Gå til innhold

Noen som.skammer seg over ungene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller grunn? Del gjerne

Anonymkode: df94d...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle man dele det? For å underholde deg? 

Anonymkode: bb4ef...285

Skrevet

Aldri på generelt grunnlag, men av noen små enkelthendelser av og til. Eller, kanskje mest at jeg ble flau, ikke direkte skammet meg.

Anonymkode: 8d1c3...947

Skrevet

Takk for svar 

Anonymkode: df94d...d8b

Skrevet

Flau noen ganger ja, men skammet? nei

Anonymkode: 3b065...cd3

Skrevet

Hvorfor spør du, HI?

Skammer du deg over egne barn?

Anonymkode: 8be4e...54d

Skrevet

Jeg synes det er litt flaut at sønnen min er fryktelig kresen. Tenker at andre tenker at jeg har mislyktes i å oppdra ham. Men jeg har prøvd alt utenom tvang og vold. Det hadde sikkert funket, men da får de heller tenke hva de vil...

Anonymkode: 8af72...b52

Skrevet

Jeg kan bli litt flau når vi skal overnatte borte eller er på ferie sammen med andre, for 7-åringen klarer ikke å sovne alene. Så jeg må ligge sammen med han til han sovner. 

Samtidig vet jeg det ikke er hans feil. Det er min og pappaens feil og det vet også de rundt oss. 

Jeg har latt han samsove altfor lenge og pappaen er en dust utav rang, så han har et større behov for nærhet og trygghet av meg. 

Nå i påsken skal han inn på eget soverom (vi har begynt) og målet er at han kan sovne av seg selv. Men vi tar det gradvis, trygghet kommer først. 

Anonymkode: 2fcf2...a49

Skrevet

Nei aldri! Heller det motsatte - altså stolt over hver eneste en. De har sine nykker, gjør feil vurderinger i gitte situasjoner men aldri om jeg skammer meg over dem. Da er det jeg som mor som har feilet. At en er kresen på grønnsaker som 8 åring vet jeg forandrer seg med alderen. Har en salig blanding av stort og smått og bekymrer meg lite over slikt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg synes det er litt flaut at sønnen min er fryktelig kresen. Tenker at andre tenker at jeg har mislyktes i å oppdra ham. Men jeg har prøvd alt utenom tvang og vold. Det hadde sikkert funket, men da får de heller tenke hva de vil...

Det syns jeg også er flaut med sønnen min på 8 år! Han var på overnatting en lørdag hos en i klassen,å da ble jeg oppringt å spurt hva han egentlig liker av mat. De hadde servert laks det likte han ikke og ett eller annet også han ikke likte. Foreslo å bare gi han en skive eller to.

Anonymkode: b8465...cbe

Skrevet

Aldri skammet meg over barna mine nei. Hallo.. De er barn. De er seg selv. Kunne aldri falt meg inn å skamme meg over barna mine. 

Anonymkode: 2d92e...d90

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det syns jeg også er flaut med sønnen min på 8 år! Han var på overnatting en lørdag hos en i klassen,å da ble jeg oppringt å spurt hva han egentlig liker av mat. De hadde servert laks det likte han ikke og ett eller annet også han ikke likte. Foreslo å bare gi han en skive eller to.

Anonymkode: b8465...cbe

Det er da ikke noe å skamme seg over. Helt normalt. Barnet mitt spiser ikke borte. For henne er det stort nok å bare være på besøk, så jeg er fornøyd med det. Hva andre folk skulle mene om det, det bryr meg nada. Hvis barnet er høflig og takker nei, så er det bra nok. Hadde barnet sagt æsj feks, så er det dårlig oppdratt. 

Anonymkode: 2d92e...d90

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Er veldig stolt av barna mine. De har sine ting, slik som alle andre barn, men de er jo noen herlige barn uansett. 

Anonymkode: 06db5...1be

Skrevet

Skammer meg ikke over mine barn, men er stolte av dem. Hvis de hadde gjort noe noen burde skammet seg over, ville jeg nok heller kjent på skammet selv, over å ha sviktet barna mine.

Anonymkode: b18c2...6ba

Skrevet

Har aldri skammet meg over barna mine, men har absolutt hatt episoder der jeg har blitt flau. Det tenker jeg er helt normalt.

Anonymkode: 36ba0...e36

Skrevet

Ingen som skammer seg over hvor dumme barna kan være altså? Ingen som skammer seg over at barna kan lyve? Ingen som skammer seg over barna sine når de slår andre barn, eller er ufine?

Det er alt for lite skam her i verden. Det er derfor så mange i dag er så store egoister. De eier ikke skam i kroppen.

Anonymkode: 5c8a6...620

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ingen som skammer seg over hvor dumme barna kan være altså? Ingen som skammer seg over at barna kan lyve? Ingen som skammer seg over barna sine når de slår andre barn, eller er ufine?

Det er alt for lite skam her i verden. Det er derfor så mange i dag er så store egoister. De eier ikke skam i kroppen.

Nei, barnet mitt er/gjør ingen av de tingene. Han kan være uhøflig, men da er det ikke med vilje, men fordi han ikke vet bedre. Da skammer jeg meg over meg selv fordi jeg har glemt å lære ham akkurat det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, barnet mitt er/gjør ingen av de tingene. Han kan være uhøflig, men da er det ikke med vilje, men fordi han ikke vet bedre. Da skammer jeg meg over meg selv fordi jeg har glemt å lære ham akkurat det.

Ditt barn lyver aldri? Det tror jeg ikke noe på! Ikke ett sekund.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ditt barn lyver aldri? Det tror jeg ikke noe på! Ikke ett sekund.

Ikke som jeg har oppdaget ennå. (Og når jeg ikke har oppdaget det kan jeg jo ikke skamme meg over det?) Regner jo med det kan komme når han blir eldre, men tror ikke han har tenkt på muligheten...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke som jeg har oppdaget ennå. (Og når jeg ikke har oppdaget det kan jeg jo ikke skamme meg over det?) Regner jo med det kan komme når han blir eldre, men tror ikke han har tenkt på muligheten...

Jo forresten, hvis han får servert mat han ikke liker så pleier han å si "Nei takk, jeg er ikke sulten." Fordi han ikke tør å si at han ikke liker. Men det skammer jeg meg ikke over, det er jeg som har sagt til ham at han kan si det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Alle lyver. Du og jeg også. Jeg skammer meg selvsagt ikke over en slik naturlig ting. Man skal forklare at det ikke er greit å lyve, men ingen går gjennom livet og er 100 % ærlige hele tiden. 

Mine barn har aldri slått andre barn. De kan selvsagt være ufine, men det er også en naturlig del av utviklingen, så får vi foreldre være raskt på pletten og forklare at slik oppførsel ikke er greit.

Barn skal aldri føle på skam! Det er vår oppgave som foreldre å veilede og hjelpe dem til å bli gagns mennesker, og svikter vi er det vi som bærer skammen. 

Jeg har aldri kjent på skam på vegne av barna mine. Om du stadig kjenner på det så har du sviktet i oppdragerrollen. 

Anonymkode: bb4ef...285

Skrevet

Joda. Har vært et par mindre stolte øyeblikk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nope. At barn kan være dumme, er jo naturlig da de ikke vet bedre (da tenker jeg på dum som uvitende). Det ene barnet mitt greier ikke å lyve, og det andre barnet kan fortelle en og anna ufarlig usannhet, men lyver ikke om viktige ting eller om andre. Vi kan ha samtaler om hvorfor man ikke skal lyve, men jeg skammer meg ikke over dem. Utenom når barna var veldig små (toddlere) så slår de ikke andre barn. Eldste har gjort det en gang, da var han i en vanskelig situasjon som han ikke så en anna utvei på å komme ut av, enn å slå. Da skammet jeg meg ikke, tvert imot så ble jeg heller stolt av at han turte å stå opp for seg selv mot noen som var større enn han. Barna mine kan sikkert være litt småufine, men ikke på en måte som enkelte andre barn er. Barna mine er oppdratt til å være snill med andre, forsvare andre, si ifra til en voksen hvis de ser noen blir dårlig behandlet osv. 

Jeg tenker at hvis noen barn er helt ufordragelige så bør heller foreldrene skjems av sine egne mangler på oppdragelse. Det er jo så klart ganger man er mindre stolt, men å skjemnes syns jeg er et alt for hardt ord å bruke om sine egne barn.

Anonymkode: 06db5...1be

Skrevet

Da de var små? Aldri.

Når de vokser til? Ser ikke bort fra det.

Skrevet

Kan ikke akkurat påstå at jeg var stolt når største ikke dukket opp til avtalt tid på utviklingssamtale og ikke tok telefonen.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...