Gå til innhold

Når folk skal ta bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere er i selskap og plutselig skal noen ta bilder av dere alle sammen? Hvordan reagerer du?

Det skjedde meg og jeg ble litt forbannet. Fordi; jeg var ikke så fin på håret, hadde ikke sminket meg fint og hater når andre skal ta bilder av meg, jeg er bare ikke fin på bilder😰

Men jeg må jo gå med på det for hvis jeg prøver å si at det liker jeg ikke så blir svaret du er rar, det går bra kom igjen.😩🤬

Hvordan er det med dere? Liker dere når andre skal ta bilder??

Anonymkode: 27199...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ut som en festbrems, for å si det litt forsiktig.

Skrevet
Banderas skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som en festbrems, for å si det litt forsiktig.

Buhuuu😰😰

Skrevet

Herregud, så fiks deg litt før selskap da! 

Anonymkode: eed1a...7b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, så fiks deg litt før selskap da! 

Anonymkode: eed1a...7b5

Herregud ja! 😱

Skrevet

Hvorfor er du i selskap uten å ha fikset hår eller sminket deg hvis dette er viktig for deg?

Anonymkode: e574e...398

Skrevet

Jeg ser ikke bra ut på bilder, men stiller opp på bilder likevel. Riktignok kun hvis jeg blir bedt om det. Det er jo hyggelig å ha minne fra ulike selskap. Jeg poster aldri på some da.

Når det er sagt har jeg en kollega som tar bilder hele kvelden på alle arrangement, og sender ut etterpå. Kommer plutselig med kamera rett opp i ansiktet når du står og snakker med noen. Han har sjefen måtte snakke til faktisk, for det ble et problem for mange.

Anonymkode: 45519...dd3

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Buhuuu😰😰

Er du 5 år?

Anonymkode: 2773f...8e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er du 5 år?

Anonymkode: 2773f...8e4

Nei, 4 🤓

Skrevet

Hvis jeg er i selskap hvor folk gjerne vil ta bilder for minnenes skyld sørger jeg for at jeg er presentabel. Da er det jo gjerne en setting hvor det forventes at man har tenkt på hvordan man ser ut og man vet det er sannsynlig at folk vil ta bilder. Og jeg er aldri blant folk (utenom nærmeste familie) helt usminket og med fett hår. Så det er et ikke-problem. 

Jeg er ikke sånn kjempeglad i at folk tar bilder av meg, men jeg setter pris på bilder for minnenes skyld så jeg tar meg sammen og lar folk ta bilder. Har lært meg noen triks slik at jeg ser best mulig ut. 

Skrevet

Du må slutte å ta deg selv så høytidelig. Og stell deg når du skal møte andre. 

Anonymkode: 693d7...a42

Skrevet

Bilder skal vise hvordan man ser ut. Jeg sier aldri nei, og jeg spør ikke før jeg tar bilder i selskaper ol. Jeg spør heller ikke hvis jeg tar bilder av folkemengder eller om de som bøir tatt bilde av bare er i bakgrunnen, som hvis jeg tar bilder av egne barn på stranda og det er masse andre mennesker der som også blir med på bildet.

Der jeg bestandig spør er hvis jeg vil ta bilde av fremmede folk der de skal være i fokus, ungdomer som skater, en rytter i naturen, båtføreren på ferie osv.

Anonymkode: 0a578...d61

Skrevet

Er det ikke bare å freshe sesg opp før selskap og smile når bilder blir tatt? Men festebilde fra nach o.l har jeg satt foten ned for. Blir aldri flatterende uansett hva andre måtte påstå. Greit man tar bilder men alt trenger ikke å bli lagt ut på facebook feks

Skrevet
KellyTaylor skrev (14 minutter siden):

Er det ikke bare å freshe sesg opp før selskap og smile når bilder blir tatt? Men festebilde fra nach o.l har jeg satt foten ned for. Blir aldri flatterende uansett hva andre måtte påstå. Greit man tar bilder men alt trenger ikke å bli lagt ut på facebook feks

Er så gammel at hvis det finnes bilder fra nach er de nærmest sort/hvite 🤣 Er vedlig glad for at mobil med kamera ikke eksisterte i min tid... Noen hadde mobil, vi snakker Nokia eller Motorola.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når dere er i selskap og plutselig skal noen ta bilder av dere alle sammen? Hvordan reagerer du?

Det skjedde meg og jeg ble litt forbannet. Fordi; jeg var ikke så fin på håret, hadde ikke sminket meg fint og hater når andre skal ta bilder av meg, jeg er bare ikke fin på bilder😰

Men jeg må jo gå med på det for hvis jeg prøver å si at det liker jeg ikke så blir svaret du er rar, det går bra kom igjen.😩🤬

Hvordan er det med dere? Liker dere når andre skal ta bilder??

Er for gammel til å bry meg om sånn. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (6 minutter siden):

Er så gammel at hvis det finnes bilder fra nach er de nærmest sort/hvite 🤣 Er vedlig glad for at mobil med kamera ikke eksisterte i min tid... Noen hadde mobil, vi snakker Nokia eller Motorola.

Haha ja. Er glad for at jeg hadde ungdommen min før SoME for å si det sann. Og de mobilene du nevner har jeg ennå i boden. De minste ungene elsker å leke med de og jeg savner hangman og snake :D

Skrevet
KellyTaylor skrev (1 minutt siden):

Haha ja. Er glad for at jeg hadde ungdommen min før SoME for å si det sann. Og de mobilene du nevner har jeg ennå i boden. De minste ungene elsker å leke med de og jeg savner hangman og snake :D

Kan også brukes til slagvåpen om du trenger det 😂 Var aldri utrygg når jeg gikk hjem alene fra byn i gamle dager

Skrevet

Jeg hater å bli tatt bilde av og sier som regel nei når jeg blir spurt. Selskaper er et helt klart unntak, der må man bare forvente at det tas bilder. Så da skjuler jeg ubehaget så godt jeg kan og puster lettet ut når det er over.

Det har skjedd èn gang at jeg syntes det var helt greit. Da stod jeg på kaia og så ut på havet sammen med sønnen min på 2 år. En utenlandsk turist spurte om å få ta bilde av oss fordi vi var et så fint motiv der vi stod. Ble litt smigret da, så det gikk greit. ;)

Anonymkode: 9bb98...bd6

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 time siden):

Kan også brukes til slagvåpen om du trenger det 😂 Var aldri utrygg når jeg gikk hjem alene fra byn i gamle dager

Og batterilevetid på en uke ❤️

Anonymkode: aa18a...916

Skrevet

Hvis jeg ikke vil bli tatt bilde av, så sier jeg det bare. «Nei, du får ikke ta bilde av meg». Det er helt opp til meg å bestemme. Hvis folk synes jeg er rar av den grunn så blåser jeg fullt og intenst i det. 

Anonymkode: 74d74...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hvis jeg ikke vil bli tatt bilde av, så sier jeg det bare. «Nei, du får ikke ta bilde av meg». Det er helt opp til meg å bestemme. Hvis folk synes jeg er rar av den grunn så blåser jeg fullt og intenst i det. 

Takk🌸

Skrevet

Jeg hater å bli tatt bilde av, men er samtidig både trygg nok på meg selv og gammel nok til å gi faren, så f.eks. i selskap sier jeg aldri nei. 

Anonymkode: 97a61...723

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er ikke forbudt å ta bilder, bare å offentliggjøre dem.

Anonymkode: 0a578...d61

Skrevet

Har ikke noe imot at folk tar bilde,  men hater at det legger det ut på some!! Og de aller fleste som tar bilder i selskap,  de poster de en eller annen plass. Så jeg sier konsekvent NEI til å bli tatt bilder av! 

Anonymkode: 19f39...12f

Skrevet

Jeg ble ikke sint, men følte veldig ubehag tidligere når folk skulle ta bilde av meg. Det hadde kun med mitt selvbilde og min selvtillit å gjøre, og pga. de var dårlige så ble jeg usikker og overdrevent selvbevisst i slike situasjoner, og det føltes ikke bra.

Jobbet med meg selv over lang tid, nå tenker jeg at jeg er, og ler om bilder blir dårlige. Det er jo så mye som spiller inn på om et bilde blir bra eller ikke, og om man har ordnet seg spesielt på forhånd eller ikke er bare en liten del av det. Lys, skygge, kamera, fotograf, farger rundt, bakgrunn, vinkler osv.

Jeg er av andre årsaker veldig tilbakeholden med bilder på some, så jeg sier sjelden ja til at bilder av meg legges ut der. Er det folk jeg ikke kjenner godt som tar bilder sier jeg alltid at bildene de tar av meg ikke skal på some.

Anonymkode: 7a52d...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...