Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Også i år ønsker vi oss at enhver heltidsjobb gir ei lønn å leve av.

Endret av sug lut
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg 5 sjokoladeplater til 100kr fra europris 

Anonymkode: 716d8...c57

Skrevet

Gratulerer med dagen! 

Skrevet

Og forskning på kvinnehelse, og hvordan kvinners kropp reagerer annerledes enn menns kropp på sykdom og behandling  

Gratulerer med dagen!

Skrevet

Gratulerer med dagen! 

Anonymkode: a581d...f20

Skrevet

Gratulerer med dagen! 

Skrevet

Gratulerer med dagen! For meg er dagen svært viktig grunnet min oppvekst. Jeg ser at vi fortsatt har ubegrunnede forskjeller mellom kjønnene i "likestillingslandet" Norge i 2021 - mindre forskning på kvinnehelse og dårligere tilbud for kvinnesykdommer og kvinnehelse generelt, som fødsel- og barselomsorg mv. Lønnsforskjellene eksisterer fortsatt, det samme med større prosent deltidsstillinger i typiske kvinneyrker. Det er fortsatt nesten umulig å få dømt en mann for en voldtekt av kvinne, fordi retten er mer interessert i få vite hvor mange menn offeret har ligget med, enn å dømme gjerningsmannen. Kvinnelig seksualitet er fortsatt noe som er skambelagt. Mange, både menn og kvinner, mener enda at husarbeid er noe kvinner skal gjøre alene. And the list goes on. Tør ikke tenke på hvordan det er i andre land der likestillingen ikke har kommet like langt som i Norge. 

Anonymkode: 92b36...eb7

Skrevet

Gratulerer med dagen!

Skrevet

Gratulerer med dagen! 

I Trondheim skal Mia Landsem snakket om kvinneundertrykking på nett. Enda en arena som menn bruker for å holde kvinner stille og nede! 

I tillegg er jeg som mange her provosert over mangel på ressurser og forskning på kvinners helse.

Anonymkode: e275c...b36

Skrevet

Gratulerer med dagen!

Skrevet

Gratulerer med dagen!

Anonymkode: cab53...40c

Skrevet

En kjempeviktig dag! Gratulerer!

Skrevet

Hva er så viktig med denne dagen? 

Anonymkode: 47c95...9d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Zzzzz

Skrevet
ostepop123 skrev (3 timer siden):

Gratulerer med dagen!

Denne har jeg vokst opp med - gode minner. 😊
Gratulerer med dagen! 

Anonymkode: 9a206...49f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Akkurat her i Norge er kanskje ikke dagen så innmari viktig, selv om kvinner så absolutt fremdeles må kjempe for sine rettigheter også her til lands. 

Løfter du blikket bare bittelitt, så bør du forstå at kvinnedagen i aller høyeste grad fremdeles er svært viktig. I mange land har kvinner fremdeles ikke stemmerett, jenter får ikke gå på skole, ektemenn kan nekte koner å reise, nekte skilsmisse, kvinner får ikke jobbe, kjøre bil, osv, osv. 

Er ikke disse kvinnenes rettigheter verdt å kjempe for? 

Anonymkode: a581d...f20

Skrevet
ostepop123 skrev (4 timer siden):

Gratulerer med dagen!

Elsker originalen med Kate & Anna McGarrigle: 

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Elsker originalen med Kate & Anna McGarrigle: 

Marie Bergman vil alltid være originalen for min del. Den der var ikke bra en gang.

Anonymkode: 10443...e66

Skrevet

Kvinners juridiske rettigheter og rettssikkerhet og sikkerhet...

Jeg har vært hos politiet igjen i dag. Må trolig anmelde en stalker. Pr. i dag vet han ikke mitt navn eller hvor jeg bor. Anmelder jeg får han mitt navn og adresse. Men jeg er ikke sikret besøksforbud selv om jeg anmelder. Og selv med et besøksforbud er det jeg som må leve med å ta utallige forholdsregler, hvor jeg går, når jeg går, konstant være på vakt for folk, biler, alltid være på vakt. For det er jo ikke sikkert han vil overholde et besøksforbud heller - om jeg fikk et slikt innvilget. Det hadde jo vært så mye lettere om han bare hadde skadet meg litt først... Frem til da har han rettigheter som tydeligvis er sterkere enn mine.

Pr. i dag kan jeg stort sett føle meg trygg i eget hjem. Anmelder jeg kan jeg ikke det heller.

Fly hakkende forbanna :sinna:

Anonymkode: c7728...938

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kvinners juridiske rettigheter og rettssikkerhet og sikkerhet...

Jeg har vært hos politiet igjen i dag. Må trolig anmelde en stalker. Pr. i dag vet han ikke mitt navn eller hvor jeg bor. Anmelder jeg får han mitt navn og adresse. Men jeg er ikke sikret besøksforbud selv om jeg anmelder. Og selv med et besøksforbud er det jeg som må leve med å ta utallige forholdsregler, hvor jeg går, når jeg går, konstant være på vakt for folk, biler, alltid være på vakt. For det er jo ikke sikkert han vil overholde et besøksforbud heller - om jeg fikk et slikt innvilget. Det hadde jo vært så mye lettere om han bare hadde skadet meg litt først... Frem til da har han rettigheter som tydeligvis er sterkere enn mine.

Pr. i dag kan jeg stort sett føle meg trygg i eget hjem. Anmelder jeg kan jeg ikke det heller.

Fly hakkende forbanna :sinna:

Han vet ikke hva du heter eller hvor du bor? Hvordan kan han stalke deg da?

Anonymkode: 26e42...a9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Han vet ikke hva du heter eller hvor du bor? Hvordan kan han stalke deg da?

Anonymkode: 26e42...a9a

Han har tydeligvis lagt merke til meg og fått et eller annet sykt oppheng i meg, så når han ser meg følger han etter meg osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Han har tydeligvis lagt merke til meg og fått et eller annet sykt oppheng i meg, så når han ser meg følger han etter meg osv.

Kan du ikke skrive om dette i den gamle tråden din og ikke avspore her? 

Gratulerer med dagen, alle kvinner! 

Anonymkode: 3f526...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...