Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Fra åtte om morgenen til sju-åtte om kvelden - alle nabobarna samles der. Hva skjer egentlig med oppdragelse? En ting er barnelatter og lek, det er bare koselig. Men den skrikinga som går gjennom marg og bein? Om å gjøre å skrike høyest liksom!? Kanskje lenge siden jeg hadde 7-åringer, men her fikk de to sjanser. Skrek de da så var det rett av trampolina og ikke mer trampoline før dagen etter. Viktig å lære ungene å ta hensyn til folk rundt seg er iallfall min mening... Anonymkode: 56776...77f
KellyTaylor Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Det samme mener jeg. Ungene mine har aldri fått lov til å hyle/ skrike på trampolinen. Aldri!! Det er en uting av både voksne og unger. Men det er bare å rigge seg til med popcornet og flaska her nå for dette kommer til å ta av med stakkars barn da, må få lov til å hygge seg m.m....🍿🥴
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Kan du ikke si ifra pent til ungene? Ja, pent. Barn pleier å høre etter hvis man er litt grei og på lag med dem. 😊 Jeg er helt uenig at man tar fra goder. Idiotisk spør du meg, og dårlig oppdragelse,siden vi nå snakker om hvordan andre foreldre gjør det. Anonymkode: fe467...3c3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 KellyTaylor skrev (1 minutt siden): Det samme mener jeg. Ungene mine har aldri fått lov til å hyle/ skrike på trampolinen. Aldri!! Det er en uting av både voksne og unger. Men det er bare å rigge seg til med popcornet og flaska her nå for dette kommer til å ta av med stakkars barn da, må få lov til å hygge seg m.m....🍿🥴 Enig 😜 Generasjon bortskjemt 🤦🏻♀️ Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke si ifra pent til ungene? Ja, pent. Barn pleier å høre etter hvis man er litt grei og på lag med dem. 😊 Jeg er helt uenig at man tar fra goder. Idiotisk spør du meg, og dårlig oppdragelse,siden vi nå snakker om hvordan andre foreldre gjør det. Anonymkode: fe467...3c3 Jeg har prøvd. Mange ganger. Så hva mener du er riktig framgangsmåte da? Bare la barna kjøre på uten konsekvenser? Da er vi grunnleggende uenig i god oppdragelse tydeligvis. Handling = konsekvens. Som for alt annet i livet. Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Ørepropper? Jeg tviler på at de holder på 12 timer i døgnet så lenge. De må jo på skolen, spise ol. Anonymkode: c8d12...062
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Kan du ikke si ifra pent til ungene? Ja, pent. Barn pleier å høre etter hvis man er litt grei og på lag med dem. 😊 Jeg er helt uenig at man tar fra goder. Idiotisk spør du meg, og dårlig oppdragelse,siden vi nå snakker om hvordan andre foreldre gjør det. Anonymkode: fe467...3c3 Når man forklarer det til ungene, øå man snu på det. Du sier ikke: hvis du skriket tar vi i fra deg trampolina. Du sier: hvis dere ikke skriker og plager hele nabolaget, så kan dere få leke på trampolina. Du kan ikke bare si at du er motstander av konsekvenser, uten å komme med et alternativ som fungerer godt. Jeg synes faktisk litt synd på unger som blir skånet fra et Nei. De kommer til å få et brutalt møte med ungdomstid og voksenliv.. Hvordan skal de takle alle nei og avvisninger hvis de ikke har lært seg å takle det. Det er forskjell på å avlede en 2-åring når de gjør noe uønsket, og å lære en 8-åeing at de må tåle å høre nei og stopp. Anonymkode: 43edd...2f3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Spyl de med hageslangen. Iskaldt vann. Anonymkode: 5e73c...c2f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Spyl de med hageslangen. Iskaldt vann. Anonymkode: 5e73c...c2f Kjempesmart! Start en krig! Anonymkode: c8d12...062
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kjempesmart! Start en krig! Anonymkode: c8d12...062 Tror ikke ungene ville sett på det som en krig gitt. Antagelig ville de skreket enda høyere samtidig som de holdt på å le seg ihjel, gått inn og skiftet og vært klar for en ny runde Anonymkode: a0c37...cb5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke ungene ville sett på det som en krig gitt. Antagelig ville de skreket enda høyere samtidig som de holdt på å le seg ihjel, gått inn og skiftet og vært klar for en ny runde Anonymkode: a0c37...cb5 På denne tiden av året tror jeg både barn og foreldre hadde blitt drit sinte. Du skulle ikke blitt overasket om bilen hadde 4 flate dekk og verdens mest irroteremde sang gikk på repeet fra loftsvinduet i en uke. Anonymkode: c8d12...062
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): På denne tiden av året tror jeg både barn og foreldre hadde blitt drit sinte. Du skulle ikke blitt overasket om bilen hadde 4 flate dekk og verdens mest irroteremde sang gikk på repeet fra loftsvinduet i en uke. Anonymkode: c8d12...062 Hva slags nabolag har du😱 Anonymkode: 34087...312
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hva slags nabolag har du😱 Anonymkode: 34087...312 Et nabolsg der folk ikke spyler naboens unger med hageslangen i mars. Anonymkode: c8d12...062
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når man forklarer det til ungene, øå man snu på det. Du sier ikke: hvis du skriket tar vi i fra deg trampolina. Du sier: hvis dere ikke skriker og plager hele nabolaget, så kan dere få leke på trampolina. Du kan ikke bare si at du er motstander av konsekvenser, uten å komme med et alternativ som fungerer godt. Jeg synes faktisk litt synd på unger som blir skånet fra et Nei. De kommer til å få et brutalt møte med ungdomstid og voksenliv.. Hvordan skal de takle alle nei og avvisninger hvis de ikke har lært seg å takle det. Det er forskjell på å avlede en 2-åring når de gjør noe uønsket, og å lære en 8-åeing at de må tåle å høre nei og stopp. Anonymkode: 43edd...2f3 Om man ser første episode av Kompani Lauritzen, sesong 2, så kommer det et glimrende eksempel på hva som skjer når man ikke har vært utsatt for annet enn godsnakking og avleding hele oppveksten. Anonymkode: c300e...0a2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): På denne tiden av året tror jeg både barn og foreldre hadde blitt drit sinte. Du skulle ikke blitt overasket om bilen hadde 4 flate dekk og verdens mest irroteremde sang gikk på repeet fra loftsvinduet i en uke. Anonymkode: c8d12...062 Det var jo egentlig en veldig mye bedre ide å sette verdens mest irriterende sang på repeat fra loftsvinduet en uke da 😆 gjerne en sang med mye hyling og enerverende lyder 😆 Jeg trodde forresten ikke jeg skulle bli gal av sånt noen gang, men jeg hadde lett heller tatt en hund som stod og bjeffet hele dagen enn de skrikene der. Det går gjennom marg og bein... Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det var jo egentlig en veldig mye bedre ide å sette verdens mest irriterende sang på repeat fra loftsvinduet en uke da 😆 gjerne en sang med mye hyling og enerverende lyder 😆 Jeg trodde forresten ikke jeg skulle bli gal av sånt noen gang, men jeg hadde lett heller tatt en hund som stod og bjeffet hele dagen enn de skrikene der. Det går gjennom marg og bein... Anonymkode: 56776...77f Super ide! Så kan resten av nabolaget, som hverken har hylende barn eller høy musikk, plages pga to idiotnaboer som i stede for å snakke sammen driver en passiv agressiv krig som hører hjemme i et Donaldblad. Anonymkode: 34087...312
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): På denne tiden av året tror jeg både barn og foreldre hadde blitt drit sinte. Du skulle ikke blitt overasket om bilen hadde 4 flate dekk og verdens mest irroteremde sang gikk på repeet fra loftsvinduet i en uke. Anonymkode: c8d12...062 Vel, jeg spurte ungene her jeg, bare for gøy. "Om dere hadde skreket så mye på trampolinen at naboene ble skikkelig sure på dere, og kom og sprutet på dere med iskaldt vann fra hageslangen for å straffe dere, hva hadde dere gjort da?" De holdt på å le seg ihjel, og sa at da hadde de skreket kjempemye pga det kalde vannet... Hevn var virkelig ikke i tankene deres i det hele tatt. Men de som er opplært til å ta litt hensyn, og har hyggelige naboer som setter pris på dem, synes hele problemstillingen var hysterisk morsom. Anonymkode: a0c37...cb5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Super ide! Så kan resten av nabolaget, som hverken har hylende barn eller høy musikk, plages pga to idiotnaboer som i stede for å snakke sammen driver en passiv agressiv krig som hører hjemme i et Donaldblad. Anonymkode: 34087...312 Som en annen her svarte da jeg skrev det var plagsomt med høy skriking: bruk ørepropper 🤷🏻♀️ Men jeg regner med du skjønte det var en spøk, jeg er faktisk en av de naboene som tar hensyn til andre (og en av foreldrene som lærer barna mine til å ta hensyn til andre mennesker - at de ikke kan drive som de vil fordi det får konsekvenser ved at goder blir fjernet) 😉 Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 Er de ikke på skolen i hverdagene? Aldri borte på besøk i helgene? Jeg nekter å tro at de holder på fra morgen til kveld hver eneste dag, og jeg er en av dem som syns unger skal få ha det gøy på trampolina, og det innebærer veldig ofte mye lyd. Tåler du ikke lyd fra barn burde du ikke bosette deg nærme andre hus. Unger kommer til å være der i generasjoner fremover. Anonymkode: 15859...931
