Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Traff en herlig mann for ca 3-4 mnd siden. Jeg er har to barn i tidlig tenårsalder og han har ei på 11. Ting går strålende og vi introduserte ungene for hverandre for ikke lenge siden å det gikk kjempefint. Spiser middager sammen, film og alt annet man kan gjøre nå i disse tider. Men vi får sjelden sove sammen da vi drar hvert til vårt om kvelden de dagene vi sees. Vi er i en situasjon der vi nesten alltid har unger, og det er jo selvsagt sånn det er. Vi er begge selvstendige med god økonomi, egne hus og gode jobber. Er det ok å begynne å overnatte hos hverandre i ny og ne? At ungene også overnatter? Tenker jo på sikt at om ting går bra har jeg jo lyst å bo sammen også. Hvordan har dere i samme situasjon løst ting? Hvor ofte treffes dere, sover sammen osv? Anonymkode: 9e060...397
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 3-4 mnd? Det syns jeg dere bør vente litt med, forholdet er jo helt ferskt. Anonymkode: ceee2...04e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Kunne ikke falt meg inn å flytte sammen. Nå er det fem år til minste drar i militæret. Så da bor vi slik vi bor. Det er skrekken, å stappe fire tenåringer under samme tak når alt egentlig fungerer supert slik det gjør. Og når dere har det godt økonomisk i tillegg ser jeg ingenting som forsvarer samboerskap. og fire måneder. Det er fryktelig kort tid å begynne å planlegge slikt. Anonymkode: 65e89...085
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Jeg synes dere har gått veldog fort frem. Anonymkode: b6c8d...756
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 For det første er det sjokkerende tidlig å introdusere barna og være så tett sammen som dere er nå etter 3 mnd. men det er jo allerede gjort. Har barna lyst til å overnatte da? jeg er i et sånt forhold selv. De to minste jentene er gode venner, og overnatter ofte hos hverandre. De tre eldre barna våre liker best å sove hjemme, så da respekterer vi det. Sover sammen hele gjengen når vi er på hytta. Ellers så sover vi sammen når vi har barnefri samtidig i helgene. Ingen planer om å flytte sammen før ungene er store Anonymkode: a3c1b...2f2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Oi, her går det fort i svingene.... Jeg synes dere har gått veldig veldig fort frem som det er, ville aldri tatt det enda lenger så tidlig. Du møtte han for 3-4 mnd siden og vil allerede overnatte med ungene, hører du ikke selv hvor galt det er? Anonymkode: d3e7b...859
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Du traff han for 3-4 måneder siden? Ungene burde ikke ha blitt introdusert for han ennå. Dere bør heller ikke overnatte hos hverandre når ungene er der. mulig dere klarer bytte helger slik at alle ungene er vekke så dere kan overnatte av og til. du og to barn har vel heller ikke lov å besøke han nå, da det er Max 2 på besøk. Anonymkode: 06233...8df
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Du traff han for 3-4 måneder siden? Ungene burde ikke ha blitt introdusert for han ennå. Dere bør heller ikke overnatte hos hverandre når ungene er der. mulig dere klarer bytte helger slik at alle ungene er vekke så dere kan overnatte av og til. du og to barn har vel heller ikke lov å besøke han nå, da det er Max 2 på besøk. Anonymkode: 06233...8df Kjærester går under samme husstand i følge reglene Anonymkode: a3c1b...2f2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Har ingen planer om å flytte sammen nå, da snakker ganske langt fram i tid altså jeg lurte mer på dette med å tilbringe en natt sammen i ny og ne eller at vi sover over hos hverandre når en har barnefri, jeg innser jo at ting har gått fort. Men samtidig har vi brukt mye tid på hverandre å bli kjent. Snakker ofte, vært sammen når vi kan alene og nå i det siste med unger. Vi er begge godt voksne og fornuftige mennesker, og ting har kommer naturlig etter hvert selv om det har skjedd i et tempo jeg ikke så for meg. Så føler ikke at vi har gjort noe galt, det har jo heller gått veldig bra alt sammen da ungene og ser ut til å ha det fint og sier det til oss også. Men hva foreslår dere da når ting er på det stadiet som det er? HI Anonymkode: 9e060...397
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Hadde ikke engang introdusert barna inn i et så ferskt forhold. Vi møtte hverandres barn etter 1 år og planlegger å flytte sammen om noen år. Vært sammen i 3 år og stresser ikke med det 😊 Anonymkode: 47bec...c1a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har ingen planer om å flytte sammen nå, da snakker ganske langt fram i tid altså jeg lurte mer på dette med å tilbringe en natt sammen i ny og ne eller at vi sover over hos hverandre når en har barnefri, jeg innser jo at ting har gått fort. Men samtidig har vi brukt mye tid på hverandre å bli kjent. Snakker ofte, vært sammen når vi kan alene og nå i det siste med unger. Vi er begge godt voksne og fornuftige mennesker, og ting har kommer naturlig etter hvert selv om det har skjedd i et tempo jeg ikke så for meg. Så føler ikke at vi har gjort noe galt, det har jo heller gått veldig bra alt sammen da ungene og ser ut til å ha det fint og sier det til oss også. Men hva foreslår dere da når ting er på det stadiet som det er? HI Anonymkode: 9e060...397 Jeg har bare vært sammen med kjæresten min i 7 månender,han har sovet her i flere månender allerede. Altså han sover her kanskje 2 dager i uken selv om sønnen min er her. Det er hvertfall ikke noe problem her,sønnen min maser hver gang han er her om han kan overnatte også. Så sønnen min liker veldig godt kjæresten min. Anonymkode: 64c51...428
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Traff en herlig mann for ca 3-4 mnd siden. Jeg er har to barn i tidlig tenårsalder og han har ei på 11. Ting går strålende og vi introduserte ungene for hverandre for ikke lenge siden å det gikk kjempefint. Spiser middager sammen, film og alt annet man kan gjøre nå i disse tider. Men vi får sjelden sove sammen da vi drar hvert til vårt om kvelden de dagene vi sees. Vi er i en situasjon der vi nesten alltid har unger, og det er jo selvsagt sånn det er. Vi er begge selvstendige med god økonomi, egne hus og gode jobber. Er det ok å begynne å overnatte hos hverandre i ny og ne? At ungene også overnatter? Tenker jo på sikt at om ting går bra har jeg jo lyst å bo sammen også. Hvordan har dere i samme situasjon løst ting? Hvor ofte treffes dere, sover sammen osv? Anonymkode: 9e060...397 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 mnder. Er alenemamma så har kun barnefri annenhver helg,det hadde vært helt uaktuelt å møtes så sjeldent. Kjæresten min er her 2-3 ganger i uken når jeg har sønnen min. Å de fleste gangene overnatter han. Sønnen min liker han godt å syns det ekstra kjekt når kjæresten min overnatter. Anonymkode: 64c51...428
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 mnder. Er alenemamma så har kun barnefri annenhver helg,det hadde vært helt uaktuelt å møtes så sjeldent. Kjæresten min er her 2-3 ganger i uken når jeg har sønnen min. Å de fleste gangene overnatter han. Sønnen min liker han godt å syns det ekstra kjekt når kjæresten min overnatter. Anonymkode: 64c51...428 Ja vi er i samme situasjon, har barnefri samme helg kanskje 1 gang i mnd eller sjeldnere. Hvordan skal vi da klare å bli ordentlig kjent. Ungene mine liker han og vil gjerne tilbringe tid med han, og ungen hans liker meg. Vi trør på ingen måte noe over hodene på dem, for alt de vet kan jo vi ha sett hverandre i 6 mnd før de fikk vite om oss. Vi var begge alene i et par år før vi traff hverandre, og vi føler begge at dette er helt riktig. Tar jo selvfølgelig hensyn til ungene oppi alt, hadde jeg ikke trodd de hadde taklet det hadde jeg aldri gjort dette. HI Anonymkode: 9e060...397
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 Jeg mener dere går altfor fort frem. For all del, det kan jo være dere er heldige og det går bra - men dere risikerer også det motsatte fordi dere har det så travelt. Jeg synes også du motsier deg selv. Du skriver at dere har brukt masse tid til å bli kjent med hverandre, det tross pandemi og bare en barnefri helg i måneden. Så bruker du som argument for å overnatte at dere ikke får sett hverandre om dere ikke gjør det. Og på toppen så er dere bare tre måneder inn i bekjentskapet, og har likevel allerede inkludert ungene i deres forhold. Til tross for at du mener at slik dere har gjort det til nå så har dere ikke vært nok sammen til å bli ordentlig kjent. Han er forelsket. Du er forelsket. Hverken hans eller dine unger er forelsket. Ingen av ungene har behov for å overnatte hos din/hans kjæreste. Da står vi egentlig igjen med at du og han ønsker et mer regelmessig sexliv, antar jeg, for å skrelle det helt ned. Og jeg forstår deg og han, for all del. Ønsket om å være sammen det meste av tiden i den situasjonen er ekstremt sterk. Men hvis det virkelig skal fortsette å være dere to i fremtiden, da har dere det ikke travelt, men kan ta dere tid til å bli ordentlig kjent, i et tempo som gir færre risikoer for ungene deres (og kanskje også dere). Dere har tiden foran dere, ikke ha det så travelt. Husk at selv om ungene kanskje liker hverandre og de liker han/deg, så er det et stort steg fra det og til å plutselig være familie sammen. Det er ikke alt unger greier å sette ord på heller, hvis dere går for fort frem for dem. Dere har masse tid - bruk den. Anonymkode: 9cb60...ff0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 Jeg går mot strømmen her og sier det gjør da vel ingenting om dere overnatter hos hverandre. Dere kan vel selv vurdere hvor godt forholdet deres er og hva dere ønsker. Ungene tar ingen skade av dette, har aldri forstått dette med å vente så og så lang tid. Ungene tar heller ikke skade av om voksne feiler med partnere, om det skulle ta slutt etterhvert. Anonymkode: b69a4...49d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg går mot strømmen her og sier det gjør da vel ingenting om dere overnatter hos hverandre. Dere kan vel selv vurdere hvor godt forholdet deres er og hva dere ønsker. Ungene tar ingen skade av dette, har aldri forstått dette med å vente så og så lang tid. Ungene tar heller ikke skade av om voksne feiler med partnere, om det skulle ta slutt etterhvert. Anonymkode: b69a4...49d Er så enig med deg! Som alenemamma som kun har barnefri annenhver helg,så hadde jeg blitt singel til barnet var minst 16 år om vi ikke valgte å satse litt. Når barna liker godt kjæresten hva er da problemet med å overnatte? Ser ikke hvorfor det liksom skal være så gale å sove der en natt iløpet av en helg. Anonymkode: 64c51...428
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #18 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg mener dere går altfor fort frem. For all del, det kan jo være dere er heldige og det går bra - men dere risikerer også det motsatte fordi dere har det så travelt. Jeg synes også du motsier deg selv. Du skriver at dere har brukt masse tid til å bli kjent med hverandre, det tross pandemi og bare en barnefri helg i måneden. Så bruker du som argument for å overnatte at dere ikke får sett hverandre om dere ikke gjør det. Og på toppen så er dere bare tre måneder inn i bekjentskapet, og har likevel allerede inkludert ungene i deres forhold. Til tross for at du mener at slik dere har gjort det til nå så har dere ikke vært nok sammen til å bli ordentlig kjent. Han er forelsket. Du er forelsket. Hverken hans eller dine unger er forelsket. Ingen av ungene har behov for å overnatte hos din/hans kjæreste. Da står vi egentlig igjen med at du og han ønsker et mer regelmessig sexliv, antar jeg, for å skrelle det helt ned. Og jeg forstår deg og han, for all del. Ønsket om å være sammen det meste av tiden i den situasjonen er ekstremt sterk. Men hvis det virkelig skal fortsette å være dere to i fremtiden, da har dere det ikke travelt, men kan ta dere tid til å bli ordentlig kjent, i et tempo som gir færre risikoer for ungene deres (og kanskje også dere). Dere har tiden foran dere, ikke ha det så travelt. Husk at selv om ungene kanskje liker hverandre og de liker han/deg, så er det et stort steg fra det og til å plutselig være familie sammen. Det er ikke alt unger greier å sette ord på heller, hvis dere går for fort frem for dem. Dere har masse tid - bruk den. Anonymkode: 9cb60...ff0 Det er en ting å bli kjent over facetime og telefon, er noe helt annet å bli kjent ved å tilbringe faktisk tid sammen og se hvordan man fungerer rundt hverandres barn og i hverdagslige situasjoner så ja, jeg har en viss anelse hva jeg kan forvente. Men det er vanskelig uten å faktisk se hverandre. Jeg mener ikke vi skal flytte inn i neste uke men jeg føler at dette er noe jeg virkelig har lyst til å satse på. Jeg er forelsket, men er også ærlig med meg selv om hva som er bra for meg og i hvert fall ungene mine. De kommer alltid først. Ja jeg er kanskje egoistisk som tenker litt på meg selv her, men som dere to over sier så tenker jeg hvorfor ikke satse. Jeg er ikke den som har hoppa inn og ut av forhold, har hatt 2 menn på 16 år som ungene vet av, derav 1 er far til mine barn. HI Anonymkode: 9e060...397
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #19 Skrevet 27. mars 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er en ting å bli kjent over facetime og telefon, er noe helt annet å bli kjent ved å tilbringe faktisk tid sammen og se hvordan man fungerer rundt hverandres barn og i hverdagslige situasjoner så ja, jeg har en viss anelse hva jeg kan forvente. Men det er vanskelig uten å faktisk se hverandre. Jeg mener ikke vi skal flytte inn i neste uke men jeg føler at dette er noe jeg virkelig har lyst til å satse på. Jeg er forelsket, men er også ærlig med meg selv om hva som er bra for meg og i hvert fall ungene mine. De kommer alltid først. Ja jeg er kanskje egoistisk som tenker litt på meg selv her, men som dere to over sier så tenker jeg hvorfor ikke satse. Jeg er ikke den som har hoppa inn og ut av forhold, har hatt 2 menn på 16 år som ungene vet av, derav 1 er far til mine barn. HI Anonymkode: 9e060...397 Hvor lenge er det siden dere involverte barna i forholdet deres? Anonymkode: 9cb60...ff0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 Rundt en måned siden ca. Før det snakket jeg med dem flere ganger om hva de hadde syns om jeg fant meg en ny kjæreste, ingen av dem hadde problemer med det. Har et veldig godt forhold til begge ungene mine, de sier som regel ting rett ut fordi de er trygg på meg. HI Anonymkode: 9e060...397
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #21 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Rundt en måned siden ca. Før det snakket jeg med dem flere ganger om hva de hadde syns om jeg fant meg en ny kjæreste, ingen av dem hadde problemer med det. Har et veldig godt forhold til begge ungene mine, de sier som regel ting rett ut fordi de er trygg på meg. HI Anonymkode: 9e060...397 Ser ikke problemet med å gå fort frem så lenge barna synes det er okey. Her hadde vi bare vært sammen 5 mnder når vi var sammen på både lillejulaften og julaften. Spurte barnet først hva han tenkte om at kjæresten var her på julaften,sønnen min ble kjempe glad å ønsket det. Så han var med oss på julaften frem til 16,så tro begge til hver sin familie å feiret resten av dagen. Det var utrolig koselig å ha han her på selveste julaften så angrer ikke på det. Anonymkode: 64c51...428
Bondejenta&lillegutt Skrevet 28. mars 2021 #22 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Traff en herlig mann for ca 3-4 mnd siden. Jeg er har to barn i tidlig tenårsalder og han har ei på 11. Ting går strålende og vi introduserte ungene for hverandre for ikke lenge siden å det gikk kjempefint. Spiser middager sammen, film og alt annet man kan gjøre nå i disse tider. Men vi får sjelden sove sammen da vi drar hvert til vårt om kvelden de dagene vi sees. Vi er i en situasjon der vi nesten alltid har unger, og det er jo selvsagt sånn det er. Vi er begge selvstendige med god økonomi, egne hus og gode jobber. Er det ok å begynne å overnatte hos hverandre i ny og ne? At ungene også overnatter? Tenker jo på sikt at om ting går bra har jeg jo lyst å bo sammen også. Hvordan har dere i samme situasjon løst ting? Hvor ofte treffes dere, sover sammen osv? Anonymkode: 9e060...397 Okay her var mye negativt, hvor fort ting går er det ingen fasit på, og føler dere det er rett så er det rett for dere... Over til det du spør om, hva sier barna ? Tenker at spør ungene, de er så store at de bør få veie inn,så hvis barna er ok med å dra på overnatting/ha overnatting så er det jo ikke noe å snakke om 😉 min egen erfaring kan ikke sammenlignes da min mann sitt barn var knapt ett år når vi blei ilag, men vi overnattet hos hverandre med og uten barnet ganske raskt, dette gikk veldig fint, og 10 år senere har vi fått to egne barn og har det fint 😊 Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #23 Skrevet 28. mars 2021 Kjenner jeg blir så oppgitt. Man kjenner ingen etter et bekjentskap på 3 mnd i forelskelsesrus. Dere har vet ikke hvor lenge dette forholdet og fascinasjonen for hverandre vil holde. ungene dine har allerede opplevd et samlivsbrudd. Ikke la dem knytte bånd til noen før du er sikker, og dere kjenner hverandre på godt og vondt. Anonymkode: a3c1b...2f2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #24 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjenner jeg blir så oppgitt. Man kjenner ingen etter et bekjentskap på 3 mnd i forelskelsesrus. Dere har vet ikke hvor lenge dette forholdet og fascinasjonen for hverandre vil holde. ungene dine har allerede opplevd et samlivsbrudd. Ikke la dem knytte bånd til noen før du er sikker, og dere kjenner hverandre på godt og vondt. Anonymkode: a3c1b...2f2 Jeg skjønner ikke helt dette argumentet. Helt sikker at ting varer kan man aldri være, og det er her snakk om store barn. Tenåringer faktisk. Jeg er veldig enig i at man ikke stadig skal presentere nye partnere til barna, men dette er hi sin andre kjæreste etter bruddet (om jeg skjønner henne riktig) og barna syns det er ok å være sammen med han. Jeg er enig i at 3 mnd ikke er et langt bekjentskap, og at ting enda kan endre seg, men for alminnelig oppegående tenåringer vil et ev brudd med en mann moren kun har truffet i kort tid ikke påvirke dem det minste. Anonymkode: ceee2...04e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #25 Skrevet 28. mars 2021 Hadde du sagt tre-fire år så kunne det vært en aktuell greie å diskutere. Å introdusere barn og ny partner før det har gått 3-4 måneder er intet annet enn galskap. Stakkars unger! Anonymkode: f0333...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå