Gå til innhold

Reagerer litt an tur. Hva tenker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn som snakket om å begynne å gå tur sammen. 

Jeg er jobb og han ufør. 

I helgene vil jeg gå tur i 13-14 tiden. Vi har litt lat dag når jeg først har fri. 

Så da to ganger har han gått før. I 11 tiden. 

Så nå ender vi jo opp med å ikke gå tur sammen. Han som har ønsket tur sammen. 

Jeg skjønner ikke at han ikke bare kan gå tur litt seinere de få gangene vi kunne gått sammen. Han kan disponere hele dagen. Noe han alltid kan og ikke jeg, Hva tenker du? 

Anonymkode: 8414f...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså. Det er en grunn til at han er ufør. Han er jo syk. Du er lat, som du sier selv. Det er jo DU som tilpasse deg. 

Anonymkode: 92711...57b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså. Det er en grunn til at han er ufør. Han er jo syk. Du er lat, som du sier selv. Det er jo DU som tilpasse deg. 

Anonymkode: 92711...57b

Ja, jeg er lat. Ønsker å gå seinere på dagen. Ikke sprette opp på tur når jeg først har fri. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er lat. Ønsker å gå seinere på dagen. Ikke sprette opp på tur når jeg først har fri. 

Da ender vi gjerne opp med å ikke gå tur sammen da. 

Skrevet

13-14 tiden er jo grusomt seint for å begynne å gå tur. 

Hva med å møtes på halvveien og gå kl 12?

Anonymkode: 47ea3...99a

Skrevet

Høres ut som et harmonisk vennskap, dette her.

Skrevet

Også verdt å tenke på at de som er uføre blir anbefalt å ha gode, faste rutiner. Selv om han er ufør, er han sikkert oppe i høvelig tid og da er det lenge å vente til kl 14 med å gå tur. 

Her burde du faktisk være den som tilpasser seg, da han mest sannsynlig er mer avhengig av rutiner enn det du er. 

Anonymkode: 47ea3...99a

Skrevet

Så han må tilpasse seg deg fordi han er «bare ufør» og du er veldig lat??

Anonymkode: 4639f...d51

Skrevet

Utrolig kjedelig med der her la oss shame de uføre trådene

Anonymkode: 58e19...94f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men trur vi gjer om denne til å shame dei late.

HI, de har no vel avtalt tid på førehand? Og 13-14 er ei super tid å gå på det, for deg. men har du spurt han kvifor han går så "tidleg" ? Eg har ein litt skrøpeleg kropp sjøl som fungerer veldig mykje betre etter ein gå tur. Mogleg at han har det slik òg? Og at det er lenge å vente til klokka 13-14 før ein får gått seg igang? Og de skal vel ikkje gå tur ilag kvar laurdag og søndag resten av livet? Eg ville kome han i møte å gått klokka 11 (så får du meir ut av dagen og, kan vere lat heile ettermiddagen då!!!) 

Anonymkode: ab242...eff

Skrevet

Er det mulig? Det er ihvertfall ikke jeg som shamer de uføre. 

Vi har forskjellige liv og det er helt greit. Er det noe være at jeg ønsker å gjøre som jeg vil når jeg først har fri? Liker late dager med familien og så på tur og sø hjem å lage middag og så gjerne en tur til om ettermiddag når det er opplett. 

Vi avtalte det klokkeslettet og da må han i så tilfelle si at det ikke passer og grunn. 

Er bedre gjerne å bare gå tur alene da. Da gjør begge det når de vil og det passer for dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er det mulig? Det er ihvertfall ikke jeg som shamer de uføre. 

Vi har forskjellige liv og det er helt greit. Er det noe være at jeg ønsker å gjøre som jeg vil når jeg først har fri? Liker late dager med familien og så på tur og sø hjem å lage middag og så gjerne en tur til om ettermiddag når det er opplett. 

Vi avtalte det klokkeslettet og da må han i så tilfelle si at det ikke passer og grunn. 

Er bedre gjerne å bare gå tur alene da. Da gjør begge det når de vil og det passer for dem. 

Du skriver i hi at DU VIL GÅ TUR KL.... videre skriver du, han har jo hele dagen. Det har jo du også sånn sett. Men du gidder ikke før kl.... fordi du vil være med familien. 
Så nei dere har ikke avtalt er klokkeslett. Du mener at han som enslig ufør skal tilpasse seg deg.

Spørs om han ikke burde finne seg noen bedre venner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du skriver i hi at DU VIL GÅ TUR KL.... videre skriver du, han har jo hele dagen. Det har jo du også sånn sett. Men du gidder ikke før kl.... fordi du vil være med familien. 
Så nei dere har ikke avtalt er klokkeslett. Du mener at han som enslig ufør skal tilpasse seg deg.

Jeg spurte vil du gå tur i morgen kl 13-14 tiden. 

Bare usakelige svar og legger ting i min mening som ikke er tilfelle. Latterlig å lese at jeg shamer uføre og at han burde fått seg andre venner. Ja ja.,,,

Skrevet

Når jeg først har fri vil jeg legge opp dagen som jeg vil. Da er det mulig for andre å si det ikke passer. Og dette gidder jeg ikke forsvare heller.

Skrevet

Når jeg først har fri vil jeg legge opp dagen som jeg vil. Da er det mulig for andre å si det ikke passer. Og dette gidder jeg ikke forsvare heller.

Men da får du slutte å si ja til å gå tur med andre da. 
Jesus for en kjip innstilling du har

Anonymkode: a457e...30a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Enig i dette.

Jeg er selv ufør, har litt motsatt problem av Hi. Min kropp fungerer dårligst på morgen/formiddag. Skal jeg ut tidlig, så blir ofte både en og to dager etter ødelagt for meg. Innimellom er det også greit, hvis det er noe spesielt som skjer, eller om det er veldig lenge siden sist jeg møtte den personen som vil møtes tidlig. Men som fast avtale hadde det fungert dårlig, veldig dårlig.

Jeg har en venninne som er i jobb, hun vil helst ut på tur veldig tidlig. Hun vil gjerne ha meg med, for vi føler begge vi møtes for sjelden. Vi har innsett at akkurat når det gjelder dette, så er våre behov så ulike at de på det jevne ikke går å kombinere. Men vi ler av det, småmobber hverandre litt med hun som aldri greier å stresse ned og jeg som er "sjusover og lat" (noe hun vet jeg ikke er, og derfor kan fleipe om det). Og så tilpasser vi vennskapet til denne forskjellen. Noen ganger strekker jeg meg likevel, andre ganger gjør hun det. Eller vi bare gjør helt andre ting sammen. Fungerer supert :)

Om hun, som HI, hadde blitt sur og mente at jeg, som er syk, alltid skulle tilpasse meg henne, da hadde jeg bare faded ut vennskapet.

Anonymkode: c3498...030

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg spurte vil du gå tur i morgen kl 13-14 tiden. 

Bare usakelige svar og legger ting i min mening som ikke er tilfelle. Latterlig å lese at jeg shamer uføre og at han burde fått seg andre venner. Ja ja.,,,

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Om du ikke shamer uføretrygdede så har du i hvert fall en negativ holdning til denne uføretrygdede vennen din.

Du har rett til å legge opp dagen din som du vil. Ingen har sagt noe annet. Og ang. å si fra - din venn har jo gjort det klart for deg at han må gå tidligere på dagen. Har du en gang tenkt tanken på å spørre ham hvorfor det er så viktig for ham å gå tidligere på dagen?

Du spurte om han vil gå tur i morgen, på samme tidspunkt som han to ganger før har sagt ikke passer ham. Og når han fremdeles vil gå tidligere, da er det jo DU som blir sur fordi han ikke vil tilpasse seg dine rutiner på dine fridager. Du blir jo så sur at du til og med oppretter en tråd her inne for å klage på dette.

Er dere gode venner, snakk med ham, spør ham hvorfor det er så viktig for ham å gå tidlig, fortell ham hvorfor det er viktig for deg å gå senere. Siden du uansett gjerne går to turer slike dager så kan det jo være han da er i form til å bli med en tur sent på ettermiddagen istedenfor? Eller kanskje dere heller skal gjøre andre ting sammen?

Du sier at han kan disponere dagen fritt. Men kan han egentlig det? Jeg kan ikke det, selv om jeg er alene og ufør. I dag skulle jeg f.eks. ha dusjet, men jeg har ikke vært i form til det. Nå skal jeg egentlig være et sted om 40 minutter, jeg sitter fremdeles i sofaen, har bare fått i meg mat...

Skrevet

Flere som svarer konkluderer med ting som aldri har stått i teksten og lager meninger om mitt syn på uføre og meg som venn. Hvordan kan det være greit? Les det som står i teksten. 

Han har nevnt at kunne ønsket å gått litt tur sammen. Vi har gått to ganger. Dere konkluderer med at jeg bestemmer klokkeslett. 

Dere må slutte å svare og dømme folk ut av liten tekst osv. Dårlig rett å slett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Flere som svarer konkluderer med ting som aldri har stått i teksten og lager meninger om mitt syn på uføre og meg som venn. Hvordan kan det være greit? Les det som står i teksten. 

Han har nevnt at kunne ønsket å gått litt tur sammen. Vi har gått to ganger. Dere konkluderer med at jeg bestemmer klokkeslett. 

Dere må slutte å svare og dømme folk ut av liten tekst osv. Dårlig rett å slett. 

Svarene du får er jo nettopp ut fra det du selv har skrevet.

Du forteller at han ønsker å gå tur med deg, at dere har snakket om det et par ganger før, men at du da ville gå senere og han da har valgt å gå tidligere. At du nå spurte ham om å gå tur i morgen, men han sier at det ikke passer han.

Og at du synes det er dårlig gjort av ham, fordi du mener han kan disponere hele dagene fritt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Svarene du får er jo nettopp ut fra det du selv har skrevet.

Du forteller at han ønsker å gå tur med deg, at dere har snakket om det et par ganger før, men at du da ville gå senere og han da har valgt å gå tidligere. At du nå spurte ham om å gå tur i morgen, men han sier at det ikke passer han.

Og at du synes det er dårlig gjort av ham, fordi du mener han kan disponere hele dagene fritt.

Vi har en åpen avtale nå. Våkner han tidlig går han tur tidlig. Dersom ikke så blir det tur. 

Så det er greit å dømme meg og tilegne meg ting jeg aldri har sagt. Og hvordan jeg er som venn og hvilke syn jeg har på uføre osv? 

Så fordi jeg har lyst å disponere min egen tid når jeg først har fri en helg så er jeg dette. Og hvem snakker om at jeg er sur? Jeg går gjerne alene liker det nesten best. Da blir det i mitt tempo når jeg vil. Og jeg har gått tur med han fordi han ønsket det. Og da tatt initativ og spurt han om det har passet. 

Folk bør tenke seg litt om før de kommer med sånt uten å vite. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi har en åpen avtale nå. Våkner han tidlig går han tur tidlig. Dersom ikke så blir det tur. 

Så det er greit å dømme meg og tilegne meg ting jeg aldri har sagt. Og hvordan jeg er som venn og hvilke syn jeg har på uføre osv? 

Så fordi jeg har lyst å disponere min egen tid når jeg først har fri en helg så er jeg dette. Og hvem snakker om at jeg er sur? Jeg går gjerne alene liker det nesten best. Da blir det i mitt tempo når jeg vil. Og jeg har gått tur med han fordi han ønsket det. Og da tatt initativ og spurt han om det har passet. 

Folk bør tenke seg litt om før de kommer med sånt uten å vite. 

Og han vil disponere sin tid. 
Du laget denne tråden fordi du reagerer på han. Vi svarer deg at du ikke har noe å reagere på. Dere ønsker begge å disponere egen tid. Problemet er jo at DU reagerer på dette. Derfor får du de svarene du får. 

Skrevet

Og han vil disponere sin tid. 
Du laget denne tråden fordi du reagerer på han. Vi svarer deg at du ikke har noe å reagere på. Dere ønsker begge å disponere egen tid. Problemet er jo at DU reagerer på dette. Derfor får du de svarene du får. 

Ja, klart han vil og han skal det. 

Nå spurte jeg og tror gjerne jeg ikke gjør det igjen når han ikke kan si hva han tenker. 

Jeg har tatt initativ og spurt om dag og kokkeslett som passer meg. Og passer det ikke han må han si det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen har vel shamet her, bortsett fra hi?

Anonymkode: 8cd62...8bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ingen har vel shamet her, bortsett fra hi?

Anonymkode: 8cd62...8bb

Hva er galt med deg? Eneste som er shamet her er meg. 

Hvorfor er det greit?

Folk her har svart og laget egne versjoner av det jeg skriver. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men da får du slutte å si ja til å gå tur med andre da. 
Jesus for en kjip innstilling du har

Anonymkode: a457e...30a

Det var jeg som spurte. 

Han har sagt. Det hadde vært kjekt å gått litt sammen. 

Slutt å vreng på det jeg sier, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...