Gå til innhold

7 stk paralgin forte pr uke......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over hvor lang tid er det snakk om feks? Brukte P.F for mange mange år siden for migrene, men P.F gjorde faktisk at jeg fikk en annen hodepine og kuttet den ut. Har du prøvd andre medikamenter som være seg anfallsmedisin og ikke minst forebyggende?

Og mot F.M så finnes det andre medikamenter som gjør leddsmertene enklere å ha med å gjøre, som Naproxen? Men om du ikke har noen bivirkninger at P.F og at denne gjør dagene dine lettere, så fortsetter du i samråd med legen. Ingen her inne kan si om det er mye eller lite, men jeg har hatt pasienter som bruker 30 tabletter i løpet av en uke grunnet ulike utfordringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du tar den fordi du faktisk trenger den pga smerter så er det greit, men hvis du tar den bare for å ta den, da er det gått for langt.

Anonymkode: 77f2e...d31

Skrevet

Jeg bruker til sammenligning 21 tramadol i uken. Har også fibromyalgi, men en del andre fysiske diagnoser også.

Anonymkode: 179d4...e82

Skrevet

Vel jeg har prøvd ut mye migrenemedisiner og forebyggende. Har for tiden zomig og relpax. Problemet er at noen ganger får jeg ikke tatt dette tidlig nok i annfallsforløpet til at dette hjelper tilstrekkelig. Da hjelper det hvis jeg tar 2 paralgin I stede.  Disse anfallene kan komme 1-2-3 ganger pr uke.

Jeg har vert på detox på nevrologen for å utelukke medisinsk utløst migrene. 

En nevrolog sa en gang på hodepineskolen at migrene og migrene ikke hørte sammen. 

Vel, jeg har 30 år med erfaring med min egen migrene. Og gjevnt over holder anfall medisinene, men  en del annfall er så sterke, at medisinen ikke tar annet enn toppen. Men tar jeg pf da så hjelper det. 

Tar jeg ikke pf disse gangene varer anfallene i opp til 3 døgn, med max dose migrene medisin, med liten effekt. 

Hilsen trådstarter. 

Anonymkode: 61429...c76

Skrevet

Btw; paralgin forte hjelper ikke på fibromyalgismertene mine. Er det noe smertestillende som hjelper på fibro i det hele tatt? 

Hilsen trådstarter. 

Anonymkode: 61429...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...