Gå til innhold

Jeg blir så sjokkert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 17 år. Hun skulle til en venninne i helgen, og de dro til en tredje venninne der det visstnok kom flere folk ( ja jeg vet at det er pandemi, og det er ikke ok å menges med mange). De hadde drukket alkohol og hun var blitt litt beruset. Hun hadde truffet en hun likte godt sa hun og har sikkert rotet litt med han. Mulig også med en annen, for hun var litt mutt da hun fortalte at de hadde dratt henne med inn på et soverom og spurt hvem at dem hun ville velge! Hun hadde spurt hva de mente, og da hadde han ene sagt du må enten velge meg eller han eller oss begge to på en gang! Jeg ble målløs, og helt kald kjente jeg. Spurte om noe hadde skjedd, om noen hadde gjort henne noe, men hun sa hun hadde fått avvergret det hele og de hadde gått ut igjen til de andre. Jeg tror jo det stemmer, men så blir jeg så kvalm av å høre sånt! Guttene var ca 19-20 sa hun. 

Er dette noe andre har vært borti hos sine ungdommer? Forteller de sånt hjemme, er de åpne eller reserverte? Må nevnes at min datter deler (nesten) alt med meg. Hun utleverer aldri hva vennene gjør, og jeg spør heller aldri. Men hun forteller gjerne fortsatt hva som skjer når det gjelder henne. 

Kjenner jeg på en måte er glad for at hun deler ting hun opplever, men noe vil jeg nesten ikke vite om. Jeg blir bare så redd for henne neste gang hun drar avsted. 

Anonymkode: 677ec...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde nok merket om noe ugreit hadde skjedd. Det virker som din datter selv klarer å si ifra. Det må de nesten når de er så gamle. De kommer ut for mye rart, som de bare må lære å takle. 

Mine ungdommer er også åpne hjemme. Det er jeg glad for. Jeg vet om flere som ikke er så åpne hjemme da. Det kommer nok an på forholdet man har med ungdommene tror jeg. Noen vil nok helst ikke vite, og noen tror veldig godt om sine egne. Sånn er det bare. 

Skrevet

Hva er du sjokkert over, egentlig? At datteren din roter med to på en gang eller at hun blir konfrontert med det hun gjør? jeg mener ikke at guttene hadde krav på noe som helst i seksuell retning, men jenter kan ikke rote til høyre og venstre  i den tro at ingen noensinne tenker at det skal bli noe mer. 

Anonymkode: 0717f...01f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er du sjokkert over, egentlig? At datteren din roter med to på en gang eller at hun blir konfrontert med det hun gjør? jeg mener ikke at guttene hadde krav på noe som helst i seksuell retning, men jenter kan ikke rote til høyre og venstre  i den tro at ingen noensinne tenker at det skal bli noe mer. 

Ja det tenker jeg faktisk de har rett til. Hun blir konfrontert på den måten at hun må velge hvem hun vil ligge med av dem. Og om hun kanskje vil ha begge to? Hva får gutter til å tenke at dette er en naturlig ting å spørre om? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja det tenker jeg faktisk de har rett til. Hun blir konfrontert på den måten at hun må velge hvem hun vil ligge med av dem. Og om hun kanskje vil ha begge to? Hva får gutter til å tenke at dette er en naturlig ting å spørre om? 

Det kommer jo helt an på hvor intens hun har rotet med dem.
Kan hende hun har rotet med dem på en måte som hadde forledet dem til å tro hun var ute etter noe mer.

Anonymkode: a8ede...114

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Kan hende hun har rotet med dem på en måte som hadde forledet dem til å tro hun var ute etter noe mer.

Dette er jo bare bullshit, det er selvsagt aldri greit å dra en jente inn på et soverom og si at hun pent må ligge med én eller to. Hvor går grensen for «intensitet», da? Må jeg forvente å bli dratt inn på do hvis jeg snakker i en flørtete tone med en kollega på jobb? 

HI, det var bra jenta di klarte å være tydelig, og at det ble respektert. Jentene våre vil komme ut for ubehagelige situasjoner, og det er en styrke å kunne si klart og tydelig nei - selv om de ikke selv bærer ansvaret for at slike situasjoner oppstår. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det gjør det vel ikke. Ingen har rett til å dra noen inn på et rom for å be personen om å velge hvem hun vil ha sex med. Ok, så misforsto de situasjonen. De er to tre år eldre. Kanskje ikke hun helt så de samme signalene som de da. Men det gir dem ingen rett til å tvinge henne til å velge på den måten. 

Skrevet
Leverpostei skrev (Akkurat nå):

Dette er jo bare bullshit, det er selvsagt aldri greit å dra en jente inn på et soverom og si at hun pent må ligge med én eller to. Hvor går grensen for «intensitet», da? Må jeg forvente å bli dratt inn på do hvis jeg snakker i en flørtete tone med en kollega på jobb? 

HI, det var bra jenta di klarte å være tydelig, og at det ble respektert. Jentene våre vil komme ut for ubehagelige situasjoner, og det er en styrke å kunne si klart og tydelig nei - selv om de ikke selv bærer ansvaret for at slike situasjoner oppstår. 

Jeg husker den gangen jeg var på den alderen, dersom jeg var lettere beruset var jeg veldig flørtene uten at jeg nødvendigvis hadde lyst på sex med de jeg flørtet meg.
Gutter på en 19-20 år begynner veldig fort å tenke på sex.

Greit, de tok henne med inn på soverommet og spurte hvem hun ville ha.
1. De spurte faktisk, de prøvde ikke å ta av henne klærne.
2. Kan hende de bare ønsker å spørre henne uten at alle andre var tilstede, og soverommet var det eneste stedet hvor det ikke var andre folk og de kunne spørre henne privat.

Poenget mitt er at hun kan faktisk ha lagt litt opp til det selv uten å mene det, og så lenge de faktisk spør og ikke prøver å få av henne klærne er det ikke nødvendigvis så ille

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg husker den gangen jeg var på den alderen, dersom jeg var lettere beruset var jeg veldig flørtene uten at jeg nødvendigvis hadde lyst på sex med de jeg flørtet meg.

2. Kan hende de bare ønsker å spørre henne uten at alle andre var tilstede, og soverommet var det eneste stedet hvor det ikke var andre folk og de kunne spørre henne privat.

Poenget mitt er at hun kan faktisk ha lagt litt opp til det selv uten å mene det, og så lenge de faktisk spør og ikke prøver å få av henne klærne er det ikke nødvendigvis så ille

De spurte henne ikke OM hun ville ha sex, de spurte henne HVEM hun ville ha sex med. De var to, de dro henne bort fra de andre, og de er eldre enn henne. Gutter på 19-20 er ikke stakkarslige typer som ikke vet bedre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser den. Og det var fint at det ikke skjedd noe fælt. Det er nettopp det som skremmer meg sånn. At noen faktisk bare tar seg til rette. Og jeg tenker at du kanskje har et poeng der med misforståelse og ulike forhåpninger. 

Skrevet
Leverpostei skrev (Akkurat nå):

De spurte henne ikke OM hun ville ha sex, de spurte henne HVEM hun ville ha sex med. De var to, de dro henne bort fra de andre, og de er eldre enn henne. Gutter på 19-20 er ikke stakkarslige typer som ikke vet bedre.

Så lenge vi ikke har hørt begge side av saken er hva som faktisk skjedde vanskelig å uttale seg om.
Det jeg bare prøver å få frem er at det ikke nødvendigvis er så ille som alle her vil ha det til.

Skrevet

Så lenge vi ikke har hørt begge side av saken er hva som faktisk skjedde vanskelig å uttale seg om.
Det jeg bare prøver å få frem er at det ikke nødvendigvis er så ille som alle her vil ha det til.

Nei, men det er litt spesielt likevel å legge et forslag fram på den måten. Alle er forskjellige, og noen ville kanskje ha fryst helt, noen har kanskje vært utsatt for en voldtekt tidligere. Settingen kan være så mangt. Det er bare litt rart å dra noen inn på et rom, og sette personen i en slik ubehagelig situasjon hvis du skjønner. Men altså, jeg ser jo kanskje at min datter har oppfordret til noe  hun ikke helt har skjønt rekkevidden av. Som sagt, hun var litt mutt da hun fortalte dette. 

Skrevet

Herlighet, i den alderen er det jo helt normalt å rote litt rundt, å komme med sleivete kommentarer osv. Så lenge ingen gjorde noe mot henne mot hennes vilje så tenker jeg at det er innafor. Skal de oppdras i at sex hører hjemme i ekteskapet, og aldri får eksperimentere? Skjedde aldri sånt med deg? Det var ganske standard da jeg vokste opp. Noen ganger var det spennende, noen ganger lærte jeg meg om grensesetting og at jeg må ta ansvar for min egen fremtoning.. 

Anonymkode: 6d243...295

Skrevet
Leverpostei skrev (1 time siden):

Ville ha sex der og da mener du? Eller at det var på tide å velge én å holde på med fremover. Hvis hun har sex med to forskjellige, så tenker de at hun er glad i sex da? Jeg synes ikke guttene gjorde noe feil jeg men. 

Anonymkode: 89bde...b2f

Skrevet

Det eneste sjokkerende her er at du har en unge som flyr på fest under pandemien. Null kontroll.

Anonymkode: a66dc...e05

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det eneste sjokkerende her er at du har en unge som flyr på fest under pandemien. Null kontroll.

Null kontroll over hva mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ville ha sex der og da mener du? Eller at det var på tide å velge én å holde på med fremover. Hvis hun har sex med to forskjellige, så tenker de at hun er glad i sex da? Jeg synes ikke guttene gjorde noe feil jeg men. 

Anonymkode: 89bde...b2f

HI skriver ikke at hun har hatt sex med dem. Hun har kanskje gitt dem begge forhåpninger om det. Og at de derfor har dratt henne inn på et rom og spurt henne om hvem hun ville ha. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg uttaler meg selvsagt med utgangspunkt i at den versjonen vi har fått her stemmer, noe annet ville jo være litt rart. Hvis vi hele tiden skal ha som premiss at informasjonen i hi ikke er riktig blir det fort vanskelig å diskutere noe som helst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Har du 100% kontroll over hvor dine nesten voksne barn er til enhver tid?  

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at de ikke er på fest i disse dager, ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet at de ikke er på fest i disse dager, ja.

Var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om du visste hvor de var hele tiden i disse corona tider? Er de bare hjemme? 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (20 minutter siden):

Selv om viikke vet 100% hvor de er hele tiden er det rart at det du fokuserer på var at hun fikk tilbud om sex, ikke at hun brøt smittevernreglene eller at hun klinte med flere på samme fest. Husket hun å spørre om guttene hadde lyst først foresten?

Anonymkode: b3a57...0eb

Skrevet

Skjønner godt at du er sjokkert. Hvem roter med to stykker på en fest midt i en pandemi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Selv om viikke vet 100% hvor de er hele tiden er det rart at det du fokuserer på var at hun fikk tilbud om sex, ikke at hun brøt smittevernreglene eller at hun klinte med flere på samme fest. Husket hun å spørre om guttene hadde lyst først foresten?

Anonymkode: b3a57...0eb

Ikke mitt innlegg. Men jeg tror du skal være forsiktig med si sånne ting dersom du selv har ungdommer 😉 jeg synes ikke det er rart at HI reagerte på hendelsen. Jenta kunne like godt vært utsatt for utrivelige gutter som ikke tok nei for et nei. Ingen vet vel om jenta spurte guttene om de hadde lyst til å kline, men det virket som om de ikke hadde så mye imot det siden de endte opp med å be om sex.....

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (48 minutter siden):

Var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om du visste hvor de var hele tiden i disse corona tider? Er de bare hjemme? 

Nei, de er ute også, selvsagt. Men de har høy nok intelligens og evne til konsekvenstenkning til å forstå at man drar ikke på fest. De er jo truffet hardt av restriksjoner i Oslo i et år nå. Pga idioter som samles, i stor grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...