Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #26 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Kan du ikke skrive om dette i den gamle tråden din og ikke avspore her? Gratulerer med dagen, alle kvinner! Anonymkode: 3f526...581 Å, beklager, burde forstått at kvinners rettssikkerhet ikke er et tema for kvinnedagen Anonymkode: c7728...938
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #27 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å, beklager, burde forstått at kvinners rettssikkerhet ikke er et tema for kvinnedagen Anonymkode: c7728...938 Klart det er, men denne tråden handler ikke om det. Skriv i en annen tråd. Nå kommer jeg ikke til å bidra til flere avsporinger. Anonymkode: 3f526...581
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #28 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Klart det er, men denne tråden handler ikke om det. Skriv i en annen tråd. Nå kommer jeg ikke til å bidra til flere avsporinger. Anonymkode: 3f526...581 I motsetning til deg har jeg faktisk bidratt til trådens tema. Kvinners rettssikkerhet er et sørgelig kapittel i Norge, derfor ramset jeg også opp det. At jeg ga noen personlige erfaringer rundt det gjør ikke den saken noe mindre viktig. Se på all vold mot kvinner i forhold. Se manglende rettssikkerhet for barn som opplever omsorgssvikt og vold. Kvinners og barns rettssikkerhet er forsømt i Norge og vi har fremdeles flere hull i lovverket som må tettes. Det er fremdeles en lang vei å gå før vi får gode nok rettigheter på dette områder. Hva mener du tråden handler om? Kanskje du trenger å lese deg litt opp om den internasjonale kvinnedagen? https://www.fn.no/om-fn/fn-dager/kalender/internasjonal-kvinnedag Anonymkode: c7728...938
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #29 Skrevet 8. mars 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e126bg/ny-amnesty-rapport-naermest-straffrihet-for-voldtekt-i-norge En av grunnene til at vi fortsatt trenger kvinnedagen i Norge... Anonymkode: 92b36...eb7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #30 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Å, beklager, burde forstått at kvinners rettssikkerhet ikke er et tema for kvinnedagen Anonymkode: c7728...938 Men dette hadde jo vært likt om det var en dame som stalket en mann. Så akkurat dette eksempelet ble feil på kvinners rettigheter. Anonymkode: 047b1...d2d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #31 Skrevet 9. mars 2021 Hvis dagen handler om å gratulere kvinner så forstår jeg ikke hva som er problemet med dette? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQW0QE/reagerer-paa-kvinnedagen-gratulasjon-provoserende Anonymkode: 10443...e66
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2021 #32 Skrevet 9. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men dette hadde jo vært likt om det var en dame som stalket en mann. Så akkurat dette eksempelet ble feil på kvinners rettigheter. Anonymkode: 047b1...d2d Du forstår ikke at det at minst 80 % av stalkere er menn gjør dette til et rettighetesspørsmål for kvinner? I mitt tilfelle ønsker jeg å unngå å ende i den statistikken som hun andre linket til - over voldtatte kvinner hvor mannen ikke blir dømt. Man regner med det bare er 1 % av alle voldtekter som fører til domfellelse av voldtektsmann (-person). Igjen er det aller flest kvinner som blir utsatt for det, og derfor er det viktig at det også er et tema for kvinnedagen. Kvinnedagen har med kvinners rettigheter å gjøre. Men det er først og fremst en dag for likestilling. Og får man bedret kvinners rettigheter på disse feltene, så vil man også samtidig kjempe for de mennene som også blir utsatt for det samme. Burde ikke være så vanskelig å forstå. Ikke minst fordi det er for få menn som står på barrikadene og kjemper for bedre rettssikkerhet i slike tilfeller. Anonymkode: c7728...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå