Gå til innhold

Plutselig begynt med søvngjengeri. Hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har over en periode på to år begynt med søvngjengeri. 

I starten var det bare roping, sette seg opp i senga samt riste i samboeren eller sette meg oppå ham. Etterhvert ble det så ille at vi valgte å sove på forskjellige rom.. men så eskalerte det enda mer. Det siste året har jeg begynt å gå rundt i boligen, jeg husker sjeldent noe så lenge jeg ikke våkner i søvngjengeriet. Har blant annet våknet når jeg står å holder katten som klorer, våknet på morgenen på stuen i sofa eller på badegulvet. Har også vekt opp 10 åringen på natten ved at jeg går inn på rommet og slår hardt på døren hennes - inne på hennes rom. 

 

I starten tenkte jeg det skulle etterhvert roe seg, men adferden begynner virkelig å eskalere til det som kanskje kan være farlig. Har lest en del på nettet, men det jeg finner omhandler som regel barn, eller voksne som har fra barns ben gått i søvne. Jeg har aldri, meg selv bekjent, gått i søvne før det siste året. 

 

Noen som har ideer eller erfaringer med hvordan man får dette under kontroll? Av det jeg har googlet meg frem til finnes det liten hjelp til oss søvngjengere og derav søker jeg råd her inne ☺️

Anonymkode: 04aa1...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...