hadde lest tråden, så hadde du sett at jeg flere ganger har sagt meg enig i at det var altfor strengt, bedt gutten om unnskyldning og endret reglene. Alle gjør feil, jeg er villig til å ta til meg kritikk og endre oppførsel. Mer kan jeg ikke gjøre. Han er en selvstendig og flott gutt ellers, så jeg er ikke så bekymret der. Tannlegen har bedt oss om å passe ekstra godt på med syreholdige drikker. Han får derfor vanligvis bare brus til bursdager og andre spesielle anledninger, ikke bare fordi det er helg f.eks. Men - som sagt - kan han nå gjerne ta imot brus når han blir tilbudt det. HI Anonymkode: 76486...072
Hengebukksvinet Skrevet 18. april 2021 #41 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du hadde lest tråden, så hadde du sett at jeg flere ganger har sagt meg enig i at det var altfor strengt, bedt gutten om unnskyldning og endret reglene. Alle gjør feil, jeg er villig til å ta til meg kritikk og endre oppførsel. Mer kan jeg ikke gjøre. Han er en selvstendig og flott gutt ellers, så jeg er ikke så bekymret der. Tannlegen har bedt oss om å passe ekstra godt på med syreholdige drikker. Han får derfor vanligvis bare brus til bursdager og andre spesielle anledninger, ikke bare fordi det er helg f.eks. Men - som sagt - kan han nå gjerne ta imot brus når han blir tilbudt det. HI Anonymkode: 76486...072 Folk er ikke interessert i å lese at du har tatt til deg det som ble skrevet, for da har de ingen grunn til å kritisere deg lenger!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #42 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (På 15.4.2021 den 17.24): stakkars gutt Anonymkode: a4273...95c Stakkars gutt som ikke får lov til å drikke brus? Seriøst? Er vi der? Skjønner dersom brus hadde hatt noen helsefordeler, men det har den jo ikke😆😆 Anonymkode: 78a8f...d6d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #43 Skrevet 18. april 2021 Hengebukksvinet skrev (2 timer siden): Folk er ikke interessert i å lese at du har tatt til deg det som ble skrevet, for da har de ingen grunn til å kritisere deg lenger! Haha, det har du rett i 😊 Anonymkode: 76486...072
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #44 Skrevet 19. april 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Haha, det har du rett i 😊 Anonymkode: 76486...072 For min egen del, når tråden blir lang, så leser ikke jeg helt til slutt og så svarer. Skriver du noe i hovedinnlegget eller innlegg nr. 21, så svarer jeg da.. Anonymkode: 53dd0...009
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #45 Skrevet 20. april 2021 Jeg er sikker på at dere som sitter og sier fy fy til brus, gjerne drikker alkohol og synes det er helt greit..... Anonymkode: 6e60a...b84
Blop Skrevet 20. april 2021 #46 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): For min egen del, når tråden blir lang, så leser ikke jeg helt til slutt og så svarer. Skriver du noe i hovedinnlegget eller innlegg nr. 21, så svarer jeg da.. Anonymkode: 53dd0...009 Men tror du ikke at hi kan komme med opplysninger etter hvert i en tråd? Opplysninger som det er verdt å få med seg, vel å merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå