Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #1 Skrevet 25. mars 2021 Og kanskje du skal bake noe lekker også? Trenger inspirasjon og ideer. Kom med det! 😄 Anonymkode: b8739...36e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #2 Skrevet 25. mars 2021 Kokt nypotet, spekeskinke og asparges med hollandaise saus. Biff med fløtegratinerte poteter. Mini-koldtbord med eggerøre, karbonader, salat, røkt laks, roastbiff med løk, potetsalat, rundstykker og smør. Vi er 5 stykk i familien da, derav 2 aldrimette tenåringer. Bortsett fra eggerøre kan alt lages på forhånd. Jeg baker 2 kaker, en bakt ostekake og 1 påskelam. Anonymkode: 7f0b1...92e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #3 Skrevet 25. mars 2021 Blir en dag med lammelår med fløtebakte poteter , Ertepure og grønnsaker en dag med hel kylling med appelsinsaus , chips og ovnstekt grønnsaker som er med kyllingen så blir det vel et lite koldbord med masse godt Anonymkode: a84c0...0cd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 Ribbe, elggryte og lammelår. Anonymkode: 47089...3fd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 En av dagene blir det obligatoriske lammelåret. Tenkte å servere med fløtegratinerte poteter og rotgrønnsaker til. Så blir det kylling satay. Denne https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-satay-med-peanottsaus-og-mangosalat/ er fantastisk! Koldtbord med rundstykker, spekemat, eggerøre, røkt laks og kanskje karbonader må vi ha. Barna elsker laks/ørret i wraps med vårløk, avokado, agurk og mango chutney. Vi har ikke spikret hele påsken, så får ta litt etterhvert. Anonymkode: f7012...fda
frk Nilsen Skrevet 25. mars 2021 #6 Skrevet 25. mars 2021 Har tenkt å lage pulled pork en av dagene. Surdeigsbrød Lasagne. Tapas Grilling hvis været er med oss.
amandine Skrevet 25. mars 2021 #7 Skrevet 25. mars 2021 Det skal nok bakes brød, pølsebrød, rundstykker, sitronpai og choc chip cookies. Mulig lammelåret utgår i år, det er tradisjon på skjærtorsdag men i år er jeg på jobb. Det blir nok noe fisk, sitronkylling med masse hvitløk, litt koldtbord og et par lange lunsjer. Det må bli noe som kan kombineres med at vi er mye ute.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Tja....tar det litt som det kommer. Men barna har bestilt biff, bakt potet, pommes frites og diverse grønnsaker på påskeaften. Anonymkode: be9f8...d73
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #9 Skrevet 25. mars 2021 Biff, pinnekjøtt, Lammelår og Taco 😉 Anonymkode: b79a2...d34
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 25. mars 2021 #10 Skrevet 25. mars 2021 Ribbe, helstekt and eller andeconfit, kveite, lammelår Har vakt fra onsdag og ut påska så satser på mye langtidssteking😂 Kveite er heldigvis kjapt da😊
*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2021 #11 Skrevet 25. mars 2021 Eneste som er bestemt er pinnekjøtt. Blir få rundt bordet hele påsken, så de store middagene utgår. Blir litt i meste laget med et lammelår til 2-3 personer.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #12 Skrevet 25. mars 2021 Blir vegetarmoussaka, rød linsecurry og soppstroganof. Av bakst blir det kanelknuter, franske vaniljeboller og kanskje cookies. Anonymkode: 1685e...358
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #13 Skrevet 25. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kokt nypotet, spekeskinke og asparges med hollandaise saus. Biff med fløtegratinerte poteter. Mini-koldtbord med eggerøre, karbonader, salat, røkt laks, roastbiff med løk, potetsalat, rundstykker og smør. Vi er 5 stykk i familien da, derav 2 aldrimette tenåringer. Bortsett fra eggerøre kan alt lages på forhånd. Jeg baker 2 kaker, en bakt ostekake og 1 påskelam. Anonymkode: 7f0b1...92e Spekeskinke og asparges er vel ikke en kjempegod middag. Er ikke middag engang. Anonymkode: 44856...f13
Himmel og hav Skrevet 25. mars 2021 #14 Skrevet 25. mars 2021 Jeg har bakt kanelsnurrer, vaniljesnurrer og sitronkake, så det ligger klart i fryseren. Jeg skal bake noen rundstykker også en dag. De eneste middagen som er planlagt er at det blir lammestek en dag med ovnsbakte småpoteter og rotgrønnsaker, saus med portvin i og stekt sopp. Lurer også på om jeg skal lage opp ei stor gryte med stifado.
Kira Skrevet 25. mars 2021 #15 Skrevet 25. mars 2021 Vi har innført ny tradisjon på påskeaften. Hjemmelaget tapas til middag. Alt fra patatas bravas og pimientos de Padrón til godt brød med aioli. Det er mannen sin spesialitet, og han står flere timer på kjøkkenet. Gleder meg allerede 🥰 Ellers blir det nok mye baking både av brød og kaker.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #16 Skrevet 25. mars 2021 Alle i familien fikk velge hver sin favoritt. Så her blir det lammestek, pizza, kokt torsk, risengrynsgrøt og fiskepinner med pommes frites. Anonymkode: 08732...523
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Alle i familien fikk velge hver sin favoritt. Så her blir det lammestek, pizza, kokt torsk, risengrynsgrøt og fiskepinner med pommes frites. Anonymkode: 08732...523 Fiskepinner med pommes frites.....det var ikke mannens ønske vel? Anonymkode: be9f8...d73
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 Pinnekjøtt og crispy duck🥰😋 Anonymkode: 94e81...06e
skinnfilla Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Jeg lager endel pålegg : kjøttkaker, potetsalat, eggehakk, eggerøre og bayonneskinke , kokt kålrot Middager: grillmat , røkt svinekam med rotmos og løksaus , bankekjøtt i brun saus , nachos, lapskaus med elgkjøtt, torsk i form med grønnsaker og ostesaus , pizza . og så har vi planer om å lage vårruller 🤩
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 Ser det er et par som skriver ribbe og pinnekjøtt her. Er det vanlig? Er ikke det veldig julemat liksom? Anonymkode: c6b32...0a2
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #21 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ser det er et par som skriver ribbe og pinnekjøtt her. Er det vanlig? Er ikke det veldig julemat liksom? Anonymkode: c6b32...0a2 Jo, men jula varer jo helt til påske vet du vel 🤪 Tenker det er fordi man har igjen i fryseren etter jul jeg og så må man ta det før sommeren liksom. Jeg har for første gang i litt liv en ribbe liggende i fryseren selv i år, og gleder meg til å steke den ila påsken 🤗😛 Anonymkode: 24d43...1b5
Kira Skrevet 26. mars 2021 #22 Skrevet 26. mars 2021 skinnfilla skrev (3 timer siden): Jeg lager endel pålegg : kjøttkaker, potetsalat, eggehakk, eggerøre og bayonneskinke , kokt kålrot Middager: grillmat , røkt svinekam med rotmos og løksaus , bankekjøtt i brun saus , nachos, lapskaus med elgkjøtt, torsk i form med grønnsaker og ostesaus , pizza . og så har vi planer om å lage vårruller 🤩 Nam, så mye godt! Nå ble jeg sulten 😊
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #23 Skrevet 26. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jo, men jula varer jo helt til påske vet du vel 🤪 Tenker det er fordi man har igjen i fryseren etter jul jeg og så må man ta det før sommeren liksom. Jeg har for første gang i litt liv en ribbe liggende i fryseren selv i år, og gleder meg til å steke den ila påsken 🤗😛 Anonymkode: 24d43...1b5 Ja det er jo sant; jula varer til påske😀. Men uff, det frister ikke med ribbelukt i huset nå altså..... Koker noen egg isteden🤪 Anonymkode: c6b32...0a2
tante grusom master of law Skrevet 26. mars 2021 #24 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har lyst til å ha lammelår, korean style sticky glaze ribbe, kjempegod torskeform, vietnamesiske baguetter. I hvert fall noe av det, for øvrig blir det hverdagsmiddager.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2021 #25 Skrevet 26. mars 2021 Skal ha helstekt indrefilet av storfe, men potetbåter og soppstuing kalkunbryst med waldorfsalat og , kokte poteter og fløtesaus + brokkoli, gulrøtter og rosenkål lammelår med fløtestuede poteter, rødvinsaus og masse gode grønnsaker grillmat en dag Anonymkode: 7605f...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå