GĂ„ til innhold

Dere som har tatt slankeoprasjon? Se hit litt🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar alle🙂 lege har henvist meg til overvektsklinikken pĂ„ sjukehuset sĂ„ fĂ„r vel hjelp der tenker eg🙂 vil egentlig ikke operer heller🙈 

Hi

Anonymkode: 5a272...8c1

Da tenker jeg det er lurt Ä prÞve Ä fÄ hjelp pÄ andre mÄter fÞrst, sÄ ser du om du vil ha operasjon etter hvert eller om du klarer deg uten. :) Jeg avbestilte operasjonen fÞrste gang jeg ble henvist fordi jeg var usikker pÄ om jeg ville. Et par Är senere ba jeg om ny henvisning. Jeg syntes det var mye greiere Ä gjÞre det etter Ä ha brukt mer tid pÄ Ä bli sikker pÄ valget. :)

Anonymkode: 1040b...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Syns vi skal vÊre forsiktige med Ä oppfordre til slankeoperasjoner. Her var det skjÞnnmaling. Flertallet blir like stor igjen eller fÄr mye problemer etter operasjon... Viss det er sÄ fantastisk mÄ jeg spÞrre hvorfor du ikke har gjennomfÞrt selv. Nettopp fordi det ikke er sÄ fantastisk som enkelte her framstiller det som. 

Anonymkode: 4c7fe...064

Jeg hverken forskjÞnner eller oppfordrer ikke til noe som helst. Det jeg derimot forholder meg til, er hva forskningen sier. En slankeoperasjon er den metoden som har best effekt mtp. varig vekttap. Ellers trenger jeg ingen slankeoperasjon, sÄ det ville jo vÊrt idiotisk Ä ta en. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Syns vi skal vÊre forsiktige med Ä oppfordre til slankeoperasjoner. Her var det skjÞnnmaling. Flertallet blir like stor igjen eller fÄr mye problemer etter operasjon... Viss det er sÄ fantastisk mÄ jeg spÞrre hvorfor du ikke har gjennomfÞrt selv. Nettopp fordi det ikke er sÄ fantastisk som enkelte her framstiller det som. 

Anonymkode: 4c7fe...064

Men en slankeoperasjon KAN vÊre "Quick fix" og forandre livet totalt! Mange fÄr faktisk en enkel vei til et lettere liv etter operasjonen. Det kan oppstÄ komplikasjoner som med all annen medisinsk og kirurgisk behandling. Men per i dag er det KUN operasjon som gir varig vektnedgang. (Og ja, jeg sier KUN, for prosentandelen som greier Ä gÄ ned uten operasjon er sÄ ufattelig liten). 

Jeg var ogsÄ en overspiser, men dette forsvant med operasjonen. Forskere vet nÄ at det er signalstoffer fra magesekken som pÄvirker sultsenteret i hjernen og skaper behovet for mat/cravings. NÄr en stor del av magesekken fjernes, forsvinner ogsÄ vevet disse signalstoffene befinner seg. Jeg opplever nÄ, 11 Är etter operasjonen, at lysten pÄ mat og godterier er sÄ godt som forsvunnet. Det samme er sultfÞlelsen. Det er en befrielse! Det store fokuset pÄ endring av spisemÞnster er kanskje unÞdvendig. Dette justeres hos mange helt av seg selv etter operasjonen. 

SĂ„ JA, jeg anbefaler operasjon til alle som sliter med overvekt/fedme. Akkurat som man vil anbefale en operasjon for annen lidelse, selv om det er risikoer slik som ved enhver operasjon!

Anonymkode: 52053...2e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Men en slankeoperasjon KAN vÊre "Quick fix" og forandre livet totalt! Mange fÄr faktisk en enkel vei til et lettere liv etter operasjonen. Det kan oppstÄ komplikasjoner som med all annen medisinsk og kirurgisk behandling. Men per i dag er det KUN operasjon som gir varig vektnedgang. (Og ja, jeg sier KUN, for prosentandelen som greier Ä gÄ ned uten operasjon er sÄ ufattelig liten). 

Jeg var ogsÄ en overspiser, men dette forsvant med operasjonen. Forskere vet nÄ at det er signalstoffer fra magesekken som pÄvirker sultsenteret i hjernen og skaper behovet for mat/cravings. NÄr en stor del av magesekken fjernes, forsvinner ogsÄ vevet disse signalstoffene befinner seg. Jeg opplever nÄ, 11 Är etter operasjonen, at lysten pÄ mat og godterier er sÄ godt som forsvunnet. Det samme er sultfÞlelsen. Det er en befrielse! Det store fokuset pÄ endring av spisemÞnster er kanskje unÞdvendig. Dette justeres hos mange helt av seg selv etter operasjonen. 

SĂ„ JA, jeg anbefaler operasjon til alle som sliter med overvekt/fedme. Akkurat som man vil anbefale en operasjon for annen lidelse, selv om det er risikoer slik som ved enhver operasjon!

Anonymkode: 52053...2e7

Det er ganske fortvilende nÄr bÄde leger ig lekfolk likevel insisterer pÄ at «det sitter i hodet» som om det er sÄ «enkelt». Det sitter i fettvev, magesekk, hormonbalanse, genetikk og i samfunnets strukturelle diskriminering... det sitter ogsÄ i hodet

Anonymkode: ebab4...1ca

Skrevet

Jeg er Gastric Bypass operert. Gikk ned 45 kilo. Har vĂŠrt stabil i to Ă„r. Venter nĂ„ pĂ„ operasjon til hudfjerning. Fantastisk pĂ„ alle mĂ„ter Ă„ vĂŠre normalvektig. Men, ja. Det er ingen quickfix. Jeg mistet matlysten og smaksansen. MĂ„ bruke vitaminer resten av livet. Men, det er sĂ„ verdt det. Jeg hadde alvorlige komplikasjoner i begynnelsen. Likevel angrer jeg ikke et sekund. Lykke til ❀

Anonymkode: 36c62...a26

Skrevet
Anonym bruker skrev (PĂ„ 7.4.2021 den 13.00):

det er den stÞrste feilen jeg har gjort noe gang, sliter sÄ mye med mat og alt, og veier litt for lite enn det jeg Þnsker, jeg var 179cm og 167 kg, sÄ helt klart greit og gÄ ned, men nÄ veier jeg bare 65, og sliter og komme meg opp i vekt. Hvis jeg skulle velge om igjen hadde jeg funnet pÄ noe annet

Anonymkode: d3dd8...6e4

Hvorfor i alle dager vil du legge pÄ deg nÄr du endelig har normal vekt??

Anonymkode: 1a921...5cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i alle dager vil du legge pÄ deg nÄr du endelig har normal vekt??

Anonymkode: 1a921...5cb

Hun har BMI pÄ 20,3, altsÄ i nedre sjikt for normalvekt. Hvis hun har bred beinbygning, kan det hende at hun ser flat og undervektig ut og burde for eksempel veie 70-72 kilo for Ä se frisk ut. Alle er forskjellige.

Anonymkode: 66a23...57c

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...