Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #26 Skrevet 31. mars 2021 Ja man kan jo undres over hvem som er mest hissig i denne tråden. Eller ikke. Du får sitte her og koke. Jeg skal på butikken. Burde jeg ta en blodprøve først? Sjekke at jeg er frisk. 😊 Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #27 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja man kan jo undres over hvem som er mest hissig i denne tråden. Eller ikke. Du får sitte her og koke. Jeg skal på butikken. Burde jeg ta en blodprøve først? Sjekke at jeg er frisk. 😊 Anonymkode: 578c1...bff Lav IQ synes dessverre ikke på blodprøve. Det smitter da heldigvis ikke. Så er du ellers frisk får du bare gå. 😊 Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #28 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Lav IQ synes dessverre ikke på blodprøve. Det smitter da heldigvis ikke. Så er du ellers frisk får du bare gå. 😊 Anonymkode: 0545f...5e9 Og du var ikke hissig?? Riktig. 😂😂😂 Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #29 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Og du var ikke hissig?? Riktig. 😂😂😂 Anonymkode: 578c1...bff Hvilken rolle spiller det? Når vi er i mars 2021 og folk ikke har fått med seg at de skal ta med syke barn på butikken, da har de virkelig levd under en stein. Man kan jo fort bli hissig av det, hvem er det som sørger for at pandemien herjer tro? Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #30 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man bor under en sten uten en eneste venn eller familie da? Litt løsningsorientert går det an å være. Man kan feks ringe butikken og be dem komne ut med en pose varer osv. Man trenger ikke være spesielt smart heller for å tenke ut en måte å få tak i mat på. Men man må jo gidde. Og være smart nok til å forstå at å ta med barnet på butikken er feil. Anonymkode: 0545f...5e9 Å du er beviset på at du tror at alle bor sentralt😏 Noen folk bor faktisk ikke nært butikker som leverer varer. Slik er distrikt-Norge😉 I og med coronaen så er det i tillegg ikke bare å ringe en venn eller fsmilie. Det er ikke alle som har slike i umiddelbar nærhet skjønner du😂 Om man er alene med et barn så må man ha både mat og f.eks paracet om barnet er sykt. Man drar faktisk ikke på butikken bare for at det er gøy. Det er ikke alle som har folk som stiller opp 24/7 selv om du tydeligvis tror det. MÅ man så MÅ man. Om ungen får 40 i feber på kvelden så bør man ha paracet i hus selv om dette medfører en butikktur på dagtid. Ja man kan smitte andre, men vannkopper smitter ved berøring så sjansen er minimal. Spesielt ettersom man er mest smittsom FØR utslettene kommer. Å om man først skal eksponere noen for smitte så er jaggu ikke vannkopper det verste😎 Anonymkode: a7b5a...2d4
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #31 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Å du er beviset på at du tror at alle bor sentralt😏 Noen folk bor faktisk ikke nært butikker som leverer varer. Slik er distrikt-Norge😉 I og med coronaen så er det i tillegg ikke bare å ringe en venn eller fsmilie. Det er ikke alle som har slike i umiddelbar nærhet skjønner du😂 Om man er alene med et barn så må man ha både mat og f.eks paracet om barnet er sykt. Man drar faktisk ikke på butikken bare for at det er gøy. Det er ikke alle som har folk som stiller opp 24/7 selv om du tydeligvis tror det. MÅ man så MÅ man. Om ungen får 40 i feber på kvelden så bør man ha paracet i hus selv om dette medfører en butikktur på dagtid. Ja man kan smitte andre, men vannkopper smitter ved berøring så sjansen er minimal. Spesielt ettersom man er mest smittsom FØR utslettene kommer. Å om man først skal eksponere noen for smitte så er jaggu ikke vannkopper det verste😎 Anonymkode: a7b5a...2d4 Du greier ikke lese særlig bra? Til og med i gokk, kanskje spesielt der, så tror jeg butikkmedarbeidere hadde lagt et brød, melk og en paracet i en pose og møtt henne i døra, ute, for å slippe dra smitte inn. De gjør det overalt nå. Jeg prøvde å presisere med teskje, at det ikke trenger komme på døra hennes, men at de kom ut av butikken med det til henne. Klikk og hent type. De gjør det overalt. Faktisk! Og har man barn i hus sørger man vel for å ha paracet OG mat i hus FØR det blir krise?? Vannkopper smitter med dråper i lufta i tillegg til kontakt, dette må da folk vite?? Det henger virus i lufta lenge. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #32 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du greier ikke lese særlig bra? Til og med i gokk, kanskje spesielt der, så tror jeg butikkmedarbeidere hadde lagt et brød, melk og en paracet i en pose og møtt henne i døra, ute, for å slippe dra smitte inn. De gjør det overalt nå. Jeg prøvde å presisere med teskje, at det ikke trenger komme på døra hennes, men at de kom ut av butikken med det til henne. Klikk og hent type. De gjør det overalt. Faktisk! Og har man barn i hus sørger man vel for å ha paracet OG mat i hus FØR det blir krise?? Vannkopper smitter med dråper i lufta i tillegg til kontakt, dette må da folk vite?? Det henger virus i lufta lenge. Anonymkode: 0545f...5e9 Roooooolig nå. Pass på pumpa. 😅 Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #33 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Roooooolig nå. Pass på pumpa. 😅 Anonymkode: 578c1...bff Er det virkelig ikke flaut når du ikke har noe annet å komme med enn å late som jeg har høyt blodtrykk? Hvilke påstander jeg kommer med er feil? Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #34 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Du greier ikke lese særlig bra? Til og med i gokk, kanskje spesielt der, så tror jeg butikkmedarbeidere hadde lagt et brød, melk og en paracet i en pose og møtt henne i døra, ute, for å slippe dra smitte inn. De gjør det overalt nå. Jeg prøvde å presisere med teskje, at det ikke trenger komme på døra hennes, men at de kom ut av butikken med det til henne. Klikk og hent type. De gjør det overalt. Faktisk! Og har man barn i hus sørger man vel for å ha paracet OG mat i hus FØR det blir krise?? Vannkopper smitter med dråper i lufta i tillegg til kontakt, dette må da folk vite?? Det henger virus i lufta lenge. Anonymkode: 0545f...5e9 Har du ALLTID brød for flere dager liggende i hus? Hender det ALDRI at du går tom for enkelte varer? For det er jo ikke så lett å forutse sykdom hos barn. Legger seg friske og våkner syke... har det aldri hendt hos deg? Eller er du i konstant krisemodus og alltid beredt? Det høres hvertfall slitsomt ut. Anonymkode: 2a732...450
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #35 Skrevet 31. mars 2021 Hi, jeg håper du ringte butikken først og avtalte at de kunne komme ut med varer til deg? Til og med gå til butikken og så be en annen kunde hente ut en av de ansatte er helt greit å gjøre, så kan de hente varer til deg og du kan gå inn og betale uten at barnet blir med inn (den ansatte kan vente ute med barnet). Vannkopper smitter med dråpesmitte! Og det er måten du risikerer at andre blir smittet av din datter. (så ikke hør på de i tråden som tydeligvis ikke har medisinsk kompetanse, de sprer farlig feilinformasjon!) Vannkopper kan også smitte ved kontaktsmitte, men det er dråpesmitten som er farlig. Det er både voksne og barn som tåler dårlig slik smitte, og det å med vilje utsette andre for smitte er fullstendig uansvarlig når det faktisk finnes alternativ - noe det gjør! Det som er ekstra viktig nå, det er det at de som er uheldige nok å få covid-19 sammen med en annen infeksjonssykdom, de står i betydelig økt risiko for å bli virkelig alvorlig syk av covid-19! Det vil si, Hi, at ikke bare utsetter du andre for smitterisiko og fare, men ved å ta med din datter til butikken nå, og dermed utsetter henne for risiko å få covid-19, så setter du også henne i langt større fare for å bli alvorlig covid-19-syk. Anonymkode: ed5e1...174
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #36 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Har du ALLTID brød for flere dager liggende i hus? Hender det ALDRI at du går tom for enkelte varer? For det er jo ikke så lett å forutse sykdom hos barn. Legger seg friske og våkner syke... har det aldri hendt hos deg? Eller er du i konstant krisemodus og alltid beredt? Det høres hvertfall slitsomt ut. Anonymkode: 2a732...450 Vi har alltid mat i fryser og tørrmat i skap ja. Så noen dager greier vi oss fint uten å handle. Ellers er det heller ikke noe problem å få tak i heller da, enten ved å bestille, få noen til å handle eller ringe å be de komme ut av butikken med ting. Herregud, hvis det å få mat i hus er et stort problem bør folk vurdere å flytte eller la være å få barn altså. Har de null nettverk og ingen evne til å løse problemer så får de hamstre inn litt da sånn i tilfelle, men det også krever jo litt omløp. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #37 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det virkelig ikke flaut når du ikke har noe annet å komme med enn å late som jeg har høyt blodtrykk? Hvilke påstander jeg kommer med er feil? Anonymkode: 0545f...5e9 Det er vel snarere din tvangsmessige trang til å få siste ordet her jeg finner underholdende. Å holde på i denne tråden i flere timer og svare ALLE. Er ikke det manisk så vet ikke jeg. Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #38 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du greier ikke lese særlig bra? Til og med i gokk, kanskje spesielt der, så tror jeg butikkmedarbeidere hadde lagt et brød, melk og en paracet i en pose og møtt henne i døra, ute, for å slippe dra smitte inn. De gjør det overalt nå. Jeg prøvde å presisere med teskje, at det ikke trenger komme på døra hennes, men at de kom ut av butikken med det til henne. Klikk og hent type. De gjør det overalt. Faktisk! Og har man barn i hus sørger man vel for å ha paracet OG mat i hus FØR det blir krise?? Vannkopper smitter med dråper i lufta i tillegg til kontakt, dette må da folk vite?? Det henger virus i lufta lenge. Anonymkode: 0545f...5e9 Stakkars menneske🙈🙈🙈 Anonymkode: a7b5a...2d4
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #39 Skrevet 31. mars 2021 Vannkopper er de aller fleste immune mot, så det hadde jeg ikke hatt kvaler med. En kjapp tur, ut og inn Anonymkode: 70266...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå