Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #26 Skrevet 23. mars 2021 Du svarte på en unødvendig uhøflig og antageligvis sårende måte. Selv om de fleste, meg inkludert forstår at det kan skje når man bare blir irritert nok og er litt stressa også, kanskje. Så var det jo dumt likevel, uansett hvor mye man kan tenke at han fortjener det. Jeg synes at du skal be ham om unnskyldning. Si at du beklager at du svarte sånn, men du var stressa fordi du var sent ute og du regnte med at han også hadde hørt at du "God morgen" da du fløy gjennom gangen. Og så synes jeg at du framover skal sette litt mer grenser. Du kan være hyggelig likevel, men gi beskjed når han bryter inn når du snakket med andre. "Thomas, jeg er som du ser opptatt så det passer ikke akkurat nå. " Eller du kan si direkte på tomannshånd: "Thomas, når jeg snakker med Eline eller andre kollegaer, så vil jeg ikke bli forstyrret" Eller noe sånn. Vær hyggelig, men sett grenser. Anonymkode: 5d2cb...29b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #27 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 22.3.2021 den 15.11): Og har litt dårlig samvittighet. Men han er sååååå irriterende altså. Jeg har tidligere herinne skrevet om ham. Han er en sånn som blander seg inn i alle samtaler. Jeg kan ha en annen kollega inne på mitt kontor, så ser vi han går sakte forbi og viser tydelig at han lytter, slik at vi må innlemme han i samtalen. Vi kan gjerne ha en fortrolig samtale, men han holder likevel på selv om han ser at vi prater stille. Han gjør også hviske bevegelser, så han ser at han avbryter. Han har sterke meninger og det er greit, men blir fort snurt om noen er uenig meg han. Er veldig opptatt av en spesiell ting, som ingen andre her bryr seg om. Jeg er selvsagt den eneste som har vært høflig og har hørt ham prate om denne tingen. Jeg er overhodet ikke interessert, men har likevel lyttet og smilt. Idag morges da jeg kom på jobb, var jeg litt sen. Jeg pleier alltid gå forbi alle kontorene og si god morgen, men idag måtte jeg bare kjappe meg inn på mitt eget og sa derfor bare go morgen i gangen så alle hørte det. Da kom han snikende bort og kjeftet på meg og lurte på hvorfor jeg ikke hadde kommet bort og sagt god morgen på kontoret hans. Det var da jeg bare svartnet, og svarte: føler du at du er så spesiell at du må ha spesialbehandling? Han blei skikkelig snurt og mumlet noe stille. Så resten av dagen har han ikke sagt et ord 😄 Har dere sånne på jobb? Noen som rett og slett er krevende og litt masete? Anonymkode: aadef...a7a Ja, vi har en som skal blande seg oppi alt. Han er egentlig hyggelig og grei, men eier ikke sosiale antenner. Så blir han sur når noen sier ifra til han. Det er få som vil jobbe sammen med han. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet, hi. Anonymkode: aeaca...3df
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #28 Skrevet 24. mars 2021 Bare en liten tilleggsopplysning. Idag i lunsjen snakker vi om mat. Jeg sier ja det må man jo ha, og det er jo heller ikke så billig. Så svarer han at mat er jo ikke dyrt. Jeg fortsetter med å svare at det kanskje ikke er så dyrt for han, for han bor jo alene. Men jeg handler sjelden for under 1000-lappen når jeg handler inn til familien. Så mye av pengene går i mat synes jeg. Så parerer han med at maten idag er ikke dyr i forhold til på åttitallet bladibladibla........ Jeg sier ikke så mye mer, og det gjør heller ikke de andre. Det er liksom sånne historier hele tiden. Han må kverulere litt ved det meste. Og har kun sin egen situasjon som eksempel. Vi har laget oss en vinterstue. Dette fortalte jeg og han svarer da at det var det mest oppskrytte han visste om. Det ble jo aldri brukt. Joda, svarer jeg helt hyggelig, vi bruker den faktisk med varmeovnen på hele vinteren. Igjen fnyser han. Jeg synes mange ganger han kan være direkte frekk, og tåler fint lite om noen kommenterer noe han liker som de selv ikke er helt enig i. Så det er egentlig ikke en stakkarslig person dette her. Han er bare full av seg selv. HI Anonymkode: aadef...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #29 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Bare en liten tilleggsopplysning. Idag i lunsjen snakker vi om mat. Jeg sier ja det må man jo ha, og det er jo heller ikke så billig. Så svarer han at mat er jo ikke dyrt. Jeg fortsetter med å svare at det kanskje ikke er så dyrt for han, for han bor jo alene. Men jeg handler sjelden for under 1000-lappen når jeg handler inn til familien. Så mye av pengene går i mat synes jeg. Så parerer han med at maten idag er ikke dyr i forhold til på åttitallet bladibladibla........ Jeg sier ikke så mye mer, og det gjør heller ikke de andre. Det er liksom sånne historier hele tiden. Han må kverulere litt ved det meste. Og har kun sin egen situasjon som eksempel. Vi har laget oss en vinterstue. Dette fortalte jeg og han svarer da at det var det mest oppskrytte han visste om. Det ble jo aldri brukt. Joda, svarer jeg helt hyggelig, vi bruker den faktisk med varmeovnen på hele vinteren. Igjen fnyser han. Jeg synes mange ganger han kan være direkte frekk, og tåler fint lite om noen kommenterer noe han liker som de selv ikke er helt enig i. Så det er egentlig ikke en stakkarslig person dette her. Han er bare full av seg selv. HI Anonymkode: aadef...a7a Han høres JÆVLIG irriterende ut, og jeg skjønner godt at du sprakk!! Synes ikke den eksplosjonen din var SÅ ille heller! Og hva skal man gjøre da?? Når enkelte personer ikke skjønner noe før man eksploderer??? (Og kanskje ikke da heller...) Anonymkode: 2e9d3...a74
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #30 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han høres JÆVLIG irriterende ut, og jeg skjønner godt at du sprakk!! Synes ikke den eksplosjonen din var SÅ ille heller! Og hva skal man gjøre da?? Når enkelte personer ikke skjønner noe før man eksploderer??? (Og kanskje ikke da heller...) Anonymkode: 2e9d3...a74 Ja han kan være en liten prøvelse noen ganger 😛 Men jeg synes det er irriterende at det ikke skal så mye til før han blir snurt. Jeg har vanligvis lang lunte, men jeg orker ikke mennesker som av en eller annen grunn må være "the center of attention" til enhver tid. Det er slitsomt. HI Anonymkode: aadef...a7a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #31 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ja han kan være en liten prøvelse noen ganger 😛 Men jeg synes det er irriterende at det ikke skal så mye til før han blir snurt. Jeg har vanligvis lang lunte, men jeg orker ikke mennesker som av en eller annen grunn må være "the center of attention" til enhver tid. Det er slitsomt. HI Anonymkode: aadef...a7a Er han slik med alle, eller er det helst deg det går utover? Kan hende han faktisk liker deg, men bare er dårlig til å vise det😅 Anonymkode: aeaca...3df
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #32 Skrevet 24. mars 2021 Er dette å eksplodere? Er dere så skjøre?? Anonymkode: 0f720...872
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #33 Skrevet 24. mars 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Er dette å eksplodere? Er dere så skjøre?? Anonymkode: 0f720...872 Jeg er ikke skjør men pleier heller aldri ta en sånn tone til kollegaer. Anonymkode: aadef...a7a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2021 #34 Skrevet 25. mars 2021 On 3/22/2021 at 3:11 PM, Anonym bruker said: Og har litt dårlig samvittighet. Men han er sååååå irriterende altså. Jeg har tidligere herinne skrevet om ham. Han er en sånn som blander seg inn i alle samtaler. Jeg kan ha en annen kollega inne på mitt kontor, så ser vi han går sakte forbi og viser tydelig at han lytter, slik at vi må innlemme han i samtalen. Vi kan gjerne ha en fortrolig samtale, men han holder likevel på selv om han ser at vi prater stille. Han gjør også hviske bevegelser, så han ser at han avbryter. Han har sterke meninger og det er greit, men blir fort snurt om noen er uenig meg han. Er veldig opptatt av en spesiell ting, som ingen andre her bryr seg om. Jeg er selvsagt den eneste som har vært høflig og har hørt ham prate om denne tingen. Jeg er overhodet ikke interessert, men har likevel lyttet og smilt. Idag morges da jeg kom på jobb, var jeg litt sen. Jeg pleier alltid gå forbi alle kontorene og si god morgen, men idag måtte jeg bare kjappe meg inn på mitt eget og sa derfor bare go morgen i gangen så alle hørte det. Da kom han snikende bort og kjeftet på meg og lurte på hvorfor jeg ikke hadde kommet bort og sagt god morgen på kontoret hans. Det var da jeg bare svartnet, og svarte: føler du at du er så spesiell at du må ha spesialbehandling? Han blei skikkelig snurt og mumlet noe stille. Så resten av dagen har han ikke sagt et ord 😄 Har dere sånne på jobb? Noen som rett og slett er krevende og litt masete? Anonymkode: aadef...a7a aldri greit og eksploderer på kollager synes jeg,selvom jeg forstår godt at du er frustert, har noen slike på jobb jeg også Anonymkode: 0862b...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå