Gå til innhold

Bleia lekker om natta🥵

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke hver natt, men ofte nå. Den er ikke full, den bare lekker likevel😅 Vi bruker Libero up an go, og gutten er 1 år. Har dere erfaringer med å bytte til andre bleiemerker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er mulig så gå opp en bleiestørrelse. Det gjør ofte susen om du ellers er fornøyd med bleiene du bruker 👍🏻

Anonymkode: d0c32...d96

Skrevet

Tror du det hjelper når bleia ikke er full?

Skrevet

Up and go er ikke beregnet for natt... 

Anonymkode: 0119b...657

Skrevet

Bleier har forskjellig passform, så prøv et annet merke eller gå opp en størrelse som andre sier her.

Anonymkode: 8cac2...077

Skrevet

Up & go lekker lettere synes jeg, tåler dårlig at ungen sitter på full bleie. Rett ut av senga uten å sitte opp går bra, sette seg opp og sitte litt så tyter det ut. Gå opp en størrelse og kjøp vanlig bleie til nattbruk. Ingen er bedre enn libero synes jeg. 

Anonymkode: 7ba08...76d

Skrevet

Jeg har bedre erfaring med vanlige bleier om natten. Up and go sitter ikke så bra, og når barnet ligger er det lett for å at det lekker ut urin.

Anonymkode: fa636...306

Skrevet

Bleiene er veldig forskjellige i fasongen.

Av mine to gutter passet libero best på han som var litt "knubben" og pampers best på han som var tynn som et siv. De satt rett og slett forskellig.

Det er også sånn at vanlige bleier kan strammes til og tilpasses bedre enn up & go, så de er ofte bedre på natt.

Anonymkode: 7d4d9...a46

Skrevet

Vi har brukt Libero touch på natta. Up and go på dagtid. Sjeldent det lekker på natta, og dersom det lekker så er det fordi han begynner å kravle rundt i senga om morgenen med veldig full bleie og ikke fordi det lekker i løpet av natta. Som andre skriver, up and go er ikke noe særlig å bruke om natta, så prøv en annen type :) Dersom det lekker fordi bleia blir full hjelper det å gå opp en størrelse.

Skrevet

Vi hat veldig dårlig erfaring med up and go bleienr om natten,da var det ofte uhell. Så vi begynte å bruke de kun på dagtid. 

Anonymkode: 5fcc2...757

Skrevet (endret)

Har en gutt som er stoooor for alderen, også ett år gammel, men bruker bleie som passer 2-3 åringer. Vi måtte opp en størrelse, passe på å ikke gi masse drikke den siste timen før han legger seg, og vi går inn og bytter bleie før vi legger oss, ca kl 23. 

Legger til at vi bruker vanlige bleier, ikke buksebleier. 

Endret av Pobie
Skrevet

Lenge siden vi hadde bleiebarn, men Up&go lakk på natten her også. Vi brukte heller vanlig libero på natten og problem løst 👍

Skrevet

Hadde det samme problemet med en gutt jeg var dagmamma for, når han lå på ryggen og sov ble det for åpent foran og han ble våt oppover magen og ned på sidene når han sov. Løste det ved å bruke bleier i en størrelse for stor til soving samt passe på å legge tissen nedover og lukke bleien akkurat så stramt som mulig uten at det ble ubehagelig, men en tanke strammere enn når han var våken og beveget seg.

Anonymkode: 39ec9...991

Skrevet

Ser flere skriver at up n go ikke egner seg på natt, og vi har faktisk bedre erfaring med tape-bleie. Men det hendte de lakk de også, sikkert fordi de var vanskelige å få ordentlig på en sprellende mark🥵 Han ligger tidvis svært urolig på nettene. Har kjøpt pampers nå, og prøver det. Om ble det heller blir noen suksess så får vi prøve tape igjen😅 Takk for innspill!

Skrevet

Vi bruker pampers nattbleier etter samme problem 😊

Anonymkode: 8a5f8...f67

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Vi bruker pampers nattbleier etter samme problem 😊

Anonymkode: 8a5f8...f67

Funker det? Har de egne nattbleier? Som sagt er ikke problemet at det blir for mye urin, urinen finner bare ikke ledig lagringsplass 😝

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Ser flere skriver at up n go ikke egner seg på natt, og vi har faktisk bedre erfaring med tape-bleie. Men det hendte de lakk de også, sikkert fordi de var vanskelige å få ordentlig på en sprellende mark🥵 Han ligger tidvis svært urolig på nettene. Har kjøpt pampers nå, og prøver det. Om ble det heller blir noen suksess så får vi prøve tape igjen😅 Takk for innspill!

De beste bleiene på natt her for gutter var alltid REMA 1000 billigbleiene. Mine gutter var tynne rundt mage og lår.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (33 minutter siden):

Funker det? Har de egne nattbleier? Som sagt er ikke problemet at det blir for mye urin, urinen finner bare ikke ledig lagringsplass 😝

Er ikke det samme sak?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er ikke det samme sak?

Nei

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Nei

Neivel. Du vet tydeligvis best....

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Neivel. Du vet tydeligvis best....

Hvis halve bleia er full er ikke problemet at den er for full, men at passformen er feil. 

Nå er det mange år siden jeg hadde baby, men da brukte vi tapebleier om natta i en størrelse større og strammet godt. 

Anonymkode: 54645...7f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis halve bleia er full er ikke problemet at den er for full, men at passformen er feil. 

Nå er det mange år siden jeg hadde baby, men da brukte vi tapebleier om natta i en størrelse større og strammet godt. 

Anonymkode: 54645...7f4

Passformen er feil om bleia lekker ja, men da hjelper det ikke å gå opp en str, da blir passformen enda mer feil. Hjelper det å gå opp i str er problemet at bleia er for full. Og det er jo normalt på natt, da blir det mye tiss. 

Skrevet

Og jeg tror ikke str er feil, ettersom bleia langt i fra er full. Om du skal fylle et glass med vann, men tømmer på utsiden så det bare blir litt vann i bunnen av glasset. Er glasset fullt da?

Skrevet

Vanlige  bleier og så en underbukse/bokser utenpå. Da løsner de ikke så lett og de sitter tett og fint.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (29 minutter siden):

Og jeg tror ikke str er feil, ettersom bleia langt i fra er full. Om du skal fylle et glass med vann, men tømmer på utsiden så det bare blir litt vann i bunnen av glasset. Er glasset fullt da?

Nei, men hvis du fyller i glasset så det skvulper over og blir vått rundt selv om bare halvparten endte opp i glasset, så ble det jo vått fordi det ble for mye for fort; og da ble det fullt, feil størrelse. 

Eller mener du tissen stikker ut så han tisser på utsiden? Da får du få noen til å vise deg hvordan du har på bleie... 

Det skal være stramt rundt bein og mage, viktigst rundt mage på gutt da tissen ofte ender opp med å peke opp. 

Fatter ikke hvorfor folk spør på slike forum når alle andre uansett tar feil og de selv vet best. Hvorfor har du et problem da? 🙄🤦

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...