Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #26 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): det må man nesten tåle hvis man har naboer Anonymkode: f859c...528 Du glemte punktum, men det tror jeg er fordi du glemte noe i setningen. «Det må man nesten tåle hvis man har naboer som ikke klarer å kontrollere og oppdra barna sine». Så nei. Barnelek skal man tåle. Barnelatter skal man tåle. Men om hunden min bjeffer mer enn en gang så tar jeg den inn. Av respekt for naboene. Om barnet mitt ikke hadde klart å oppføre seg og var til sjenanse for naboene så hadde jeg tatt henne med et annet sted. Hun hadde selvfølgelig fått et par sjanser, men aldri i verden om jeg hadde latt henne skrike i flere timer hver dag. Det handler om respekt for andre mennesker. Og det er ikke barna jeg er irritert på, det er foreldrene. Det er foreldrene sitt ansvar å lære barna empati og respekt. Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #27 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): det må man nesten tåle hvis man har naboer Anonymkode: f859c...528 Det der er bare tull, lek og gøy er det vel egentlig få som klager på men denne skrikingen som alt for mange barn holder på med om dagen er helt unødvendig. det er stor forskjell på positivt støy lek, latter høye stemmer. men denne konstante skrikingen som er helt greit for alt for mange voksne folk er bare slitsom . Anonymkode: 9a6a2...667
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #28 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): det må man nesten tåle hvis man har naboer Anonymkode: f859c...528 Nei, det må man ikke tåle. Anonymkode: 78623...abc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #29 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det der er bare tull, lek og gøy er det vel egentlig få som klager på men denne skrikingen som alt for mange barn holder på med om dagen er helt unødvendig. det er stor forskjell på positivt støy lek, latter høye stemmer. men denne konstante skrikingen som er helt greit for alt for mange voksne folk er bare slitsom . Anonymkode: 9a6a2...667 Jeg klarer ikke helt å skjønne hva dere mener med skriking. Jeg har aldri sett et barn sitte rett opp og ned og skrike for full hals uten mål og mening. Jeg har derimot sett mye herjelek som kan innebære skriking, men dette er altså LEK og noe jeg ikke tenker man skal trenge å ta fra barna. Naboene våre på ene siden av huset har hunder som bjeffer endel, og på andre siden står de å bråker med mopeden. Hadde jeg ikke tålt det hadde jeg måtte flyttet, og det samme får de gjøre om de ikke tåler lyd fra barna. Anonymkode: 15859...931
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2021 #30 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg klarer ikke helt å skjønne hva dere mener med skriking. Jeg har aldri sett et barn sitte rett opp og ned og skrike for full hals uten mål og mening. Jeg har derimot sett mye herjelek som kan innebære skriking, men dette er altså LEK og noe jeg ikke tenker man skal trenge å ta fra barna. Naboene våre på ene siden av huset har hunder som bjeffer endel, og på andre siden står de å bråker med mopeden. Hadde jeg ikke tålt det hadde jeg måtte flyttet, og det samme får de gjøre om de ikke tåler lyd fra barna. Anonymkode: 15859...931 Da er du vel heldig som bor ved siden av folk som klarer å oppdra ungene sine. Disse sitter eller hopper og skriker av full hals uten mål og mening. Så da må i tilfelle leken være «prøv-å-skrike-høyest». Om naboen hadde stått og ruset motoren på mopeden utenfor vinduet ditt fra halv ni søndag morgen og gjennom hele dagen så kan det nok være du ikke hadde vært en forståelsesfull nabo om dette også skjedde hver ettermiddag/kveld og hele lørdagen. Hadde dette vært snakk om en time eller to så hadde det vært helt greit. Legger denne død nå. Anonymkode: 56776...77f
Syngensang Skrevet 22. mars 2021 #31 Skrevet 22. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 21.3.2021 den 18.48): det må man nesten tåle hvis man har naboer Anonymkode: f859c...528 Nei, det der er faktisk ein uting. Ungar kan le og snakke høgt. Men det høyrer med å lære seg at ein ikkje skrik slik for moro skuld. På same måte som ein lærer born å bruke kniv og gaffel, ikkje rape ved bordet, vaske seg osb.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2021 #32 Skrevet 23. mars 2021 Syngensang skrev (9 timer siden): Nei, det der er faktisk ein uting. Ungar kan le og snakke høgt. Men det høyrer med å lære seg at ein ikkje skrik slik for moro skuld. På same måte som ein lærer born å bruke kniv og gaffel, ikkje rape ved bordet, vaske seg osb. Og for ikke å snakke om å le og fryde seg. Det er en uting. Ungen kan til nød ses, men ikke høres. 🥴🙄 Anonymkode: 86aed...bcc
Syngensang Skrevet 23. mars 2021 #33 Skrevet 23. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og for ikke å snakke om å le og fryde seg. Det er en uting. Ungen kan til nød ses, men ikke høres. 🥴🙄 Anonymkode: 86aed...bcc Leseforståing bør òg trenast på frå ein er born. Eg skriv jo at dei kan le, og prate høgt. Men det er ein trend at ungar brølar og skrik uten at det er særleg mykje fryd med i bildet. Hviande ungar som har det moro skal og vil ein tole. Men ho snakkar om ungar som skrik, det høyrest ut som dei har slått seg. Seier ho. Det er noko heilt anna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå