GĂ„ til innhold

Bleia lekker om nattađŸ„”

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet med libero selv,  byttet til rema1000/coop merket og problem lþst 👍 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Vanlige  bleier og sÄ en underbukse/bokser utenpÄ. Da lÞsner de ikke sÄ lett og de sitter tett og fint.

Helt enig. Truse pĂ„ utsiden😀

Skrevet

Hadde samme problem, men gikk over til Pampers som skal holde 12 timer pÄ natta og problemet ble lÞst. Bruker fortsatt libero om dagen.

Anonymkode: e5dd5...896

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, men hvis du fyller i glasset sÄ det skvulper over og blir vÄtt rundt selv om bare halvparten endte opp i glasset, sÄ ble det jo vÄtt fordi det ble for mye for fort; og da ble det fullt, feil stÞrrelse. 

Eller mener du tissen stikker ut sÄ han tisser pÄ utsiden? Da fÄr du fÄ noen til Ä vise deg hvordan du har pÄ bleie... 

Det skal vÊre stramt rundt bein og mage, viktigst rundt mage pÄ gutt da tissen ofte ender opp med Ä peke opp. 

Fatter ikke hvorfor folk spĂžr pĂ„ slike forum nĂ„r alle andre uansett tar feil og de selv vet best. Hvorfor har du et problem da? đŸ™„đŸ€Š

Anonymkode: 0119b...657

Jeg ber om andres erfaringer. NÄr du sier at bleien er full, pÄpeker jeg at det er feil. Beklager om jeg misforstod og du mente at din erfaring var at bleien var full.

Jeg trenger ingen til Ä vise meg hvordan jeg tar pÄ bleie, det fÄr jeg utmerket til pÄ bÄde barn og voksne, men barn nr tre er den eneste hvor dette har vÊrt et problem. Min erfaring med lekkende bleier er derfor dÄrlig, og jeg lurer pÄ om andre har funnet gode lÞsninger, og jeg vil pÄ ingen mÄte pÄstÄ at deres lÞsninger er feil. 

Skrevet
Den perfekte mor, pÄan igjen skrev (24 minutter siden):

Jeg ber om andres erfaringer. NÄr du sier at bleien er full, pÄpeker jeg at det er feil. Beklager om jeg misforstod og du mente at din erfaring var at bleien var full.

Jeg trenger ingen til Ä vise meg hvordan jeg tar pÄ bleie, det fÄr jeg utmerket til pÄ bÄde barn og voksne, men barn nr tre er den eneste hvor dette har vÊrt et problem. Min erfaring med lekkende bleier er derfor dÄrlig, og jeg lurer pÄ om andre har funnet gode lÞsninger, og jeg vil pÄ ingen mÄte pÄstÄ at deres lÞsninger er feil. 

Du har fĂ„tt mange tips, men du avviser jo alt fordi bleia er ikke full osv. Å unngĂ„ lekkasje pĂ„ natt er ikke veldig vanskelig altsĂ„. Bare navnet up and go burde jo tilsi at den er uegnet for natt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, men hvis du fyller i glasset sÄ det skvulper over og blir vÄtt rundt selv om bare halvparten endte opp i glasset, sÄ ble det jo vÄtt fordi det ble for mye for fort; og da ble det fullt, feil stÞrrelse. 

Eller mener du tissen stikker ut sÄ han tisser pÄ utsiden? Da fÄr du fÄ noen til Ä vise deg hvordan du har pÄ bleie... 

Det skal vÊre stramt rundt bein og mage, viktigst rundt mage pÄ gutt da tissen ofte ender opp med Ä peke opp. 

Fatter ikke hvorfor folk spĂžr pĂ„ slike forum nĂ„r alle andre uansett tar feil og de selv vet best. Hvorfor har du et problem da? đŸ™„đŸ€Š

Jeg vet ikke om du skal lÊre bort bleieteknikk hvis du mener "tissen ofte ender opp med Ä peke opp". Den mÄ du plassere sÄ den ligger riktig vei og den lever jo ikke sitt eget liv. 

Anonymkode: bb3d9...a08

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om du skal lÊre bort bleieteknikk hvis du mener "tissen ofte ender opp med Ä peke opp". Den mÄ du plassere sÄ den ligger riktig vei og den lever jo ikke sitt eget liv. 

Du har ingen gutter?đŸ€ŁđŸ€Ł Jo, de flytter seg. Du har ikke hĂžrt om ereksjon? SĂ„ store babyer har det de ogsĂ„, hver natt. SĂ„ jo, man legger den nedover, men i lĂžpet av natta er den ikke pĂ„ samme sted mer. SeriĂžst, hvor lite vet folk??? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har ingen gutter?đŸ€ŁđŸ€Ł Jo, de flytter seg. Du har ikke hĂžrt om ereksjon? SĂ„ store babyer har det de ogsĂ„, hver natt. SĂ„ jo, man legger den nedover, men i lĂžpet av natta er den ikke pĂ„ samme sted mer. SeriĂžst, hvor lite vet folk??? 

Jeg har gutter, tre stykker, faktisk. I tillegg til en datter og to gutte-barnebarn. Jeg har skiftet min andel bleier. Hvis bleien har riktig passform er det ikke rom for at den kan bevege seg sÄ mye at det er et problem hver eneste natt. Da har du enten feil bleie eller feil teknikk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Jeg har gutter, tre stykker, faktisk. I tillegg til en datter og to gutte-barnebarn. Jeg har skiftet min andel bleier. Hvis bleien har riktig passform er det ikke rom for at den kan bevege seg sÄ mye at det er et problem hver eneste natt. Da har du enten feil bleie eller feil teknikk.

Haha, nei, du skal jo ikke kutte blodtilfÞrselen der. Da har du feil passform eller teknikk gitt. Det er kun rundt Äpningene, dvs mage/rygg og lÄr det skal tette og sitte stramt. Bruker du sÄ liten/stram bleie at ikke penis har plass til Ä bevege seg ved ereksjon mÄ du bytte. Det mÄ jo vÊre sÊrs ubehagelig for barnet!! Muligens ogsÄ skadelig, siden jo ereksjonene har en funksjon. Ved rett bleietype og fasong sÄ vil likevel bleia holde tÞrt, selv ved mye tiss pÄ natt. Ingen heksekunst det altsÄ. 

HÄper ingen av dine fortsatt er i bleiealder? Da ber jeg deg seriÞst om Ä sÞke hjelp, det du beskriver er ikke bra. Du skal ikke stramme ned tissen til gutten sÄ den ikke kan bevege seg. Hvordan kan du mene det er greit? 

Skrevet
Den perfekte mor, pÄan igjen skrev (11 timer siden):

Ikke hver natt, men ofte nĂ„. Den er ikke full, den bare lekker likevel😅 Vi bruker Libero up an go, og gutten er 1 Ă„r. Har dere erfaringer med Ă„ bytte til andre bleiemerker?

Tror du mÄ bytte til teipbleie pÄ natta. Har hatt akkurat samme problem her ogsÄ. Og ta pÄ ei truse utenpÄ sÄ holder den seg bedre pÄ plass. Mulig barnet er for liten til truse. 

Men vi har brukt boxer aktig truse utenpÄ bleie siden samme alder. Funket for Ä holde ting mere pÄ plass. 

Anonymkode: e198b...eeb

Skrevet

Vi mÄtte bytte til Pampers, de hadde best oppsugingsevne. Min teori er at poden begynte Ä holde seg, og slapp alt ut pÄ en gang utpÄ morgenkvisten. Alle andre bleier utenom Pampers lakk gjennom hos oss. SÄ min teori er at Pampers suger best opp nÄr det kommer mye pÄ en gang. Kan det vÊre det som er problemet for dere ogsÄ?

Anonymkode: e9c5e...d96

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Du har fĂ„tt mange tips, men du avviser jo alt fordi bleia er ikke full osv. Å unngĂ„ lekkasje pĂ„ natt er ikke veldig vanskelig altsĂ„. Bare navnet up and go burde jo tilsi at den er uegnet for natt?

Hvilke tips har jeg avvist? Jeg er forÞvrig enig i at navnet up and go ikke hÞres ut som en dedikert nattbleie, men mine tidligere erfaringer har likevel vist at de funker da ogsÄ.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En av mine gutter hadde en penisform da han var liten baby som gjorde at den kunne peke nedover men han kunne fremdeles tisse rett oppover og tisset da rett ut av bleia. Dette var mitt tredje barn, sÄ bleia var riktig stÞrrelse og passformen var god, men det hjalp jo ikke nÄr han tisset rett ut av bleia. SÄ selv om du har masse erfaring med bleier er ikke alle babyer like, og jeg tror nok moren til denne gutten vet hva som er problemet bedre enn fremmede pÄ internett gjÞr. 

Skrevet

Det virker som at du rett og slett ikke har reflektert over at up and go ikke nĂždvendigvis holder tett pĂ„ natta siden det aldri har vĂŠrt noe problem tidligere. Den har strikk i livet og vrir seg nok lettere enn teipbleier. Mener Ă„ huske at rema og coop var gode teipbleier, men nĂ„ er det en fem Ă„rs tid siden vi var i bleiealderen her. Husk Ă„ peke tissen nedover ogsĂ„. 😉Lykke til!

Anonymkode: ce471...21e

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...