Iiiiik Skrevet 5. april 2021 #26 Skrevet 5. april 2021 Jeg ville kontaktet barneverntjenesten. Det er snakk om en jente som sliter, og en mor som ikke følger henne opp som hun burde. Jenta trenger hjelp, men avviser den hjelpen hun er tilbudt. Jeg er dessuten enig med mamma`n til nurket - jeg ville vært opptatt av å skjerme min egen datter. Dette er for stort til at en jevngammel venninne skal kunne være sikkerhetsnett. Nesten uansett hva venninnene gjør, risikerer de å bli slukt av hun som ringer. Det går an å sette grenser og være der, men da trenger HI sin datter tett støtte fra foreldrene sine. Den andre vil trenge så mye hele tiden at det «aldri» vil bli nok.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #27 Skrevet 5. april 2021 Datteren min har snakket med hun som ringte nå og lurte på hvorfor hun hadde ringt så tidlig..Jo det var for at min datter hadde ringt å vekt henne i går sånn ca. 13.30,så hun måtte jo ta hevn 🙈 Hun hadde sagt at mora hennes var en bitch så henne hørte hun ikke på osv... Hun ringer ikke sånn til de andre venninnene sine,bare min datter. Rett før påske så overså hun min datter i 4-5 dager så hun var bare luft,uten at det hadde vært noe krangling eller noe.. Hi Anonymkode: 9c878...f1a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #28 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Datteren min har snakket med hun som ringte nå og lurte på hvorfor hun hadde ringt så tidlig..Jo det var for at min datter hadde ringt å vekt henne i går sånn ca. 13.30,så hun måtte jo ta hevn 🙈 Hun hadde sagt at mora hennes var en bitch så henne hørte hun ikke på osv... Hun ringer ikke sånn til de andre venninnene sine,bare min datter. Rett før påske så overså hun min datter i 4-5 dager så hun var bare luft,uten at det hadde vært noe krangling eller noe.. Hi Anonymkode: 9c878...f1a Det er hadde jeg virkelig ikke orka å finne meg i. Hadde en slik venninne i ungdomsårene og jeg sa det til henne selv at jeg er ikke dørmatta hennes så hun kunne la være å ta kontakt hvis hun ikke klarte å oppføre seg. Livet er for kort til å bli herja med av slike "venner". Anonymkode: 3bfeb...64d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #29 Skrevet 5. april 2021 Det må være vanskelig for jenten din dette. Å være en god venn, samtidig kanskje kjenne på mere ansvar enn hva som er både nødvendig og fornuftig. Hvordan er dialogen din til denne andre jenten? Er det ei venninne du kjenner godt? Kan en samle venninne og din datter? Si at du blir bekymret for henne og spørre om det er noe du kan gjøre for å hjelpe? Jeg tenker og barneverntjenesten, men som 16-åring bør hun være snakket med og gjerne delta i prosessen selv. Kanskje har hun behov for en trygg voksen til å følge henne?❤️ Anonymkode: 4b6a4...a8f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #30 Skrevet 5. april 2021 Jeg ville også kontaktet barnevernet, for det er helt tydelig at denne jenta ikke har det godt, trenger hjelp og ikke får noen støtte av sin mor. Noe er galt i den jentas liv, og hun trenger hjelp. Det er snart for sent, så du bør ikke vente med å gjøre noe, Hi. Jeg ville i tillegg kontaktet helsesøster eller sosiallærer på skolen og fortalt hvordan hun holder på og hvordan du har opplevd familien/foreldrene. Og støtt samtidig din datter til å bli god til å sette grenser for seg selv. Det å sette på riktige funksjoner på telefonen er bra og nødvendig, virker det som. Men det er minst like viktig at din datter lærer seg å sette grenser for den andres uakseptable oppførsel på andre måter. Din datter hverken kan eller skal være terapeut for den andre jenta, men å sette naturlige grenser i vennskapet, det er viktig for dem begge to. Anonymkode: bd2dc...0c4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #31 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun pleier å ha telefonen på lydlø,men nå har det vært bra noen dager derfor glemte hun det i går.. 16 åringen det gjelde er litt spesiell ja, hun er for d første hjemme med søstra si mens mor,bror og stefar er i campingvogna..Uka før påske la hun seg ned i veien og sa hun ville dø så de måtte dra henne ut av veien..De har sagt i fra til lærerene og rådgiver på skolen, hun rådgiveren fikk henne inn hos bup eller noe sånt så hun skulle få snakket om problemene.Men det likte hun ikke og da sa mora at det var greit at hun ikke gikk flere ganger...Hun bryr seg ikke om henne i det hele tatt..Og faren sin vil ikke jenta ha kontakt med..Han er det litt tak i, vi kjenner han godt men når han tar kontakt med dattera så avviser hun han..Så hun sliter nok veldig. Hi Anonymkode: 9c878...f1a Da høres det ut som om det ikke er noe poeng å prate med mor. Løs det hele ved å si til din datter at denne venninnens problemer ikke er noe hin skal løse. Hun skal være en venninne. Telefonringing til alle døgnets tider er ikke innafor. Lydløs om natten og beskjed til din datter om at hun kan la 9 av 10 oppringninger gå uten å svare. Anonymkode: 2f373...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå