Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #26 Skrevet 2. april 2021 Det verste er at han spiser mye ute i jobbsammenheng- på de mest snobbete steder. Antar han der spiser med det bestikket som settes frem. Hvorfor må ha da drikke øl av melkeglass og nekte å spise med sølvtøy hjemme? Arg. Krydre maten før man har smakt er også en uting! Hi Anonymkode: 54d6b...21c
Banderas Skrevet 2. april 2021 #27 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): 🤣🤣🤣 Forstår deg godt. Eg blir sur når mannen saltar maten uten å ha smakt først. Eller sur er vel å ta litt hardt i, men om eg faktisk har lagt meg i selen å laga ein god middag blir eg litt fornærma faktisk🙈. Sølvtøy har vi ikkje, men vi har noko fine gaflar med lange tindar. Dei byter han ut fordi han er redd for å stikke seg. Også slurpar han. Det er igrunn det verste. Eg seier ifrå kvar gong. Både til mann og barn. Barnet slurpar og (ti år!!) Skikkeleg hespetre eg! Anonymkode: 1f7fa...939 Du er ikke et hespetre, det er mannen og barnet som ødelegger apetitten med lyder. Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å lese det, men nå er jeg hyperallergisk mot unødvedige munnlyder.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #28 Skrevet 2. april 2021 Banderas skrev (20 minutter siden): Du er ikke et hespetre, det er mannen og barnet som ødelegger apetitten med lyder. Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å lese det, men nå er jeg hyperallergisk mot unødvedige munnlyder. Da er det jo deg det er noe galt med. Anonymkode: 50a03...ca5
Banderas Skrevet 2. april 2021 #29 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er det jo deg det er noe galt med. Anonymkode: 50a03...ca5 Jeg forventer at folk som klarer å gå rundt uten bleie, også klarer å spise uten å høres ut som utsultede villsvin.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #30 Skrevet 2. april 2021 Banderas skrev (6 minutter siden): Jeg forventer at folk som klarer å gå rundt uten bleie, også klarer å spise uten å høres ut som utsultede villsvin. Du kan forvente hva du vil. Det betyr ikke at andre trenger å gjøre som du forventer. Anonymkode: 50a03...ca5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #31 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan forvente hva du vil. Det betyr ikke at andre trenger å gjøre som du forventer. Anonymkode: 50a03...ca5 Men da blir de faset ut. Man omgås ikke sånt. Anonymkode: bc005...8e7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #32 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Men da blir de faset ut. Man omgås ikke sånt. Anonymkode: bc005...8e7 Det blir jo opp til deg. Høres ikke ut som det er et voldsomt tap for de det gjelder. Anonymkode: 50a03...ca5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #33 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da er det jo deg det er noe galt med. Anonymkode: 50a03...ca5 Kanskje du er en slurper og slafser selv, som gafler i deg maten? Anonymkode: 40c7a...18a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #34 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det verste er at han spiser mye ute i jobbsammenheng- på de mest snobbete steder. Antar han der spiser med det bestikket som settes frem. Hvorfor må ha da drikke øl av melkeglass og nekte å spise med sølvtøy hjemme? Arg. Krydre maten før man har smakt er også en uting! Hi Anonymkode: 54d6b...21c Men hvorfor skal han ikke få spise av bestikket han liker best når han er hjemme? Er man ute eller på besøk spiser man med det bestikket det er dekket med, men hjemme i eget hus spiser man av det man liker best. Regner med du kjenner denne mannen, så hvorfor i alle dager dekker du på med et bestikk du vet han ikke liker? Vil du ikke at han skal kose seg hjemme? Anonymkode: ffcec...b1d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #35 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor skal han ikke få spise av bestikket han liker best når han er hjemme? Er man ute eller på besøk spiser man med det bestikket det er dekket med, men hjemme i eget hus spiser man av det man liker best. Regner med du kjenner denne mannen, så hvorfor i alle dager dekker du på med et bestikk du vet han ikke liker? Vil du ikke at han skal kose seg hjemme? Anonymkode: ffcec...b1d Vi spiser med bestikket han foretrekker 360 dager i året. De resterende fem kan han spise med sølvtøyet jeg har dekket med og klappe igjen. Han er som en elefant i porselensbutikken min- og jeg elsker pent dekkede bord. Han støtter forresten også albuene i bordet 😳 hi Anonymkode: 54d6b...21c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #36 Skrevet 2. april 2021 Jeg skjønner deg godt, HI. Jeg hadde også blitt irritert!! Anonymkode: 80681...87c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #37 Skrevet 2. april 2021 Banderas skrev (10 timer siden): Du er ikke et hespetre, det er mannen og barnet som ødelegger apetitten med lyder. Jeg kjenner jeg blir irritert bare av å lese det, men nå er jeg hyperallergisk mot unødvedige munnlyder. 😆😆 Du er ingen støvsugar brukar eg å seie når vi et suppe. Sjølv om det stadig gjentek seg så klarar både han og barnet fint å ete uten å suge maten i seg når dei berre blir minte på det. Og sidan mannen trass nokre uheldige munnlydar ikkje er ein stabeist som absolutt skal slurpe berre fordi eg seier han ikkje skal (skulle berre mangle!!) så blir det stadig betre faktisk! Og borna må jo lære seg slikt, fins mange som deg (og meg, sjølv om eg ikkje definerer meg som hyperalergisk mot slike lydar så stig blodtrykket faretruande😉) Anonymkode: 1f7fa...939
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #38 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Da er det jo deg det er noe galt med. Anonymkode: 50a03...ca5 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du kan forvente hva du vil. Det betyr ikke at andre trenger å gjøre som du forventer. Anonymkode: 50a03...ca5 Syns du verkeleg det er rart å forvente at folk klarar å ete som folk? Eg gjer både mannen og barnet ei velgjerning når eg gjer dei oppmerksomme på at dette ikkje er nødvendig når dei et. Og det meinar eg heilt på alvor. Eg syns vi som familie har plikt til å hjelpe kvarandre med å plukke vekk slike små uvanar. Det er ikkje gale å høyre dette frå kone eller mor. Men det er litt trasig å sitte i middagsselskap å plage halvparten av dei andre gjestene fordi ingen har gidda å opplyse deg om at slurping er uapetitteleg og unødvendig. Eg forventar og at mine næraste gjer meg oppmerksame på mine eventuelle ufine uvanar. Det er omsorg i det faktisk. Anonymkode: 1f7fa...939
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #39 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (På 3.4.2021 den 1.08): Syns du verkeleg det er rart å forvente at folk klarar å ete som folk? Eg gjer både mannen og barnet ei velgjerning når eg gjer dei oppmerksomme på at dette ikkje er nødvendig når dei et. Og det meinar eg heilt på alvor. Eg syns vi som familie har plikt til å hjelpe kvarandre med å plukke vekk slike små uvanar. Det er ikkje gale å høyre dette frå kone eller mor. Men det er litt trasig å sitte i middagsselskap å plage halvparten av dei andre gjestene fordi ingen har gidda å opplyse deg om at slurping er uapetitteleg og unødvendig. Eg forventar og at mine næraste gjer meg oppmerksame på mine eventuelle ufine uvanar. Det er omsorg i det faktisk. Anonymkode: 1f7fa...939 Jeg er enig i dette. Mannen min har aldri lært så mye om dette i barndommen. Han blir veldig overrasket hver gang jeg forsiktig antyder noe som ikke er greit å gjøre i selskap. "Hva? Kniv og gaffel? Hvorfor? Jeg trenger jo ikke kniven, det er nok med gaffel". Det er ikke det at han ikke ønsker å ha god bordskikk, det er bare det at ingen har lært ham det. Anonymkode: 4aec2...877
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #40 Skrevet 6. april 2021 amandine skrev (På 2.4.2021 den 10.18): Det er gjerne den som brukes på pizzaen. Derav fornærmelsen. Bolognese saus på pizza? Eh.. du tuller? Anonymkode: 46edf...3e3
amandine Skrevet 6. april 2021 #41 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Bolognese saus på pizza? Eh.. du tuller? Anonymkode: 46edf...3e3 Ikke direkte. Jeg lager ikke bolognese i den forstand, jeg lager en tomatsaus. Grunnen til sammenlikningen som åpenbart var forvirrende er at jeg bruker mye tid på tomatsausen,like mye som frk Nilsen sin bolognese, og jeg legger mye arbeid og omtanke i den. Men du kan ta det med ro, det er ikke bolognese på pizzaen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #42 Skrevet 6. april 2021 Forstår deg godt! Mannen her lager utrolig mye lyd når han spiser, som smatting inni munnen. Du hører virkelig at det jobbes og noe skal brytes ned inni den munnen. Vi spiser alltid middag med radio i bakgrunnen 😅 Når han spiser vingummi derimot... da er det på med pods i ørene og høre en podcast eller what so ever 😂 Jeg kan se at jeg høres smågal ut utifra hva jeg har skrevet, men det er virkelig så ille! Anonymkode: 18b09...835
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #43 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Forstår deg godt! Mannen her lager utrolig mye lyd når han spiser, som smatting inni munnen. Du hører virkelig at det jobbes og noe skal brytes ned inni den munnen. Vi spiser alltid middag med radio i bakgrunnen 😅 Når han spiser vingummi derimot... da er det på med pods i ørene og høre en podcast eller what so ever 😂 Jeg kan se at jeg høres smågal ut utifra hva jeg har skrevet, men det er virkelig så ille! Anonymkode: 18b09...835 Trenger ikke være så ille, det er nok duvsom har misfoni. Anonymkode: 46edf...3e3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #44 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Trenger ikke være så ille, det er nok duvsom har misfoni. Anonymkode: 46edf...3e3 Det er virkelig så ille 😂 Har fått tilbakemelding fra felles venninne at skjønner hva du mener nå, etter en felles middag... Eller så har både jeg og venninna misfoni 😅 Anonymkode: 18b09...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå