Gå til innhold

Mannen min og manerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får lyst å spidde han med en gaffel når jeg har dekket det lekreste bord og han går og bytter bestikket jeg har dekket med fordi han «ikke liker å spise med sølvtøy».

Anonymkode: 54d6b...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg får lyst å spidde han med en gaffel når jeg har dekket det lekreste bord og han går og bytter bestikket jeg har dekket med fordi han «ikke liker å spise med sølvtøy».

Huff, så ille... 

Anonymkode: b1b48...c44

Skrevet

Haha, det skjønner jeg 😂 Ikke akkurat et verdensproblem, men noen ting må voksne folk faktisk bare takle. 

Anonymkode: 4aec2...877

Skrevet

Beste gang, finner du plastbestikk og papptallerken til ham. 

Skrevet

Og hva så?? Blir du lei deg av dette? 

Anonymkode: 2d4fd...fa9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og hva så?? Blir du lei deg av dette? 

Syns du spørsmålet får mer tyngde av to spørsmålstegn? Nei, jeg blir ikke lei meg, jeg blir sint og får lyst å spidde han med gaffelen (som jeg sa innledningsvis).

Skrevet

Det er jo mange som ikke liker å spise med sølvtøy, ettersom det smaker.

Anonymkode: b711b...151

Skrevet

Skjønner han godt, hater å spise av sølvtøy selv.

Anonymkode: 9874a...39a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo mange som ikke liker å spise med sølvtøy, ettersom det smaker.

Anonymkode: b711b...151

Det smaker da ikke når det er pusset. 

Skrevet

Akkurat som jeg får helt dilla når han dekker til frokost og legger kniven oppå tallerkenen. Jeg biter det selvfølgelig i meg for jeg er jo glad for at han dekker på til meg men det irriterer meg. Nesten hver dag i snart 30 år har jeg flyttet kniven min ned fra tallerkenen. 

Jeg skjønner deg godt, hi. Om han hadde byttet ut sølvbestikk når jeg hadde pyntet et fint bord hadde jeg også blitt irritert.

Skrevet
amandine skrev (14 minutter siden):

Det smaker da ikke når det er pusset. 

Ikke meg du svarer, men var en gang hos noen over litt tid. De pusset sølvtøyet uten å vaske det etterpå, bare tørket av sølvpussen. Vil tro det smakte av det sølvtøyet ;)

Anonymkode: e4199...86b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du svarer, men var en gang hos noen over litt tid. De pusset sølvtøyet uten å vaske det etterpå, bare tørket av sølvpussen. Vil tro det smakte av det sølvtøyet ;)

Det er jo ikke sølvtøyets feil om det eies av Dustene.

Skrevet
amandine skrev (21 minutter siden):

Det er jo ikke sølvtøyets feil om det eies av Dustene.

Nei, det har du jammen rett i. Sølvtøyet hadde fortjent bedre omsorg ;)

Skrevet

Hadde min mann gjort noe sånt, så hadde han fått melamin-tallerken og plastbestikk fra IKEA neste gang. Så uforskammet er det ikke tillatt å være i mitt hjem. 

Anonymkode: 98a42...029

Skrevet

🤣🤣🤣 Forstår deg godt. Eg blir sur når mannen saltar maten uten å ha smakt først. Eller sur er vel å ta litt hardt i, men om eg faktisk har lagt meg i selen å laga ein god middag blir eg litt fornærma faktisk🙈. Sølvtøy har vi ikkje, men vi har noko fine gaflar med lange tindar. Dei byter han ut fordi han er redd for å stikke seg. Også slurpar han. Det er igrunn det verste. Eg seier ifrå kvar gong. Både til mann og barn. Barnet slurpar og (ti år!!) Skikkeleg hespetre eg! 

Anonymkode: 1f7fa...939

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Syns du spørsmålet får mer tyngde av to spørsmålstegn? Nei, jeg blir ikke lei meg, jeg blir sint og får lyst å spidde han med gaffelen (som jeg sa innledningsvis).

Ja, det synes jeg. Prøvde å få fram at jeg synes det er barnslig å reagere så kraftig pga. bestikk. 

Skrevet

Oida. Litt psyko du 

Anonymkode: 50a03...ca5

Skrevet

Huff. Må være leit å være gift med en som er vokst opp under en kommode.

Anonymkode: bc005...8e7

Skrevet

Poenget med å ddkke et pent bord er å gjøre måltidet hyggelig for alle. Når du med vilje gir mannen bestikk han misliker å spise med oppnår du ikke det. Ta heller å vis ham at du setter pris på ham ved å legge det gode bestikket på hans plass. Hvis synet av bordet, dekket med sølvtøy, er viktig for deg kan du dekke med sølv til ham også og legger stålbestikket under servieten.

Anonymkode: 9076b...1bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

🤣🤣🤣 Forstår deg godt. Eg blir sur når mannen saltar maten uten å ha smakt først. Eller sur er vel å ta litt hardt i, men om eg faktisk har lagt meg i selen å laga ein god middag blir eg litt fornærma faktisk🙈. Sølvtøy har vi ikkje, men vi har noko fine gaflar med lange tindar. Dei byter han ut fordi han er redd for å stikke seg. Også slurpar han. Det er igrunn det verste. Eg seier ifrå kvar gong. Både til mann og barn. Barnet slurpar og (ti år!!) Skikkeleg hespetre eg! 

Hei, 1923 banket på... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hei, 1923 banket på... 

Jaja, det slepp ikkje inn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nåde den stakkaren som har ketchup på pizzaen når jeg har laget sausen.

Skrevet
amandine skrev (4 minutter siden):

Nåde den stakkaren som har ketchup på pizzaen når jeg har laget sausen.

Eller på bolognesesausen som har småputret i timevis.

Skrevet
frk Nilsen skrev (4 minutter siden):

Eller på bolognesesausen som har småputret i timevis.

Det er gjerne den som brukes på pizzaen. Derav fornærmelsen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det blir jeg sur av også. Greit at noen liker salt mat, men det er da høflig å smake først, det kunne jo hende at det allerede er passe salt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...