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Er de ikke på skolen i hverdagene? Aldri borte på besøk i helgene? Jeg nekter å tro at de holder på fra morgen til kveld hver eneste dag, og jeg er en av dem som syns unger skal få ha det gøy på trampolina, og det innebærer veldig ofte mye lyd. Tåler du ikke lyd fra barn burde du ikke bosette deg nærme andre hus. Unger kommer til å være der i generasjoner fremover. Anonymkode: 15859...931 Ingen unger trenger å hyle og skrike på trampoline, og kan lære seg å ta hensyn til naboer. Anonymkode: 78623...abc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #21 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Er de ikke på skolen i hverdagene? Aldri borte på besøk i helgene? Jeg nekter å tro at de holder på fra morgen til kveld hver eneste dag, og jeg er en av dem som syns unger skal få ha det gøy på trampolina, og det innebærer veldig ofte mye lyd. Tåler du ikke lyd fra barn burde du ikke bosette deg nærme andre hus. Unger kommer til å være der i generasjoner fremover. Anonymkode: 15859...931 Så klart, men da er jo jeg også på jobb. Ettermiddagene/kveldene i uka og fra morgen til kveld i helgen. Skriker de ikke på trampolina skriker de andre steder. Det er skrikinga jeg tar som et tegn på dårlig oppdragelse. Ordentlig oppdragelse er å si fra til ungene sine når de skriker for å skrike. Latter og høylytt/utestemme er helt greit, men skriking? Nei. Det høres ut som om de blir mishandlet og har det vondt. Kun for å høre sin egen stemme. Og det er god avstand til huset ved siden av. Det sier litt om skrikinga. Jeg mener heller at hvis man ikke har mental kapasitet til å oppdra ungene til et minimum av normal folkeskikk så bør man ikke flytte i et nabolag med flere hus. Men hver sin mening. 🙂 Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #22 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ingen unger trenger å hyle og skrike på trampoline, og kan lære seg å ta hensyn til naboer. Anonymkode: 78623...abc 🙏🏻😘 Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #23 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så klart, men da er jo jeg også på jobb. Ettermiddagene/kveldene i uka og fra morgen til kveld i helgen. Skriker de ikke på trampolina skriker de andre steder. Det er skrikinga jeg tar som et tegn på dårlig oppdragelse. Ordentlig oppdragelse er å si fra til ungene sine når de skriker for å skrike. Latter og høylytt/utestemme er helt greit, men skriking? Nei. Det høres ut som om de blir mishandlet og har det vondt. Kun for å høre sin egen stemme. Og det er god avstand til huset ved siden av. Det sier litt om skrikinga. Jeg mener heller at hvis man ikke har mental kapasitet til å oppdra ungene til et minimum av normal folkeskikk så bør man ikke flytte i et nabolag med flere hus. Men hver sin mening. 🙂 Anonymkode: 56776...77f Helt enig. Det er idiotforeldrene som ikke klarer å gi barna sine er snev av oppdragelse eller selv klarer å ta hensyn til andre som får flytte ut i skauen. Anonymkode: a8b8d...a18
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #24 Skrevet 21. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Helt enig. Det er idiotforeldrene som ikke klarer å gi barna sine er snev av oppdragelse eller selv klarer å ta hensyn til andre som får flytte ut i skauen. Anonymkode: a8b8d...a18 Amen 😘 Anonymkode: 56776...77f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2021 #25 Skrevet 21. mars 2021 9 hours ago, Anonym bruker said: Fra åtte om morgenen til sju-åtte om kvelden - alle nabobarna samles der. Hva skjer egentlig med oppdragelse? En ting er barnelatter og lek, det er bare koselig. Men den skrikinga som går gjennom marg og bein? Om å gjøre å skrike høyest liksom!? Kanskje lenge siden jeg hadde 7-åringer, men her fikk de to sjanser. Skrek de da så var det rett av trampolina og ikke mer trampoline før dagen etter. Viktig å lære ungene å ta hensyn til folk rundt seg er iallfall min mening... Anonymkode: 56776...77f det må man nesten tåle hvis man har naboer Anonymkode: f859c...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå