Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 ...og stygg, eller en skjønnhet men dum? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Nummer to. Har vært nummer en hele livet, og det stygge utseendet har virkelig lukket mange dører for meg og ikke gitt meg noe særlig lykke. Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Ingen av delene. Anonymkode: cc5c7...8a9
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er pen og smart, hvorfor skulle jeg velge mellom dine to alternativer? 😊 Anonymkode: 93c0e...541
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ingen av delene. Anonymkode: cc5c7...8a9 M-mm, men hvis du måtte ta et valg, hva ville du da ha fortrukket, å være skjønn og vakker, men dum, eller intelligent men stygg? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er pen og smart, hvorfor skulle jeg velge mellom dine to alternativer? 😊 Anonymkode: 93c0e...541 Du er "dum og deilig", den som er intelligent vet at det er ikke særlig smart å omtale seg selv som smart. Anonymkode: 77c8a...1f8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Helt klart intelligent. Jeg har aldri sett direkte stygge mennesker, selv om ikke alle er like pene. Et pent smil kler alle likevel, og om utseende bare er et tomt skall er det ingenting verdt. Når man blir eldre vil man likevel forfalle, hva skal man da leve av?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du er "dum og deilig", den som er intelligent vet at det er ikke særlig smart å omtale seg selv som smart. Anonymkode: 77c8a...1f8 Kødder du? Det er da ikke noe problem med å si at man er smart. Det er et mye større problem å ha behov for å trykke andre damer ned! Anonymkode: b310d...915
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Hadde valgt intelligent. Har ikke sett at intelligent korrelerer med å være stygg. Anonymkode: 5baec...613
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hadde valgt intelligent. Har ikke sett at intelligent korrelerer med å være stygg. Anonymkode: 5baec...613 Selvfølgelig gjør det ikke det. Men i HI er det kun to alternativer - intelligent og stygg/dum og pen. Og jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av disse, som sagt. Er drittlei av å være stygg. Hjelper ikke med alskens utdanning da vet du. Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kødder du? Det er da ikke noe problem med å si at man er smart. Det er et mye større problem å ha behov for å trykke andre damer ned! Anonymkode: b310d...915 Da får du la være å gjøre det da. Si meg en person går rundt og forteller andre mennesker om hvor intelligent vedkommende er som alle andre derfor oppfatter som intelligent? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da får du la være å gjøre det da. Si meg en person går rundt og forteller andre mennesker om hvor intelligent vedkommende er som alle andre derfor oppfatter som intelligent? Anonymkode: 77c8a...1f8 Men nå går hun ikke rundt, hun svarer på et konkret spørsmål. Skal man aldri kunne svare på et spørsmål om man er smart? Må man alltid svare: "Nei, jeg er dum, jeg"? Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men nå går hun ikke rundt, hun svarer på et konkret spørsmål. Skal man aldri kunne svare på et spørsmål om man er smart? Må man alltid svare: "Nei, jeg er dum, jeg"? Anonymkode: 23215...817 Det er frekt å svare på et spørsmål med et spørsmål. Det er ikke god oppdragelse. Kan du nevne noen som går rundt og forteller folk om hvor intelligent hun er, som derfor oppfattes som intelligent av folk? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Selvfølgelig gjør det ikke det. Men i HI er det kun to alternativer - intelligent og stygg/dum og pen. Og jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av disse, som sagt. Er drittlei av å være stygg. Hjelper ikke med alskens utdanning da vet du. Anonymkode: 23215...817 Du er nok stygg inni og så smitter det ut. DA hjelper ikke utdannelse. Anonymkode: fdebc...852
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er frekt å svare på et spørsmål med et spørsmål. Det er ikke god oppdragelse. Kan du nevne noen som går rundt og forteller folk om hvor intelligent hun er, som derfor oppfattes som intelligent av folk? Anonymkode: 77c8a...1f8 Som sagt, den anonyme går ikke rundt, hun svarer i en tråd med et konkret spørsmål - skulle du ønske at du var intelligent og stygg eller dum og pen? Hun svarte da at hun er intelligent og smart, sånn at hun ikke trenger å velge. Hvor går hun rundt og forteller? Til hvem? Er det virkelig så mye misunnelse når noen er smarte og vet om det? Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 Skjønnhet og dum! Har lagt på meg en del så føler meg stygg :S Anonymkode: c9e44...db6
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Som sagt, den anonyme går ikke rundt, hun svarer i en tråd med et konkret spørsmål - skulle du ønske at du var intelligent og stygg eller dum og pen? Hun svarte da at hun er intelligent og smart, sånn at hun ikke trenger å velge. Hvor går hun rundt og forteller? Til hvem? Er det virkelig så mye misunnelse når noen er smarte og vet om det? Anonymkode: 23215...817 Nevn en person som går rundt og forteller folk om hvor intelligent hun er som derfor oppfattes som intelligent av andre? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er nok stygg inni og så smitter det ut. DA hjelper ikke utdannelse. Anonymkode: fdebc...852 Hvorfor kom du til denne konklusjonen? Du kjenner meg ikke. Men forskningen viser at pene mennesker oppnår mer i livet og blir behandlet bedre enn stygge. Det er ikke jeg som sier det, det er forskere. Og mine opplevelser viser at de har rett. https://www.arbeidsnytt.no/utseende/pene-folk-far-lettere-jobb/101306 https://www.abcnyheter.no/nyheter/2008/08/15/72307/pene-personer-behandles-bedre Hvorfor tror du at flere og flere arbeidsgivere krever bilde av jobbsøker, også i yrker der man ikke trenger å være modellpen eller presentabel? Hvis man ikke skal vurdere søkere etter utseende, hvorfor kreve bilde? Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du er nok stygg inni og så smitter det ut. DA hjelper ikke utdannelse. Anonymkode: fdebc...852 Føler du deg bedre nå, etter å ha tråkket på noen? Føles det godt å være ond mot andre? Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #20 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nevn en person som går rundt og forteller folk om hvor intelligent hun er som derfor oppfattes som intelligent av andre? Anonymkode: 77c8a...1f8 Hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg kjenner ingen slike. Men jeg kjenner og vet om flere smarte mennesker som er fullt klare over at de er smarte og ikke er redde for å vise det. Det er bare i Norge man skal late som man er dum når man er smart, for Gud forby hvis man virker bedre enn andre - janteloven heter det. Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #21 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Føler du deg bedre nå, etter å ha tråkket på noen? Føles det godt å være ond mot andre? Anonymkode: 77c8a...1f8 Det verste er at hun har jo ikke oppnådd effekten hun ønsket - det preller av meg som vann av gåsa. Jeg har opplevd så mye mobbing og stygg behandling som barn og ungdom, at jeg er immun i dag. Anonymkode: 23215...817
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #22 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg kjenner ingen slike. Anonymkode: 23215...817 Nettopp! Så når jeg forklarer for henne at når hun går rundt og forteller folk at hun er smart så oppfattes hun ikke slik. Det er fullt mulig at hun er "dum og deilig", men smart, det er ikke et ord som andre vil beskrive henne med når hun går rundt og forteller folk at hun er det. Det er ikke å trykke noen ned, det er å forklare noe. Hun kom inn i min tråd, da får hun også akseptere at der er visse grenser for hva som diskuteres i denne tråden. Dette, derimot, er å tråkke på noen: Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du er nok stygg inni og så smitter det ut. DA hjelper ikke utdannelse. Anonymkode: fdebc...852 Og du har ikke reagert. Så dette handler ikke om å tråkke på noen. Du er ikke opptatt av å være rettferdig eller god mot noen. Du er bare ute etter å være frekk og du blir sur for at noen setter grenser. Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #23 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Føler du deg bedre nå, etter å ha tråkket på noen? Føles det godt å være ond mot andre? Anonymkode: 77c8a...1f8 Ja, faktisk. Ahhhh. Anonymkode: fdebc...852
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #24 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det verste er at hun har jo ikke oppnådd effekten hun ønsket - det preller av meg som vann av gåsa. Jeg har opplevd så mye mobbing og stygg behandling som barn og ungdom, at jeg er immun i dag. Anonymkode: 23215...817 Du har fått en hard hud, men det påvirker en, jo. Du er intelligent og har skjønt en del, antakeligvis ikke bare på grunn av erfaring, men også fordi du tenker mye, ser ting, setter ting i sammenheng. Jeg er ikke enig med hun som skrev at du er stygg innvending, tvert i mot! Jeg får inntrykk av at når en bare er vennlig mot deg, lytter, forstår, så har du mye spennende å dele med deg av og er både god og fin på innsiden. Anonymkode: 77c8a...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #25 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nettopp! Så når jeg forklarer for henne at når hun går rundt og forteller folk at hun er smart så oppfattes hun ikke slik. Det er fullt mulig at hun er "dum og deilig", men smart, det er ikke et ord som andre vil beskrive henne med når hun går rundt og forteller folk at hun er det. Det er ikke å trykke noen ned, det er å forklare noe. Hun kom inn i min tråd, da får hun også akseptere at der er visse grenser for hva som diskuteres i denne tråden. Dette, derimot, er å tråkke på noen: Og du har ikke reagert. Så dette handler ikke om å tråkke på noen. Du er ikke opptatt av å være rettferdig eller god mot noen. Du er bare ute etter å være frekk og du blir sur for at noen setter grenser. Anonymkode: 77c8a...1f8 Hvorfor skal jeg reagerer på personangrep? Det reagerer man ikke på, det rapporterer man og er ferdig med det. Jeg ønsker ikke at personangrep mot meg skal være en del av diskusjonen - det blir en avsporing. Du derimot driver ikke med personangrep, du kjører diskusjon. Og da blir jeg med i diskusjonen. En diskusjon handler ikke om rettferdighet eller å være god eller slem mot noen. Jeg kjenner ingen på dette forumet, og har ingen motivasjon til å være god eller slem eller whatever. Jeg diskuterer saker, ikke personer. Anonymkode: 23215...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå