sug lut Skrevet 6. mars 2021 #26 Skrevet 6. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det som er mesttrst er at vi har gjort kjønnsbåsene så trange at mange ikke finner seg til rette der. Anonymkode: 84f6c...649 Det er riktig. Det gjør derimot ikke et teaterstykke farligere.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2021 #27 Skrevet 6. mars 2021 sug lut skrev (26 minutter siden): Det er riktig. Det gjør derimot ikke et teaterstykke farligere. Eller bibellesing farligere. Anonymkode: c03fd...c1e
sug lut Skrevet 6. mars 2021 #28 Skrevet 6. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eller bibellesing farligere. Anonymkode: c03fd...c1e Som sagt, se mitt første innlegg. Ja til mengder av bibellesning, gudstjenester og teater. Nå tror jeg ikke at man trenger å se DETTE teaterstykket. Jeg tror hverken at det er spes bra eller spes viktig. Men teater er tekst. Tekst er ikke farlig. Det fordummende fraværet av tekst er derimot livsfarlig.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2021 #29 Skrevet 6. mars 2021 sug lut skrev (6 minutter siden): Som sagt, se mitt første innlegg. Ja til mengder av bibellesning, gudstjenester og teater. Nå tror jeg ikke at man trenger å se DETTE teaterstykket. Jeg tror hverken at det er spes bra eller spes viktig. Men teater er tekst. Tekst er ikke farlig. Det fordummende fraværet av tekst er derimot livsfarlig. Sånn som fraværet av lesing av Mein kampf? Eller tekster som inneholder n-ordet? Anonymkode: c03fd...c1e
sug lut Skrevet 6. mars 2021 #30 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Sånn som fraværet av lesing av Mein kampf? Eller tekster som inneholder n-ordet? Anonymkode: c03fd...c1e Det er fordummende med enhver sensur, ja. Du blir ikke Hitler av å lese ham. Du blir derimot ufattelig mye dummere av å ikke kunne lese og diskutere James Baldwin. Inkludert nigger. Som det ikke er nødvendig å kalle n-ordet, ikke på engelsk og ikke på norsk. Berøringsangst og tekstangst er fattigdom. Endret 6. mars 2021 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2021 #31 Skrevet 6. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Slutt å hjernevaske unge til å tro at de er født i feil kropp! De får være som de vil i den kroppen de har. Anonymkode: a197a...384 Men hva når kroppen ikke stemmer overens med det de føler at de er og de derfor ikke klarer å trives inni den kroppen? Jeg innbiller meg at følelsen for dem må være omtrent den samme som hvis noen skulle tvinge deg til å kle deg ut som en mann hver dag og gå rundt sånn. Tenk deg at du er kvinne, du føler deg som en kvinne og liker å kle seg og vise deg som en kvinne. Men så er det bare det at du er flatbrystet, har mannlige former, skjeggstubber og penis. Anonymkode: 032d8...2ae
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2021 #32 Skrevet 6. mars 2021 sug lut skrev (4 timer siden): Som sagt, se mitt første innlegg. Ja til mengder av bibellesning, gudstjenester og teater. Nå tror jeg ikke at man trenger å se DETTE teaterstykket. Jeg tror hverken at det er spes bra eller spes viktig. Men teater er tekst. Tekst er ikke farlig. Det fordummende fraværet av tekst er derimot livsfarlig. Tekster kan være både fordummende og farlige. Vi blir påvirket av alt vi leser. Anonymkode: 84f6c...649
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #33 Skrevet 8. mars 2021 sug lut skrev (På 6.3.2021 den 8.00): Det er fordummende med enhver sensur, ja. Du blir ikke Hitler av å lese ham. Du blir derimot ufattelig mye dummere av å ikke kunne lese og diskutere James Baldwin. Inkludert nigger. Som det ikke er nødvendig å kalle n-ordet, ikke på sengelsk og ikke på norsk. Berøringsangst og tekstangst er fattigdom. I og med at du forguder slike nedverdigende ord og uttrykk så vil du elske denne: https://www.facebook.com/FawltyTowersFans/videos/536632270644528/ Anonymkode: c03fd...c1e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. mars 2021 #34 Skrevet 8. mars 2021 Jeg synes det er mye som er påtvunget barn nå. 6-8 åringer er for små til å ta innover seg et slikt budskap. Jeg vil tro det heller kan skape endel forvirring. Ta f.eks denne serien på NRK Superkroppen – NRK TV. Den er bare påtvunget og pinlig. Voksne overvektige mennesker som mer enn gjerne viser fram alt de har foran barneskolebarn. De ser så forpinte ut mange av dem. Hvem etterspør all denne nakenheten og åpenheten om seksualitet for så små barn? Ikke barna iallefall......
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. mars 2021 #35 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 6.3.2021 den 10.41): Men hva når kroppen ikke stemmer overens med det de føler at de er og de derfor ikke klarer å trives inni den kroppen? Jeg innbiller meg at følelsen for dem må være omtrent den samme som hvis noen skulle tvinge deg til å kle deg ut som en mann hver dag og gå rundt sånn. Tenk deg at du er kvinne, du føler deg som en kvinne og liker å kle seg og vise deg som en kvinne. Men så er det bare det at du er flatbrystet, har mannlige former, skjeggstubber og penis. Anonymkode: 032d8...2ae Men dette gjelder da ikke et flertall. Det finnes masse informasjon på nettet om dette. Man kan også snakke med helsesøster. Poenget er at ikke alt trenger å tres nedover huet på ungene før de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #36 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 6.3.2021 den 10.41): Men hva når kroppen ikke stemmer overens med det de føler at de er og de derfor ikke klarer å trives inni den kroppen? Jeg innbiller meg at følelsen for dem må være omtrent den samme som hvis noen skulle tvinge deg til å kle deg ut som en mann hver dag og gå rundt sånn. Tenk deg at du er kvinne, du føler deg som en kvinne og liker å kle seg og vise deg som en kvinne. Men så er det bare det at du er flatbrystet, har mannlige former, skjeggstubber og penis. Anonymkode: 032d8...2ae Da er man psykisk syk og burde gå til psykolog. Slutt å normalisere gale folk. Anonymkode: 4e072...cee
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #37 Skrevet 8. mars 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er mye som er påtvunget barn nå. 6-8 åringer er for små til å ta innover seg et slikt budskap. Jeg vil tro det heller kan skape endel forvirring. Ta f.eks denne serien på NRK Superkroppen – NRK TV. Den er bare påtvunget og pinlig. Voksne overvektige mennesker som mer enn gjerne viser fram alt de har foran barneskolebarn. De ser så forpinte ut mange av dem. Hvem etterspør all denne nakenheten og åpenheten om seksualitet for så små barn? Ikke barna iallefall...... Dette. Mye har aldersgrenser, for eksempel filmer, spill osv. Man lar forhåpentligvis ikke barn se nyheter der det flyter blod og hjernemasse, folk blir sprengt i lufta og lignende. Jeg har aldri forstått at man skal dytte så mye detaljert informasjon om seksualitet på veldig små barn, som ikke en gang har forutsetninger for å forstå mye av det som sies. Det er svært bra at det kjøres informasjon om at kroppen er ens eget eie, at ingen skal presse barnet til å gjøre ting med sin egen kropp som barnet ikke vil osv. Men svære utredninger om homofili, transpersoner, onani og lignende passer etter mitt syn ikke for barn i småskolen. Anonymkode: 8e6a7...abc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #38 Skrevet 8. mars 2021 Jeg synes det er mye viktigere å lære barna at de ikke er født i feil kropp. Barn som lærer at de kan være født i feil kropp vil få mye mer fokus på kropp. Det er viktig at fokus på kropp forsvinner og at fokuser på hvem man er forsterkes. Javel, så er du i en jentekropp og føler deg som en gutt. Må man ha penis for å like gutteting og gjøre gutteting? Henge med gutter? Ha venner som er gutter? Og motsatt selvfølgelig? Kan vi ikke lære barna at det er ok å være en jente som liker «gutteting» og gutt som liker «jenteting» i stedet for å lære de at kjønnsorganet definerer hvem de skal være? Anonymkode: f7e80...708
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #39 Skrevet 8. mars 2021 Kan man bruke uttrykket "født i feil kropp" dersom man er født med funksjonshemninger? Anonymkode: 6ccd9...25b
sug lut Skrevet 8. mars 2021 #40 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I og med at du forguder slike nedverdigende ord og uttrykk så vil du elske denne: https://www.facebook.com/FawltyTowersFans/videos/536632270644528/ Anonymkode: c03fd...c1e Eh...selvsagt. Men du legger det fram som om Fawlty Towers er en nyvinning? Det må da være førti år gammelt. Og du nekter å forholde deg til hele premisset for humoren i sketsjen. Da blir det jo meningsløst.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #41 Skrevet 8. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette. Mye har aldersgrenser, for eksempel filmer, spill osv. Man lar forhåpentligvis ikke barn se nyheter der det flyter blod og hjernemasse, folk blir sprengt i lufta og lignende. Jeg har aldri forstått at man skal dytte så mye detaljert informasjon om seksualitet på veldig små barn, som ikke en gang har forutsetninger for å forstå mye av det som sies. Det er svært bra at det kjøres informasjon om at kroppen er ens eget eie, at ingen skal presse barnet til å gjøre ting med sin egen kropp som barnet ikke vil osv. Men svære utredninger om homofili, transpersoner, onani og lignende passer etter mitt syn ikke for barn i småskolen. Anonymkode: 8e6a7...abc Støtter! La barn være barn, og slippe den slags politisk korrekt hjernevask. Anonymkode: a197a...384
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2021 #42 Skrevet 8. mars 2021 sug lut skrev (2 timer siden): Eh...selvsagt. Men du legger det fram som om Fawlty Towers er en nyvinning? Det må da være førti år gammelt. Og du nekter å forholde deg til hele premisset for humoren i sketsjen. Da blir det jo meningsløst. Nei, jeg synes ikke det er morsomt når de slenger ut med n-ord og andre rasistiske ord og uttrykk. Da ødelegger de hele moroa og hele vitsen. Men du hadde det sikkert kjempemorsomt med den videoen. Anonymkode: c03fd...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå