Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #26 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg går alltid med hunden løs når det ikke er båndtvang. Følger loven og gjør ikke noe galt. Tenker man får holde seg unna de mest populære områdene områdene om man er redd for å møte en løs hund. Anonymkode: 84431...984 Bare vær klar over at om kjøteren din kommer til mine barn uinvitert kommer jeg til å sparke etter den med formål å drepe. Anonymkode: bd542...2a9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #27 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Bare vær klar over at om kjøteren din kommer til mine barn uinvitert kommer jeg til å sparke etter den med formål å drepe. Anonymkode: bd542...2a9 Såpass ja... du høres ut som tidenes forbilde... en mor som ønsker å drepe en hund. Stakkars barn. Kjære vene - skaff deg nå hjelp gale kvinnfolk. Min nydelige hund er 60kg, så du ville virkelig risikert å sette drittunga dine i fare. Anonymkode: 84431...984
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #28 Skrevet 13. mars 2021 Gud hjelpe, hvor lei jeg er av å høre visa om at, min hund gjør ingen skade , den er sååååååå snill og jeg har heeeeeelt kontroll på den. Nei, du har ikke det. Ikke når du går tur på veien, og hunden din befinner seg på baksiden av mitt hus der du ikke kan se den. Nei, du har ikke det, når du går tur på stien, og hunden løper innover i skogen. Den er kanskje snill og leken i dine øyne, og kanskje er den det også, men det forstår ikke de andre dyrene i skogen, når den kommer byksende. Gud bedre, hvor mange morløse lam jeg har funnet, fordi hunder har skremt vekk sauemødrene. Gud bedre, hvor mange døde sauer jeg har funnet, fordi løse hunder har løpt etter dem, kanskje for lek og moro, men det tåler ikke sauen og selv om hundeeieren påstår at de bare lekte, så dør sauen senere av belastningen. Gud bedre, hvor mange sau, rådyr osv jeg har måttet løse fra gjerder, der de henger fast etter å ha blitt skremt av hund. Gud bedre hvor mange sau jeg har mistet fordi hunder har løpt etter dem, til de har hoppet på sjøen av mangel på steder å flykte. For ikke å snakke om de sauene som har blitt skambitt av de søte snille hundene. Listen er lang. Dersom du ikke har egnet sted å slippe hunden løs, og insisterer på å gjøre det, så ikke skaff deg hund. Da er du ikke kompetent. Og de små søøøøøøøøte pusehundene er ofte de verste. Ja, jeg har hund selv. Den er i bånd , med unntak av når den er på jobb, (gjeterhund.) Ellers får den av og til løpe fritt i hagen min, som er slik at den ikke kan komme ut derfra, og heller ingen kan komme inn dersom de kommer på besøk til oss. Anonymkode: 1909b...dd1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #29 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Såpass ja... du høres ut som tidenes forbilde... en mor som ønsker å drepe en hund. Stakkars barn. Kjære vene - skaff deg nå hjelp gale kvinnfolk. Min nydelige hund er 60kg, så du ville virkelig risikert å sette drittunga dine i fare. Anonymkode: 84431...984 Men hvis du har 100 prosent kontroll over hunden din, som man jo skal ha når man ikke har den i bånd, så lar du den vel ikke gå bort til fremmede barn? Anonymkode: 94b27...7ba
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #30 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Gud hjelpe, hvor lei jeg er av å høre visa om at, min hund gjør ingen skade , den er sååååååå snill og jeg har heeeeeelt kontroll på den. Nei, du har ikke det. Ikke når du går tur på veien, og hunden din befinner seg på baksiden av mitt hus der du ikke kan se den. Nei, du har ikke det, når du går tur på stien, og hunden løper innover i skogen. Den er kanskje snill og leken i dine øyne, og kanskje er den det også, men det forstår ikke de andre dyrene i skogen, når den kommer byksende. Gud bedre, hvor mange morløse lam jeg har funnet, fordi hunder har skremt vekk sauemødrene. Gud bedre, hvor mange døde sauer jeg har funnet, fordi løse hunder har løpt etter dem, kanskje for lek og moro, men det tåler ikke sauen og selv om hundeeieren påstår at de bare lekte, så dør sauen senere av belastningen. Gud bedre, hvor mange sau, rådyr osv jeg har måttet løse fra gjerder, der de henger fast etter å ha blitt skremt av hund. Gud bedre hvor mange sau jeg har mistet fordi hunder har løpt etter dem, til de har hoppet på sjøen av mangel på steder å flykte. For ikke å snakke om de sauene som har blitt skambitt av de søte snille hundene. Listen er lang. Dersom du ikke har egnet sted å slippe hunden løs, og insisterer på å gjøre det, så ikke skaff deg hund. Da er du ikke kompetent. Og de små søøøøøøøøte pusehundene er ofte de verste. Ja, jeg har hund selv. Den er i bånd , med unntak av når den er på jobb, (gjeterhund.) Ellers får den av og til løpe fritt i hagen min, som er slik at den ikke kan komme ut derfra, og heller ingen kan komme inn dersom de kommer på besøk til oss. Anonymkode: 1909b...dd1 Skyt hunden neste gang den løper etter husdyr. Anonymkode: 3afdb...b65
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #31 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lurer på hvem det er som setter sin status så høyt at ikke hunder skal få ha et verdig liv. Anonymkode: 84431...984 Ikke ha et verdig liv? Hva rabler du om? Anonymkode: d4d13...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #32 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Såpass ja... du høres ut som tidenes forbilde... en mor som ønsker å drepe en hund. Stakkars barn. Kjære vene - skaff deg nå hjelp gale kvinnfolk. Min nydelige hund er 60kg, så du ville virkelig risikert å sette drittunga dine i fare. Anonymkode: 84431...984 Det er slike som deg som virkelig setter hunder og eiere i dårlig lys. Anonymkode: d4d13...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #33 Skrevet 13. mars 2021 Daglig er det også innlegg på facebook om noen som har sett hunden min? Den har kommet seg løs, har aldri skjedd før. Og hvem eier denne hunden som går rundt her. Tydelig mange som ikke har hverken styring eller kontroll på hundene sine. Anonymkode: d4d13...7ca
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #34 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvis du har 100 prosent kontroll over hunden din, som man jo skal ha når man ikke har den i bånd, så lar du den vel ikke gå bort til fremmede barn? Anonymkode: 94b27...7ba Kommer bare ikke over at det er sykt det finnes folk som tenker på å utføre overlagt drap mot uskyldige dyr her. Gjør vondt inni meg. Får ikke håpe det skjer noe med noen dere er glad i en dag, som gjør at de må letes etter. Husk å gi Politiet beskjed om at det IKKE under noen omstendighet er lov å bruke ettersøkshunder da dere. Anonymkode: 84431...984
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #35 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Daglig er det også innlegg på facebook om noen som har sett hunden min? Den har kommet seg løs, har aldri skjedd før. Og hvem eier denne hunden som går rundt her. Tydelig mange som ikke har hverken styring eller kontroll på hundene sine. Anonymkode: d4d13...7ca Det kan da ikke helt sammenliknes? Hunden kan f.eks. smette ut når et av husets barn kommer hjem. Vår gjorde det en gang, men hun stakk heldigvis ikke av, bare løp litt lykkelig fram og tilbake rett utenfor huset og så rett inn igjen. Men hun kunne stukket av. Jeg og mannen var på jobb da, var 12-åringen som kom hjem fra skolen. Uhell kan forekomme. Anonymkode: 580e5...f24
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #36 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Såpass ja... du høres ut som tidenes forbilde... en mor som ønsker å drepe en hund. Stakkars barn. Kjære vene - skaff deg nå hjelp gale kvinnfolk. Min nydelige hund er 60kg, så du ville virkelig risikert å sette drittunga dine i fare. Anonymkode: 84431...984 Vel jeg veier mer enn 60 kg og er godt trent. I kombinasjon med morsinstinkt og adrenalin skulle jeg nok fått knekk på den stygge kjøteren din. Anonymkode: bd542...2a9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #37 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Kommer bare ikke over at det er sykt det finnes folk som tenker på å utføre overlagt drap mot uskyldige dyr her. Gjør vondt inni meg. Får ikke håpe det skjer noe med noen dere er glad i en dag, som gjør at de må letes etter. Husk å gi Politiet beskjed om at det IKKE under noen omstendighet er lov å bruke ettersøkshunder da dere. Anonymkode: 84431...984 Du finner ikke en politihund på oppdrag som glad og vimsete kommer og dytter en treåring over ende, snapper ei pølse fra grillen eller går til angrep på andre hunder i bånd. Så det er vel ikke politihundene vi snakker om i denne tråden. Jeg tror "Jeg har full kontroll" blant hundeeiere med løse hunder er en like stor løgn som alkoholikere som "kan slutte når jeg vil". Anonymkode: 763c9...541
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #38 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kommer bare ikke over at det er sykt det finnes folk som tenker på å utføre overlagt drap mot uskyldige dyr her. Gjør vondt inni meg. Får ikke håpe det skjer noe med noen dere er glad i en dag, som gjør at de må letes etter. Husk å gi Politiet beskjed om at det IKKE under noen omstendighet er lov å bruke ettersøkshunder da dere. Anonymkode: 84431...984 Dette er noe helt annet. Disse hundene er trenet til å utføre en jobb, og den gjør de. Det synes de er så gøy, at de ikke stikker av for å gjøre noe annet. Dessuten tror jeg du ville finne problemer med å få støtte fra politiet, redningskorps m.m. i at hunder skal få løpe fritt rundt. Annen løshund er også et hinder for politihunder og andre hunder i tjeneste. Anonymkode: 1909b...dd1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2021 #39 Skrevet 13. mars 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Kommer bare ikke over at det er sykt det finnes folk som tenker på å utføre overlagt drap mot uskyldige dyr her. Gjør vondt inni meg. Får ikke håpe det skjer noe med noen dere er glad i en dag, som gjør at de må letes etter. Husk å gi Politiet beskjed om at det IKKE under noen omstendighet er lov å bruke ettersøkshunder da dere. Anonymkode: 84431...984 Men du synes det er helt ok at løse hunder foretar overlagt drap på andre dyr? Bitt eller sprengingsskade, der dyret blir pint i hjel? Eller flykter til det til slutt hopper på sjøen i mangel på fluktmuligheter. Det er pinefult det. Og disse dyrene er i hvert fall uskyldige. Anonymkode: 1909b...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå