Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Hvor mange barn har dere? Hvordan visste dere at dere var ferdige med å få flere barn? Er det noen her med eldre barn som angret på at de ikke fikk flere? Hva synes dere er passelig for dere? Anonymkode: 29a5a...a74
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 3 barn er bra. Da har man «fullt hus», føler jeg. Følte meg veldig ferdig etter tredjemann, men hvem vet, vi har fortsatt mulighet til en attpåklatt 😉 Anonymkode: c1431...c16
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Vi har 3 barn. Jeg var 39 når vi fikk minste og jeg ønsker ikke å få barn etter jeg fylte 40, ei heller å flytte igjen Anonymkode: 425bb...988
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Vi har to barn. Vi kunne tenke oss en tredje, men må vente litt (i allefall ett år) med tredjemann, da mye skjer i livet vårt for tiden. Jeg er 36 og mannen min er 38. Fikk første barn i slutten av 29-årene Anonymkode: 61ea2...65d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Vi har 6!!💙💜💜💙💙💙 Siste var ikke planlagt men velkommen alikavel. Nå er jeg sterilisert🤞🤞 og meget fornøyd med barneflokken😇 kan i teorien få barn i 10 år til men en plass må grensa gå😋 Anonymkode: 49d4b...e8c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Vi har fire barn som er greit spredt i alder, godt fornøyd med den fine flokken vår Var 20 med første og 35 med siste. Definitivt ferdig, men det følte jeg i kroppen kun etter siste. Anonymkode: d222c...dd4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Følte meg aldri verken ferdig eller uferdig. Vi har én gutt og én jente og barna har en veldig god dynamikk sammen. Da vi kanskje kunne tenkt på nummer tre ble mannen kronisk syk. Da passet det godt å stoppe. Hadde vi fått tre måtte vi flyttet da huset blir for lite. Med slik som livet ble er to riktig for oss og vi har aldri savnet et barn til. Vi passer i tillegg et av tantebarna våre en del og da har alle plass i bilen Anonymkode: a265f...76d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 4. Da siste ble født kom det en ro over meg og jeg bare visste at vi var ferdige. Etter nummer tre var jeg rastløs enda vi var enige om at det var siste, men så ble jeg uplanlagt gravid på prevensjon og da falt alt på plass. Nå er yngste 12 år og jeg har aldri savnet flere. Anonymkode: 00091...e30
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Vi har fire og er fint ferdige. Fordi vi ser vi har nok. Syns det er trist å tenke på at eg aldri skal gå gravid igjen, og aldri oppleve spebarn og småbarn igjen, men alt til si tid. No må vi fokusere på dei vi har😊. Anonymkode: def80...966
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Jeg har et barn 😊 Jeg er singel, har i utgangspunktet ikke planer om flere barn. Han betyr alt for meg, og jeg ønsker å fokusere på han fremfor mann og familieforøkelae. Er redd for at med flere barn hadde jeg ikke klart å vært i full jobb siden jeg er kronisk syk og det siste jeg vil er å "velte lasset" nå som vi har det så godt. Anonymkode: f7e55...0cb
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Vi hadde på forhånd bestemt oss for to barn. Da nr to nærmet seg 2 år tenkte vi, var dette alt liksom, er vi ferdig med babytid nå? Svaret var nei, vi måtte ha nr tre også... Da nr tre var nesten 1 år gammel var vi nok litt uforsiktig med prevensjon, og vips var jeg gravid med nr fire også. Veldig velkommen den også, men fire bar var definitivt nok. Jeg har hatt ganske tøffe svangerskap og enda tøffere fødsler så nr fire ble et planlangt snitt (fødte de tre første vaginalt) så da valgte jeg og sterilisere meg i samme slengen. Eldste var 8 år da yngste ble født, har aldri vært noe tema med atpåkladd for oss. Har hatt noen svake øyeblikk med babysyke, men aldri egentlig ønsket flere barn. Fire er helt perfekt Anonymkode: a13f4...78a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 Jeg var forberedt på ett liv uten barn, men tross prevansjon og minimale muligheter for å kunne gjennomføre en graviditet satt jeg med ett barn i armene. Jeg var veldig bestemt på om jeg skulle ha flere skulle det skje fort. To år etterpå hadde jeg barn nr2 i armene. Og da var det totalt stopp. Av ni graviditeter har jeg to barn, så det å oppleve at jeg skulle miste enda flere eller senere i svangerskapet var ikke aktuelt. Jeg var heldig og mistet tidlig alle ganger enn første gang. Første gang jeg mistet viste jeg ikke at jeg var gravid og fikk rimelig sjokk da det plutselig lå ett foster i do. Det var etter dette jeg også fikk vite vi har en arveldig sykdom i familien som gjør det vanskelig å gjenomføre en graviditet. Min farmor mistet mange ganger sent i svangerskapet, min søster mistet også sent, men hun fikk barn etter meg og var klar over dette. Nå er eldste voksen, og for meg er det hvertfall totalt uaktuelt å få barn nå. Nå er det evt tid for barnebarn og den tiden vil jeg nyte uten å være sliten pga små barn selv. Faren til mine barn prøver å få barn nå, mine unger er ikke like begeistret over det. Det skal sies han ikke har vært en flink far, så det er nok mest dette de nå reagerer på. Anonymkode: 10f35...706
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Jeg har 3. med to menn. Og er singel. Da stopper det av seg selv. Dessuten fikk jeg beskjed av legen om å ikke få flere barn. Kroppen vil mulig ikke tåle det. Det er 10 år mellom eldste og yngste. Eldste er nå 20, yngste er 10. det er rett og slett for sent å få flere Anonymkode: aaf6c...294
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 Vi Har to og er fornøyd med det 😊 Anonymkode: c7108...b12
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 Har 3 stk på 2, 7 og 10 år sånn at vi har en liten flokk😁 Veldig passe for oss. Men merker jeg er heeelt ferdig med babytid osv. Så ferdig at jeg jublet når gubben «snippet strengen»🤣 For meg er det mest krevende små barn og babytid. Antallet barn fra 5 år er liksom ikke så stress. Så kunne hatt 4, hvis de kom fix ferdig 5 år😅 Tviler på at jeg kommer til å angre 😁Kan glede meg til evt barnebarn og kose meg med fremtidige nevøer og nieser😇Har 2 yngre brødre, så da kan jeg bli hu kule tanta 😁 Anonymkode: 4eb86...87f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 Ville ha tre. Fikk tre. Er veldig ferdig. Anonymkode: ba685...82a
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Har tre mellom 5 og 10 år. Fint nå, men tre barn ER mye. Om du tviler på nr 3, er mitt tips at det holder med 2. 😅 Anonymkode: 5da58...642
Pobie Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Har tre barn, har lyst på nummer fire, føler meg ikke ferdig. Mannen vil ikke ha flere så det blir ikke flere med mindre han skulle ombestemme seg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 Vi skulle ha tre, men fikk fire 😅 Og et veldig fornøyd med det. Anonymkode: 93831...7a6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 2 barn, og var i utgangspunktet ferdig med det 😂 Så fikk vi et fosterbarn ❤ Så, 3 barn i hus ❤❤❤ Anonymkode: 5fa91...91b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #21 Skrevet 10. april 2021 Har tre barn på 4, 11 og 13 år. Skulle gjerne hatt flere, men det har vi ikke økonomi til. Vinner jeg i Lotto derimot så kommer nr 4🤞🏽🤞🏽 Anonymkode: 0905a...f1b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #22 Skrevet 10. april 2021 Har fire barn, noe spredt i alder. De tre eldste er med eksen, yngste er med min nye samboer. Hadde han hatt barn fra før, hadde jeg ikke fått fler. Og skal ikke ha fler nå. Følte meg nok ikke fullstendig ferdig etter nr tre. Men nå, nå er jeg så ferdig som jeg kan bli, føler det på alle plan. Og er glad for at jeg f.eks aldri skal gå gravid igjen osv. Anonymkode: 3f965...b81
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #23 Skrevet 10. april 2021 Skulle veldig gjerne hatt mange, men av flere årsaker ble det "bare" to. Tøffe svangerskap, kronisk sykdom, begynte for seint. Med denne bakgrunnen er vi heldige som fikk de to vi fikk. Anonymkode: 24093...563
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #24 Skrevet 10. april 2021 Nå er mine to i tenårene, og nå savner jeg noen flere. Men jeg ble helt alene med de, fra minste var 1 år, og da var det mer enn nok å være alene med 2 barn. Ene har flere diagnoser og, så har jo vært mange utfordringer. Men hadde jeg hatt en far som var der, og stilte opp for barna, så kunne jeg vel ha tenkt meg 4 barn. Anonymkode: 8548d...33a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #25 Skrevet 10. april 2021 To, og det holder for oss. Er snart 40 og da er det helt uaktuelt med en unge til. Anonymkode: 4d903...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå