Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #26 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Er ikke noe skoleflink og viste aldri hva jeg ville bli. Vet det fortsatt ikke, men for gammel til å begynne på skole og vet jo fortsatt ikke hva jeg vil bli så det er det ingen vits i. Er ikke kunnskapsrik/klok og har ferdigheter. Så kommet aldri til å komme til pengene og har lite nå. Ikke pen, høy og skank. Får ikke gjort noe med det. Har ikke kjæreste, lite familie og venner. Så har lite og leve for. Livet er ikke blitt som jeg håpte og er gjerne blitt bitter og lei meg. Anonymkode: c3069...a2a Nei, det er jo ikke alle som er verdt så mye... Anonymkode: 0747d...759
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #27 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nei, det er jo ikke alle som er verdt så mye... Anonymkode: 0747d...759 Takk for den. Anonymkode: c3069...a2a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #28 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk for den. Anonymkode: c3069...a2a Men, hva har du prøvd så langt da? Anonymkode: c4e32...d46
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #29 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men, hva har du prøvd så langt da? Anonymkode: c4e32...d46 Prøvd hotell, helsevesenet og butikk. Anonymkode: c3069...a2a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #30 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Prøvd hotell, helsevesenet og butikk. Anonymkode: c3069...a2a Med nesten 30 års erfaring innen serviceyrker burde det absolutt ikke være problemer for deg å få jobb innenfor noe av dette på nytt. Anonymkode: c4e32...d46
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #31 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Går mot 50 år her. Og når du fortsatt ikke vet hva du vil bli og veldig lenge siden man har gått på skole da er det gjerne ikke det man gjør. Så føler meg litt fastlåst. Og tror ikke det er lett å få jobb i dag og med min alder enda vanskeligere. Må være glad for å i hele tatt ha jobb. Anonymkode: c3069...a2a Det at du ikke har tatt utdanning eller ikke vil ta utdanning, det har jo en direkte sammenheng med inntekten din. Det har ikke noe med utseendet ditt å gjøre. Det at du putter utseendet ditt inn i dette har med eget selvbilde å gjøre. Begge deler må jobbes med kontinuerlig gjennom livet, det er ikke noe som kommer av seg selv. Jeg begynte min andre utdanning i slutten av 30-årene og har flere venninner som har tatt sin første utdanning i 40-årene, en ble akkurat ferdig rett før hun fylte 50 år, ingen problemer med å få seg jobb. En annen venninne av meg fikk seg nettopp ny, bedre, mer interessant og bedre betalt jobb, hun blir 65 år i år. En annen venninne som er noen og 50 år har nå planer om å velge en helt annen retning jobbmessig, har en utdannelse som har gjort at hun har jobbet innen et smalt felt, lite hun kan bruke den til utenom. Nå merker hun at den jobben blir mer fysisk krevende, og hun vurderer å gjøre noe helt urelatert istedenfor, bare for å gjøre noe helt annet med livet sitt. Så det er du selv som stopper deg, Hi, ikke utseendet ditt! Kontakt en karriereveileder, tror du også kan ta en test på Nav.no. Der kan du få en indikasjon på hvilke yrker eller yrkesretninger du trolig passer best i. Jeg tok en slik test for mange år siden. De to eneste yrkene jeg var helt sikker på at jeg ikke ville jobbe med, de kom på topp over yrker jeg ville passe best til. Jeg valgte et helt annet yrke, men et yrke som krever samme personlige egenskaper som de to, og som også gir mange av de samme erfaringene og utfordringene. Slike tester kan være fine for å pense deg i riktigere retning om du er usikker på hva du vil gjøre. Anonymkode: f154a...bdb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #32 Skrevet 29. mars 2021 Jeg er slank og pen, bortsett fra at jeg ikke er særlig rik da😄 Men føler likevel ikke altid at jeg får respekt før de faktisk kjenner meg. Og det har nok med utseende å gjøre. Jeg er faktisk smart og veldig oppegående. Anonymkode: f5c9a...929
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #33 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er ikke å være rik sånn, men hadde ønsket at når jeg var komt så langt i livet som jeg er at man ikke levde fra hånd til munn. Alltid måtte tenke hva jeg bruker på stramt budsjett. Ikke noe kjekt. Anonymkode: c3069...a2a Uten utdanning må du jobbe mer og leve litt mer forsiktig enn dem som har mulighet til bedre betalte jobber. Å velge deg en billig nok bolig og ikke falle for fristelsen til å bruke penger på ferier, ferdigmat, unødvendig oppusding ol er nok kanskje nødvendig for å slippe å leve fra hånd til munn. Anonymkode: e651d...97f
Syngensang Skrevet 30. mars 2021 #34 Skrevet 30. mars 2021 Det er betre å vere rik frika og pen, enn stygg fattig og sjuk, det er eg einig i. Men sånn eigentleg, så er det viktigaste kva du gjer det til. Om du går rundt og er bitter er det du som tapar på det. Det er til sjuande og sist berre du som kan endre ditt liv. Så kva er vitsen med å tenke slik? Utsjånad har eigentleg ikkje så mykje å seie, vi er alle som vi er og må berre gjere det beste ut av det.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mars 2021 #35 Skrevet 30. mars 2021 For meg høres det helst ut som at du har et urealistisk bilde av hvordan livet skal være. At du lever i en slags drømmeverden. Ingen lever et slikt liv, vi har alle hverdager. Du er ikke rik sier du. Klart det er praktisk med masse penger, men hvorfor er det et mål i seg selv? Ingen blir lykkelig av penger. Å ha nok penger derimot, kan spare deg for mye bekymring. Å ha nok penger innebærer å ha balanse på inntekter og utgifter, å sette tæring etter næring. Ønsker du å bruke mer penger enn det du har, så må du øke inntekten din. For å ha en stabilt høy inntekt må man ha en god jobb. Da trenger du utdannelse. Du sier at du fortsatt ikke vet hva du vil bli? Hva tenker du å gjøre med det? Vente til noen andre forteller deg det? Vente på et slags kall? Det er ikke slik at folk nødvendigvis jobber ned hobbyen sin, og at hver arbeidsdag føles like givende og interessant. De fleste yrker har også kjedelig og slitsomt innhold, yrket må fortsatt utøves. Vi kan ikke bare gjør det som er gøy. Du er ikke pen? Det er riktig at pene mennesker kommer lettere til det, men det har faktisk ikke så mye å si. Et pent ytre sier lite om kvalifikasjoner og personlighet, men det gir et førsteinntrykk som du kan forsterke eller endre ved å åpne kjeften og si noe. At du skylder på ytre omstendigheter for at du føler du har et taperliv vil ikke hjelpe deg. Gjør noe med innstillingen din, så er du veldig langt på vei til et bedre liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå