Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Minstemor har fått vannkopper. Jeg er alene med henne, og skulle egentlig handle idag før alt stenger for påsken. Hun er i fin allmenntilstand. Kan jeg ta henne med fastspent i vogn på matbutikken?? Tenker å gå nå på morgenen når det er lite folk på butikken, da holder jeg god avstand, spriter og bruker munnbind.. Anonymkode: 673b5...e5a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 Når koppene har slått ut, så er det vel kontaktsmitte som er smitteveien. Om hun er påkledd og fastspent i vogn så tenker jeg at det går ganske greit, selv om jeg ikke ville eksponert andre for henne uten at jeg tenkte det var nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 Synes det er ok. Hun smitter ingen ved å bli med slik du beskriver. Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 HI her. Jeg tenker det er nødvendig, type brød, melk og påfyll av paracet. Tenker at jeg må bare, og tar henne med, påkledd i vogn. Anonymkode: 673b5...e5a
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Minstemor har fått vannkopper. Jeg er alene med henne, og skulle egentlig handle idag før alt stenger for påsken. Hun er i fin allmenntilstand. Kan jeg ta henne med fastspent i vogn på matbutikken?? Tenker å gå nå på morgenen når det er lite folk på butikken, da holder jeg god avstand, spriter og bruker munnbind.. Anonymkode: 673b5...e5a Jeg regner med du tuller? Ingen er så dumme og respektløse ovenfor andre. Du tar ikke med et smittsomt barn på butikken. Du kan bestille mat på nett eller få noen du kjenner til å handle for deg. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Synes det er ok. Hun smitter ingen ved å bli med slik du beskriver. Anonymkode: 578c1...bff Jo, det kan hun gjøre. Herlighet hvor lite kunnskap folk har! Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): HI her. Jeg tenker det er nødvendig, type brød, melk og påfyll av paracet. Tenker at jeg må bare, og tar henne med, påkledd i vogn. Anonymkode: 673b5...e5a Hold ungen hjemme! Seriøst?? Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jo, det kan hun gjøre. Herlighet hvor lite kunnskap folk har! Anonymkode: 0545f...5e9 Slapp av nå. Hysteriske folk. Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Slapp av nå. Hysteriske folk. Anonymkode: 578c1...bff Du vet ikke hva hysteri er tydeligvis. Eller normal oppførsel og folkeskikk. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du vet ikke hva hysteri er tydeligvis. Eller normal oppførsel og folkeskikk. Anonymkode: 0545f...5e9 Skjønner ikke hvorfor du skal hisse deg så jævlig opp. Det er svært liten risiko ved dette. Om du er så redd for smitte får du flytte ut i skogen og dyrke alt selv. Finnes piller for angsten din. Anonymkode: 578c1...bff
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor du skal hisse deg så jævlig opp. Det er svært liten risiko ved dette. Om du er så redd for smitte får du flytte ut i skogen og dyrke alt selv. Finnes piller for angsten din. Anonymkode: 578c1...bff Hisse meg så jævlig opp?? Eh, hvem er det som er mest hissig her tro🤦 Vi har hatt vannkopper alle mann, så oss ille der ikke gjort noe. Men enkelte mennesker, ganske mange faktisk, evner å se andre folks behov skjønner du. Jeg vet at det finnes mange som ikke tåler å få vannkoppsmitte. Men det bryr jo ikke sånne som deg som kun tenker på seg selv. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Jeg husker da jeg leverte barnet mitt i barnehagen siste dag før sommerferie. En meter unna oss står en mor og drar opp genseren til en liten tass og spør personale. :" Er disse røde prikkene vannkopper??" Eh.... Ja. Barnet mitt ble ikke smittet. Og det var BAR hud maks én meter unna. Så HI, løp raskt inn og ut av butikken, prøv å hold god avstand. Anonymkode: 8d0ea...917
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Klart det går greit. Skjønner ikke hvordan noen tror hun kan smitte andre på butikken. Anonymkode: e753b...3d7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg husker da jeg leverte barnet mitt i barnehagen siste dag før sommerferie. En meter unna oss står en mor og drar opp genseren til en liten tass og spør personale. :" Er disse røde prikkene vannkopper??" Eh.... Ja. Barnet mitt ble ikke smittet. Og det var BAR hud maks én meter unna. Så HI, løp raskt inn og ut av butikken, prøv å hold god avstand. Anonymkode: 8d0ea...917 Åja, DA er det vel ikke smittsomt da, siden ditt barn ikke ble smittet den ene gangen. Seriøst? Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Klart det går greit. Skjønner ikke hvordan noen tror hun kan smitte andre på butikken. Anonymkode: e753b...3d7 Tipper det er mye du ikke skjønner da .. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Tipper det er mye du ikke skjønner da .. Anonymkode: 0545f...5e9 Det er slik at vannkopper er mest smittsomt før det kommer blemmer. Skal man holde ungene inne helt til de har hatt vannkopper da? Man går selvfølgelig ikke ut blant folk "bare fordi" , men mat må man ha. Anonymkode: e57c1...05b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er slik at vannkopper er mest smittsomt før det kommer blemmer. Skal man holde ungene inne helt til de har hatt vannkopper da? Man går selvfølgelig ikke ut blant folk "bare fordi" , men mat må man ha. Anonymkode: e57c1...05b Det er smittsomt til alle blemmer har tørket, men mest luftsmitte i begynnelsen ja, som jo er nå for hi. Ja, man holder jo en smittsom unge hjemme, det er da selvsagt?? Mat får man faktisk tak i uren å dra med en syk unge på butikk, ellers er man rimelig hjelpesløs altså. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er smittsomt til alle blemmer har tørket, men mest luftsmitte i begynnelsen ja, som jo er nå for hi. Ja, man holder jo en smittsom unge hjemme, det er da selvsagt?? Mat får man faktisk tak i uren å dra med en syk unge på butikk, ellers er man rimelig hjelpesløs altså. Anonymkode: 0545f...5e9 Sier du det om alle som er forkjøla og? Har du aldri stukket stortåa utenfor døra selv, når du har vært dårlig? Anonymkode: e57c1...05b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 Så klart må du få handla mat! Bare sørg for at barnet ikke tar på varer i butikken, og hold avstand til andre. Anonymkode: ec5b7...b38
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Sier du det om alle som er forkjøla og? Har du aldri stukket stortåa utenfor døra selv, når du har vært dårlig? Anonymkode: e57c1...05b Du ser ingen forskjell på en forkjølelse og vannkopper? Kaller du deg syk om du er forkjøla? Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #21 Skrevet 31. mars 2021 Tror dere at alle bor så sentralt til at de kan få hjemlevering av varer?😂😂 av og til er det bare komisk å lese her inne. Skulle tro at alle på dette forumet bor midt i Oslo😏 Må man ha mat og paracet så må man. Bare kle ungen godt å ha henne i en vogn så går det nok helt fint😊Vannkopper er noe de fleste må igjennom uansett😉 De som er hysteriske her er vel de samme nekene som roper over seg når vinmonopolet er stengt😂😂😂 Anonymkode: a7b5a...2d4
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #22 Skrevet 31. mars 2021 https://www.tv2.no/a/7408393/ Virus kan henge to timer i lufta etter en syk har vært der. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #23 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De som er hysteriske her er vel de samme nekene som roper over seg når vinmonopolet er stengt😂😂😂 Ja, heeeelt sikkert.....eller ikke Anonymkode: 1d5df...409
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #24 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tror dere at alle bor så sentralt til at de kan få hjemlevering av varer?😂😂 av og til er det bare komisk å lese her inne. Skulle tro at alle på dette forumet bor midt i Oslo😏 Må man ha mat og paracet så må man. Bare kle ungen godt å ha henne i en vogn så går det nok helt fint😊Vannkopper er noe de fleste må igjennom uansett😉 De som er hysteriske her er vel de samme nekene som roper over seg når vinmonopolet er stengt😂😂😂 Anonymkode: a7b5a...2d4 Man bor under en sten uten en eneste venn eller familie da? Litt løsningsorientert går det an å være. Man kan feks ringe butikken og be dem komne ut med en pose varer osv. Man trenger ikke være spesielt smart heller for å tenke ut en måte å få tak i mat på. Men man må jo gidde. Og være smart nok til å forstå at å ta med barnet på butikken er feil. Anonymkode: 0545f...5e9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2021 #25 Skrevet 31. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tror dere at alle bor så sentralt til at de kan få hjemlevering av varer?😂😂 av og til er det bare komisk å lese her inne. Skulle tro at alle på dette forumet bor midt i Oslo😏 Må man ha mat og paracet så må man. Bare kle ungen godt å ha henne i en vogn så går det nok helt fint😊Vannkopper er noe de fleste må igjennom uansett😉 De som er hysteriske her er vel de samme nekene som roper over seg når vinmonopolet er stengt😂😂😂 Anonymkode: a7b5a...2d4 Det er vel dem som er dumme nok til å ta med barn som har vannkopper som også er dumme nok til å sørge for at polene må holdes åpne. Vi som skjønner smittemekanismer og tiltak vil neppe gå på polet midt i pandemi. Anonymkode: 0545f...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå